tesla logo


To hype της Tesla είναι real και on fire, που έλεγε και μια προσωπικότητα. Έχουμε και λέμε: Autopilot, έρευνα σχετικά με το πόσο επηρέασε την κοινή γνώμη για τα αυτόνομα οχήματα, master plan από τον Elon Musk και μέρος αυτού ένα minibus βασισμένο στο Model X. Πάμε να τα πάρουμε με τη σειρά για να μην μπερδευόμαστε μες τη ζέστη.

Στο μέτωπο του Autopilot-gate είχαμε νέες εξελίξεις. Η Tesla υποστήριξε ενώπιον επιτροπής του Κογκρέσου πως δεν έφταιγε το σύστημα αυτόνομης κίνησης καθεαυτό, αλλά το υποσύστημα του auto-braking. Σύμφωνα με τους τεχνικούς της αμερικανικής εταιρίας, το Model S του Jason Brown ενδέχεται τελικά να αναγνώρισε το φορτηγό που μπήκε μπροστά του αλλά να υπήρξε αστοχία στην ενεργοποίηση των φρένων. Ο αναλυτής του Kelley Blue Book, Karl Brauer, αναφέρει πως η Tesla θεωρεί ξεχωριστές τις λειτουργίες των δυο συστημάτων, με το Autopilot να έχει τον έλεγχο του τιμονιού, την διατήρηση – αλλαγή λωρίδας και τη διατήρηση της ταχύτητας, ενώ το auto-braking είναι επιφορτισμένο με την επιβράδυνση του οχήματος. Πρόκειται για λειτουργία ίδιας φιλοσοφίας με αυτών που χρησιμοποιούν πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες για την αποτροπή συγκρούσεων, το emergency braking κλπ (βλέπε Volvo, Mercedes, Ford, Opel και πολλές άλλες). Είναι η τρίτη διαφορετική εκδοχή που ακούμε, μετά την μη αναγνώριση του φορτηγού και την απενεργοποίηση του Autopilot.

Εκτός από αυτό, ορισμένοι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Silicon Valley έδωσαν στο CNN την είδηση πως είχαν ενημερώσει τον Elon Musk για αρρυθμίες στη διαχείριση καταστάσεων από το λογισμικό. Ο CEO της Tesla, όμως, τους είπε να αγνοήσουν τα όποια προβλήματα ως ήσσονος σημασίας.

Και ενώ θα περίμενε κάποιος να έχει δεχτεί σοβαρό πλήγμα η φήμη των αυτόνομων αυτοκινήτων, έρχονται δυο έρευνες να φανερώσουν το ακριβώς ανίθετο. H πρώτη είναι από την AlixPartners, αφορά δείγμα 1.500 ατόμων σε όλη την Αμερική και μας λέει ότι όχι μόνο δεν έχει τρωθεί η υπόληψη της αυτόνομης κίνησης, αλλά έχει ανέβει και το ποσοστό επίγνωσης. Πριν το περιστατικό με το Model S, το 71-76% των Αμερικανών γνώριζαν περί αυτόνομων οχημάτων, ενώ τώρα συζητάμε για 81-85%. Εκτός αυτού, το ίδιο δείγμα υποστηρίζει πως εμπιστεύεται περισσότερο την Tesla ή κάποια άλλη εταιρεία από την Μέκκα της ψηφιακής εποχής (a.k.a. Silicon Valley) από οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία.

Η δεύτερη έρευνα έρχεται από την Boston’s Consulting Group και είναι πάλι σε δείγμα 1.500 ανθρώπων, οι οποίοι ωστόσο εκτείνονται σε ΗΠΑ, Κίνα και Γερμανία. Τα αποτελέσματα ολίγον τι αναμενόμενα: Η πρόθεση Αμερικανών και Γερμανών να αγοράσουν κάτι που θα τους πηγαινοφέρνει με μηδενική συμμετοχή από μέρους τους έπεσε στο 41% από 48% που ήταν μερικές εβδομάδες πριν. Οι Κινέζοι, από την άλλη, έχοντας την υποπολλαπλάσια σύνδεση με το αυτοκίνητο στην κουλτούρα τους και τις “αρρωστημένες” -λόγω κίνησης, νέφους και υπερπληθυσμού- συνθήκες κίνησης, δεν έχουν κανένα πρόβλημα να είναι απλοί επιβάτες στα ίδια τους τα αποκτήματα. Ένα εντυπωσιακό 81% θα επέλεγε αυτόνομο μοντέλο, ανεβαίνοντας κατά 6 μονάδες σε σχέση με τρεις μήνες πριν .

Πέρα από τα προβλήματα με την αυτόνομη τεχνολογία, η Tesla θα παρουσιάσει κι ένα νέο μοντέλο. Κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης του “Master Plan 2” (από τον τίτλο και μόνο καταλαβαίνεις…) ακούσαμε αρκετά κουφά από τον ιδιόρρυθμο Elon Musk, όμως υπάρχει κάτι που έχει σοβαρή βάση να υλοποιηθεί.

Σύμφωνα με “τιτίβισμα” του ίδιου, η εταιρία του θα βάλει στην παραγωγή ένα minibus, το οποίο θα έχει σοβαρό όγκο επιρροών από το αντίστοιχο Microbus της VW (το τελευταίο το λέμε εμείς κι οι φωτογραφίες).

minibus

Το SpaceBus ή StarBus όπως θα μπορούσε να λέγεται, θα βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα του Model X και θα αποτελεί, ουσιαστικά, την hipster πολυμορφική εκδοχή του ηλεκτρικού SUV. To rendering του Jalopnik -πάνω στην ιδέα του οποίου βασίστηκε ο Musk- μας δίνει μια πρώτη γεύση από την μελλοντική 4η προσθήκη στην γκάμα της Tesla.

Τέλος, δες και δύο renderings φωτογραφίες από το υποτιθέμενο hypercar της Tesla, το Model R.

Tesla Model R Rendering (1)

Tesla Model R Rendering (2)