Το ιστορικό Mazda 767B – 002 επιστρέφει στην Mazda Raceway Laguna Seca

Σχετικά άρθρα

DSC_0545

Στο μυαλό των περισσότερων petrolhead θα βρίσκεται κυρίως το 787Β αγωνιστικό της Mazda, το οποίο κέρδισε τον αγώνα του Le Mans 1991, αποκτώντας μεγάλη δόξα. Σίγουρα, το αγωνιστικό 767Β δεν απόκτησε τη δόξα του 787Β αλλά είναι πολύ σημαντικό για τη Mazda Motorsports, καθώς άνοιξε το δρόμο για κάποια άλλα διάσημα αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Το 1989, το 767B-002 αγωνίστηκε στο Le Mans και τερμάτισε δεύτερο στην κατηγορία IMSA GTP και ένατο στην γενική κατάταξη. Τώρα, μετά από την αποκατάσταση των δύο ετών, το όχημα είναι έτοιμο να επιστρέψει πίσω στους αγώνες και θα το δούμε σε δράση κατά τη διάρκεια του Rolex Monterey Motorsports Reunion (19 – 21 Αυγούστου) στην γνωστή σε όλους μας πίστα, Mazda Raceway Laguna Seca.

Το συγκεκριμένο αγωνιστικό, ανήκει στη συλλογή της Mazda Βορείου Αμερικής (Mazda North American Operations MNAO). Το αγωνιστικό αυτοκίνητο κινείται από τέσσερις ρότορες με τον  13J κινητήρα να αποδίδει 630 ίππους. Μετά από δύο χρόνια σημαντικής αναπαλαίωσης, το αγωνιστικό 767Β είναι έτοιμο να συμμετέχει στο Rolex Monterey Motorsports Reunion. Η Mazda υποστηρίζει ότι ο κινητήρας αποδίδει όλη τη δύναμη, ροπή και το θόρυβο που έκανε όταν το αυτοκίνητο αγωνίστηκε το 1989. Το αυτοκίνητο έτυχε σημαντικής ανακατασκευής από κομμάτι σε κομμάτι. Με άλλα λόγια, το 767Β – 002 βρίσκεται σε μία κατάσταση καινούριου, χάρη από στους εμπειρογνώμονες από την Downing – Ατλάντα οι οποίοι κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αποκατάστασης εποπτεύονταν από τους οδηγούς αγώνων της Mazda, Jim Downing και Rick Engman.

Το 767B-002 είχε αγωνιστεί για πρώτη φορά στον αγώνα Fuji 1000 τον Απρίλιο του 1989, όπου κατάφερε να πάρει τη νίκη στην κατηγορία IMSA GTP με τους Yojiro Terada, Takashi Yorino και Yoshimi Katayama πίσω από το τιμόνι. Ωστόσο, ο τελευταίος του αγώνας έγινε τον Μάρτιο του 1990 στη Fuji 500 χιλιομέτρων όπου θριάμβευσε στην κατηγορία IMSA GTP και τερμάτισε ένατο στη γενική κατάταξη με τους οδηγούς Yojiro Terada, Takashi Yorino και Yoshimi Katayama.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 767B που θα κάνει την εμφάνιση του στην πίστα της Mazda Raceway Laguna Seca αυτό το μήνα,  δεν είναι το ίδιο με εκείνο που είχε ατύχημα πέρυσι στο Goodwood Festival of Speed. Αυτό ήταν σασί 001 το οποίο σημείωσε μια νίκη στην κατηγορία IMSA GTP στο 1989 Le Mans.

Αισθάνομαι τυχερός που είχα την προσωπική εμπειρία να δώ και να ακούσω από κοντά το Μazda 767B τόσο σε διάφορα event στο Παρίσι όσο και στον φημισμένο πλέον αγώνα, Spa Classic που γίνεται κάθε χρόνο στην πίστα του Spa Francochamp. Η ομορφιά του αυτοκινήτου είναι απίστευτη, η επιβλητικότητα δεδομένη και ο ήχος του 4-ρότορα κινητήρα απερίγραπτος.

Η φωτογραφία είναι από CG Studio | Auto Collection αποκλειστικά για το Autoblog.gr. Απολαύστε ένα video ηχητικής πανδαισίας στη συμμετοχή του 767Β στην πίστα του Spa – Francochamps για το Spa Classic :

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]
Mazda Raceway to Welcome Long-Lost Mazda Racer

Using history to inspire the future, Mazda returns iconic 767B racecar to the track

arlier this year Mazda celebrated the 25th anniversary of its 1991 Le Mans win in the iconic green and orange Mazda 787B. While the 787B is the crown jewel of Mazda’s global vintage racecar collection, there were others that paved the way. One such car was the Mazda 767B which competed at Le Mans in 1989.

Now, 27 years later, after a two-year restoration, it is part of Mazda North American Operations (MNAO)’s collection, and will return to the track at the Rolex Monterey Motorsports Reunion August 19-21, at Mazda Raceway Laguna Seca.

As with the 1990 787 Group C, 1991 RX-7 IMSA GTO and 1992 RX-792P racecars in MNAO’s Heritage Collection, the experts at Downing/Atlanta took the responsibility to return the 767B to race-ready condition. Under the watchful eyes of Mazda racing stalwarts Jim Downing and Rick Engman, the car was taken down to a bare tub and rebuilt piece by piece. The team built the four-rotor 13J engine specifically for this car, and it delivers all the power, torque and noise it did when the car raced in-period.

Support of motorsports comes from the top within Mazda. According to president and CEO of Mazda North American Operations (MNAO) and managing executive officer, Mazda Motor Corporation (MC), Masahiro Moro, “Mazda has a never give up attitude and it is exemplified in the 767B. The race track is the perfect environment to showcase our history of continuous innovation. We use our historic racecars, not as static reminders of the past, but rolling, screaming, fire-breathing brand ambassadors for the future.”

Ken Saward, design manager, MNAO, in Irvine, California, has worked with the Mazda Motorsports team for many years, and has been given the honor of piloting the 767B in Monterey. Saward brings many years of experience in Spec Miata and endurance racing to his new challenge.

Saward noted: “It’s unbelievable how motorsports and automotive technology has evolved over the past three decades. We see things that were once only found on exotic race cars now on affordable street cars. As a designer, our unique racing history really does inspire us to take chances with design for future cars. I couldn’t be more honored or thrilled that Mazda has entrusted me with this incredible piece of company racing history.”

Chassis History:

Chassis 767B-002 is powered by a four-rotor 13J putting out a healthy 630 horsepower. This chassis was first raced at the Fuji 1000 km in 1989, where it won the IMSA GTP class. Early in 1989, it acquired its iconic green and orange “Charge” livery, one of the products of the Renown company.

The full race record for the car is as follows:

1989 Fuji 1000 Km. JSPC (30 April), #202, 9th overall, 1st IMSA GTP, Yojiro Terada / Takashi Yorino / Yoshimi Katayama

1989 Le Mans WSPC (10-11 June), #202, 9th overall, 2nd IMSA GTP, Takashi Yorino / Herve Regout / Elliott Forbes-Robinson

1989 Fuji 500 Miles JSPC (23 July), #202, 7th overall, 2nd IMSA GTP,  Yojiro Terada / Takashi Yorino / Yoshimi Katayama

1989 Fuji 1000 Km. JSPC (8 Oct.), #202, 10th overall, 1st IMSA GTP, Takashi Yorino / David Kennedy

1989 Suzuka 1000 Km. JSPC (3 Dec.), #202, DNF, gearbox, Yojiro Terada / Takashi Yorino / Yoshimi Katayama

1990 Fuji 500 Km. JSPC (11 March), #202, 9th overall, 1st IMSA GTP, Yorjiro Terada / Yoshimi Katayama / Pierre Dieudonne

WSPC = World Sports Prototype Championship

JSPC = All-Japan Sports Prototype Championship

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

H Subaru ανανεώνει το αγωνιστικό BRZ Cup Car Basic

Από το 2013 η Subaru διαθέτει στη γκάμα της αποκλειστικά στην αγορά της Ιαπωνίας μια έκδοση του BRZ έτοιμη για χρήση εντός πίστας, όταν...

Ανάκληση για 145.034 Mazda CX-60 και CX-90

Η Mazda ανακαλεί 145.034 CX-60 και CX-90 που κατασκευάστηκαν μεταξύ 15 Μαρτίου 2022 και 11 Δεκεμβρίου 2023 επειδή μπορεί να γίνει αισθητή μια ξαφνική...

H Hyundai παρουσιάζει το αγωνιστικό Ioniq 5 eN1 Cup

Τέσσερις μήνες μετά την προεπισκόπηση η Hyundai αποκάλυψε το Ioniq 5 eN1 Cup, με το μοναδικό αυτό ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο να βασίζεται στο Ioniq...