VW


Το dieselgate λαμβάνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις, με τους λογαριασμούς να έρχονται ο ένας μετά τον άλλο, χωρίς να ξέρουμε πού θα σταματήσει αυτό. Ήδη γνωρίζουμε πως η “καμπάνα” έπεσε βαριά στην VW, εφόσον το κόστος για το σκάνδαλο της παραποίησης εκπομπών ρύπων θα φτάσει τα $14,7 δις. Τα $10 δις θα πληρωθούν ως αποζημίωση στους κατόχους για να αγοράσει πίσω τα 475.000 οχήματα του Group, που πωλήθηκαν με το παράνομο λογισμικό. Τα υπόλοιπα $4,7 δις θα είναι για ‘’ιερό σκοπό’’, πηγαίνοντας για “αποκατάσταση του περιβάλλοντος”, αλλά και για την επιδότηση οχημάτων που έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.

homepage-rotator-vw

Όλες αυτές οι δουλειές όμως, όπως γνωρίζεις, δεν γίνονται εύκολα χωρίς την συμβολή των δικηγόρων. Και σε αυτή την περίπτωση η δουλειά τους σίγουρα δεν ήταν καθόλου μικρή. Πόσο είναι αυτό το κόστος και ποιος τελικά θα το πληρώσει;

Καταρχήν να πούμε πως η VW έχει “συμφωνήσει” με τις αρχές των ΗΠΑ, ότι θα πληρώσει τα “εύλογα” νομικά έξοδα του διακανονισμού που συμφωνήθηκε τον περασμένο Ιούνιο. Σύμφωνα τώρα με πληροφορίες του Reuters, κάποια έγγραφα που κατατέθηκαν στο Ομοσπονδιακό Δικαστήριο της Καλιφόρνια στις αρχές αυτής της εβδομάδας, δείχνουν ότι η εταιρεία δεν έχει συμφωνήσει ακόμη με τους δικηγόρους για το ύψος της αμοιβής τους στην υπόθεση.

Οι δικηγόροι αυτοί, στην ουσία εκπροσωπούν τους κατόχους των οχημάτων του Group. Συνολικά ζητούν $324 εκατομμύρια για αμοιβές και $8,5 εκατομμύρια σε άλλα έξοδα, δηλαδή $332,5 εκατομμύρια. Μάλιστα, να σημειώσουμε πως το ποσό αυτό είναι αρκετά χαμηλότερο του 25%, που είναι συνήθως η αποζημίωσή τους, οπότε και τότε θα μιλούσαμε για κάποια δις.

Ο δικαστής που έχει αναλάβει την εκδίκαση της υπόθεσης, πρόκειται να αποφανθεί τον ερχόμενο Οκτώβριο για την αποζημίωση των δικηγόρων, που όμως δεν θα πρέπει να καταβληθεί από τον αρχικό διακανονισμό των $14,7 δις. Επομένως, πρόκειται για νέα “βόμβα” που σκάει για την VW.

feinberg-dieselgate-attorney
Ο εικονιζόμενος είναι ο Ken Feinberg, ο δικηγόρος που έχει αναλάβει την υπεράσπιση της VW στο DieselGate. Είχε επίσης αναλάβει την υπόθεση της GM με τις ελαττωματικές μίζες. Η παραπάνω δήλωση είναι για το dieselgate

Μάλιστα, η υπεράσπιση του γερμανικού κολοσσού, δηλώνει πως η εταιρεία είναι διατεθειμένη να πληρώσει τα έξοδα που “αντικατοπτρίζουν λογικά” την δουλειά που έχει γίνει σχετικά με την όλη υπόθεση.

Στις σχετικές ειδήσεις τώρα, εντύπωση προκαλεί η προειδοποίηση της Επιτροπής Ομοσπονδιακού Εμπορίου των ΗΠΑ (για την προστασία του καταναλωτή), προς τους επίσημους αντιπροσώπους της γερμανικής φίρμας, που τους καλεί να μη ξεφύγουν της “πεπατημένης” και παραπλανήσουν τους καταναλωτές, σχετικά με την διαδικασία της εξαγοράς των οχημάτων τους από την VW.

Μάλιστα είναι κάτι πολύ πρωτόγνωρο για την Επιτροπή, η οποία δεν συνηθίζει να κάνει τέτοιες παρεμβάσεις. Για τον σκοπό αυτό έγραψε και ένα ενημερωτικό άρθρο προς τους κατόχους, ώστε να γνωρίσουν τα δικαιώματά τους στην υπόθεση.

Σε γενικές γραμμές είπε να προσέχουν, καθώς μπορεί κάποιοι τρίτοι να τους προσεγγίσουν για να αγοράσουν τα οχήματά τους, σε χαμηλότερη τιμή όμως από εκείνη της αποζημίωσης, κερδίζοντας μόνο λίγο χρόνο. Από την άλλη, τους ενημέρωσε ότι μπορούν να κρατήσουν το όχημα τους, εφόσον αυτό επισκευαστεί, ενώ παράλληλα θα λάβουν και μια χρηματική αποζημίωση.

Volkswagen-dealership-668x409

Η Επιτροπή όμως, περισσότερο εστίασε στους αντιπροσώπους της εταιρείας με ένα άλλο ενημερωτικό άρθρο της προς αυτούς. Συγκεκριμένα λέει πως δεν επιτρέπεται σε κανέναν -συμπεριλαμβανομένων και ανεξάρτητων εμπόρων VW- να κάνει ξεχωριστές προσφορές που θα υπονοούν ψευδώς πως αυτή η προσφορά είναι μέρος της αποζημίωσης των $10 δις, είτε που -επίσης ψευδώς- θα λένε πως η αποζημίωση θα πρέπει να ξοδευτεί για την εξαγορά άλλου αυτοκινήτου της VW-Audi. Τέλος λέει πως δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουν επιθετικές τακτικές μάρκετινγκ, με τις οποίες θα κάνουν μια ξεχωριστή προσφορά για την εξαγορά του οχήματος, πιέζοντας τον πελάτη να την αποδεχτεί, ενώ δεν έχουν πριν ενημερώσει τον πελάτη για τα πλήρη δικαιώματα και κέρδη του στην αποζημίωση των $10 δις.

vw-usa-dealer

Η Επιτροπή Ομοσπονδιακού Εμπορίου, προτρέπει όλους τους κατόχους των VW να μάθουν για τα δικαιώματά τους στον επίσημο ιστότοπο που δημιουργήθηκε για ενημέρωση του κοινού.

Πολύ άγχος βλέπω πάντως για το πού θα πάνε τα ευρω-δολάρια που θα σκάσει η VW στις ΗΠΑ για τις αποζημιώσεις. Και με βάση από τα τελευταία κρίνω, πως οι αρχές φοβούνται ότι πολλοί ανενημέρωτοι κάτοχοι VW θα στοχοποιηθούν από διάφορα “αρπαχτικά”, που θα θέλουν να κερδίσουν από αυτή την αναμπουμπούλα. Καλά λέει λοιπόν ο θυμόσοφος λαός μας, πως ‘’ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται’’. Βέβαια, ο ”λύκος” μπορεί να είναι και κάθε μια από τις 51 Πολιτείες που ίσως αρχίσουν να κινούνται ξεχωριστά για άλλες μεμονωμένες αποζημιώσεις…

ken-feinberg-money-dieselgate