takata

Η Takata έχει στιγματιστεί πλέον στα βιβλία της αυτοκινητιστικής ιστορία ως μια εταιρία που κατασκεύαζε προβληματικούς αερόσακους, οι οποίοι έχουν επιφέρει εκτός από τραυματισμούς, και τουλάχιστον 14 θύματα. Ακριβώς το αντίθετο δηλαδή από αυτό για το οποίο έχουν σχεδιαστεί.

Σύμφωνα με μια νέα έκθεση των New York Times, η General Motors άρχισε να χρησιμοποιεί αερόσακους της ιαπωνικής εταιρίας στα τέλη της δεκαετίας του ’90 ώστε να εξοικονομήσει χρήματα, ακόμη και αν είχε λάβει προειδοποιήσεις για την ασφάλειά τους.

Οι αερόσακοι της Takata ήταν σύμφωνα με πληροφορίες 30% φθηνότερα από τις προσφορές των ανταγωνιστών της GM. Ο αμερικάνικος κολοσσός προσέγγισε της Autoliv, ανταγωνίστρια εταιρία και η οποία μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν ο κύριος προμηθευτής αερόσακων της GM, ώστε να δει αν θα μπορούσε να πάρει μια ανταγωνιστική ως εναλλακτική λύση της Tak;ata, αλλά κάτι τέτοιο δεν έγινε.

BN-KU605_1017ta_P_20151017132430

Η Autoliv είχε δοκιμάσει τους πυροκροτητές της Takata και, σύμφωνα με τους επιστήμονες που εργάζονταν στον προμηθευτή εκείνο το διάστημα, διαπίστωσε ότι ήταν ασφαλείς. Ο Chris Hock, ο οποίος μέχρι πρόσφατα εργαζόμενος της Autoliv, είπε ο πυροκροτητής μετατρεπόταν σε οβίδα κατά τις δοκιμές, με την Autoliv στη συνέχεια να προειδοποιεί τη GM ότι οι αερόσακοι με νιτρικό αμμώνιο της Takata ήταν δυνητικά επικίνδυνοι.

Η Linda Rink ήταν ανώτερος επιστήμονας στην Autoliv εκείνη την εποχή, δήλωσε ότι:

Η General Motors μας είπε ότι επρόκειτο να αγοράσουν τους πυροκροτητές της Takata, εκτός αν μπορούσαμε να κάνουμε κάτι φτηνότερο.

Στις σχετικές ειδήσεις, η GM κέρδισε και το τρίτο από τα έξι δικαστήρια που σχετίζονται με αγωγές που τις έχουνε κάνει, μιας και το δικαστήριο του Τέξας δεν βρήκε επαρκή αποδεικτικά στοιχεία που να δείχνουν πως οι προβληματικοί διακόπτες της GM ευθύνονται για τον θάνατο ενός οδηγού σε ατύχημα που ενεπλάκη ένα Saturn Sky το 2011.