lancia_hit_concept_1

Πίσω στο 1988, αγαπητέ αναγνώστη, και στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο, η Lancia παρουσιάζει για πρώτη φορά το πρωτότυπο με το “πιασάρικο” όνομα HIT, δια χειρός Pininfarina. Η ονομασία του προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων “High Italian Technology” και από το όνομα και μόνο, κάτι ιδιαίτερο κρύβει το συγκεκριμένο πρωτότυπο.


1988_Pininfarina_Lancia_HIT_03

Βρισκόμαστε στην αρχή της παντοκρατορίας των Ιταλών στο WRC, η Delta HF 4WD, αρχικά, σαρώνει τα πάντα και η Lancia HIT δε θα μπορούσε να μη μοιραστεί κάτι από τη μεγάλη της αδερφή. H Delta HF Integrale, που είχε εν τω μεταξύ παρουσιαστεί στη Διεθνή Έκθεση της Φρανφούρτης ένα χρόνο πριν, “δάνεισε” τον δίλιτρο, 8βάλβιδο, υπετροφοδοτούμενο κινητήρα , απόδοσης 188 ίππων, αλλά και το σύστημα της  τετρακίνησής της στο πρωτότυπο, αλλά η ουσία του βρισκόταν κάπου αλλού.

1988_Pininfarina_Lancia_HIT_02

Το Lancia HIT ξεχώριζε χάρη στο σασί του από carbon fibre, προϊόν συνεργασίας Lancia-Pininfarina και τα άλλα μέρη του αμαξώματος ήταν κατασκευασμένα από kevlar και fiberglass. Βέβαια, η Lancia είχε προϊστορία σε αυτήν τη μέθοδο κατασκευής, καθώς, το ECV, το αγωνιστικό που θα αντικαθιστούσε την Delta S4 στο Group S είχε σασί από carbon fibre, αλλά το HIT ήταν ένα από τα πρώτα πρωτότυπα με τέτοιου είδους πλαίσιο. Με αυτόν τον τρόπο, ήθελε να δείξει η Lancia πώς οραματιζόταν το μέλλον των sports cars, στοχεύοντας παράλληλα σε ένα πιο “ειδικό” αγοραστικό κοινό και ερευνώντας νέες σχεδιαστικές γραμμές, τεχνολογίες και υλικά.

14137832_10154447982817436_171189640_n

Στο εσωτερικό του, ξεχώριζαν το ταμπλό από ανθρακονήματα και τα κόκκινα καθίσματα από nomex και όσον αφορά το βάρος του πρωτότυπου, αυτό κρατήθηκε κάτω από τον τόνο, πιο συγκεκριμένα ζύγιζε 980 κιλά, εν συγκρίσει με τα 1215 της Integrale.

Προσωπικά, το εμπρός μέρος μου θυμίζει ένα άλλο ιταλικό αυτοκίνητο που θα παρουσιαστεί ένα χρόνο μετά, την Alfa Romeo SZ.

To 1992, o Zagato θα είναι υπεύθυνος για μια άλλη “παραλλαγή” της Integrale, ακολουθώντας τον τρόπο κατασκευής του Lancia HIT. Μιλάμε, βεβαίως, για την Lancia Hyena, για την οποία ο οίκος Zagato κατάφερε να μειώσει το βάρος της Hyena σημαντικά σε σχέση με την HF. Η χρησιμοποίηση νέων υλικών τόσο εξωτερικά αλλά και εσωτερικά, όπως επίσης και η τοποθέτηση ζαντών αλουμινίου είχε σαν αποτέλεσμα να μειωθεί κατά 15% το συνολικό βάρος, δηλαδή 150 κιλά.