uber autonomous


Η Uber έκανε το επόμενο μεγάλο βήμα και εγκαινίασε μία νέα εποχή στην ιστορία της αυτοκίνησης και των μεταφορών, δίνοντας στην κυκλοφορία τέσσερα αυτόνομα ταξί στο Πίτσμπουργκ των ΗΠΑ.

Η Uber τόλμησε να κάνει αυτό το βήμα και να θέσει σε κυκλοφορία σε αστικό περιβάλλον πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα, δηλαδή αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, που ελέγχονται από λογισμικό με τη βοήθεια πληθώρας τρισδιάστατων καμερών, αισθητήρων λέιζερ και φυσικά GPS.

Στην πρώτη φάση του πιλοτικού προγράμματος, στο ταξί υπήρχαν τόσο ένας οδηγός όσο και ένας μηχανικός της Uber στις δύο μπροστινές θέσεις του αυτοκινήτου, ενώ η Uber έδωσε τη δυνατότητα σε ρεπόρτερ να κάνουν δοκιμαστικές διαδρομές.

Κατά τη διάρκεια διαδρομής μιας ώρας, το αυτόνομο ταξί της Uber, σταματούσε με ασφάλεια- και τις περισσότερες φορές ομαλά- όταν συναντούσε κόκκινο φανάρι. Το αυτόνομο ταξί διέσχισε γέφυρες, προσπέρασε ένα φορτηγό των αμερικανικών ταχυδρομείων και επιβράδυνε, όταν ένας άλλος οδηγός άνοιξε την πόρτα του αυτοκινήτου του σε έναν πολυσύχναστο δρόμο του Πίτσμπεργκ.

Και όλα τα παραπάνω, χωρίς κανείς να αγγίζει το τιμόνι ή τα πεντάλ του αυτοκινήτου. Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις, κατά τη διάρκεια της διαδρομής, ο οδηγός και ο μηχανικός της Uber παρενέβαιναν. Για παράδειγμα, σύμφωνα με τις οδηγίες της εταιρείας, ο οδηγός αναλάμβανε τον έλεγχο του οχήματος, όταν το όχημα πλησίαζε σε διάβαση πεζών ώστε να τους επιτρέψει να διασχίσουν το δρόμο. Το ίδιο έγινε και όταν το ταξί διέσχιζε περιοχή όπου γινόντουσαν κατασκευαστικές εργασίες, αλλά και όταν επρόκειτο να στρίψει αριστερά σε μια διασταύρωση. Κατά διαστήματα, ο οδηγός προσάρμοζε την ταχύτητα του οχήματος, το οποίο σε γενικές γραμμές κινούνταν με χαμηλή ταχύτητα.

Όπως ήταν φυσικό, με το θέαμα του αυτόνομου ταξί άλλοι ενθουσιάστηκαν, ενώ άλλοι φάνηκαν πιο δύσπιστοι. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην οροφή του οποίου είναι τοποθετημένες περισσότερες από δέκα τρισδιάστατες κάμερες και ειδικοί αισθητήρες λέιζερ που επιτρέπουν το λογισμικό να υπολογίζει την απόσταση του οχήματος από διάφορα αντικείμενα και να αντιλαμβάνεται το τρισδιάστατο σχήμα τους.

Για την Uber, η εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος αποτελεί την πρώτη φάση ενός φιλόδοξου σχεδίου, που σκοπεύει να αντικαταστήσει σταδιακά με αυτόνομα ταξί πολλούς από τους περίπου 1,5 εκατομμύρια οδηγούς της. Μάλιστα, η εταιρεία έχει συνάψει συνεργασίες με κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως την Volvo και πρόθεσή της είναι μέχρι το τέλος του έτους να δώσει στην κυκλοφορία στο Πίτσμπουργκ περίπου 80 ειδικά διαμορφωμένα αυτόνομα SUV Volvo.

Ο Αντριου Μουρ, πρύτανης της σχολής Υπολογιστών του πανεπιστημίου Carnegie Mellon με το οποίο συνεργάστηκε η Uber κατά την εξέλιξη του προγράμματος της δήλωσε:

Αν τα καταφέρει η Uber οι επιπτώσεις θα είναι πολύ θετικές για τον πλανήτη. Ο κόσμος θα γίνει πολύ ασφαλέστερος, πολύ πιο αποδοτικός όπου θα χρειαζόμαστε λιγότερη ενέργεια για τη μεταφορά επιβατών.

Ωστόσο, όπως είπε, ότι θα χρειαστεί να περάσουν τουλάχιστον άλλα δέκα χρόνια έρευνας και εξέλιξης των αυτόνομων αυτοκινήτων μέχρι να αρχίσει να κυκλοφορεί σημαντικός αριθμός τους στους δρόμους.

Εν τω μεταξύ, και άλλες εταιρείες τεχνολογίας και αυτοκινητοβιομηχανίες από την Alphabet (Google) και την κινεζική Baidu μέχρι τις αυτοκινητοβιομηχανίες Tesla, GM και Ford έχουν αρχίσει πυρετωδώς να κατασκευάζουν αυτόνομα αυτοκίνητα. Υπενθυμίζεται μάλιστα ότι στα τέλη Αυγούστου, είχαν κάνει την εμφάνισή τους και στους δρόμους της Σιγκαπούρης αυτόνομα ταξί της νεοφυούς επιχείρησης nuTonomy, στο πλαίσιο μιας περιορισμένης έκτασης δοκιμής.

Δελτίο Τύπου

Pittsburgh, your Self-Driving Uber is arriving now

A year and a half ago, Uber set up an Advanced Technologies Center (ATC) in Pittsburgh. Its mission: to make self-driving Ubers a reality. Today, we’re excited to announce that the world’s first Self-Driving Ubers are now on the road in the Steel City.

We’re inviting our most loyal Pittsburgh customers to experience the future first. If a Self-Driving Uber is available, we’ll send it along with a safety driver up front to make sure the ride goes smoothly. Otherwise it’s uberX as usual.

This pilot is a big step forward. Real-world testing is critical to the success of this technology. And creating a viable alternative to individual car ownership is important to the future of cities.

Of course, we can’t predict exactly what the future will hold. But we know that self-driving Ubers have enormous potential to further our mission and improve society: reducing the number of traffic accidents, which today kill 1.3 million people a year; freeing up the 20 percent of space in cities currently used to park the world’s billion plus cars; and cutting congestion, which wastes trillions of hours every year.

We know that many drivers will have questions about this technology. It’s still very early: Self-Driving Ubers have a safety driver in the front seat because they require human intervention in many conditions, including bad weather. Even when these technology issues get fixed, we believe ridesharing will be a mix—with services provided by both drivers and Self-Driving Ubers. This is because of the limits of self-driving software and the skyrocketing demand for better transportation which people-powered transport is uniquely able to solve.

Technology also creates new work opportunities while disrupting existing ones. Many predicted that the ATM would spell doom for bank tellers. In fact, ATMs cut the cost of running a local bank so more branches opened, employing more people. Self-Driving Ubers will be on the road 24 hours a day, which means they will need a lot more human maintenance than cars today.

We couldn’t be more excited about what’s next. But to make it happen, we need to lead by fusing our great ridesharing network with great self-driving software and hardware. Our ATC efforts combined with our recent Otto acquisition mean we have one of the strongest self-driving engineering groups in the world, as well as the experience that comes from running a ridesharing and delivery network in hundreds of cities. And our existing partnerships with drivers, as well as new ones with manufacturers like Volvo, will ensure a world-class customer experience for generations to come.

Anthony Levandowski Founder, Otto and VP, Self-Driving Technology, Uber

Travis Kalanick CEO and Co-Founder, Uber

  • provato

    Τι ειδους αυτονομο ειναι οταν χρειάζεται οδηγό που χρειάζεται να παρεμβαίνει για να μη γίνει η στραβή;Με αυτή την αντιαεροδυναμική κουμουτσα που εβαλαν στην οροφη, τα χρηματα που θα γλυτώσουν απ τους οδηγούς τους, θα τα δώσουν στις βενζίνες.
    (αυτο το φιλόδοξο τεχνολογικο μέλλον όπου σχεδόν όλα τα επαγγελματα πρέπει οπωσδήποτε να πεθάνουν και να μείνουν μόνο οι προγραμματιστές ,οι μανατζερ και οι πολιτικοι -άντε και το παπαδαριό -με δουλειά,μου προκαλεί ανατριχίλα.)