honda-1-1

Η Honda βρέθηκε στις γνωστές αλυκές του Bonneville στο Salt Lake, για να κάνει ρεκόρ ταχύτητας στο έδαφος με ένα εξαιρετικά αεροδυναμικό αυτοκίνητο, το S-Dream Streamliner. Αν και πολλά ρεκόρ εκεί έχουν γίνει με εντυπωσιακά πανίσχυρους κινητήρες, σε αυτή την περίπτωση η Honda χρησιμοποίησε τον μικρό τρικύλινδρο κινητήρα του S660 Roadster, χωρητικότητας 660 κ.εκ. μόνο!

Στην έκδοση δρόμου ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει μόλις 64 ίππους, αρκετούς για να κινείσαι με στυλ μέσα στο μικρό kei car, αλλά για αυτό το εγχείρημα δεν ήταν αρκετοί. Με εκτενείς επεμβάσεις των μηχανικών της Honda τριπλασίασε σχεδόν την ισχύ του, φτάνοντας περίπου τους 190 ίππους.

honda-3-1

Πολλοί από εμάς ίσως οδηγούν οχήματα με παραπάνω από 190 ίππους, αλλά κανείς μας δεν έφτασε τα 421,447 χλμ/ώρα, που κατάφεραν να πιστοποιηθούν στο S-Dream Streamliner. Κάποια στιγμή κατάφερε να πιάσει έως και 428 χλμ/ώρα, αλλά δεν κατοχυρώθηκε αυτή η ταχύτητα, διότι στην Αμερική η ταχύτητα μετριέται σε διαδρομή μετ’επιστροφής. Η ομάδα που δημιούργησε αυτή την βολίδα αποτελείτο από 16 μηχανικούς, που επελέγησαν μεταξύ 100 που δήλωσαν πρόθυμοι να ασχοληθούν και το ρεκόρ που πέτυχαν ήταν στην Category-A Group-1 Class-4 της FIA.

Αυτό την κάνει το ταχύτερο Honda εδάφους, γιατί το ταχύτερο Honda γενικώς είναι το HondaJet με πάνω από 780 χλμ/ώρα. Πριν από αυτό, το ταχύτερο Honda στο έδαφος ήταν το μονοθέσιο της F1 του 2005, το Honda(BAR) 007, με τον τρίλιτρο V10, όπου το 2006 έφτασε τα 400χλμ/ώρα.

honda-4-1

Αν και η οδήγηση στην ευθεία και ειδικά σε έναν τόσο “φαρδύ δρόμο”, όπως οι αλυκές, μοιάζει σχετικά ασφαλής, σε αυτές τις ταχύτητες και με αυτά τα αυτοκίνητα δεν είναι και τόσο ασφαλής. Βέβαια οι αλυκές για λόγους ασφαλείας έχουν επιλεγεί αλλά τα αυτοκίνητα αυτά είναι αρκετά ελαφριά και άρα εύθραυστα και το έδαφος σε μερικές περιπτώσεις ανώμαλο ή και σαθρό. Την τιμή να οδηγήσει το ταχύτερο Honda στην ιστορία είχε ο Ιάπωνας παλαίμαχος αναβάτης στα GP500, Hikaru Miyagi,

honda-2-1

Δελτίο Τύπου

TORRANCE, California, September 21, 2016 – Honda products have won dozens of motorsports championships throughout the world, dominating competition at legendary venues from Indianapolis to Monaco, and on surfaces ranging from the sands of Dakar to the dirt of Carlsbad.

But this past week, an intrepid group of young Honda engineers took to the salt flats of Bonneville, Utah to post the fastest speed ever recorded for a Honda vehicle.

Not only did the Honda engineers post a new FIA World Record of 261.875 mph (1 mile), 261.966 mph (1km) for a vehicle in its class (Category-A Group-1 Class-4), it posted a speed faster than any Honda-powered car ever including the record established by BAR Honda F1 car at Bonneville in 2006, by using a 660cc engine based on the three-cylinder powerplant designed for the Honda S660 sports car.

The project “Bonneville Speed Challenge” was internally announced at Honda R&D in Japan in 2015 and 16 members were chosen from a pool of 100 volunteers, including the project leader Keisuke Tsuta, to build the car that would be known as the Honda S-Dream. The goal of the project was very simple: “Achieve world speed record with 660cc engine.”

The team carefully re-investigated every part of the S660 engine and renewed many of them including cylinder block, pistons, crankshaft and valves in hopes of coaxing more than three times the power for which it was designed. Additions such as the replacement of the lower block with a steel unit and reinforced connecting rods gave the unit the rigidity it would need to withstand the record run, and the car completed several test runs in Japan before heading to the U.S.

But as can happen when building racing machines, an unforeseen problem popped up once the team made its first test run on the Bonneville Salt Flats. Test driver Hikaru Miyagi returned after his run and told the team that he could not see properly through the narrow canopy.

The vision had not been a problem on the test track due to the abundance of landmarks and road marking, but on the bleach-white expanse of the salt flats, the former Japan motorcycle champion was having trouble keeping the car pointed in the right direction.

So the team took the car back to Honda Performance Development in Santa Clarita, California where they restyled the canopy and most parts of the upper body just 10 days before the first day of the Bonneville.

The Honda S-Dream made several strong runs at Bonneville Speed Weeks but was unable to reach the record speed that it sought. But soon after the conclusion of Speed Weeks, Honda was officially invited to Mike Cook’s shoot out at Bonneville to take another run at the record.

The team broke the FIA record mark with a run of 227.776 mph on the first day of the shootout, then went quicker on subsequent runs until officially topping out at 261.875 mph (1 mile), 261.966 mph (1km). In fact, the team reached 266 mph on one of its runs late in the event, but was unable to duplicate the speed on the return run as required to set an official mark.

With the run of 261.875 mph (1 mile), 261.966 mph (1km), the Honda S-Dream has surpassed the record BAR Honda F1 machine established at Bonneville in 2006 to become the fastest Honda car ever.

  • SAMURAI-66

    Μαζεψε το αλατι της χρονιας….. https://uploads.disquscdn.com/images/315976ec18c0404c8869b302afc1a8ca2a4111cec6efae16475d3234443df521.jpg και εφυγε!!

  • DarkV12Tdi

    190άλογα στα 660κυβικά, διαολάκι ;). καλά με τέτοια τελική χάρη στην αεροδυναμική αεροπλάνου.

    ΥΓ τώρα αν βελτιώσουν το Honda S660 ,είναι και ελαφρύ, στα 190άλογα ,θα κάνει τρελούς χρόνους σε πίστα ;)

    • Anestis Genk

      Υποθέτω θα έχει μια τουρμπίνα ΝΑ, με αντίστοιχα τεράστιο turbo lag.

    • Sofian

      Δεν θα ισιωνει πουθενα με τοσα αλογα αυτη η μυξα ρε…χαχααχαχαχαχαχαχ :P

    • DarkV12Tdi

      Έτσι!θα είναι..το νέο S2000 – RX για εμάς έτσι όπως πάνε με τα τέλη κ τεκμήρια είναι Το κατάλληλο ,άρα όταν έρθει ευρώπη το S660 με 1200cc ακόμα πιο δυνατό θα είναι με βελτίωση. Δεν μπορώ να φανταστώ τι θα γίνεται και με engine swaps με Busa :P

    • Sofian

      Με Η2r σκεψου τι θα κανει….χαχαχααχαχαχαχαχαχαχαχ :P

  • Pandal

    Αυτό το μοτερακι αν έχει και χαμηλούς ρύπους είναι ότι πρέπει για την Ελλάδα.

  • Ρε τον Μιγιάγκι !!!! Περήφανος θα ειναι ο Ντανιελ Σαν !!!!
    Υ.Γ ρε παντε πάλι την BAR στις αλυκές με κατάλληλο αεροδυναμικό πακέτο να πιάσει τα 500 χαλαρά !!!!

  • mother1russia

    Αυτα τα ρεκορ που κανουν στις αλυκες με αυτα τα μοτοσυκλετοαεροπλανακια δεν μπορω να καταλαβω τι νοημα εχουν , οχι τιποτα αλλο σκοτωνονται κιολας. Τοσο ηλιθιοι και το χειροτερο συγκρινουν τους χρονους με κανονικα αυτοκινητα παραγωγης .Ημαρτοοον ρεεε

    • εχουν νοημα γιατι δινεις κινητρα στους εργαζομενους να δημιουργησουν, νεα ενδιαφεροντα, περισσοτερο ελευθερια κινησεων να ξεσκουργιασουν και εμφανιζονται μεσα στις εταιριες οι εργαζομενοι που ειναι εργατικοι επινοητικοι και οχι τεμπεληδες και κηφηνες … κατι τετοιο θελει να κανει και ο τσιπρας για τους ΔΥ αλλα δεν το καταλαβαινουμε ….

  • φανταζομαι καποιοι απο αυτους θα πηραν μεταγραφη για το τμημα που ασχολητε με την F1 ;;;

    • Mika

      Aντε μπραβο, μπας και βρουνε την υγεια τους!!!!!