Martin-Winterkorn

Σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής Bild Zeitung, η οποία επικαλείται έγγραφα, ο πρώην πρόεδρος και CEO της VW, Martin Winterkorn γνώριζε για το σκάνδαλο χειραγώγησης των εκπομπών, ενώ προσπάθησε να το καλύψει και να αποπροσανατολίσει τις έρευνες.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο Winterkorn ενέκρινε ένα σχέδιο το οποίο αποκάλυπτε εν μέρει λεπτομέρειες στις αρμόδιες αρχές των Η.Π.Α, επτά εβδομάδες προτού βγει στη δημοσιότητα το σκάνδαλο. Συγκεκριμένα, στις 28 Ιουλίου 2015, λίγο πριν τις συναντήσεις με τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ που ακολούθησαν, ο πρώην ισχυρός άνδρας της VW, υπόγραψε έγγραφα τα οποία έδιναν τη δυνατότητα σε εργαζομένους της VW να αποκαλύψουν στις αρχές, μόνο κάποιες λεπτομέρειες για το παράνομο λογισμικό που εξοπλιζόταν τα αυτοκίνητά της VW με τον 2.0 TDI κινητήρα στις Η.Π.Α. Στις 5 Αυγούστου 2015, εργαζόμενοι της VW, ενώπιος ενωπίω με τις αρχές των Η.Π.Α (EPA, CARB) αναγνώρισαν πως τα 2.0 TDI μοντέλα δεν πληρούν τα πρότυπα εκπομπών ρύπων των Η.Π.Α, δηλώνοντας πως οι μηχανικοί της Γερμανικής εταιρίας εργάζονται πάνω στην εξεύρεση μιας λύσης. Ωστόσο, επτά εβδομάδες μετά, στις 18 Σεπτεμβρίου του 2015, οι αρχές των Η.Π.Α ανακάλυψαν την απάτη του παράνομου λογισμικού, το οποίο ήταν έτσι προγραμματισμένο που μπορούσε να καταλάβει πότε ένα αυτοκίνητο περνά το τεστ μέτρησης εκπομπών ρύπων και πότε όχι, ώστε να ενεργοποιεί και να απενεργοποιεί τα συστήματα ελέγχου των εκπομπών ρύπων. Τα υπόλοιπα είναι γνωστά, με την VW να γνωρίζει εδώ και έναν χρόνο, την μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της.

Ο Winterkorn λίγες ημέρες μετά την δημοσιοποίηση του σκανδάλου παραιτήθηκε, αλλά ακόμη ερευνάται για να διαπιστωθεί αν με τις κινήσεις του, προσπάθησε να καλύψει το dieselgate. Εκπρόσωπος της VW αρνήθηκε να σχολιάσει το συγκεκριμένο δημοσίευμα της Bild, λέγοντας πως η έρευνα βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, ενώ ίδια στάση κράτησε και ο δικηγόρος του Winterkorn. Η Bosch, η οποία φαίνεται πως ήταν εκείνη που προμήθευσε το παράνομο λογισμικό στην VW, έχει απολύσει πολλούς εργαζομένους της, σύμφωνα με την Bild, ενώ και αυτή δεν σχολίασε το δημοσίευμα. Το μόνο που παραδέχτηκε η VW είναι πως ο Martin Winterkorn ήταν παρών στην συνάντηση που έγινε τον Ιούλιο του 2015, στην οποία συζητήθηκε το θέμα με τους πετρελαιοκινητήρες της στις Η.Π.Α.

Η Bild καταλήγει πως αρκετοί μηχανικοί της Volkswagen αρνήθηκαν τις ποινές με αναστολή που τους προτάθηκαν από τις αρχές των Η.Π.Α προκειμένου να ομολογήσουν. Σε κανένα σχόλιο δεν προχώρησε ούτε ο εκπρόσωπος της εισαγγελίας του Braunschweig που ερευνά την Volkswagen. Η VW την περασμένη Παρασκευή δέχτηκε 5.000 αγωγές, οι οποίες εστάλησαν από το δικαστήριο του Braunschweig στα κεντρικά της γραφεία στο Wolfsburg μέσω fax, με τις αγωγές να ζητούν αποζημιώσεις ύψους 10,7 δισ. ευρώ.

Στις σχετικές ειδήσεις, ο CEO της Audi, Rupert Stadler, σύμφωνα με πηγή που βρίσκεται κοντά στο εποπτικό συμβούλιο της VW και επικαλείται το Reuters,  δεν βρέθηκε τίποτα που αποδεικνύει πως γνώριζε πράγματα” για το dieselgate.

Τέλος επενδυτές της VW συνεχίζουν να ζητούν από την εταιρία να μειώσει τα “τεράστια χρηματικά bonus” που έδωσε το 2015 σε 12 κορυφαία στελέχη της, τα οποία και έφτασαν τα 63 εκατ. ευρώ, σε μια χρονιά που σημειώθηκε απώλειες ρεκόρ, λόγω του dieselgate. Σύμφωνα με το ισχύον σύστημα της VW, τα στελέχη της παίρνουν bonus αν η εταιρεία κερδίζει περισσότερα από 5 δις € σε ένα έτος, πριν από τις πληρωμές τόκων και φόρων.

  • SAMURAI-66

    Ολοι η ευρωπη ορμωμενοι απο την γερμανια κανει τα στραβα ματια και δεν βγαζει κουβεντα για το σκανδαλο ο προεδρος του ομιλου που οργανωσε την γνωστη απατη δεν θα προσπαθουσε να το καλυψει?
    Ευχαριστουμε για το νεο!!

  • Κώστας

    once cheating always cheating