6982761743_ef1da585ea_o

Πριν είκοσι χρόνια περίπου, το 1997 στην έκθεση της Γενεύης η Sbarro, μια ιταλική εταιρία κατασκευής replicas και concept cars, σε συνεργασία με την Lancia, παρουσίασε το Ionos, ένα ιδιόμορφο concept το οποίο προσπαθούσε να αναβιώσει την θρυλική Lancia Stratos. Με μήκος που δεν ξεπερνούσε τα 3,6 μέτρα και με 2,27 μέτρα μεταξόνιο, οι διαστάσεις θύμιζαν αρκετά αυτές του Stratos.

© Philippe Calvet, site "Franco Sbarro, l'autre façon de concevoir l'automobile"

Η ιδιαιτερότητά του ξεχασμένου πρωτότυπου, όμως, δεν αρκούνταν μόνο στο σχήμα και στην ομοιότητά του με το Stratos, αλλά κυρίως στον κινητήρα του, ο οποίος θα μπορούσα να πω ότι είναι ο πιο παράξενος που έχω δει σε πρωτότυπο μοντέλο. Το Sbarro κινούνταν από έναν V10 4,8 λίτρων τοποθετημένος στο κέντρο, ο οποίος προερχόταν από την ένωση δύο 5-κύλινδρων σε σειρά κινητήρων, 2,4-λίτρων έκαστος, που προέρχονταν από την Lancia Kappa.

Η ιταλική εταιρία βέβαια προτιμούσε να τον αναφέρει ως 10-κύλινδρο σε σχήμα Υ, καθώς οι δυο κινητήρες ενώνονταν με το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο ήταν δανεισμένο από μια Porsche Carrera 4, και το οποίο βρισκόταν ανάμεσα από τους δυο κινητήρες, επιτρέποντας έτσι μια αξιοσημείωτη οικονομία χώρου. Επιπλέον, και η τετρακίνηση προέρχονταν από την Porsche, ενώ τα φρένα από την Brembo. Ως αποτέλεσμα, ο συγκεκριμένος κινητήρας απέδιδε 400 ίππους.

kazaolvroso364ggubyv

Αναρωτιέσαι για ποιο λόγο να γίνει όλη αυτή η ιδιομορφία στον κινητήρα, αφού το αποτέλεσμα ήταν μόνο 400 ίπποι, τη στιγμή που οποιοσδήποτε V8, V10 ή V12 μονομπλόκ θα μπορούσε εύκολα να ξεπεράσει αυτήν την απόδοση. Ο μόνος λόγος που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι δεν θα το συζητούσαμε αυτή τη στιγμή, μετά από είκοσι σχεδόν χρόνια.