Renault Megane RS teaser (1)

Η Renault στα μέσα Αυγούστου ανακοίνωσε τον τερματισμό της παραγωγή του Megane III RS και πλέον επικεντρώνεται στην εξέλιξη της hot έκδοσης του σημερινού μοντέλου.

Η κατηγορία των hot-hatches για το 2016 έχει πολύ δυνατά ονόματα, όπως την Mercedes A45 AMG, το Honda Civic Type-R, το Ford Focus RS και το Volkswagen Golf GTI Clubsport S και έτσι η Renault δεν θα αφήσει τους ανταγωνιστές της για πολύ καιρό “ελεύθερους”.

Η απάντηση της φαίνεται να ετοιμάζεται για τα μέσα του 2018, με τον ερχομό του νέου Renault Megane RS, με φήμες να θέλουν το νέο μοντέλο, να εξοπλίζεται με σύστημα τετραδιεύθυνσης, όπως το Megane GT, προκειμένου να εξασφαλίσει την κινητικότητα σε χαμηλές αλλά και την σταθερότητα σε υψηλότερες ταχύτητες, και την ονομαστική του ισχύ να ξεπερνά τους 300 ίππους.

Renault Megane RS teaser (2)

Σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες ο ολοκαίνουριος 2,0-λιτρος turbo κινητήρα θα συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο με rev-matching τεχνολογία, που παρουσίασε η Nissan στο 370Z. Σύμφωνα με δοκιμές του γαλλικού εργοστασίου, τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται γρηγορότερα με το χειροκίνητο κιβώτιο σε σχέση με το βαρύτερο διπλοσύμπλεκτο, παρόλο που το τελευταίο διέθετε και launch control. Έτσι, το αυτόματο θα είναι διαθέσιμο προαιρετικά, με επιπλέον κόστος.

Ακόμα, το σύστημα τετραδιεύθυνσης του RS θα είναι, επίσης, προαιρετικό, αντιθέτως με την GT έκδοση που είναι στο βασικό εξοπλισμό και μπορείς να το αφαιρέσεις. Οι μηχανικοί της Renault πιστεύουν ότι τα προτερήματα του συγκεκριμένου συστήματος  πρόκειται να αντισταθμιστούν με το επιπλέον βάρος των περίπου 40 κιλών.

Renault Megane RS teaser (3)

Όπως καταλαβαίνεις, το συνολικό βάρος είναι σημαντικός προβληματισμός της Renault Sport για το Megane IV, καθώς αυτό όχι μόνο είναι μεγαλύτερο σε σχέση με το προκάτοχο του, αλλά θα προσφέρεται αποκλειστικά σε 5-θυρη έκδοση, κάτι που αυξάνει σημαντικά το βάρος.

Το αφεντικό της Renaultsport, Patrice Ratti, σε πρόσφατη συνέντευξή του είπε ότι, παρά το γεγονός ότι ο κινητήρας του Megane RS -που θα είναι διαθέσιμο μόνο σε πεντάπορτο- είναι καλός για ιπποδυνάμεις άνω των 300 ίππων, δεν υπάρχουν σχέδια για την περαιτέρω ανάπτυξη του αυτοκινήτου, αφήνοντας το ενδεχόμενο προσπάθειας κατάρριψης του ρεκόρ γύρου για προσθιοκίνητα οχήματα, στο Nurburgring κλειστό.

Οι μηχανικοί προσπαθούν να καταλήξουν σε λύσεις για να αντισταθμίσουν το επιπλέον βάρος με τη χρήση ελαφριών υλικών να είναι μια λύση ώστε να κρατηθεί χαμηλά το βάρος, κάτι που δεν σημαίνει, όμως, απαραίτητα ότι το νέο Megane RS θα χρησιμοποιεί carbon.

  • UltraB

    Απ ότι φαίνεται να γίνει πανικός με τα νέα μοντέλα. Δεκάδες προτάσεις για κάθε ενδιαφερόμενο / γούστα. Το θέμα όμως είναι ότι “Λεφτά ΔΕΝ υπάρχουν” ?

    Επίσης θα ήθελα να δω να μοιράζεται περισσότερους κινητήρες με τον μικρό του αδερφό, το Clio.

  • Mika

    Καταρχας, μου κανει εντυπωση που δεν μπορει η Renault Sport να σεταρει το αυτοματο κιβωτιο της ωστε να δινει ταχυτερους χρονους απο το χειροκινητο!! Αυτα δεν γινονται πουθενα!!
    :p :p
    Ειναι θετικο ομως που σου δινει το δικαιωμα επιλογης..
    Περα απο τη πλακα, θα ειναι τουμπανο και αναμενουμε να το δουμε στη πραξη, ειδικα με τη τετραδιευθυνση του…

    • Jo

      Παιζει και να καταλαβαν την βλακεια που εκαναν με το clio rs που το λανσαρουν μονο ως αυτοματο και δεν δινουν την επιλογη χειροκινητου κιβωτιου, που ισως ηταν και το μονο ψεγαδι που εχει το clio rs

    • ψεγαδι ?? μιλας στο θεμα απολαυση…

    • Jo

      Ναι καθαρα για αυτο το θεμα μιλαω! Θα μπορουσαν να το δωσουν σαν επιλογη… Γιατι κατα τα αλλα το αυτοματο και πιο γρηγορο και πιο ευκολο ειναι.

    • Κώστας

      δεν παιζει μια εταιρεια που κυριαρχει στο παγκοσμιο αγωνιστικο στερεωμα τις τελευταιες δεκαετιες να μην μπορει να σεταρει το λογισμικο ενος κιβωτιου…ολα ειναι θεμα επιλογων και κοστους,ηδη στο clio rs trophy οι αλλαγες ειναι 50% πιο γρηγορες στο race και 40% στο normal
      επισης δεν γινεται ενα αμαξι που κοστιζει 25,000 ευρω (clio rs) να εχει τα χαρακτηριστικα αλλαγων που εχει ενα PDK της πορσε

    • Mika

      Στο Clio RS δεν υπαρχει χειροκινητο για να γινει η συγκριση..Ειναι 50% πιο γρηγορο λοιπον, απο τον εαυτο του…Ο οποιος σε νορμαλ μορφη ειναι ληθαργικος κι εχει κατακριθει εντονα απο τον ειδικο τυπο.
      Οπου υπαρχει συγκριση, σε εταιριες, αναμεσα σε χειροκινητο και καλο διπλοσυμπλεκτο, το αυτοματο ειναι σχετικα ανετα πιο γρηγορο….Δεν ειναι αναγκη να μιλαμε για Porsche…

    • Κώστας

      μονο ληθαργικο δεν ειναι…πιστεψε με
      απλα στα κατεβασματα αργει λιγο παραπανω να φτασει η εντολη απο τα paddles

    • Mika

      Δεν το εχω οδηγησει…Λεω τι εχω διαβασει…
      Αλλα οπως και να εχει, δεν γινεται να λες σαν εταιρια πως το χειροκινητο σου ειναι πιο γρηγορο απο το αυτοματο..Κατι δεν παει καλα με τη τεχνογνωσια σου τοτε, πρεπει να επανεκτιμησεις τη κατασταση, τους προμηθευτες σου, τους συνεργατες σου, κλπ..Αυτο θελω να τονισω..

  • gv

    καποιο θεμα εχουν στη ρενο,δε ξερουν να εξελιξουν αυτοματο κιβωτιο δεν εξηγειται αλλιως να ειναι πιο αργο χαχα :P
    ειδικα μετα τη κριτικη που διαβασα για το αυτοματο του clio rs..
    οπως και να εχει καλη κινηση να δινουν επιλογες..
    για το θεμα της τετρακινησης τωρα το θεμα ειναι ποσα κιλα προσθετει γιατι αν ειναι μεχρι 100 ισως και να αξιζει το κοπο..
    για το βαρος αυτοι φταινε που ξεχειλωνουν τα αμαξωματα..
    το ειδα να κυκλοφορει και μου φανηκε μεγαλο για hatch..
    οπως και να χει το περιμενουμε με αγωνια :)

  • manowar

    εκει που ελεγε ο τιτλος 2 τουρμπ κινητηρα χειροκινητο πετα και ενα 2πορτο να γουσταρουμε….δεν ξερω τι και πως εγω στο μονο που ειμαι απολυτα σιγουρος ειναι οτι θα βαλει γυαλια στις στροφες παλι…

    • Anestis Genk

      Γενικά είμαι κατά του να έχεις καθίσματα χωρίς πόρτες, αλλά αυτή η έκδοση είναι τόσο hardcore που οι πίσω θέσεις είναι περιττές.