ford-fusion-hybrid-autonomous-research-vehicle (1)


Μετά την εξαγορά της Innoluce BV, της γερμανικής εταιρίας που παράγει σαρωτές LiDAR, από την Infineon, ανοίγεται ένας νέος ορίζοντας για την αυτόνομη οδήγηση.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Infineon, Peter Schiefer, η πρόθεση της εταιρίας είναι να γίνει πιο προσιτή η τεχνολογία Lidar σε όλες τις εταιρίες της αυτοκινητοβιομηχανίας ώστε να μπορέσει να αποτελέσει χαρακτηριστικό κάθε νέου αυτοκινήτου που παράγεται. Με τον τρόπο αυτό, η αυτόνομη οδήγηση θα γίνει ένα σύνηθες χαρακτηριστικό των αυτοκινήτων, σε αντίθεση με τώρα που αποτελεί προνόμιο των πολύ ακριβών κατασκευών.

Η τεχνολογία Lidar λειτουργεί ως ραντάρ, χρησιμοποιώντας φως λέιζερ, ώστε να βοηθάει τα αυτόνομα οχήματα να υπολογίζουν με ακρίβεια την απόσταση τους από τον γύρω χώρο, καθώς και να αναγνωρίζουν τυχόν εμπόδια. Το πρόβλημα έως τώρα, όσον αφορά την τεχνολογία Lidar ήταν το υψηλό κόστος της. Για να γίνει αντιληπτό το κόστος, αρκεί να ανατρέξουμε στις πρώτες μονάδες Lidar που είχαν τοποθετηθεί στα αυτόνομα οχήματα της Google, οι οποίες έφταναν τα 75,000 δολάρια. Βέβαια, σήμερα το κόστος είναι περίπου στο 1/10 αυτής της τιμής και η Infineon ευελπιστεί να το μειώσει ακόμη περισσότερο.

  • Christos Dimou

    Με τον ρυθμό με τον οποίο εξελίσσονται τα ηλεκτρονικά σήμερα, σε 5 χρόνια, όταν θα υπάρχει και η νομοθεσία που θα επιτρέπει τα αυτόνομα οχήματα, η τιμή θα είναι λιγότερο από 1500$. Αν λάβουμε υπόψη την βελτίωση που προσφέρει το σύστημα αυτό στην ενεργητική ασφάλεια δεν νομίζω να υπάρξει εταιρεία που να να μην το προσφέρει στα ακριβά πολυτελή της οχήματα. Όπως και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ως και το 2025-2027 θα έχει επεκταθεί σε όλο το εύρος των οχημάτων.

    Αυτά απαιτούν πολιτική βούληση για να ξεκαθαρίσει το νομικό καθεστώς που είναι το μόνο πιθανά ανυπέρβλητο εμπόδιο.