1964-porsche-904-gts-auction5

Να ξεκινήσω…δυναμικά; Ποτέ δεν συμπάθησα ιδιαίτερα τις Porsche! Εντάξει τώρα που ο αριθμός των αναγνωστών μειώθηκε στο μισό, να συνεχίσω: οι “πάντα ίδιες και με λάθος μηχανική διάταξη” 911 δεν κατάφεραν ποτέ να τρυπώσουν στα όνειρά μου και μόνο κάτι τουμπανιασμένες 944 με ζάντες BBS με πατούρα μου δημιουργούσαν σιελόρροια…

Όλα αυτά φυσικά πριν έρθει η υπέροχη Carrera GT… Αλλά μεγάλωσα με “μια απ τα ίδια, αερόψυκτες και πισωμήχανες, δυσκολοδήγητες και μάλλον άσχημες 964 και 993” που δεν έλεγαν ούτε ταμπλό να αλλάξουν. Και σαν να μην έφτανε αυτό, αυτή η ιστορική φίρμα έμελλε να σωθεί από ένα τεράστιο και άσχημο κινούμενο διαμέρισμα…

Και τώρα που έχουμε μείνει μόνο 5-6, να πάμε στο θέμα μας. Πάντα πίστευα ότι οι Porsche οφείλουν να είναι κεντρομήχανες. Δες τώρα δείγματα: 918 Spyder, Carrera GT, 718, για να μη μιλήσω για παλαιότερες 917, 962 κτλ. Είχε τον τρόπο η Porsche πάντα να κάνει τα κεντρομήχανά της να μοιάζουν με σπορ πρωτότυπα ή το αντίστροφο, ποιος ξέρει; Αυτή η 904 της φωτογραφίας δείχνει λίγο πιο ταπεινή, αλλά πίστεψέ με δεν είναι.

Είναι το πρώτο μοντέλο της Porsche με αμάξωμα από fiberglass κι αυτό είχε θετικό αντίκτυπο στο βάρος. Έτσι λοιπόν ο 2λιτρος κινητήρας με τα 180 περίπου άλογα είχε σχετικά εύκολο έργο: 0-100 σε περίπου 6 δεύτερα και τελική λίγο κάτω απ τα 260, για ένα αυτοκίνητο που παρήχθη πριν από 50 ολόκληρα χρόνια. Όχι κι άσχημα, έτσι;

Το αμάξωμά της είναι σαν πρόγονος του Group C. Κλασικό κεντρομήχανο αγωνιστικό. Η μεταγενέστερη Dino246 GTS θα πρέπει να ζήλεψε τη σιλουέτα της Γερμανίδας. Στο εσωτερικό τα πάντα… απουσιάζουν. Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που βγήκε στην παραγωγή την εποχή που κάποιος το αγόραζε και.. πήγαινε στο LeMans και γι αυτό το σκοπό ακριβώς σχεδιάστηκε. Τα πάντα πάνω της φωνάζουν “σπορ πρωτότυπο” και “δίαιτα” .

Μόλις 106 αντίτυπα βγήκαν από την παραγωγή τη διετία 1964-1965, με τη νίκη στο Targa Florio να είναι ίσως η μεγαλύτερη επιτυχία του μοντέλου. Το #98 αντίτυπο πέρασε τα πρώτα χρόνια της ζωής του στις ΗΠΑ και σε ρυθμούς λιγότερο… αγωνιστικούς, έπειτα πέρασε στα χέρια ενός συλλέκτη στην Ευρώπη και τώρα, έχοντας τα πάντα αυθεντικά ακόμα,  ετοιμάζεται να βγει σε δημοπρασία στις 19 Ιανουαρίου (μια μέρα πριν τη γιορτή μου, για όποιον ψάξει για δώρο), με τις πρώτες εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για πραγματικά υψηλή τιμή.

Κύριοι, σπάστε τους κουμπαράδες σας…

  • Smartass

    Δυστυχώς τα γκαφρά δεν μου βγαίνουν να την πάρω ούτε από το ebay σε κλίμακα 1/18.
    http://www.ebay.com/bhp/porsche-904
    :D

  • Renesis1

    Πάντως όσον αφορά τις παλαιότερες Porsche, εκτός των 911, πιστεύω οτι πολύ καλή δουλειά είχε γίνει στην 928 GTS.. http://picmia.com/img/852780.jpg Πολύ όμορφο design, με εξαιρετικές επιδόσεις για την εποχή του και πολύ τεχνολογία επάνω του. Αν και οι 911 μείνανε ως το κραταιό μοντέλο της Porsche, η 928 πάντα μου άρεσε ως μια πάρα πολύ ελκυστική εναλλακτική..

    • mixalhs7

      Το μοναδικο σπορτκαρ που εχει κερδίσει τον τιτλο ” Αυτοκινητο της χρονιας”
      Eπισης απο τις αγαπημενες του Κλαρκσον για εναν ειδικο λογο https://www.youtube.com/watch?v=XiLc7GvmS_A

    • Mika

      Τον πουστη, δεν το ηξερα αυτο..Με συγκινησε…
      Πρωτη φορα που τον ειδα να κομπιαζει σε κατι….

  • manowar

    εγω ψην μαι αυτη ψηνεται για μενα;;

  • mixalhs7

    Το 1958 η 718 RSK με την 3η γενικής στο Λε Μαν έκανε τους πάντες στη φίρμα να θέλουν να κατασκευασουν το πρωτότυπο που θα τους έδινε την πρώτη θέση γενικής.
    Έτσι το 1964 γεννήθηκε η 904 GTS που στο Βάισαχ της έδωσαν το παρατσούκλι ”The plastik Porsche”.
    Σχεδιάστηκε από τον Μπούτσι Πορσε με κύρια αποστολή το σασί της να μπορεί να δεχεται κινητήρες διαφορετικού μεγέθους, ανάλογα με το τι ήθελε να κάνει η ομάδα σε κάθε αγώνα.

    Το επόμενο βήμα απ’την 904 ήταν η 908 που το 1969 έχασε την πρώτη θέση στη τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου τερματιζωντας δεύτερη με μόλις 80 μέτρα διαφορά απο το Ford GT40 του Τζακι Ιξ.
    Η συνέχεια γνωστή, το 1970 με την 917 άρχισε η κυριαρχία της στους αγώνες αντοχής.