1983-volvo-lcp-2000-concept-main

Σε ένα περιβαλλοντολογικό σεμινάριο το 1983 στην Στοκχόλμη, η Volvo παρουσίασε το Volvo Light Component Project (LCP) 2000. Όπως μπορείς να φανταστείς και από το όνομα ήταν ένα φιλόδοξο πρωτότυπο που έδειχνε την ενατένιση της Volvo στον μακρινό για την εποχή ορίζοντα της τρίτης χιλιετίας.

Το αυτοκίνητο ήταν ελαφρύ, οικονομικό, ριζοσπαστικό και με αρκετές νέες τεχνολογίες. Εκ πρώτης όψεως αυτό που παρατηρείς είναι πως η τρίτη πόρτα είναι όντως πόρτα και από εκεί εισέρχονται οι επιβάτες των πίσω θέσεων, που κοιτούν προς τα πίσω!

Η εξέλιξή του ξεκίνησε το 1979 όταν και η Volvo αποφάσισε να δημιουργήσει ένα πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο που να ενσωματώνει όλες τις τεχνολογίες αιχμής των Σουηδών, με βάση μια μελέτη για ένα ηλεκτρικό όχημα που είχαν κάνει 3 χρόνια νωρίτερα το 1976. Το LCP 2000 δεν ήταν ηλεκτρικό βεβαίως, αλλά ντιζελοκίνητο. Είχε δοκιμαστεί με 2 ντιζελοκινητήρες αμφότερους υπετροφοδοτούμενους και τρικύλινδρους, έναν 1,4 λίτρων από χυτοσίδηρο απόδοσης 90 ίππων και έναν πανάλαφρο 1,3 λίτρων από μαγνήσιο αλλά και μειωμένης απόδοσης στους 50 ίππους. Αν οι 50 ίπποι σου φαίνονται λίγοι, το όχημα ζύγιζε μόλις 700 κιλά και με αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0.25, είχε αρκετά καλές για την εποχή επιδόσεις με 0-100 σε 11 δευτ., τελική 177 χλμ/ώρα και οικονομία καυσίμου στα 4 λίτρα/100 χλμ. Η κίνηση πήγαινε στους πρόσθιους τροχούς μέσω ενός πεντατάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων ή μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου CVT. Μάλιστα τα μοτέρ είχα σχεδιαστεί να καίνε και βιοντίζελ από ελαιοκράμβη, πράγμα ανήκουστο για την εποχή, δίνοντας του μια οσμή fish n chips κατά τα λεγόμενα των μηχανικών εξέλιξης.

Συνολικά 4 πρωτότυπα κατασκευάστηκαν και όλα είχαν πλαίσιο από αλουμίνιο, υποπλαίσα από μαγνήσιο και πλαστικό ανακυκλώσιμο αμάξωμα, με τα πλαίσια των θυρών να είναι ανθρακονημάτινα για μείωση βάρους αλλά και αυξημένη ασφάλεια. Η χρήση ανθρακονημάτων ως δομικά στοιχεία ήταν τόσο πρωτοποριακή το 1983 που αξίζει να υπενθυμίσω εδώ πως το πρώτο μονοθέσιο F1 με ανθρακονημάτινο πλαίσιο ήταν η McLaren MP4/1 του 1981.

Όπως αντιλαμβάνεσαι το αυτοκίνητο αυτό δεν προοριζόταν για να μπει στην παραγωγή αλλά για να δοκιμάσει και να επιδείξει τις τεχνολογικές δυνατότητες της Volvo, όμως σχεδιαστικά τουλάχιστον, φαίνεται να επηρέασε το Volvo 480 που παρουσιάστηκε λίγα χρόνια αργότερα. Τα πρωτότυπα σώζονται μέχρι και σήμερα και μπορείς να τα δεις αν επισκεφτείς το μουσείο της Volvo στο Göteborg.

  • Giannisk

    Πραγματικά πρωτοποριακό για την εποχή του.

  • Alex

    Wreo arthro! den to iksera afto to prototipo

  • xtra

    πολυ μπροστα μηχανολογικα!
    Το θεμα ειναι , τι εφαρμοστηκε τελικα απο ολα αυτα στην γκαμα της volvo , και αν ναι το πότε..