stock-electric-car-charging

Η IHS Markit, είναι μια εταιρία που εδρεύει στο Λονδίνο και ειδικεύεται στην ανάλυση, στην παροχή πληροφοριών και στο να προσφέρει τεχνογνωσία για να βοηθάει στη λήψη αποφάσεων εταιριών αλλά και κυβερνήσεων, σε τομείς όπως η άμυνα, η ασφάλεια, η αεροδιαστημική, η ενέργεια και η αυτοκινητοβιομηχανία. Από τις 15 Δεκεμβρίου θα ξεκινήσει ένα νέο ερευνητικό πρόγραμμα που θα ονομάζεται “επανεφευρίσκοντας τον τροχό” και θα προσπαθήσει να προβλέψει αν η αυτοκινητοβιομηχανία οδεύει προς μια επανάσταση παρόμοια με εκείνη που έφερε ο κινητήρας εσωτερικής καύσης τον 20o αιώνα.

001-hyundai-ioniq-electric

Αν και σήμερα μόλις το 1% των καινούργιων αυτοκινήτων που βγαίνουν στους δρόμους είναι ηλεκτρικά, η εταιρία αναφέρει πως σε σχέση με το 2010, υπάρχει μια αύξηση της τάξης του 1.000% και αυτή η τάση θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με τις αρχικές προβλέψεις της IHS Markit, μέχρι το 2040 το ποσοστό των καινούργιων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα πωλούνται θα είναι από 15% μέχρι 35% των συνολικών πωλήσεων.

Η πρόοδος της τεχνολογίας και η εξέλιξη των μπαταριών θα αποτελέσουν τον κυριότερο παράγοντα αυτής της στροφής του καταναλωτικού κοινού προς τα ηλεκτρικά. Επίσης τα μέτρα που έχουν επιβάλει και θα επιβάλλουν στο μέλλον οι κυβερνήσεις των ανεπτυγμένων χωρών, θα δώσουν περαιτέρω ώθηση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σε βαθμό τέτοιο που το ποσοστό μπορεί να ξεπεράσει και το προβλεπόμενο 35%. Αν πάρουμε και ως παράδειγμα τη Νορβηγία που θέλει μέχρι το 2025 να διώξει από τους δρόμους της τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης αυτό δεν είναι και απίθανο καθώς πολλές χώρες θα την ακολουθήσουν στο μέλλον.

16c825_09

Το σίγουρο είναι πως όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν σημαντικά ποσά για την εξέλιξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πάρουν ένα σημαντικό μέρος των πωλήσεων από τα συμβατικά αυτοκίνητα. Για παράδειγμα το Volkswagen Group έχει ως στόχο μέχρι το 2025 να έχει 30 ηλεκτρικά μοντέλα στη παραγωγή, η Hyundai παρουσίασε το Ioniq Electric και ετοιμάζει και ένα ηλεκτρικό SUV. Η πρωτοπόρος στα υβριδικά Toyota θα έχει μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2020 και ας μη ξεχνάμε και τον όμιλο Daimler που μέσω της υπό- brand εταιρίας, EQ, θα έχει μέχρι το τέλος της δεκαετίας δέκα ηλεκτρικά μοντέλα. Επίσης όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες μπαίνουν στο παιχνίδι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως η Jaguar και η Mini αλλά και άλλοτε κραταιές αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευής σπορ αυτοκινήτων, που άκουγαν ηλεκτρικό αυτοκίνητο και άλλαζαν δρόμο, όπως η Maserati με την Alfieri.

Δελτίο Τύπου

Electric vehicles could make up 15 to 35 percent of total new vehicle sales globally in 2040, according to IHS Markit (Nasdaq: INFO), a world leader in critical information, analytics and solutions. The findings are part of a new research project, Reinventing the Wheel, that will be conducted over the first half of 2017.

“The key question is whether we are approaching a transformative shift akin to the first decade of the 20th century, when the internal combustion engine, cheap gasoline, bicycle technology and mass production combined to usher in the automotive age,” said Dr. Daniel Yergin, vice chairman of IHS Markit and chairman of the study who wrote about the beginning of the automotive age in his most recent book, The Quest. “Converging developments along multiple tracks are leading us to focus on this important question.”

While electric vehicles constitute a small percentage of the world’s vehicle sales and are just 1 percent of the on-road fleet today, sales in 2016 are up more than 1,000 percent since 2010—a trend that IHS Markit expects to continue with the potential to make electric vehicles more than one third of the new vehicle sales in 2040.

“Significant advances in battery technology, financial support from governments, regulations and values of millennials will be key factors leading to increases in electric vehicle adoption,” said Jim Burkhard, study co-director and chief of research at IHS Markit for crude oil markets and energy scenarios.

Electric vehicle share in individual markets will vary based on these factors, IHS Markit says. For instance, in China and Europe—regions where policies are favorable to electric vehicles—IHS Markit estimates that electric vehicles could comprise over half of new passenger vehicle sales in 2040.

The growth of electric vehicles is one of several forces reshaping the future of transportation that are the subject of Reinventing the Wheel, a major new multi-client research initiative combining the industry-leading chemical, automotive and energy expertise of IHS Markit. This initiative will be the subject of a comprehensive new study to be completed in 2017. Other critical factors to be examined by the study include the potential impacts of car sharing, ride hailing and autonomous vehicles on the transportation ecosystem. The study is set to begin December 15 in Detroit.

“How and when this transformation takes shape will have significant impacts on the global economy and raises fundamental questions for the oil and gas, automotive, chemical and the electric power industries, as well as individual consumers,” said Tiffany Groode, study co-director and head of IHS Markit automotive scenarios.

About Reinventing the Wheel

Reinventing the Wheel is a major multi-client research initiative that will provide a first-of-its-kind, system-wide analysis of the new reality of transportation and the potential implications for the oil, gas, automotive, electric power and chemical industries.

Chaired by Daniel Yergin, IHS Markit vice chairman and Pulitzer Prize-winning author, Reinventing the Wheel will combine the industry-leading expertise from the chemical, automotive and energy teams within IHS Markit. The project will utilize IHS Markit’s long track record of scenarios development to envision content-rich scenarios that encapsulate possible futures for cars and energy, combined with comprehensive analytics and datasets based on the modeling expertise of IHS Markit.

Reinventing the Wheel will focus on the world’s largest automotive markets—the United States, Europe and China, as well as India—with projections out to the year 2040. The study, to be completed in 2017, will consist of two parts.

Part I will include the development of scenarios representing potential paths for the future of the car, energy and chemicals. Part II will assess the impact, investment implications and strategic choices for the automotive, oil, gas, electric power and chemical industries.

For more information about Reinventing the Wheel, please contact Kate Hardin (Energy), Kate.Hardin@ihsmarkit.com; Bjoern Huetter (Automotive), Bjoern.Huetter@ihsmarkit.com; or Anthony Palmer (Chemicals), Anthony.Palmer@ihsmarkit.com

For media inquiries, please contact Jeff Marn (Energy), Jeff.Marn@ihsmarkit.com; Michelle Culver (Automotive), Michelle.Culver@ihsmarkit.com; or Melissa Manning (Chemicals), Melissa.Manning@ihsmarkit.com

About IHS Markit (www.ihsmarkit.com)

IHS Markit (Nasdaq: INFO) is a world leader in critical information, analytics and solutions for the major industries and markets that drive economies worldwide. The company delivers next-generation information, analytics and solutions to customers in business, finance and government, improving their operational efficiency and providing deep insights that lead to well-informed, confident decisions. IHS Markit has more than 50,000 key business and government customers, including 85 percent of the Fortune Global 500 and the world’s leading financial institutions. Headquartered in London, IHS Markit is committed to sustainable, profitable growth.

IHS Markit is a registered trademark of IHS Markit Ltd. All other company and product names may be trademarks of their respective owners © 2016 IHS Markit Ltd. All rights reserved.

  • rous

    Συνεπως η πληρης ”ηλεκτροποιηση” (αν ποτέ γινει και δεν στραφουν σε αλλο καυσιμο), θα γινει το 2080 και να δουμε.

  • manowar

    μονο 35/100;;;; εγω πιστευω πολυ μεγαλυτερο ποσοστο…

    • Φωτόνιον

      Αν κρίνουμε απ τα ποσοστά πωλήσεων ηλεκτρικών σε Νορβηγία και την επιτυχία Tesla εκεί αλλά και σε Αγγλία, τότε -συμφωνώ- στα επιβατικά μιλάμε χαλαρά για πάνω από 35%. Ίσως το ποσοστό παραμένει χαμηλό λόγω προβλέψεων σε pick-up κτλ.

  • hellboy

    και με την τακτικη πες πες πες …….. κατευθηνουν τον κοσμο σημερα στα οχηματα που δεν θα εχουν αυριο.. δηλαδη αυτα με τις μπαταριες………..
    καπια στιγμη το ποσοστο ελεγε 50-60% θα ειναι ηλεκτρικα πλεον μετα το μιραι … λενε 35% …. ε κατι εγινε….

  • crazyfrog

    και κανενας δεν μας εχει πει μεχρι τωρα ολη αυτη η ηλεκτρομαγνητικη
    ακτινοβολια τι βλαβες προκαλλει στην υγεια.ηλεκτρικες συσκευες πολυ
    μικροτερης ισχυος θεωρουνται δυνητικα επικινδυνες.για τα ηλεκτρικα και
    υβριδικα αυτοκινητα ακρα του ταφου σιωπη.

    • Φωτόνιον

      Με την κατάλληλη θωράκιση στα καλώδια δεν θα υπάρχει κανένα θέμα (αυτά είναι τα πιο ‘επικίνδυνα’, ιδίως αυτά που τραβάνε τα… 600-700+Α(!) για τον ηλεκτροκινητήρα). Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται μπροστά, οπότε το ακτινικό άνοιγμα του πεδίου βρίσκεται εκτός των επιβατών. Επιπλέον το αυτοκίνητο είναι μεταλλικό, οπότε αυτό παίρνει τα ‘μπόσικα’. Αυτά με πρώτη ματιά. Λεπτομέρειες θα ξέρουμε μόλις κάποιος δημοσιεύσει κάποα διατεταγμένη μέτρηση ή κάνει εξομοίωση με FEM.
      Προσωπικά θα έμπαινα άφοβα σε ηλεκτρικό, δεδομένου ότι βρίσκω απίθανο τα καλώδια υψηλών ρευμάτων που θα χρησιμοποιηθούν να είναι χωρίς θωράκιση.

    • JohnnyXP64

      exei ginei erotisi peri tou thematos kai ston ypeuthino tis omadas tou moter tis tesla, pou einai Ellinas. xoris na thimame leptomeries den yparxei tipota mi thorakismeno sto autokinito! den yparxei kanenas kindinos apo to oxima. antitheta to kinito einai enas mikros fournos mikrokimaton.

  • Soko

    35% καλα ειναι !!!!! βαλε και ενα 15% υβριδικά !!! έτσι τουλάχιστον εγώ πιστεύω