opel-ampera-e-1

Η Opel ξεκίνησε τις πωλήσεις του Ampera-e, της ευρωπαϊκής έκδοσης του Chevrolet Bolt, με την αγορά της Νορβηγίας να γίνεται η πρώτη που αποκτά το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Opel.

Με την κυβέρνηση της Νορβηγίας να δίνει πολλά κίνητρα για την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Opel επέλεξε την σκανδιναβική χώρα για να ξεκινήσει τις πωλήσεις του Ampera-e, με τις αγορές της Γερμανία, της Ολλανδίας, της Γαλλίας και της Ελβετίας να ακολουθούν. Οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες θα δεχτούν το Ampera-e προς τα τέλη του 2017 και τις αρχές του 2018. Στη Νορβηγία ξεκινά από τις 299.900 κορώνες(€33.200), όντας ακριβότερο από το BMW i3 (267.500 κορώνες – €29.600).

Αρχικά η διαθεσιμότητα του Ampera-e θα είναι περιορισμένη λόγω της μειωμένης παραγωγής του αυτοκινήτου στο εργοστάσιο Orion στο Μίσιγκαν, εκεί όπου κατασκευάζεται και το Chevrolet Bolt.

Το αυτοκίνητο έχει αυτονομία μεγαλύτερη των 500 χλμ σύμφωνα με τον κύκλο NEDC. Σε πραγματικές συνθήκες, παράγοντες όπως τα χαρακτηριστικά του δρόμου, οι καιρικές συνθήκες, το οδηγικό στυλ ή το πρόσθετο φορτίο επηρεάζουν την αυτονομία. Γι’ αυτό η Opel δοκίμασε το Ampera-e κατά προσέγγιση σύμφωνα με το προφίλ ταχύτητας που ορίζει ο κύκλος WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) όπου και η αυτονομία ανήλθε στα 380 χλμ.

Οι επιδόσεις του ηλεκτροκινητήρα ισοδυναμούν με 150 kW/204 άλογα, με το συμπαγές ηλεκτρικό αυτοκίνητο να επιταχύνει από 0 στα 50 χλμ/ώρα σε 3,2 δευτ, τα 80-120 χλμ/ώρα σε 4,5 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 150 χλμ/ώρα. Και καθώς οι μεγάλες μπαταρίες χωρητικότητας 60 kWh είναι ενσωματωμένες στο κάτω τμήμα του αμαξώματος, το αυτοκίνητο προσφέρει επίσης άφθονο χώρο για πέντε επιβάτες και χώρο αποσκευών επιπέδου 5θυρου συμπαγούς μοντέλου. Επιπλέον, το Ampera-e διαθέτει εξαιρετική ψηφιακή συνδεσιμότητα χάρη στο Opel OnStar και την ενσωμάτωση smartphone.

Δελτίο Τύπου

Norway to Kick-off Start of Opel Ampera-e Sales in Europe

Germany, Netherlands, France and Switzerland next in line to get Opel’s EV

Rüsselsheim. As the first country in Europe, Norway is kicking off the sales start of the revolutionary Opel Ampera-e today (December 14, 2016). With an electric range of over 500 km (electric range, measured based on New European Driving Cycle in kilometers: >500, preliminary figure), Opel’s electric car goes on sale first in the most mature electric vehicle market in Europe.

As the ramp-up production curve for the Ampera-e will be slow, only a limited volume will be available in the first months. Therefore, a staggered launch plan for Europe markets has been put in place, focusing initially on the markets that have an existing EV infrastructure in place and/or have shown the greatest ambition to populate their streets with electrically-powered vehicles. Following the delivery of the first vehicles in Norway in spring, the next countries in line are Germany, Netherlands, France and Switzerland. Most other European countries will follow in late 2017 or during 2018 as production volume grows.

The choice of Norway as the first market to see the launch of the Ampera-e is easy to explain. Norway is by far the most mature EV market in Europe and will soon already have 100.000 BEVs on the road. Successful policies such as no purchase taxes on EVs, exemption from VAT on purchase and leasing, low annual road tax, no charges on toll roads and ferries, free municipal parking, access to bus lanes and 50 percent reduced company car tax are enticing Norwegians to look to electric vehicles. The electric vehicle share of Norwegian new car sales has been the highest in the world for several years, already reaching 22 percent in 2015 with the EV share in some parts of the country surpassing 30 percent.

“The availability of the Ampera-e will be limited due to a slow ramp-up of production at the Orion plant in Michigan,” said Peter Christian Küspert, Opel Group Vice President Sales & Aftersales. “Therefore, we made a decision to go with a staggered introduction plan going first with the countries that already have some form of EV infrastructure in place or countries that have shown ambition to become EV leaders. This has created the pecking order Norway, Germany, Netherlands, France and Switzerland. However, we are flexible here and will be able to add countries or change the order at short notice if somebody becomes so attractive because of changed policies for example. Our goal is to have enough capacity by 2018 so that we can offer decent volumes in most European countries. Our current plan has the Ampera-e being sold by e‑agents selected from the Opel dealer network in all markets, except Norway where it will be sold throughout the entire Opel dealer network as the Ampera-e will soon be Opel’s bestseller there.”

The Opel Ampera-e redefines electro-mobility with its electric range of over 500 km – at least 100 km of additional range more than its nearest segment rival currently on the road. The combined WLTP range (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) is estimated at more than 380 km. Naturally, the range in everyday use will vary and depends on personal driving behavior and on external factors such as the outside temperature or the topography of your respective route.

When customers need to recharge, they can ‘refill’ around 150 km of range in just 30 minutes at a public 50 kW DC fast-charging station (average value, measured based on preliminary NEDC tests).

  • SAMURAI-66

    Νοστιμουλη το ηλεκτρικο της GM και με καλη αυτονομια….μπορει να γινει επιτυχια αν το προσεξουν τιμολογιακα οι αμερικανοι.
    Στην τιμη οπως βλεπω εχει τα θεματακια του.

    • Φωτόνιον

      Συμφωνώ κι επαυξάνω. Η Opel έπρεπε να έχει value for money πρόταση με σαφώς μικρότερη τιμή κι ας είχε υποδεέστερα specs.

  • Anestis Genk

    Δεν ξέρω τι αυτονομία έχει το i3 αλλά είναι πιο vfm σαν αμάξι νομίζω.

    • paparoach

      λιγι κατω απο 200χλμ με τον ευρωπαικο κυκλο. δηλαδη ακομα πιο κατω απο τα μισα του ampera

    • Christos Dimou

      Το 94Ah έχει πραγματική αυτονομία περί τα 200km. Και σήμερα αυτό είναι διαθέσιμο.

    • Anestis Genk

      Με την μεγαλύτερη μπαταρία που του βάλαν πρόσφατα;

    • paparoach

      Ναι. πιο πριν ειχε καπου τα 130. Το leaf και το zoe ειναι καπου στα 240-250χλμ αυτονομιας αλλα μεσα στο ετος θα βγουν τα καινουρια μοντελα με σαφως καλυτερη.

  • giorgos

    Καλες επιδοσεις αλλα πολλα λεφτα ρε παιδακι μου ειδικα αν βγαινουν μπιελα οι μπαταριες μετα απο μια 8ετια

    • Φωτόνιον

      Οι μπαταρίες θα θέλουν αλλαγή (σε νορμάλ συνθήκες) μεταξύ 3 και 5 ετών. Εάν όντως έχει την αυτονομία που λέει ότι έχει, ίσως απλά τις κρατήσεις 8ετία όπως λες ,αλλά θα σου βγάζουν τα μισά χιλιόμετρα. Το διάστημα μπορεί να φαίνεται λίγο, ωστόσο σκέψου σε 3 χρόνια πόσα λεφτά δίνεις σε βενζίνη και πόσα θα δίνεις σε ρεύμα κι ακόμα στην τριετία συμφέρει (εκτός αν κάνεις 5000 χιλιόμετρα το χρόνο, οπότε άστο).
      Τα λεφτά πάντως είναι πολλά, άσε που έχω σοβαρές αμφιβολίες για την αυτονομία που λένε. Ήτοι:
      60000Wh μπαταρίες / 380 χλμ μας κάνει περίπου 158 Wh/χλμ. Στο Αμέρικα που κάνουν πολλές μετατροπές ηλεκτρικών ένα πανάλαφρο mx5 με (πολύ) καλούς controllers και μπαταρίες LiFePO4 ‘καίει’ περίπου 300Wh/χλμ (στην πράξη, όχι στα χαρτιά) κι αυτό με καλό permanent magnet ή και επαγωγικό μοτόρι και λιγότερα (peak) άλογα απ του Ampera. Άσε που όλα τα λαμόγια μας λένε στα ηλεκτρικά μοτόρια peak power κι όχι continuous που είναι πιο σημαντική (και ΠΟΛΥ μικρότερη) τιμή. Τέλος πάντων, μεγάλη κουβέντα, αλλά θα ήθελα προσωπικά τα μισά άλογα, τη μισή (πραγματική αυτονομία), τα μισά καλούδια, στα μισά λεφτά :-). Το ηλεκτρικό πάνω απ όλα το θέλεις για value for money και low running costs. Για κέφια υπάρχουν άπειρες άλλες επιλογές.

    • Christos Dimou

      Οι μπαταρίες υπό νορμάλ συνθήκες δεν θα χρειαστούν αλλαγή στη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου. Η εγγύηση είναι για 8 έτη ή 160,000 χιλιόμετρα. Ακόμα και οι ιδιοκτήτες του Civic IMA 2 που άλλαζαν μπαταρίες κάθε 4 με 5 χρόνια δεν έχουν ακόμα επιβαρυνθεί. (με την Honda να έχει ανεβάσει σιωπηρά την εγγύηση στα 9 έτη και 180,000 χιλιόμετρα ώστε να πιάσει και 2η αντικατάσταση οπότε πρακτικά για 12 χρόνια να μην χρειαστεί να κάνεις κάτι).

      Σε αντίθεση με το Tesla που έχει το πρόβλημα που λες με το Peak power στην περίπτωση του Bolt κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Γιατί ο κινητήρας είναι μόλις 200 αλόγων και έχει πίσω του 60kWh μπαταρίες με peak ισχύ σχεδόν τριπλάσια.

      Όσο για τις επιδόσεις δεν χρειάζεται να συζητήσουμε περαιτέρω. Βάρος χαμηλά, ροπή από το μηδέν. Εντάξει δεν έχει ένα μαρκούτσι να αλλάζεις ταχύτητες. Αλλά για μία οικογένεια μία χαρά είναι.

    • Φωτόνιον

      Μακάρι να ισχύουν αυτά που λες φίλε Χρήστο, οπότε θα μιλάμε για επανάσταση στην τεχνολογία μπαταριών. Εάν πράγματι η GM εγγυάται τις μπαταρίες για 8 χρόνια ή ακόμα καλύτερα 160000 km(!) τότε μένω άφωνος και θα ήθελα να ξέρω την τεχνολογία που χρησιμοποιούν. Προς το παρόν επίτρεψέ μου να έχω τις επιφυλάξεις μου.
      Σχετικά με τα hybrids οι καταπονήσεις της μπαταρίας σε αυτά είναι σαφώς μικρότερη απ ότι στα plug-in, εξ ου και η μεγαλύτερη διάρκεια ζωής (και σαφώς τρομακτικά μικρότερο κόστος αντικατάστασης λόγω μικρότερης χωρητικότητας).
      Επίσης μέχρι τώρα δεν άκουσα κατασκευαστή να ανακοινώνει ποτέ το voltage των μπαταριών αλλά ούτε και το continuous power του μοτέρ. Όλοι peak λένε. To voltage μάλιστα στο ampera είναι μάλλον χαμηλό (και καλά κάνει) εξ ου και η χαμηλή τελική (και πάλι καλή επιλογή κατά τη γνώμη μου, βιηθάει τη ζωή της μπαταρίας). Το ‘λαμόγια’ δεν αναφερόταν στην Opel, ό-λ-ο-ι ανεξαιρέτως το ίδιο κάνουν.
      Συμφωνώ απόλυτα με το απίθανα χαμηλό κόστος χρήσης ενός ηλεκτρικού (δεν έλεγξα τους υπολογισμούς σου, αλλά η εξοικονόμιση είναι όντως τεράστια ακόμα και με υψηλή τιμή kWh) και να ‘σαι σίγουρος ότι το επόμενό μου αυτοκίνητο ηλεκτρικό το θέλω. Απλά θα προτιμούσα κάτι με τα μισά specs αλλά και χαμηλότερη τιμή.

    • Christos Dimou

      Το θέμα της εγγύησης των μπαταριών δεν θα πρέπει να μας εκπλήσσει. Είναι αντίστοιχο του συστήματος ελέγχου ρύπων. Και οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν δεσμεύσει τις εταιρείες που πουλούν τα οχήματα για τόσο μακρόχρονες εγγυήσεις.

      Πρακτικά αυτό που σου λένε είναι ότι για όσο καιρό έχεις το όχημα με κάποια σοβαρή υπολειπόμενη αξία αυτό θα καλύπτεται.

      Για τις καταπονήσεις δεν είμαι ειδικός. Αλλά δεν βλέπω γιατί είναι μικρότερες. Στο IMA II που είχα η μπαταρία ήταν μόλις 1.3 kWh αλλά το continuous output ήταν 10kW και το peak 13kW. Δεν βλέπω γιατί σε ένα stack των 60kWh (πρακτικά 50 φορές περισσότερα κελιά) να μην μπορείς να έχεις άνετα τα 150kW continuous.

      Άλλωστε στο Volt, όχημα της ίδιας εταιρείας, κανείς δεν έχει παρατηρήσει να υπάρχει διαφορά από τη λειτουργία ως pure EV και τη λειτουργία ως Hybrid. Ένα χαρακτηριστικό που δεν ισχύει πχ με τα υβριδικά από HONDA και Toyota που είχαν σημαντική μεταβολή των επιδόσεων από άδεια σε γεμάτη μπαταρία.

      Στο Tesla υπάρχει αυτό το θέμα που λες και κυρίως το πρόβλημα εστιαζόταν στα power electronics. Αποτέλεσμα ήταν στο P85D τα 700 άλογα που διαφήμιζε η Tesla να μετρηθούν ξανά ως 475 και οι πελάτες να αποζημιωθούν με ~7,000$. Αυτό γιατί τα 700 άλογα λόγω του διπλού κινητήρα μπορούσαν να αποδοθούν μόνο υπό συνθήκες. Κάτι που έχει αντιμετωπιστεί βέβαια τόσο στο P90D (μερικώς) όσο και στο P100D (πολύ περισσότερο).

      Στον υπολογισμό έχω καθίσει και έχω εκτιμήσει ότι ένα αυτοκίνητο των αντίστοιχων επιδόσεων δεν μπορεί να καίει 6 με 7 λίτρα αλλά 9. Το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος είναι το πλήρες και φυσικά αυτό δεν μου λέει τίποτα γιατί αν φορτίζεις βράδυ τότε η τιμή πέφτει σε κάτι παραπάνω από το μισό.

      Τώρα για τα specs δεν νομίζω ότι υπάρχει αγορά. Άλλωστε όχι τυχαία οι μικρές εκδόσεις του Tesla ποτέ δεν περπάτησαν. Και αν κάποιος στην Αμερική θέλει πιο μικρή αυτονομία αγοράζει ένα Leaf που το βρίσκει σε τιμή που είναι κάτω από 20,000$.

    • giorgos

      Κερδιζεις απο βενζινες αλλα παιρνεις αμαξι αντιστοιχων επιδοσεων και μεγαλυτερης τελικης με 6-7 χιλιαρικα κατω επισης αν βαλεις και το κοστος των μπαταριων μετα την 8ετια και την απαξιωση που θα εχει το συγκεκριμενο ηλεκτρικο μιας και τοτε θα παιρνεις 1000χιλ αυτονομια περισσοτερα γκαζια με πολυ λιγοτερα λεφτα κατα την αποψη μου πρεπει να χε κατω απο 30 28-29 θα ηταν ενα καλο νουμερο

  • Christos Dimou

    Η τιμή είναι εξαιρετική και όπως αναφέρεται σε διάφορα sites η GM χάνει ως και 9,000$ για κάθε ένα όχημα που παράγει. Φυσικά με αυτό μπορεί να πουλήσει σε πολιτείες όπως η Καλιφόρνια.

    Στην Ελλάδα με τιμή προ φόρων στα 30,000€ θα το δούμε σε μία τιμή που ίσως να ξεπεράσει τα 40,000€ λόγω του φόρου πολυτελείας. Εκτός και αν ακολουθηθεί η ίδια πολιτική με τιμή λίγο πιο κάτω από το i3 οπότε θα το δούμε στα 37,000€.

    Ακριβό για αγορά σε σχέση με το τι παίρνεις εσωτερικά. Αλλά πολύ φθηνότερο στη χρήση.

    Για κάποιον που θα κάνει 160,000 χιλιόμετρα σε 10 χρόνια το όφελος σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο αντίστοιχων επιδόσεων θα είναι περίπου 16,400€ (καύσιμα υπολογισμός με τιμή kWh 0.22€ και βενζίνη 1.50€ με κατανάλωση 60kWh ή 9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ή 160,000/380 * (1.50*3.8*9 – 60*0.22) = 16,402€).

    Αν υπολογίσουμε τα οφέλη από τα τέλη κυκλοφορίας και την ασφάλεια του αυτοκινήτου τότε το κέρδος είναι μεγαλύτερο από 18,000€.

    Ακόμα και να θεωρήσουμε ότι το κόστος συντήρησης είναι το ίδιο (που δεν είναι) αυτό σημαίνει ότι είναι σαν να αγοράζεις ένα όχημα με τιμή 20,000€ αλλά επιδόσεις (όχι τελική ταχύτητα) ανάλογες ενός πολύ καλού GT. Καθώς οι χώροι είναι ανάλογοι του Astra έχεις ότι το αντίστοιχο Astra ξεκινά από 24,000€. (η έκδοση με τον κινητήρα των 150HP)

    Οπότε όποιος έχει χρήμα και μπορεί να το χρησιμοποιήσει αξίζει τον κόπο. Βέβαια με τις τιτανοτεράστιες κυβερνήσεις που έχουμε που δεν ξέρεις τι θα γίνει αύριο μπορεί τελικά το Bolt να πληρώνει ως και 1000€ παραπάνω το έτος λόγω υψηλότερης αξίας προ φόρων.