019ca95146da536c15a24aa2b8129a2f

Τα τελευταία χρόνια ζούμε στην εποχή του παραλογισμού σε ότι έχει να κάνει με τις εκπομπές ρύπων. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει υπερβολικά αυστηρές νόρμες και γι’αυτό όλες οι εταιρίες πλέον έχουν κάνει μεταστροφή στην υπετροφοδότηση.

Ακόμα πιο δύσκολα να επιτύχουν τα συγκεκριμένα όρια είναι οι μικρές (σε όγκο παραγωγής) εταιρίες, με την ΕΕ να είναι εξίσου αυστηρή, και γι’αυτό οι Aston Martin και Ferrari θα αναγκαστούν να πληρώσουν μεγάλα ποσά σε πρόστιμα.

Ξεκινώντας, όμως, από τα “θετικά”, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, ο μέσος όρος των εκπομπών όλων των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη το περασμένο έτος έχει πέσει στα 119,5 γρ. CO2 ανά χλμ. Νούμερο κατά 8% χαμηλότερο από τον στόχο των 130 γρ/χλμ. και 27% χαμηλότερο από αυτό του 2004.

open

Η Toyota έχει το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων αυτοκινήτων με εκπομπές κάτω από 95 γρ/χλμ., αλλά οι Peugeot, Citroën και Renault έχουν κατά μέσο όρο στόλου τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 ανά χλμ.

Από την άλλη, η ΕΕ έχει βάλει διαφορετικά όρια για εταιρίες με μικρότερο όγκο πωλήσεων, αλλά παρόλα αυτά, η Ferrari και η Aston Martin δεν κατάφεραν να πέσουν κάτω από αυτά για το 2015.

Έτσι, θα πληρώσουν πρόστιμο, χωρίς αυτό να έχει ακόμα αποσαφηνιστεί πλήρως. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, η Ferrari θα πρέπει να πληρώσει περίπου €411.000 και η Aston Martin €33.000.

  • Anestis Genk

    Τα πρόστιμα έχουν αποτρεπτικό χαρακτήρα όταν πονάνε.
    Κάποτε ήξερα έναν που πάρκαρε το αμάξι του όπως να’ναι έξω από την πολεοδομία με αποτέλεσμα να τρώει κλήσεις για παρκάρισμα 30Ε. Όταν τον ρώτησα γιατί το κάνει μου είπε γιατί από την δουλειά του βγάζει πολύ περισσότερα. Άρα γι’αυτόν οι κλήσεις δεν έχουν αποτρεπτικό χαρακτήρα. Αυτός είναι σαν να ρώτησε τον αστυνομικό “δλδ με 30Ε παρκάρω όπου γουστάρω;”!

    Αν οι γραφειοκράτες της ΕΕ είναι τόσο οικολόγοι ας απαγορέψουν απλώς τα αυτοκίνητα που βγάζουν πολλά καυσαέρια. Η πλάκα είναι πως αυτοί οι ίδιοι θα οδηγάνε κάτι τσιμινιέρες από τις λίγες.

    • θα επρεπε ο τροχονομος να τον γραφει ανα 2 ωρες…….. θα ειχε την ιδια αποψη ?? :-P

  • manowar

    ελα σοφε παντογνωστη,ελα βγαλε το κατανα σου -66 να μας βγαλεις απο το σκοταδι..τι εγινε λεει;;επιδη τα κατσαρολικα της κατασκευαστριας αργαλιων εχουν 20 κιλα ροπης ταβανι λογο του οτι τα περισσοτερα στριβουν δεν στριβουν με 130 ιππους και βγαζουν λιγους ρυπους,τρωνε προστημα και οι φιρμες που ακομα βγαζουν καθαροαιαμα υπεραυτοκινητα;; οπως η αστον και η φεραρρι πως γενεν ατο παλι;η φαου βε λες ειναι πισω αυτο;;

  • George S

    Σίγουρα είναι λάθος που Aston και Ferrari παρανομούν. Από την άλλη, με τόσα λίγα χιλιόμετρα που κάνουν με αυτά οι ιδιοκτήτες τους και το πόσο καλοσυντηρημένα είναι (συνήθως) η συνολική επιβάρυνση στο περιβάλλον είναι μικρή.

  • mixalhs7

    Η Μπουγκάτι πόσα να πλήρωσε άραγε?

    • antonis

      Ή η λαμπο;