019ca95146da536c15a24aa2b8129a2f

Τα τελευταία χρόνια ζούμε στην εποχή του παραλογισμού σε ότι έχει να κάνει με τις εκπομπές ρύπων. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει υπερβολικά αυστηρές νόρμες και γι’αυτό όλες οι εταιρίες πλέον έχουν κάνει μεταστροφή στην υπετροφοδότηση.

Ακόμα πιο δύσκολα να επιτύχουν τα συγκεκριμένα όρια είναι οι μικρές (σε όγκο παραγωγής) εταιρίες, με την ΕΕ να είναι εξίσου αυστηρή, και γι’αυτό οι Aston Martin και Ferrari θα αναγκαστούν να πληρώσουν μεγάλα ποσά σε πρόστιμα.

Ξεκινώντας, όμως, από τα “θετικά”, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, ο μέσος όρος των εκπομπών όλων των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη το περασμένο έτος έχει πέσει στα 119,5 γρ. CO2 ανά χλμ. Νούμερο κατά 8% χαμηλότερο από τον στόχο των 130 γρ/χλμ. και 27% χαμηλότερο από αυτό του 2004.

open

Η Toyota έχει το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων αυτοκινήτων με εκπομπές κάτω από 95 γρ/χλμ., αλλά οι Peugeot, Citroën και Renault έχουν κατά μέσο όρο στόλου τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 ανά χλμ.

Από την άλλη, η ΕΕ έχει βάλει διαφορετικά όρια για εταιρίες με μικρότερο όγκο πωλήσεων, αλλά παρόλα αυτά, η Ferrari και η Aston Martin δεν κατάφεραν να πέσουν κάτω από αυτά για το 2015.

Έτσι, θα πληρώσουν πρόστιμο, χωρίς αυτό να έχει ακόμα αποσαφηνιστεί πλήρως. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, η Ferrari θα πρέπει να πληρώσει περίπου €411.000 και η Aston Martin €33.000.