Όταν κλείνεις αεροπορικά εισιτήρια πιστεύω ότι το τελευταίο πράγμα που σε αφορά είναι αν πετάξεις με Airbus ή Boeing. Ίσως, αυτό συμβεί στο μέλλον και στην αυτοκινητοβιομηχανία, όταν τα αυτόνομα αυτοκίνητα αποκτήσουν σημαντικό και πλειοψηφικό μερίδιο αγοράς, εννοώντας ότι δεν θα μας ενδιαφέρει τι μάρκα αυτοκίνητου θα αγοράζουμε.
Αυτό πιστεύει και ο πρώην αντιπρόεδρος της General Motors, Bob Lutz, με τον 84-χρονο Αμερικάνο να δηλώνει:
Μακροπρόθεσμα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα χαθούν. Αν μπεις σε ένα λεωφορείο ή σε αεροπλάνο, σας ενδιαφέρει ποιος το φτιάχνει; Δεν θα μείνει τίποτα στις εταιρίες αυτοκινήτων σε 20 χρόνια.
Και εδώ τίθεται το ερώτημα, είναι τα αυτόνομα αυτοκίνητα η απαρχή της “καταστροφής” της αυτοκίνησης όπως την γνωρίζουμε σήμερα; Θα είναι αυτά η αιτία να θεωρηθούν τα αυτοκίνητα απλά ως μέσα μεταφοράς και όχι ως τρόπος ευχαρίστησης και διασκέδασης;
Νομίζω πως το κλειδί είναι ότι οι εξελίξεις κινούνται ανεξάρτητα από τον ρυθμό “γήρανσης” της γενιάς μας, και οι έρευνες σχετικά με ποια κριτήρια αγοράζουν πλέον αυτοκίνητα οι “millenials”, η πιο πρόσφατη καταναλωτική γενιά, να δείχνουν ότι είναι πολύ λίγοι αυτοί που πλέον μιλάμε για το “πως στρίβει” ή επιταχύνει ένα αυτοκίνητο. Κοινώς, αρχίζουμε και μπαίνουμε στο χρονοντούλαπο…
Πάντως η οποιαδήποτε “απειλή” δεν έρχεται από την τεχνολογία των αυτόνομων αυτοκινήτων, αλλά από τι σημαίνει αυτή η τεχνολογία την ιδιοκτησία ενός αυτοκινήτου.