Αν ένας άνθρωπος είναι η ζωντανή ιστορία του DTM, τότε είναι ο 78-χρονος Hans Werner Aufrecht. Μπορεί να μη σου λέει κάτι το όνομα, αλλά είναι ένας απ΄τους δύο ιδρυτές της AMG. Πίσω στο 1967, μαζί με τον Εrhart Melcher, σε ένα γκαράζ στο Großaspach δημιούργησαν αυτό που κάποτε θα ήταν συνώνυμο των γρήγορων Mercedes.

Πώς όμως εμπλέκεται ο Γερμανός με το DTM; Από το 1986, ο Aufrecht είναι πρόεδρος της ITR, της οργάνωσης που ελέγχει και προωθεί τα συμφέροντα του Γερμανικού Πρωταθλήματος Τουρισμού. Είναι αυτός που υπό την προεδρία του, διεθνοποίησε το DTM με την Class One την τετραετία 1993-1996, αλλά και αυτός που και με τις δικές του προσπάθειες, έπεισε κατασκευαστές να επανέλθουν το 2000, ύστερα από τέσσερα χρόνια “σιωπής” του πρωταθλήματος. Ωστόσο, στο φινάλε στο Hockenheim, παρουσιάστηκε στη συνέντευξη τύπου αρκετά διπλωματικός, όσον αφορά το μέλλον και ιδιαίτερα αινιγματικός. Υπερασπίστηκε τον πρωταθλητή Marco Wittmann, και κατ’επέκταση τα πλεονεκτήματα που έλαβε η BMW από την αρχή του πρωταθλήματος, παρά τις αντίθετες φωνές, ενώ πιστεύει ότι η μείωση του grid από 24 σε 18 οδηγούς δεν είναι και μεγάλο πρόβλημα.

Ηθελημένη ή αναγκαστική παραίτηση;

Τα σενάρια, όμως, από τον Οκτώβρη σχετικά με το μέλλον του Aufrecht είναι πολλά. Το DTM θα οδηγηθεί σε μια νέα εποχή με αυτόν στο τιμόνι ή ο Γερμανός έχει άλλα σχέδια; Ο Aufrecht ήταν ένας απ΄τους στυλοβάτες της συνεργασίας DTM-Super GT και την αναβίωση της Class One. Ωστόσο, μάλλον έχει λογαριάσει χωρίς τους “ξενοδόχους” (Audi, Mercedes, BMW), καθώς, ενώ όλα έδειχναν ότι θα τεθεί σε εφαρμογή από του χρόνου το νέο πλάνο Γερμανών και Ιαπώνων για την Class One, με εκατέρωθεν αγώνες σε Ευρώπη και στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, υπό τους ίδιους κανόνες, οι τρεις εταιρείες έβαλαν στον “πάγο” τη συμφωνία λόγω του υψηλού κόστους κατασκευής κινητήρων και αγωνιστικών από λευκό χαρτί.

“Το 2019 και βλέπουμε μέχρι τότε” φαίνεται να διαμήνυσαν στον ισχυρό άνδρα του DTM, ο οποίος, πρακτικά, βρέθηκε ξεκρέμαστος.

Οι ΗΠΑ έκλεισαν το ακουστικό σε μια μελλοντική συνεργασία και υιοθέτηση των κανόνων της Class One και οι Ιάπωνες, με τα μέχρι τώρα δεδομένα, παίζουν μόνοι τους. Αυτό ήταν ένα από τα “χαστούκια” (και το πιο σοβαρό) που δέχθηκε επί της προεδρίας του ο Aufrecht.

Το 2017, το DTM αλλάζει και όχι μόνο σε κανονισμούς και αυτοκίνητα. Στις τακτικές εκλογές των μελών του διοικητικού συμβουλίου, ο 40-χρονος Florian Zitzlsperger εξελέγη ως νέο μέλος στην εκτελεστική επιτροπή της ITR, με καθήκοντα το μάρκετινγκ, την οργάνωση και τις επικοινωνίες του συγκεκριμένου οργανισμού. Τα άλλα δύο μέλη, ο Hans-Jürgen Abt και ο Walter Mertes επιβεβαιώθηκαν ότι συνεχίζουν κανονικά, αλλά η φημολογούμενη αποχώρηση/παραίτηση του Aufrecht, φαίνεται ότι θα φέρει τσουνάμι ανακατατάξεων.

“Mατιές” στο WTCC;

Η ανοικοδόμηση του DTM σε όλα τα επίπεδα έχει ξεκινήσει, με ή χωρίς τον Γερμανό. Αλλά στο παιχνίδι έχει πέσει το όνομα του WTCC. O Aufrecht προφανώς και αρνήθηκε να σχολιάσει τις φήμες περί ενασχόλησής του με το WTCC, δηλαδή να επιβεβαιώσει αυτό που ακούγεται εδώ και καιρό, ότι έχει έρθει σε διαπραγματεύσεις με τους υψηλά ιστάμενους ή και να πάρει αυτός τα ηνία και να φέρει το WTCC στην εποχή της Class One.

Θα “σκοτώσει” το δημιούργημά του, αναδιοργανώνοντας τον άμεσο αντίπαλό του; ‘Ισως μερικά χρόνια πριν, η ιδέα και μόνο να πορευτεί το DTM χωρίς τον άνθρωπο που το ανέδειξε, φάνταζε αδιανόητο.

Αλλά, όπως ξέρουμε, οι εποχές αλλάζουν. Το μόνο σίγουρο, πιστεύω, είναι το 2017 θα είναι μια άκρως ενδιαφέρουσα χρονιά.