Ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου ήταν ανέκαθεν ένα μεγάλο στοίχημα για τις εταιρείες. Κάποιες φορές οι σχεδιαστές έπρεπε να κάνουν το κάτι διαφορετικό για να παρακινήσουν τον κόσμο να ξοδέψει τα χρήματά του για το δικό τους δημιούργημα, ωστόσο το σχήμα του οχήματος επηρεάστηκε και από άλλους παράγοντες.

Βασικά, τα αυτοκίνητα ουσιαστικά ξεκίνησαν να είναι με πολλές καμπύλες, ώστε η ροή του αέρα να είναι καλύτερη. Τα πράγματα, όμως, άλλαξαν τη δεκαετία του 1950 και του 1960, αφού οι Αμερικανοί δεν ενδιαφερόταν για την κατανάλωση του καυσίμου, λόγω των χαμηλών τιμών της βενζίνης.

Τα πράγματα στην Ευρώπη ήταν πολύ διαφορετικά: τη δεκαετία του 1960, η τιμή της βενζίνης είχε πάνω από τη διπλή τιμή σε σχέση με τις ΗΠΑ, συνεπώς οι σχεδιαστές γύρισαν ξανά στις καμπύλες, ώστε να μειώσουν την αεροδυναμική απόδοση, άρα και την κατανάλωση καυσίμου. Η βενζίνη άρχισε να παίρνει την ανιούσα και στις ΗΠΑ από τη δεκαετία του 1970, επομένως τα τετράγωνα αυτοκίνητα άρχισαν να εξαφανίζονται και στην άλλη άκρη του Ατλαντικού.