Όλο και περισσότεροι είναι εκείνοι που στρέφονται στην αγορά ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων, με τις τιμές των μπαταριών ιόντων λιθίου να συνεχίζουν να μειώνονται, προσφέροντας ταυτόχρονα και αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα. Ποιο θα μπορούσε να είναι το επόμενο πρόβλημα για την εξάπλωσή τους; Σύμφωνα με τον Thomas Sedran της VW, μια παγκόσμια έλλειψη μπαταριών.
Σύμφωνα με τον Sedran, το VW Group αναμένει πως μέσα στην επόμενη δεκαετία θα πουλά 3 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα ετησίως και σε συνδυασμό με τις αυξημένες πωλήσεις αντίστοιχων μοντέλων από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, μπορεί να δημιουργήσει έλλειψη μπαταριών. Η Nissan θέλει να αυξήσει τις πωλήσεις των ηλεκτρικών της μοντέλων στην Ευρώπη, με την Ford να εκτιμά πως το 20% των πωλήσεων ελαφρών οχημάτων στην Κίνα θα αφορά ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα. Η Daimler και η BMW αναζητούν τρόπους να αυξήσουν και αυτές τις πωλήσεις των συγκεκριμένων οχημάτων, ενώ η GM πρόσφατα ξεκίνησε τις πωλήσεις του Chevrolet Bolt.
H VW εκτιμά πως απαιτούνται επενδύσεις ύψους 21 δισ. δολαρίων προκειμένου να δημιουργηθούν εργοστάσια παραγωγής μπαταριών, ανάμεσα σε αυτά και ένα δικό της. Σύμφωνα με την Exane BNP Paribas, οι τεχνολογικές βελτιώσεις των επόμενων ετών θα μειώσουν το κόστος παραγωγής των μπαταριών κατά 50% από το 2020 και μετά, αυξάνοντας παράλληλα την ενεργειακή πυκνότητά τους.
Σήμερα, ο μεγαλύτερος προμηθευτής μπαταριών ιόντων λιθίου είναι η Panasonic, κατέχοντας το 20% του μεριδίου της παγκόσμιας αγοράς, με τις Automotive Energy Supply, LG Chem και Samsung SDI να κατέχουν το 15%, το 13% και το 11% αντιστοίχως.