H Porsche επιβεβαίωσε ότι στην έκθεση της Γενεύης θα παρουσιάσει την δεύτερη έκδοση αμαξώματος της νέας Panamera. Ακόμα είναι άγνωστο πως θα ονομαστεί η shooting brake έκδοση της νέας Panamera, με την πολυχρηστική εκδοχή του γερμανικού μοντέλου να τίθεται απέναντι από την Mercedes CLS Shooting Brake, στοχεύοντας σε ένα αρκετά εξειδικευμένο κοινό που θέλει να συνδυάσει την πρακτικότητα με την πολυτέλεια με την άνεση.

Σχεδιαστικά θα βασιστεί στο Sport Turismo concept που παρουσιάστηκε στην έκθεση του Παρισιού το 2012, και αναμένεται να διαθέτει διαφορετικό πίσω τελείωμα, και ανασηκωμένη γραμμή οροφής, με την Porsche να προσθέτει αργότερα και ακόμα ένα πρακτικό μοντέλο, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι θα υπάρχει τρίτο SUV στην γκάμα της.

Σίγουρα η ύπαρξη μιας τέτοιες έκδοσης Porsche δε θα αρέσει σε όλους, μιας και το όνομα παραπέμπει σε σπορ, δυναμικά αυτοκίνητα και λιγότερο σε “οικογενειακές” καταστάσεις. Αν σκεφτούμε όμως ότι η εταιρία σήμερα απολαμβάνει ζήτηση ρεκόρ για τα αυτοκίνητά της και ότι αυτό οφείλεται στην ύπαρξη πιο καθημερινών και “φιλικών” μοντέλων όπως η Cayenne και η Macan, τότε ίσως να είναι δικαιολογημένη αυτή η επιλογή. Η ιστορία άλλωστε αποδεικνύει πως η ύπαρξη αποκλειστικά σπορ μοντέλων στο δυναμικό μιας εταιρίας ως επί το πλείστον δεν είναι βιώσιμη, με την ίδια την Porsche να φτάνει σχεδόν στην κατάρρευση στη δεκαετία του ’90.

Από το 2009 που παρουσιάστηκε η πρώτη Panamera έχουν πωληθεί 150.000 μονάδες, με τη ζήτηση να πέφτει όμως σταδιακά. Αν τελικά μια station έκδοση καταφέρει να δώσει νέα πνοή στις πωλήσεις θα φανεί στο μέλλον, στην παρούσα συγκυρία όμως (βλέπε dieselgate) είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητο για τη μαμά Volkswagen. Στην Ευρώπη ο συγκεκριμένος τύπος αυτοκινήτων είναι αρκετά δημοφιλής, στην άλλη άκρη του Ατλαντικού όμως και την Κίνα (τις μεγαλύτερες αγορές για την Porsche) δεν ισχύει το ίδιο, με το κοινό να δείχνει σαφή προτίμηση για τα SUV.

Σε ότι αφορά την Panamera Coupe, αυτή δεν θα βγει στην αγορά προτού το Mission EV δει το φως της παραγωγής το 2018.