Advertisement

1Εισαγωγή

Ανέκαθεν οι γρήγορες εκδόσεις των supermini μοντέλων στόχευαν στον “πιτσιρικά”, που μόλις είχε πάρει το “μαγικό” ροζ τρίπτυχο, καθώς και στον ψαγμένο 30άρη που ακόμα δεν είχε συνειδητοποιήσει του τι ακολουθεί μετά τα πρώτα -άντα. Κάποτε υπήρχαν τα Fiat Uno Turbo/Punto GT, το Opel Corsa GSi, το Citroen Saxo VTS και το αντίστοιχο αδερφάκι του, που ήταν πραγματικά προσιτά στην αγορά τους και προσέφεραν πολλά χαμόγελα (ενίοτε δυστυχώς και δάκρυα) σε μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού. Με την πάροδο των χρόνων, όμως, ακόμα και αυτή η κατηγορία ωρίμασε, και μαζί με την εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας, μας δίνει μοντέλα που ντροπιάζουν αυτοκίνητα όπως η GTI έκδοση της 5ης γενιάς του VW Golf ή το αντίστοιχης εποχής Renault Megane RS. Μαζί με αυτήν την εξέλιξη, την αύξηση της ιπποδύναμης και της τεχνολογίας που διαθέτουν, έχει εκτοξευθεί και η τιμή απόκτησης τους, χωρίς ωστόσο να αλλάζει το target group τους, γίνονται όμως πιο δύσκολα “αποκτήσιμα” από το ελληνικό κοινό.

Τα OPC μοντέλα αποτελούν την αιχμή του δόρατος κάθε προϊοντικής οικογένειας της Opel, καθώς αντανακλούν τη σπορ παράδοση της εταιρίας, ενσαρκώνουν τη Γερμανική μηχανολογία και τη έντονη δυναμική συμπεριφορά. Μπορεί το Opel Performance Center να μην έχει το κύρος και την καταξίωση των αντίστοιχων της Renault και Ford, αλλά μας έχει προσφέρει, από το 1997 που ιδρύθηκε, μερικά πολύ καλά και ενδιαφέροντα αυτοκίνητα. Ένα από αυτά είναι και η OPC έκδοση της τελευταίας γενιάς του Corsa, το οποίο έχει να αντιμετωπίσει πολύ σκληρό ανταγωνισμό από τα Ford Fiesta ST, Mini Cooper S, Peugeot 208 GTi, Renault Clio RS, και VW Polo GTI. Το νέο Corsa OPC αποδεικνύει περίτρανα πόσο ψηλά έχει φτάσει ο πήχης στη σπορ μικρή κατηγορία, καθώς όταν παρουσιάστηκε ήταν το πιο δυνατό hothatch της κατηγορίας, με τα 207 άλογα, για να ακολουθήσει το 208 GTi, με ένα παραπάνω και το Clio RS Trophy με 220.

Στα συν

  • Δύναμη
  • Πρόσφυση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Μπλοκέ διαφορικό

Στα μείον

  • Τιμή
  • Κατανάλωση
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Ορατότητα προς τα πίσω
  • Τέλη κυκλοφορίας
  • Αυτονομία
  • Αίσθηση λεβιέ ταχυτήτων
Advertisement

2Το αυτοκίνητο

Η πέμπτη γενιά του αυτοκινήτου αποτέλεσε το δεύτερο μοντέλο του Corsa που απέκτησε OPC έκδοση, καθώς παλιότερα και πριν το 2006 υπήρχαν κάποιες “χλιαρές” GSi εκδόσεις. Επίσημα παρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο του 2015, αν και μέσα από το Autoblog το είχες δει σε αποκλειστικότητα 5 μήνες πριν.

Σχεδιαστικά το Corsa OPC έχει τολμηρή εμφάνιση, η οποία κυριαρχείται από τις έντονες, αθλητικές γραμμές. Στο μπροστά μέρος εντύπωση κάνουν οι μεγάλοι αεραγωγοί, και ειδικότερα, τα ανοίγματα με αλουμινένια πλαίσια κάτω από τους προβολείς που δημιουργούν μία οπτική συγγένεια με το μεγαλύτερο Astra OPC. Μία μικρή “ψεύτικη” εισαγωγή αέρα, που δεν υπάρχει στα απλά μοντέλα, βρίσκεται μπροστά από το καπό χαρίζοντας στο Corsa OPC μία πρόσθετη σπορ νότα. Αυτή θυμίζει την αντίστοιχη που έχουν οι RS εκδόσεις της 911 GT3, μόνο που σε αυτές έχει πραγματικό λόγο ύπαρξης.

Παρατηρώντας το προφίλ θα δεις τα δυναμικά σχεδιασμένα νεύρα του αμαξώματος μαζί με τις ανάγλυφες ποδιές να δημιουργούν άμεση σύνδεση με το πίσω τμήμα. Εκεί, η σπορ σχεδίαση του Corsa OPC κυριαρχείται από την μεγάλη αεροτομή του πορτμπαγκάζ, που δημιουργεί μεγάλη αεροδυναμική πίεση στον πίσω άξονα και συνεχίζεται με την διπλή εξαγωγή της Remus, που ενσωματώνει ο διαχύτης. Αυτά τα στοιχεία προσδίδουν τον απαιτούμενο χαρακτήρα, τόσο οπτικά όσο και ακουστικά.

Έτσι, με βάση το απλό μοντέλο, έχεις έναν συνδυασμό καμπύλων και αιχμηρών γραμμών, με την γερμανική εταιρία να θέλει να του δώσει έναν premium χαρακτήρα, παρά κάτι πιο “αλήτικο”, όντας πιο διακριτικό από το προηγούμενο. Παρόλα αυτά, η sport ταυτότητα του είναι αδιαμφισβήτητη, και φωνάζει από μακριά ότι διαθέτει κάτι το διαφορετικό, καθώς μαζί με τα παραπάνω, οι μεγάλες ζάντες 18 ιντσών με ελαστικά 215/40 και οι τετραπίστονες μαύρες δαγκάνες εμπρός υποδηλώνουν ότι είναι γρήγορο. Τέλος, χαρακτηριστικό, παραμένει και το αποκλειστικό για το OPC, μπλε ιριδίζων χρώμα που μαγνητίζει το βλέμμα.

Όπως το προηγούμενο Corsa OPC ήταν διαθέσιμο, από τα τέλη του 2011, και στην Nurburgring Edition έκδοση, με την εταιρία να ανέφερε ότι είχε κάνει πάνω από 10.000 χλμ. στην διάσημη πίστα του Nordschleife, ώστε να επιβεβαιώσει την απόδοση του (χιλιόμετρα που αντιστοιχούν σε 180.000 χλμ. οδήγησης στο δρόμο), έτσι και το νέο μοντέλο προσφέρεται με ένα πιο ειδικό πακέτο. Αυτό ονομάζεται Performance Package και περιλαμβάνει μηχανικό, πολύδισκο μπλοκέ διαφορικό της Drexler, τις 18άρες ζάντες με τα Michelin Pilot Sport 4, και ακόμα πιο σπορ σετάρισμα πλαισίου. Επιπλέον, διαθέτει τις δαγκάνες της Brembo με τα εμπρός δισκόφρενα να έχουν διάμετρο 330 χλστ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε το εν λόγω πακέτο, ενώ φυσικά και αυτό έχει περάσει εντατικές δοκιμές στο Nürburgring Nordschleife, με την εταιρία να μην αναφέρει τίποτα για περιορισμό στην παραγωγή του, όπως είχε κάνει με την Nurburgring Edition της προηγούμενης γενιάς.

Advertisement

3Εσωτερικό

Περνώντας στην καμπίνα, τα σημεία που το διαφοροποιούν με την υπόλοιπη γκάμα είναι λίγα, αλλά οι καθισματάρες της Recaro είναι αρκετές για να καταλάβεις ότι έχεις στα χέρια σου κάτι με έντονα σπορ αίσθηση. Οι υπόλοιπες αλλαγές εντοπίζονται στο δερμάτινο τιμόνι με επίπεδο στο κάτω τμήμα, στο επιλογέα ταχυτήτων OPC, στα σπορ πεντάλ, καθώς και στα χαρακτηριστικά όργανα με OPC γραφικά.

Το ταμπλό είναι μοντέρνο και πολύ καλά κατασκευασμένο, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι άριστης ποιότητας. To αφρώδες πλαστικό καλύπτει όλο το επάνω μέρος του ταμπλό και τις πόρτες. με την συναρμογή των μερών να είναι στιβαρή, ενώ το φινίρισμα αισθητά βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν. Ο νέος πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και η μεγάλη οθόνη του συστήματος infotainment 7 ιντσών εκσυγχρονίζει τη συνολική εικόνα, με το απαραίτητο πλέον ψηφιακό στοιχείο.

Η κονσόλα είναι σχεδιασμένη με γνώμονα την εργονομία, με το ταμπλό να ορίζεται από οριζόντιες γραμμές που επιτείνουν την αίσθηση ευρυχωρίας. Η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, κλέβει τις εντυπώσεις, αν και βρίσκεται στο κέντρο της κονσόλας πιο χαμηλά από το ιδανικό σημείο. Προσφέρει συνδεσιμότητα με συσκευές Apple και Android, ενώ μπορείς να κατεβάσεις στο κινητό σου εφαρμογές όπως αυτή του συστήματος πλοήγησης BringGo, και να προβάλει τις ενδείξεις στην οθόνη του έχοντας πλήρως λειτουργικό navigation.

Ο πίνακας οργάνων είναι νέας σχεδίασης και συνδυάζει τις ψηφιακές ενδείξεις για τη στάθμη του καυσίμου και τη θερμοκρασία, έχοντας αναλογικά όργανα για το ταχύμετρο και στροφόμετρο. Επιπλέον, ανάμεσα τους βρίσκεται μια πολυλειτουργική ψηφιακή οθόνη του trip computer και άλλων ενημερωτικών ενδείξεων.

Με τις εξωτερικές διαστάσεις να μην αλλάζουν σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, αυτές του εσωτερικού του νέου Corsa είναι ακριβώς ίδιες. Έτσι, είναι αρκετοί και άνετοι για τέσσερις επιβάτες ανεξαρτήτως αναστήματος, με τους πίσω να μην έχουν κάποιο πρόβλημα για τα γόνατα ή τα κεφάλια του. Η πρόσβαση στα πίσω καθίσματα γίνεται από την -πολύ μεγάλου ανοίγματος- πόρτα, και με τα συρόμενα καθίσματα να προσφέρουν επαρκέστατο άνοιγμα για να μην χρειαστεί να κάνεις ασκήσεις ευλυγισίας. Οι αποσκευές βολεύονται στα 285 λίτρα του χώρου αποσκευών με το διπλό πάτωμα, που με την αναδίπλωση των καθισμάτων σε αναλογία 60/40 αυξάνονται σε 1.090 λίτρα.

Advertisement

4Κινητήρας

Το νέο Corsa OPC ανεξάρτητα αν “φοράει” ή όχι το Performance Pack πρακτικά αποτελεί μια μικρή εξέλιξη του Nurburgring Edition της προηγούμενης γενιάς του μοντέλου. Αυτός είναι και ο λόγος που κάτω από το καπό υπάρχει ο turbo 1.600αρης ECOTEC κινητήρας, με πολλά χρόνια στην πλάτη του, και δυστυχώς δεν τοποθετήθηκε ο νέος 1.6-λίτρων SIDI, που αποδίδει 200 άλογα και έχει μπει σε Astra, Cascada, και έχουμε δοκιμάσει στο Insignia.

Διαθέτει πολλαπλό ψεκασμό, και όχι άμεσο, με την χωρητικότητα του να ανέρχεται στα 1.597 κ.εκ.. Η ιπποδύναμη αγγίζει τα 207 άλογα στις 5.800 σ.α.λ., κάτι που σημαίνει ότι έχει ειδική ισχύ 129,5 ίππους ανά λίτρο, εξαιρετική τιμή σε αυτή την κατηγορία κινητήρα. Η μέγιστη ροπή φτάνει τα 245 Nm μεταξύ 1.900 και 5.800 σ.α.λ., ενώ επιπλέον 35 Nm διατίθενται στιγμιαίας σε λειτουργία overboost. Δομικά δεν έχει αλλάξει τίποτα στον κινητήρα, και παραμένει ο ίδιος υποτετράγωνος, 16-βάλβιδος με δύο εκκεντροφόρους επί κεφαλής και συμπίεση 8,8:1 παλιός Ecotec που ξέρουμε. Η Opel λέει ότι το turbo της BorgWarner τροποποιήθηκε και το πρόγραμμα άλλαξε για να εκμεταλλεύεται το μειωμένο backpressure από το νέο τελικό της Bastuck, ενώ η πίεση του turbo είναι σταθερή στα 1,2 bar σταθερή, και φτάνει στα 1,5 bar σε διαδικασία overboost.

Η δύναμη μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω εξατάχυτου κιβωτίου, με την Opel να αναφέρει ότι ο επιλογές έχει κοντύτερες διαδρομές και τροποποιημένο σύστημα εμπλοκής γραναζιών. Συγκριτικά με το στάνταρ Corsa, το Corsa OPC έχει τροποποιημένη αναλογία μοχλικού επιλογέα, νέο ένθετο φουρκέτας στο κέλυφος των ρουλεμάν και νέα ντίζα, μειώνοντας τις διαδρομή κατά 13%. Παρόλα αυτά, η πράξη δεν είναι η καλύτερη, καθώς κάνεις μεγάλες κινήσεις για να αλλάξεις μια σχέση, που δεν βοηθάει στις γρήγορες αλλαγές. Η αίσθηση του είναι αρκετά τεχνητή, και καθόλου μηχανική, που θα σου έδινε την εντύπωση ότι συμμετέχεις στην διαδικασία των αλλαγών.

Από πλευράς επιδόσεως, τα 0-100 χλμ/ώρα ανακοινώνεται ότι ολοκληρώνονται σε 6,8 δευτ., σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερα από το προηγούμενο μοντέλο, όμως, η πράξη και το VBox έδειξαν ότι το σπριντ χρειάζεται 7,31 δευτ., με την τελική ταχύτητα να είναι αυξημένη κατά 5 χλμ/ώρα σε σχέση με το παρελθόν και να αγγίζει τα 230 χλμ/ώρα. Το βάρος του αυτοκινήτου ανακοινώνεται στα 1.213 κιλά, με την πλάστιγγα να δείχνει 1.230.

Η ιπποδύναμη του αυτοκινήτου είναι αυξημένη κατά 15 άλογα σε σχέση με την απλή έκδοση του προηγούμενου μοντέλου, αλλά όπως μπορεί να κατάλαβες μειωμένη κατά 4 άλογα σε σχέση με το Nurburgring Edition. Αυτό έγινε εξαιτίας του επαναπρογραμματισμού του εγκεφάλου για να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων, καθώς να μην είναι πλέον απαραίτητη η χρήση 100άρας βενζίνης για να αποδώσει τα μέγιστα. Παρόλα αυτά, η κατανάλωση και οι εκπομπές είναι απογοητευτικές, καθώς η μέση κατανάλωση ανακοινώνεται στα 7,5 λίτρα/100 χλμ., αλλά δεν θα δεις ποτέ τιμή 10 λίτρα/100 χλμ. Πρέπει να είσαι πολύ συντηρητικός με το δεξί πεντάλ και να κάνεις αρκετό coasting για να σπάσει αυτό το ψυχολογικό φράγμα, ενώ μέσα στην πόλη θα βλέπεις νούμερα 12 και 13 λίτρα/100 χλμ. Έτσι, με το ρεζερβουάρ καυσίμου στα 45 λίτρα, στην καλύτερη των περιπτώσεων θα δεις μια αυτονομία στα 400 χλμ., αν και συνήθως θα είναι αρκετά μικρότερη από αυτή. Από την άλλη, οι εκπομπές ανέρχονται στα 174 γρ/χλμ., κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας ύψους €426,3.

Opel Corsa OPC Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 7,31 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα (με 3η σχέση) 4,79 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα (με 4η σχέση) 5,50 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα (με 5η σχέση) 10,02 δευτ.
Τελική ταχύτητα 230 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 41,26 μέτρα σε 3,15 δευτ.
Βάρος 1.230 κιλά
Advertisement

5Τιμή-Εξοπλισμός

Το Opel Corsa OPC διατίθεται στην Ελλάδα από €22.300 για την απλή έκδοση, με το Performance Package να προσθέτει επιπλέον €2.500 στον τελικό λογαριασμό, το μεταλλικό χρώμα άλλα €500 και το δερμάτινο σαλόνι να χρεώνεται €2.600. Το Corsa OPC μπορεί να εξατομικευτεί ακόμα περισσότερο με το προαιρετικό Carbon Pack, στο οποίο οι εξωτερικοί καθρέπτες και η μπάρα της μάσκας έχουν look carbon. Αναλυτικά τον εξοπλισμό του μπορείς να τον δεις εδώ.

Advertisement

6Στον δρόμο

Η γρήγορη έκδοση του Opel Corsa κάθεται κατά 10 χιλιοστά πιο κοντά στο έδαφος, σε σχέση με απλή, ενώ οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρίας συνεργάστηκαν με την Koni, και όχι με την Bilstein όπως στο Nurburgring Edition της προηγούμενης γενιάς, ώστε να εξοπλίσουν το μοντέλο με τα Frequency Selective Damping αμορτισέρ της τελευταίας, και να στήσουν το αυτοκίνητο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η τεχνολογία FSD των αμορτισέρ επιτρέπει την προσαρμογή των δυνάμεων απόσβεσης στη συχνότητα του αυτοκινήτου, επιτυγχάνοντας να εξισορροπήσει μια άκρως σπορ συμπεριφορά με επάρκεια άνεσης, με το σύστημα να είναι μία καθαρά μηχανική λύση και να μην απαιτεί ηλεκτρονικά εξαρτήματα.

Ακόμα υπάρχουν αλλαγές σε ολόκληρο το πλαίσιο, καθώς οι μηχανικοί σχεδίασαν για το Corsa OPC έναν εντελώς νέο πίσω ημιάκαμπτο άξονα, με νέα γεωμετρία για βελτιστοποίηση των κλίσεων αμαξώματος, και σε συνδυασμό με ένα νέο προφίλ ράβδου στρέψης, επιτυγχάνεται βελτιωμένη απόκριση συγκριτικά με τον προκάτοχό του. Νέα είναι τα ελατηρία και οι αντιστρεπτικές, μαζί με τα σάιλεντ μπλοκ των ελατηρίων για την ενσωμάτωση του πίσω άξονα στο πλαίσιο.

To αποτέλεσμα αυτών, μαζί με τα εξαιρετικά ελαστικά της γαλλικής εταιρίας, είναι εξαιρετικό για σένα που έχει πρωταρχικό στόχο να φτάσεις αστραπιαία γρήγορα, και όχι να διασκεδάσεις με το στήσιμο του αυτοκινήτου. Η πρόσφυση του στα γρήγορα περάσματα ή σε κλειστά κομμάτια είναι υψηλότατη, κάτι που αυξάνει την αυτοπεποίθηση σου. Το μηχανικό διαφορικό περιορισμένη ολίσθησης της Drexler, «κλειδώνει» στο 40% κατά την επιτάχυνση, ενώ στην επιβράδυνση παραμένει ελεύθερο, με εξαίρεση ένα μικρό pre-loading για να μην μπλοκάρουν οι τροχοί στα κατεβάσματα. Η αποτελεσματικότητα του γίνεται αισθητή στις εξόδους των στροφών, καθώς δεν εμφανίζει χαζο-σπιναρίσματα, ούτε “πετάει μούτρα”, περνώντας την δύναμη στον δρόμο με άνεση και σιγουριά.

Χωρίς δράματα, χωρίς τρόμο και διαμαρτυρίες, απλά και όμορφα. Ακόμα και αν το παρακάνεις στην είσοδο, το αυτοκίνητο θα υποστρέψει γλυκά και ελάχιστα, και το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να το αφήσεις μισό δευτερόλεπτο να “ξεθυμάνει”. Μετά από αυτό, μπορείς να βυθίσεις το πόδι στο γκάζι και το Corsa θα μαζέψει τα μούτρα του, θα αγκαλιάσει το apex και θα έχει βάλει στο στόχαστρο την επόμενη στροφή.

Φυσικά, το νέο Corsa OPC είναι εξοπλισμένο με ESP και traction control, αλλά παρέχει στον οδηγό και ένα “Competition Mode” στο οποίο το traction control απενεργοποιείται και το ESP είναι λιγότερο παρεμβατικό. Αν θες, μπορείς να απενεργοποιήσεις πλήρως το ESP, όμως το στήσιμο του αυτοκινήτου δεν σε βοηθάει να σπάσεις την πρόσφυση του πίσω μέρους και να στήσεις το αυτοκίνητο όπως θες πριν την είσοδο της στροφής. Με λίγα λόγια, το πίσω μέρος είναι βιδωμένο στην άσφαλτο, και πρέπει να κάνεις κάτι πολύ επιτηδευμένο για να ανοίξει η τροχιά του πίσω άξονα. Όταν φτάσει αυτό το σημείο, αυτή ξεκολλά πολύ απότομα και θα πρέπει να είσαι έτοιμος να την μαζέψεις.

Σε καθημερινή χρήση η ρύθμιση των αναρτήσεων θα σου φανεί πολύ σκληρή, πόσο μάλλον για τα ελληνικά δεδομένα. Θα περάσουν στην καμπίνα σχεδόν όλες οι ανωμαλίες του οδοστρώματος, με τις αναπηδήσεις στο εσωτερικό να κουράζουν στην πόλη, ακόμα και αν έχεις σκοπό να κάνεις παραχωρήσεις στην άνεση. Στον αυτοκινητόδρομο είναι ευθύβολο, σταθερό και σχετικά ήσυχο, όμως και εδώ οι αναπηδήσεις μαζί με τα σκληρά καθίσματα δεν θα σου επιτρέψουν να ολοκληρώσεις ένα ταξίδι χωρίς στάση για ξεκούραση.

Ο κινητήρας πάντως είναι ελαστικός, με ελάχιστο lag, και εμφανίζει τράβηγμα από πολύ χαμηλές στροφές. Ακόμα και από τις 1.200 σ.α.λ. με 3η ή 4η σχέση μπορείς να κινηθείς άνετα. Τα αποθέματα ροπής είναι άφθονα, δεν εμφανίζει ξεσπάσματα, βγάζοντας την δύναμη εξαιρετικά γραμμικά, μέχρι περίπου τις 5.600 σ.α.λ. Από εκεί και πάνω, και μέχρι να χτυπήσεις τον κόφτη στις 6.500 σ.α.λ., φαίνεται να “κουράζεται”. Σε γενικά γραμμές, το Corsa παρότι είναι ταχύτατο, του λείπει ο “ενθουσιασμός”, καθώς ο κινητήρας για τα δικά μου γούστα και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι υπερβολικά γραμμικός, υπερβολικά ροπάτος, ενώ δεν παρουσιάζει ξεσπάσματα, εκρήξεις ροπής ή δύναμης. Το μόνο που ίσως δεν θα σου αρέσει από τον κινητήρα, είναι ότι θα νιώσεις ότι κρατάει στροφές το turbo όταν αφήσεις το πόδι από το γκάζι.

Ο συμπλέκτης και ο λεβιές του κιβωτίου ταχυτήτων είναι ελαφριοί και εύκολοι στην χρήση χωρίς να κουράζουν. Με ανεβασμένα τα παράθυρα η ηχομόνωση είναι πάρα πολύ καλή και ιδίως αν ακούς και μουσική, δεν αντιλαμβάνεσαι ούτε τον κινητήρα ούτε εξωτερικούς θορύβους. Ίσως ο θόρυβος κύλισης των ελαστικών να σπάει το αόρατο τείχος της ηχομόνωσης αλλά και πάλι δεν είναι ενοχλητικός. Αν από την άλλη κατεβάσεις τα παράθυρα και κλείσεις την μουσική, συνειδητοποιείς ότι περισσότερο ακούγεται η μετάδοση παρά ο κινητήρας! Ένα από τα “μειονεκτήματα” του διαφορικού, αν μπορεί κάποιος να το χαρακτηρίσει μειονέκτημα.

Το πολύ καλό σετάρισμα του πλαισίου δεν συνδέεται με αντίστοιχη ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης. Παρότι οι μηχανικοί εφάρμοσαν στοχευμένα μέτρα που βελτιώνουν σημαντικά τη συμπεριφορά και την αίσθηση του συστήματος, συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, το αποτέλεσμα είναι να έχει μια σχετικά χαλαρή αίσθηση, η πληροφόρηση να είναι απλά ικανοποιητική, ενώ υπάρχει μια μικρή καθυστέρηση στην μετάδοση των εντολών. Τέλος, κατώτερα των περιστάσεων έδειξαν τα φρένα, καθώς πρώτο το πεντάλ έχει την κλασική σπογγώδη αίσθηση που εμφανίζουν όλα τα Opel, ενώ και η διάρκεια τους φάνηκε να υστερεί, καθώς τόσο κατά στις μετρήσεις όσο και σε γρήγορη οδήγηση στο βουνό, δεν είχαν σχεδόν καθόλου αντοχή μετά από 2-3 δυνατά φρεναρίσματα.

Advertisement

7Συμπέρασμα

Με το Performance Package, το Corsa OPC είναι πραγματικό hothatch, και είναι ικανό να αντιμετωπίσει όλες τις απαιτήσεις της πόλης αλλά και μιας πιο πολύπλοκης και απαιτητικής διαδρομής. Προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και γρανιτένια συμπεριφορά, για τα δεδομένα των μικρών GTI στην έκδοση με το Perfomance Pack. Τα μόνο μειονεκτήματα είναι η τιμή του και η τσιμπημένη κατανάλωση.

Advertisement
  • Giannisk

    Πολύ ωραίο το corsa και από τα αγαπημένα μου μικρά ανεξαρτήτως έκδοσης.

  • Christos F4

    για 207 αλογα αυτες οι επιταχυνσεις μου φαινονται καπως χλιαρες. μπορει να εχει μακρυ σασμαν

  • UltraB

    Πανέμορφο τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά!
    Κατά τ’ άλλα κάποια από τα μελανά σημεία μπορώ να πω ότι τα περίμενα σαν κάτοχος Opel αλλά σαν σύνολο το θεωρώ από τις καλύτερες προτάσεις τις αγοράς.

    Ανυπομονώ να το δω με ένα εξολοκλήρου νέο κινητήρα και με διορθωμένες κάποιες απ τις “ατέλειές” του.

    Η Opel φαίνεται να ακούει και να προσπαθεί και αυτό είναι που με ευχαριστεί περισσότερο.☺

  • elaspre

    Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, γιοκ;
    Βέβαια,είναι τεχνολογία από το διάστημα για την opel!

    • Protector

      Άμα δεν το έχουν καλά κάνουν. Τι ήθελες να δίνουν τεχνολογία και μετά να χαλάει;

  • Renesis1

    Η προηγούμενη γενιά είχε καλό γκάζι για την κατηγορία και αρκετά σφιχτές αναρτήσεις (όπως και το Mini Cooper S) λόγω του μικρού μεταξονίου του, πράγμα που του έδινε αξιοπρεπές κράτημα, αλλά έκανε σχετικά δύσκολη τη συμβίωση μαζί του στη καθημερινή μετακίνηση εντός πόλης. Καλή πρόταση το νέο OPC, σίγουρα πάντως και αυτή η γενιά έχει να αντιμετωπίσει πολύ σκληρό ανταγωνισμό στη συγκεκριμένη κατηγορία..

  • sergio360

    Το φλωρεψαν σε σχεση με το παλιο.Σαν χαρακτηριστικα ενδιαφερον,αλλα δεν θα το επαιρνα ποτε.Μακραν καλυτερο το 208 πιστευω και το Clio Trophy.

    • Spider

      Και αυτά “χλιαρά” είναι. Στην κατηγορία αυτή το fiesta sti και το polo GTi είναι τα κορυφαία κατά την άποψή μου.Το fiesta γιατί είναι το καλύτερο σε στήσιμο και γκάζι και το polo γιατί τα κάνει όλα πολύ καλά και ξεκούραστα, χωρίς βέβαια να είναι τόσο απόλυτο όσο το fiesta. Το Opel είναι κλασικό Opel. Καλό,αλλά όχι κορυφαίο. Εντύπωση μου έχει κάνει το γεγονός ότι έχουν βάλει μπλοκέ της drexler (clutch type) που είναι περισσότερο εστιασμένο σε αγωνιστική χρήση και όχι quaife (gear type) που είναι ποιό ήσυχο,με σχεδόν μηδενικές απαιτήσεις συντήρησης και ποιό εστιασμένο σε καθημερινή χρήση.

    • sergio360

      Αυτο βρηκαν πιο φτηνο :P
      Στο κυριως θεμα…Το Fiesta ειναι καλο αλλα δεν θα το επαιρνα ποτε γιατι δεν μ’αρεσει.Ειναι πολυ γυναικειο και μου φαινεται φτηνο στο ματι.Εχει ασυμμετριες και τα πισω φρενα ειδικα φαινονται πολυ μικρα.Απο μεσα δεν βλεπεται.Το Polo εχει το καλυτερο σασμαν αλλα ουτε ειναι τιποτα το ιδιαιτερο απο στησιμο και φρενα,ουτε το θεωρω ”μπανικο”.Ασε που εχει βρωμισει ο τοπος και σπανε ολη μερα-καθε μερα.Απο αυτα που κυκλοφορουν τωρα μαλλον το 208 θα επαιρνα,καθαρα λογω χειροκινητου εναντι του Clio RS.Και τα δυο κορυφαιο στησιμο σ’αυτα που κυκλοφορουν αλλα στην Renault κανανε πατατα με το σασμαν.Γι’αυτο δεν αλλαζω το 203 μου.Αν το αλλαζα θα πηγαινα σε αλλη κατηγορια η θα περιμενα.Κανενα δεν με συγκινει να σου πω την αληθεια.
      Υ.Γ.To 500 Abarth κοιτουσα αλλα με χαλαει που εχει 5αρι σασμαν.To Punto Abarth ειναι παλιο οποτε δεν το λογαριαζουμε.

    • Spider

      Το Fiesta από την μέση και μπροστά μου αρέσει,πίσω και κυρίως μέσα όχι. Το Polo δεν σπάει πλέον γιατί φοράει τον 1.8. Το 208 είναι αρκετά ακριβό, το Renault είναι ακόμη ακριβότερο. Για το σασμάν του RS έχω την ίδια άποψη,αν και νομίζω ότι το face lift, θα βγαίνει και με χειροκίνητο.Ποιό 203???
      Όσο για το abarth το θέμα είναι καθαρά ψυχολογικό και μετά από λίγες ώρες το ξεχνάς.Το χαμηλό βάρος σε συνδυασμό με την σωστή κλιμάκωση και την πολλή ροπή-ιπποδύναμη καθιστούν την 6η όχι απαραίτητη. Βέβαια θα βοηθούσε στην κατανάλωση αλλά και πάλι δεν υπάρχει σοβαρό θέμα.Με 130-140 στην εθνική καίει 7,5 lt/100km περίπου. Αν ήθελα μία αλλαγή στο σαζμάν αυτή θα ήταν μιά ποιό μακριά πρώτη. Ειδικά στο sport mode τελειώνει πολύ γρήγορα…
      Το Punto είναι πολύ καλό, αλλά όντως είναι καιρό στην παραγωγή.

    • sergio360

      Clio RS 203.Το Polo δεν ειναι μονο οτι σπαει,ειναι και τα αλλα που ειπα.
      Το Abarth το εχω οδηγησει και αληθεια,αν και δεν ειναι τοσο αγωνιαρικο το στησιμο του(στον δρομο καταλαβαινεις οτι ειναι απλα πολυ σκληρο)περισσοτερο με χαλασε το σασμαν.Ηθελα και μια 6η.Τοσο δυσκολο ηταν να βαλουν ολο το μηχανικο συνολο του Punto???
      Punto Abarth ειχε κολλητος μου με πληρως ρυθμιζομενη αναρτηση,αντιστρεπτικες,πρωτο σταδιο,ξηλωμενα ολα μεσα,τα ”καλα” καθισματα της sabelt και ζωνες 4αρων σημειων,carbon καπω και πορτ-μπαγκαζ,βγαλμενους αεροσακους οροφης κλπ.Το οδηγησα και δρομο και πιστα.Στον δρομο ηταν πολυ καλο αλλα στην πιστα ποτε δεν καταφεραμε να κατσουμε τον κωλο κατω στα φρενα….Ολο με αναποδα,ασχετως των ρυθμισεων.ΑΝ δεν ειχα εμπειρια απο τα RenaultSport,θα το επαιρνα,αλλα τωρα,ακομα και με τοσα πραγματα πανω,δεν τα φτανει,δυστυχως…

  • george

    Το χειρότερο στην κατηγορία του.. Επιπλέον έχει υπερβολικά υψηλή κατανάλωση και μικρή ροπή .. Τοση σχεδόν ροπή έχουν τα 1.2 της Psa.. Πανάκριβο και η τιμή του δεν δικαιλογείται γιατί έχει και φτωχό εξοπλισμό

  • Giannis

    Ωραίο σαν εμφάνιση αν και προτιμώ το προηγούμενο και ωραίο μέσα.
    Αυτό που επιβάλλεται να κοιτάξει η Opel είναι την αίσθηση τιμονιού και το κιβώτιο. Πάσχει και στα 2 εδώ και πάρα πολλά χρόνια και μάλιστα ακόμα και στις opc εκδόσεις.

  • 13λ/100 εντός πόλης; πάρε μεταχειρισμένο έβο ή σούμπυ να βγάζεις και γούστα.

  • 13λ/100 εντός πόλης; πάρε μεταχειρισμένο έβο ή σούμπυ να βγάζεις και γούστα.

  • Mika

    Πολυ ομορφο κι αρκετα ικανο hot hatch.. Kαθισματαρες, ομορφο ταμπλω και το κλασσικο χρωμα που τα σπαει…
    Ομως ο κινητηρας ειναι προηγουμενης γενιας και τελικα το δειχνει…Υπερβολικη καταναλωση, πολυ ακριβα τελη, κι οντως δεν καταλαβαινω γιατι δεν προτιμηθηκε ο πιο συγχρονος 1.6 SIDI.
    Aπογοητευση και τα φρενα, παρα τις καλες προδιαγραφες…Δεν ξερω αν ηταν τελειωμενα τα τακακια αλλα με 41 μετρα φρεναρισμα για μινι hot hatch δεν πας πουθενα!!
    Fiesta ST απλο η 200, Polo GTI,208 GTI by Peugeot Sport ,μαλλον τα καταφερνουν αρκετα καλυτερα…

  • Mika

    Πολυ ομορφο κι αρκετα ικανο hot hatch.. Kαθισματαρες, ομορφο ταμπλω και το κλασσικο χρωμα που τα σπαει…
    Ομως ο κινητηρας ειναι προηγουμενης γενιας και τελικα το δειχνει…Υπερβολικη καταναλωση, πολυ ακριβα τελη, κι οντως δεν καταλαβαινω γιατι δεν προτιμηθηκε ο πιο συγχρονος 1.6 SIDI.
    Aπογοητευση και τα φρενα, παρα τις καλες προδιαγραφες…Δεν ξερω αν ηταν τελειωμενα τα τακακια αλλα με 41 μετρα φρεναρισμα για μινι hot hatch δεν πας πουθενα!!
    Fiesta ST απλο η 200, Polo GTI,208 GTI by Peugeot Sport ,μαλλον τα καταφερνουν αρκετα καλυτερα…

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Hot πυραυλάκι και πανέμορφο το Opel Corsa OPC στο κατάλληλο ωραιότερο χρώμα, του πάει πολύ! Κι εμένα είναι από τα αγαπημένα μου hot hatches μαζί με το Ford Fiesta ST. Απολαυστικό, με πολύ καλές επιδόσεις, και σπορ χαρακτήρα είναι πολύ καλή επιλογή στα μικρά GTI. Θα το έπαιρνα ευχαρίστως…

  • δειχνει πιο πολιτισμενο σε σχεση με τον προκατοχο του !!!
    αλλα με τελη 420+ και καταναλωση 13/100 δεν πουλησε κανεις !!!!!!!!
    οχι οτι και τ 25.000 ειναι λιγα !!!!
    κατα ταλλα συμπαθητικο……αλλα θα το βλεπουμε λιγοτερο αποτι βλεπουμε τις BMW Z4 !!! :-P

  • thodoris91

    Παρότι είναι άρτιο και αρκουντως σπορτίφ δε θα το αγόραζα…Οι αδυναμίες τις προηγούμενης γενιάς και της εταιρείας γενικότερα έχουν κληρονομηθεί αυτούσιες συν ότι είναι αρκετά ακριβό!

  • rous

    Απαραδεκτη επιδοση στο φρεναρισμα. Καλο σαν συνολο γενικοτερα αλλα θεωρω οτι ο ανταγωνισμος ειναι στα ιδια και καλυτερα επιπεδα.

  • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

    Μια παράκληση: Θα ήταν πολύ ευπρόσδεκτες περισσότερες κρίσεις για τα διάφορα ελαστικά που φοράνε τα αυτοκίνητα που δοκιμάζονται. Πιστεύω θα ήταν πολύ χρήσιμο για όλους.

    Tnx.

    • Renesis1

      Τα Pilot Sport 4 της Michelin που φοράει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, είναι ίσως το καλύτερο της κατηγορίας. Τα έχω βάλει στο δικό μου σε διάσταση 225/45/18 και έχουν εκπληκτικό κράτημα σε στεγνό και βρεγμένο. Είναι πιο μαλακά ελαστικά από Pirelli, Continental, Yokohama της ίδιας κατηγορίας και έτσι “ζεσταίνονται” πολύ πιο γρήγορα, φτάνοντας στην ιδανική πρόσφυση σε μικρό χρονικό διάστημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

      Μοναδικό μειονέκτημα τους είναι η σχετικά μικρή διάρκεια ζωής, κυρίως αν ο οδηγός σπινιάρει / dritfάρει συχνά το αυτοκίνητο. Αυτό βέβαια είναι λογικό εφόσον είναι αρκετά μαλακά ελαστικά για την κατηγορία HP. Προσωπικά, μετά από 4 μήνες χρήσης, τα θεωρώ κορυφαία.

    • rous

      Σε 17αρα ζαντα βγαινει και ιδια διασταση? Απο θορυβο πως τα πανε?

    • Renesis1

      Από θόρυβο δεν έχω κανένα θέμα / πρόβλημα. Και τα έχω οδηγήσει και σε συνθήκες πόλης και εθνικής. Ναι βγαίνει και σε 225/45/17. Δες και μια εδώ, έχει όλες τις πληροφορίες για διαστάσεις, επίπεδα θορύβου, κλπ.. http://www.michelin.gr/tyres/michelin-pilot-sport-4

  • MantzikK

    Fiesta ST (σε έκδοση ST2, όχι το 200) με το καινούριο πακέτο MR265 απ’ τη Mountune… Μπορεί το εσωτερικό να είναι λίγο πολυκαιρισμένο πια, αλλά με τέτοιες επιδόσεις και οδική συμπεριφορά, ποιος νοιάζεται… έχει σβήσει τον ανταγωνισμό απ’ το χάρτη…

  • a_f_a

    μπλιαχ. το αυτοκίνητο του λεφτά φοιτητή.
    αν είσαι πάνω από 25 και οδηγάς αυτό, μάλλον πρέπει να πας αυστραλία με τα κακγκουρά.

  • Παναγιώτης Κλεάνθης

    Παρόλα αυτά, η κατανάλωση και οι εκπομπές είναι απογοητευτικές, καθώς η μέση κατανάλωση ανακοινώνεται στα 7,5 λίτρα/100 χλμ., αλλά δεν θα δεις ποτέ τιμή 10 λίτρα/100 χλμ. Πρέπει να είσαι πολύ συντηρητικός με το δεξί πεντάλ και να κάνεις αρκετό coasting για να σπάσει αυτό το ψυχολογικό φράγμα, ενώ μέσα στην πόλη θα βλέπεις νούμερα 12 και 13 λίτρα/100 χλμ. Έτσι, με το ρεζερβουάρ καυσίμου στα 45 λίτρα, στην καλύτερη των περιπτώσεων θα δεις μια αυτονομία στα 400 χλμ., αν και συνήθως θα είναι αρκετά μικρότερη από αυτή. Από την άλλη, οι εκπομπές ανέρχονται στα 174 γρ/χλμ., κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας ύψους €426,3.Αχρηστο εντελως απο εμενα και δαπανηρο μεχρι αηδιας,ασε που φοραει κινητηρα 10 ετων απο προηγουμενα opc.80 ευρω το γεμισμα σε βενζινη δηλαδη σημερα στο 1.50 και 20 ευρω βαζεις 14 λιτρα ανετα κανεις 400 χιλιομετρα τον μηνα.Μην αναλυσω και το κοστος των ελαστικων θα πεσει πολυ κλαμα στον μελλοντικο πιτσιρικα που θα θελησει να το παρει.

  • Ενα απο τα χειρότερα γρήγορα μικρά, για να μη πω το χειρότερο. Το μόνο καλό πάνω του είναι τα Recaro και το μπλε χρώμα. Ειλικρινά απορώ γιατί υπάρχει αυτή η εταιρία…

    • tabasco

      Για την εταιρεια γενικα δεν εχω να πω κατι, αλλα ολα τα opc μου ειναι αδιαφορα και δεν θυμαμαι ποτε να ηταν στην κορυφη.Μια ζωη διαβαζα για δυστροπη συμπεριφορα ολων των opc.Καλα μην μιλησω για το vectra opc που δεν εστριβε με την καμια

  • Θείος Νώντας

    Τι αηδία είναι αυτή; Μόνο αν είσαι φανατικός opelάκιας το παίρνεις αυτό. Χίλιες φορές τα Clio και 208.

  • Dentdim

    Δύο φράσεις ως κάτοχος αυτοκινητου της κατηγορίας. Όσον αφορά το fiesta για το οποίο κ εγω ξεκίνησα να αγορασω επηρεασμένος απο τα αρθρα του ειδικού τύπου.Εσωτερικά εκτος των recaro δεν εχει τιποτα άλλο να δείξει. Πρέπει να τονιστει ότι το fiesta δεν ειναι για πρώτο ή ακόμα και για δεύτερο αυτοκινητο.Είναι σφιχτο σε βαθμό που δεν κανει για την καθημερινότητα.Παρακάτω ,το clio αν κ εξαιρετικό αυτοκίνητο καταδικαστηκε απο την τιμή του , με διαφορά το ακριβότερο κ αυτό κυρίως λόγω της επιβάρυνσης του αυτοματου κιβωτιου (οκ αυτόματο σε μια a45 amg ή μια m2,στην μικρή κατηγορία όμως πρεπει να δίνεις επιλογές).Το προηγούμενο opc όταν το συναντώ ακόμα το χαζευω,φοβερό για την εποχή του ,δυσάρεστα υποστροφικό όμως όπως ολα σχεδον τα μπροστοκουνητα γερμανικά .Το polo χλιαρό και αυστηρό δεν εξιταρει.Ετσι επέλεξα το 208.Πολύ ομορφο εσωτερικο ,ειδικά οι κόκκινες ραφες.Σε επιπεδο οδηγικο μπορείς, όσο χαλαρά να γυρισεις το βράδυ κουρασμένος απο την δουλειά χωρίς να κοπαναει τίποτα ,αλλο τόσο αν το αποφασίσεις μπορείς να φέρεις πολυ ακριβότερα κ δυνατοτερα αυτοκίνητα σε εξαιρετικά δύσκολη θέση.Όσο περναει ο καιρός όλο κ περισσότερο το εκτιμάω.Επίσης με καταλληλους χειρισμούς συμπεριφερεται υπερστροφικά ,σπάνιο για μπροστοκούνητο κ πολύ ευχάριστο.Όπως κ να εχει υπάρχει ανταγωνισμός κ αυτό μόνο καλό κάνει. Και αυτοκίνητα που διαφερουν πολύ μεταξύ τους ,για όλα τα γούστα.

    • Θείος Νώντας

      Σαν το στήσιμο του Γάλλου, δεν έχει. Αν και είμαι JDM, το πάτημα των Peugeot δε συγκρίνεται…

  • DOR1K1N

    περιμενω το αντιστοιχο Peugeot 208

  • Petros

    Το corsa opc χωρις πολλα πολλα ειναι απο τα πιο σκληροπυρηνικα και ποιοτικα
    hot hatches σεταρισμενο για να κολλαει στην ασφαλτο και να διακτινιζεται κυριολεκτικα απο το σημειο Α στο Β με απολυτη ασφαλεια και χωρις προσπαθεια
    απο τον οδηγο, οτι καιει καιει, οτι πληρωνει πολλα τελη πληρωνει, οτι το τιμονι
    του δεν ειναι το καλυτερο ειναι αληθεια, τι ειναι ομως χωρις μειον για να ειναι και
    το corsa ;

  • val.bouk

    Κανένας μα κανένας λόγος ύπαρξης… Οπως ήταν παρκαρισμένο σπρώξιμο στην θάλασσα… αφού έχει και τον παλιό κινητήρα, 1000 φορές διαλέγω το προηγούμενο που είναι και αγρίμι, ειδικά με την εξάτμιση στο κέντρο. Στα τωρινά μακράν ομορφότερο το proceed gt, fiesta st… Με τέτοια κατανάλωση πάντως, rx8 και το χαμόγελο στα χείλη… τι να μας πει και ο @Renesis1:disqus

    • Renesis1

      :)))

  • Vagelis G

    Κοντά 30 χιλιάρικα το full extra… μάλιστα. Μπράβο.

  • Anestis Genk

    Η κατηγορία γενικά είναι κάπως άκυρη, εγώ θα προτιμούσα το χιλιάρι fiesta ST line. Με 130 ροπάτα αλόγατα μια χαρά πάει και τα ford έχουν πολύ καλό και all arround στήσιμο και είναι τίμια.
    Είναι άκυρη η κατηγορία γιατί μιλάμε για πολλά άλογα σε μικρό αμάξι, άρα στην ουσία μιλάμε για μεγάλο αμάξι σε κόστος απόκτησης και συμβίωσης.
    Πάντως ελπίζω το Swift Sport να γίνει μονόδρομος στην κατηγορία, δλδ να έχει καλό στήσιμο. Μια σπορτιφ έκδοση(δλδ καλύτερες αναρτήσεις) και με τον 1.0 boosterjet θα ήταν καλή για το Swift αλλά δεν το κόβω η Suzuki να κουνάει το δαχτυλάκι της.

    Η εμφάνιση, όσο καλό γούστο και να έχω, δεν παίζει ρόλο στις αποφάσεις μου, μόνο η αίσθηση κατά την οδήγηση και η πρακτικότητα.