Με το που μπήκε το 2017, οι αρχές της Νότιου Κορέας ανακοίνωσαν την απαγόρευση πωλήσεων και κυκλοφορίας 10 μοντέλων της BMW, της Nissan και της Porsche, αλλά και την επιβολή προστίμων στις τρεις εταιρίες, καθώς μετά από έρευνα, εντόπισαν πλαστά πιστοποιητικά σχετικά με τα τεστ εκπομπών ρύπων.

Πιο συγκεκριμένα, για το Nissan Qashqai, η κυβέρνηση της Ν. Κορέας κατηγόρησε τη Nissan για παραποίηση των στοιχείων εκπομπών ρύπων στο Qashqai, εντοπίζοντας μια συσκευή μείωσης ρύπων η οποία στο Qashqai έκλεινε όταν η θερμοκρασία του κινητήρα έφτανε του 35 βαθμούς Κελσίου, την ώρα που σε άλλα οχήματα, κλείνει όταν η θερμοκρασία [του κινητήρα] φτάσει τους 50 βαθμούς, προκειμένου να μην υπερθερμανθεί ο κινητήρας.

Σήμερα, ανώτατο δικαστήριο της χώρας, συντασσόμενο με την κυβέρνηση, αποφάνθηκε κατά της Nissan στις παραπάνω κατηγορίες, επιβεβαιώνοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποίησε τη λεγόμενη συσκευή στο Qashqai. Η Nissan μήνυσε το υπουργείο περιβάλλοντος της Νοτίου Κορέας το περασμένο έτος, μετά τις κατηγορίες του πρώτου.

Το δικαστήριο αναφέρει ότι η Nissan χρησιμοποίησε τη συσκευή για να απενεργοποιήσει το σύστημα μείωσης των εκπομπών της στο Qashqai υπό κανονική οδήγηση, η οποία οδήγησε στην υπέρβαση εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx). Από την πλευρά της, η Nissan δήλωσε ότι η απόφαση του δικαστηρίου είναι λυπηρή, λέγοντας:

Δεν υπάρχει καμία αλλαγή στη στάση μας, και δεν έχουμε χρησιμοποιήσει κάποιο παράνομο μηχανισμό στα αυτοκίνητα μας. Θα εξετάσουμε τα πιθανά μέτρα.

Τα Qashqai που κυκλοφορούν στην Ν.Κορέα παράγονται στο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland, της Αγγλία, και χρησιμοποιούν τον 1.6-λιτρων dCi 130 πετρελαιοκινητήρα, της Renault.

  • charris

    ζούμε ιστορικές στιγμές…
    τι θα διαβάσουμε πάλι….!!!
    και δεν βλεπω ακομα τα 6 βαρβατα ονοματα-autobloggerz του group…!!!! xaxaxaxa

  • SAMURAI-66

    Περιεργο που εχει τετοια αντιδραση η nissan προχωρωντας μαλιστα σε μηνυση κατα του υπουργειου των κορεατων χωρις να αποδεχεται σαν σωστα τα στοιχεια του κατηγορητηριου….θα εχει ενδιαφερον η τελικη αποφαση για το ποιος εχει το δικιο με το μερος του.
    Αξιζει παντως να σημειωθει οτι μεταξυ ιαπωνιας-κορεας εκκρεμουν πολλες δικαστικες διαμαχες τοσο για αμφισβητουμενα νησια,αποζημιωσης κατα την περιοδο του πολεμου και κατοχης απο τους κατακτητες ιαπωνες σε γυναικες,κλοπες ιερων κειμηλιων ιστορικης αξιας απο ναους της ιαπωνιας απο κορεατες πολιτες και πολλα ακομα που δεν εχουν λυθει.
    Διολου απιθανο μεσα στο κλιμα στην μεταξυ τους διαφορες να μπαινει σφηνα και το νεο φρουτο της αυτοκινητοβιομηχανιας επηρεαζομενο απο το κλιμα στης προβληματικες σχεσεις τους.

    • mother1russia

      Ετσι ακριβως, ολοι εχουν βαλει στο ματι τους καημενους τιμιους Ιαπωνες

  • Nikpap

    Κρατικο-βιομηχανικος πολεμος εχει ξεσπασει τελευταια…ο κλεψας του κλεψαντος…

    Δεν ηταν πριν κανα 1-2 χρονια που hyundai και kia ειχαν πληρωσει κατι προστιμαρες για τις ψευτικες εργοστασιακες καταναλωσεις;

    Επισης λιγο κουφο να στελνουν απο Αγγλια στην Κορεα τα quasqai οταν ακριβως απεναντι ειναι η Ιαπωνια…

    • sotirisb

      Γενικα το Qashqai αυτης της γενιας εξελιχθηκε στην Αγγλια και ισως κατασκευαζεται εξ ολοκληρου εκει.

    • George Liverpool

      Στο sunderland κατασκευαζεται.Ισως συναρμολογουνται καποια μοντελα και στην ιαπωνια,αλλα δεν ξερω ποιες εκδοσεις.Στο Θεοχαρακη ειχα δει πριν ενα χρονο περιπου οτι το 1 απο τα 2 qashqai(το καλυτερα εξοπλισμενο), ελεγε χωρα κατασκευης ιαπωνια.

  • sotirisb

    Ειναι λιγο γενικος και απροσδιοριστος ο λογος που τους κατηγορουν. Μπορει πχ στους 35 βαθμους να κλεινει μια βαλβιδα EGR που σε αλλους κινητηρες κλεινει στους 50. Αυτο δε σημαινει απαραιτητα οτι εκπεμπει περισσοτερους ρυπους. Πολλοι εδω μεσα (στα σχολια) απλα δεν μπορουν να καταλαβουν οτι το R&D μπορει να λυσει το προβλημα ρυπων των πετρελαιοκινητηρων, εφοσον βεβαια η μαμα εταιρεια ριξει αρκετα χρηματα και απλα πετανε σχολια του τυπου: θανατος στα σαπιοντιζελ κλπ επειδη απλα εκανε τη μακακια η VW. Οι ντιζελ κινητηρες θα υπαρχουν οσο ζουμε ειτε θελουμε ειτε οχι, απλα γιατι ειναι πολυ συμφερουσα λυση στα φορτηγα στις μεταφορες προϊοντων..

    EDIT: Το εψαξα στο google και οντως ειναι βαλβιδα EGR αυτη που κλεινει στους 35 βαθμους. (autocar.co.uk) Δεν αναφερει ποιος ακριβως το ειπε αλλα ο κυριος ισχυριστηκε οτι αλλα αυτοκινητα απενεργοποιουν τη βαλβιδα EGR στους 50 βαθμους ενω το Qashqai στους 35. Παλι, αυτο δε σημαινει κατι..

    • Anestis Genk

      ναι αλλά θανατος στα σαπιοντιζελ!

  • άρα έχει και η ρενό(;) να υποθέσω. γεια σου ρε κάρλος γκοσν που θα γίνεις και ο κυρίαρχος του κόσμου. περάστε από ‘δω που πήγαν και οι άλλοι κύριε γκοσν.
    αναμένω την εξέλιξη του στόρυ.