Με μόνο τις υπογραφές να απομένουν ώστε να κλείσει το deal της εξαγοράς της Opel από τον όμιλο PSA, η General Motors πρακτικά λέει αντίο στην ευρωπαϊκή αγορά, και ο μόνος τρόπος για να μείνει εδώ είναι τελικά να δεχτεί την πρόταση για συγχώνευση από τον Sergio Marchionne και την FCA.

Για ποιο λόγο να το κάνει αυτό; Γιατί η Opel παρότι τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι επιστρέφει σε καλά οικονομικά αποτελέσματα, η GM έχει χάσει 9 δις δολάρια από το 2009, εν αντιθέσει με την FCA που έχει μια πολύ καλή πορεία, αυξανόμενα μερίδια αγοράς, και συνεχή κέρδη σε Ευρώπη/Μέση Ανατολή/Αφρική. Επιπλέον, έχει στο portfolio της ένα δελεαστικό περιουσιακό στοιχείο, την Jeep, η οποία έχει γίνει μια παγκόσμια υπερδύναμη στον κλάδο τα τελευταία χρόνια.

Η FCA από τη στιγμή που “έφαγε πόρτα” από την GM έχει εργαστεί σταθερά για να διορθώσει τον ισολογισμό της και να μεταμορφωθεί σε ένα πιο ελκυστικό συνέταιρο, καθώς έχει μειώσει το χρέος της, έως το τέλος του 2016, στα €4.590.000.000. Επίσης,η FCA σταματάει την ασύμφορη παραγωγή των συμπαγών και μεσαίων sedan της στις ΗΠΑ, έτσι ώστε να αυξήσει την παραγωγή των κερδοφόρων crossovers και SUV της Jeep, καθώς και των pickup της Ram.

Μια συγχώνευση της FCA με την GM,  θα επιτρέψει στην δεύτερη να διατηρήσει την παρουσία της στην Ευρώπη, και να της παρέχει ένα ενεργό δίκτυο αντιπροσώπων, καθώς και να της δώσει πρόσβαση σε επικερδείς εταιρίες, όπως η Maserati, η οποία αύξησε κατά 9,7% τα κέρδη προ φόρων το 2016. Τέλος, σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο η GM θα μπορούσε να συνεχίσει την αναγέννηση της Alfa Romeo, ή ακόμα και να την πουλήσει.

  • Herc

    Ο Sergio Marchionne πηρε ενα καραβι που βουλιαζε και εμπαζε νερα απο παντου, με αναποφευκτη την βυθιση του.Το εκανε ταχυπλοο και τρεχει με πολλα.Το θεμα ειναι ομως να βγει στα ανοιχτα και να πλευση και να μην το στουκαρι σε βραχια.
    Η FCA εκλεισε πολλες τρυπες, ελπιζω η OPEL να τις βγει και ναμην ειναι η τρυπα που δεν κλεινει με τιποτε.

  • georgekaras

    Xαμος στο ισιωμα αλλαξει ο κοσμος του αυτοκινητου αν γινει αυτο