Η Hyundai στη προσεχή έκθεση της Γενεύης θα κάνει τα παγκόσμια αποκαλυπτήρια του νέου i30 Wagon, με την εταιρία να το παρουσιάζει σήμερα με κάθε επισημότητα. Σύμφωνα με τους Κορεάτες είναι ένα από τα πιο πρακτικά μοντέλα της κατηγορίας, εξαιτίας του τεράστιου χώρου αποσκευών του, που έχει όγκο 602 λίτρα, αλλά με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων, αυτός αυξάνεται στα 1.650 λίτρα!

Σε σύγκριση με το μοντέλο που αντικαθιστά, τα νούμερα είναι κατά 74 και 8 λίτρα αντίστοιχα, ενώ σε σχέση με το 5-θυρο i30, η wagon έκδοση του έχει 207 λίτρα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Αυτός οφείλεται στην αύξηση του μήκος του αυτοκινήτου κατά 245 χλστ., φτάνοντας πλέον τα 4.585 χλστ., με το πλάτος (1.795 χλστ.), το ύψος (1.465 χλστ.) και το μεταξόνιο (2.650 χλστ.) να μένουν απαράλλαχτα σε σχέση με το απλο i30.

Σχεδιαστικά, οι διαφορές εντοπίζονται πίσω από την μεσαία κολόνα, με το πίσω μέρος να έχει νέα φωτιστικά σώματα, και σχετικά shooting brake τελείωμα οροφής. Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε στο τεχνικό κέντρο της Hyundai Ευρώπης στο Rüsselsheim της Γερμανίας, με την παραγωγή του να γίνεται στο Nosovice, της Τσεχίας, ενώ η εταιρία ευελπιστεί να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των δύο προηγούμενων γενεών, οι οποίες έχουν πουλήσει πάνω από 800.000 αυτοκίνητα στην Ευρώπη από το 2008.

Στο εσωτερικό η Hyundai έχει τοποθετήσει στο i30 λιγότερους φυσικούς διακόπτες, μεγάλη “πλωτή” οθόνη αφής 8″ η οποία βρίσκεται στον πρόσθετο εξοπλισμό, μιας και η βασική έκδοση έχει οθόνη 5″. Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, υπάρχει ασύρματος επαγωγικός φορτιστής smartphone, σύστημα πλοήγησης της TomTom, με την εικόνα του εσωτερικού να δείχνει ποιοτική, μιας και συναντάμε τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι, αλουμινένια πεντάλς, αλουμινένια και μαύρα γυαλιστερά διακοσμητικά, δερμάτινες επενδύσεις και προαιρετική πανοραμική ηλιοροφή.

Η wagon έκδοση του νέου i30 θα διαθέτει τους ίδιους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που συναντάμε και στην hatchback έκδοση που παρουσιάστηκε πριν από έξι μήνες στην έκθεση του Παρισιού. Έτσι, η Hyundai θα το προσφέρει αρχικά με τρεις κινητήρες βενζίνης και έναν πετρελαίου. Ανάμεσα τους βρίσκεται ο 1.400αρης turbo T-GDI των 140 ίππων με 242 Nm ροπής, o 1.400άρης MPI ατμοσφαιρικός 100 ίππων με 134 Nm ροπής και ο τρικύλινδρος 1.000αρης T-GDi turbo των 120 ίππων με 170 Nm ροπής. Επίσης υπάρχει ο 1.600άρης diesel απόδοσης 95, 110 και 136 ίππων με 280, 280 και 300 Nm ροπής αντίστοιχα. Οι εκπομπές CO2 ξεκινούν από τα 89 γρ/χλμ, οι κινητήρες συνδυάζονται είτε με εξάρι μηχανικό κιβώτιο, είτε με ένα 7-τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη (στους δύο ισχυρότερους diesel και στον 1.4 Turbo βενζίνης). Το i30 με τον 1.4 Turbo κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα, με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 210 χλμ/ώρα.

Τέλος, η Hyundai έχει τοποθετήσει αρκετά χαρακτηριστικά ασφαλείας στο i30, όπως αυτόνομο σύστημα φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, ενεργό cruise control, σύστημα ειδοποίησης τυφλής γωνίας, σύστημα ειδοποίησης διασταυρώσεων, αυτόματη μεγάλα σκάλα, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα που καταλαβαίνει πότε ο οδηγός είναι κουρασμένος, όπως και ένα σύστημα που σαρώνει τον χώρο πίσω από το αυτοκίνητο όταν κάνει κάποιος όπισθεν.

Στην Ελλάδα το μοντέλο θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του από τον Μάιο.

  • Mikoyan Gurevic

    Πείτε με ανώμαλο, αλλά σιχαίνομαι coupe και cabrio. Αλλά τα SW είναι η αδυναμία μου…

  • crazyfrog

    πιστευω ακραδαντα το κλισε οτι τα SW κανουν μονο για νεκροφορες
    αλλα αυτο εδω θα εκανε μια πολυ ομορφη νεκροφορα.μπραβο στη χιουνται.μου φαινεται πιο ομορφο και με καλυτερες αναλογιες απο ολα τα SW.το τριθυρο-κουπε οταν παρουσιαστει θα ταραξει για τα καλα τα νερα.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πολύ ωραίο και κομψό το νέο i30 Wagon. Η κατηγορία αυτή τα τελευταία χρόνια μας έχει δώσει ωραία -σχεδιαστικά- μοντέλα…

  • Petros K

    Αρκετά πιο όμορφο από το 5-θυρο και το 3-θυρο αφού ο τρίτος όγκος με το shooting brake τελείωμα είναι αρμονικά δεμένος με το υπόλοιπο αυτοκίνητο! Προσωπικά στην συγκεκριμένη κατηγορία θα προτιμούσα την Octavia Combi αλλά και η Hyundai έκανε πολύ καλή προσπάθεια με το i30!