Μετά από τα RS 3 Sedan και TT RS, η Audi ανέλαβε το ανανεωμένο RS 3 Sportback, που φορά τον ίδιο κινητήρα 400 αλόγων, και εννοείται πως δίνει το παρών στην Έκθεση της Γενεύης, μαζί με τα Q8 Sport Concept, RS 5 και RS 5 DTM.


Το ανανεωμένο RS 3 Sportback φορά τον 2,5-λιτρο TFSΙ κινητήρα των 400 ίππων στις 5.850 σ.α.λ. και 480 N·m ροπής από τις 1.700 σ.α.λ έως τις 5.850 σ.α.λ, που πρωτοείδαμε στα RS3 Sedan και TT-RS. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 4,1 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα τα 250 χλμ/ώρα, αν και μπορεί να αυξηθεί στα 280 χλμ/ώρα αν το ζητήσεις από την εταιρία.

Το turbo σηκώνει πίεση μέχρι 2,35 bar, ο κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με επτατάχυτο S tronic αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με την κίνηση να μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος Quattro, που είναι εφοδιασμένο με torque vectoring, προσφέροντας μεγαλύτερη απόλαυση και συμμετοχή από τον οδηγό, ενώ αναλόγως τις συνθήκες μπορεί να στείλει την κίνηση στον πίσω άξονα από 50% έως και 100%.

Το ανανεωμένο RS3 Sportback γίνεται το δυνατότερο hothatch, μιας και ξεπερνά τα 381 της A45, αφού δυνάμωσε κατά 33 άλογα σε σχέση με το pre-facelift μοντέλο που παρουσιάστηκε πριν από δύο χρόνια. Ο νέος κινητήρας ζυγίζει λιγότερο κατά 26 κιλά λόγω χρήσης αλουμινίου σε πολλά μέρη του, όπως στον στρόφαλο, και καταναλώνει 8,3 λίτρα/100 χλμ, εκπέμποντας 189 γρ/χλμ CO2.

Στιλιστικά, η ανανεωμένη δεύτερη γενιά του RS3 φορά ένα νέο bodykit με φαρδύτερα φτερά, με τον νέο εμπρός προφυλακτήρα να έχει μεγάλες εισαγωγές αέρα και το σήμα της Audi να δεσπόζει στο κέντρο. Στο κάτω μέρος της κυψελοειδούς εξάγωνης μάσκας βρίσκεται το λογότυπο Quattro, με τα LED φωτιστικά σώματα να διαθέτουν νέο σχεδιασμό και να βρίσκονται στον βασικό εξοπλισμό (τα Matrix LED στον πρόσθετο). Διακριτικές είναι οι πλαϊνές ποδιές, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει μια μικρή αεροτομή, νέα LED φωτιστικά σώματα, με τον προφυλακτήρα να ενσωματώνει τον διαχύτη και τις δύο οβάλ απολήξεις της εξάτμισης, ενώ στους προφυλακτήρες και στα καπάκια των εξωτερικών καθρεφτών υπάρχουν ματ αλουμινένιες λεπτομέρειες.

Ακόμα, τα μετατρόχια του αυτοκινήτου έχουν αυξηθεί σε σχέση με το απλό ανανεωμένο A3, με το εμπρός να είναι κατά 20 χλστ. φαρδύτερο. Στο τομέα της ανάρτησης, το αυτοκίνητο διαθέτει στον εμπρός άξονα μέρη από αλουμίνιο, ενώ σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο “κάθεται” κατά 25 χλστ. χαμηλότερα, με την ρυθμιζόμενη μαγνητική ανάρτηση της Audi να προσφέρεται στον εξτρά εξοπλισμό. Διαθέτει αλουμινένιο καπό, ζυγίζει 1.510 κιλά και εξοπλίζεται με ζάντες 19 ιντσών με ελαστικά 235/35 εμπρός/πίσω, ενώ κατά παραγγελία μπορούν να τοποθετηθούν στον εμπρός άξονα μεγαλύτερα διαστάσεων 255/30.

Για την πέδηση φροντίζουν οι εξωπραγματικές 8-πίστονες δαγκάνες του εμπρός άξονα, με δίσκους διαμέτρου 370 χλστ., ενώ στον πίσω μονοπίστονες, με τους δίσκους να έχουν διάμετρο 310 χλστ. Στον προαιρετικό εξοπλισμό μπορούν να τοποθετηθούν carbon-κεραμικοί δίσκοι στον μπροστά άξονα, διαμέτρου 370 χλστ. Μέσω των αναβαθμισμένων συστημάτων οδήγησης, η ουρά του νέου RS3 Sportback μπορεί να γίνει πιο συμμετοχική και να ανοίγει την τροχιά της, ή εναλλακτικά, μπορεί να “βιδώνει” στην άσφαλτο προσφέροντας κορυφαίο κράτημα μέσα στις στροφές.

Στο εσωτερικό, το νέο RS3 Sportback διαθέτει διακριτικές αλλαγές, οι οποίες περιλαμβάνουν δερμάτινες επενδύσεις, σπορ καθίσματα, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών επενδυμένο από δέρμα και alcantara, με επίπεδο κάτω μέρος, επανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων, δερμάτινο επιλογέα ταχυτήτων, πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι και διακοσμητικά στοιχεία από alcantara στις πόρτες.

Στον επιπλέον εξοπλισμό, μπορείς να επιλέξεις τα RS bucket καθίσματα, με ενσωματωμένους πλευρικούς αερόσακους, με το πίσω μέρος να είναι από carbon, που μειώνουν το συνολικό τους βάρος κατά 7 κιλά σε σχέση με τα κανονικά. Επίσης υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Virtual cockpit μεγέθους 12,3″, όπως και το MMI σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με δυνατότητα σύνδεσης στο internet μέσω δικτύου LTE, αλλά και το ηχοσύστημα Bang & Olufsen απόδοσης 705 Watt.

Όσον αφορά στα συστήματα ασφαλείας δε, το RS3 έρχεται με συστήματα όπως το Active Lane Assist, το Pre-Sense Front που συμπεριλαμβάνει προστασία πεζών αλλά και το νέο για την κατηγορία, Traffic Jam Assist που επί της ουσίας, είναι ένα σύστημα “ημι-αυτόνομης οδήγησης” για μέσα στην πόλη. Το Traffic Jam Assist, συνδυαζόμενο με το αυτόματο κιβώτιο S-Tronic κρατάει μία ασφαλή απόσταση από το μπροστινό αυτοκίνητο και μπορεί ακόμα και να επανεκκινήσει το όχημα έπειτα από μία σύντομη στάση.

Μέχρι τα 65 χλμ/ώρα, μάλιστα, μπορεί να αναλάβει ακόμα και το τιμόνι (για μικρές χρονικές περιόδους) αν ο δρόμος είναι καλά στρωμένος. Τέλος, υπάρχει το Emergency Assist που κάνει ακριβώς αυτό που φαντάζεσαι αλλά και το Cross-Traffic Assist που προειδοποιεί τον οδηγό για την κίνηση όταν βγαίνει με όπισθεν από μία θέση παρκαρίσματος.

Οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο με τιμή τα 54.600 ευρώ στη Γερμανία, όταν το RS3 Sedan ξεκινά από τις 55.900 ευρώ.

Στο περίπτερο της Audi βρίσκονται επίσης το Audi SQ5 TFSI και το A5 Sportback g-tron που φορά τον 2.0 TFSI κινητήρα απόδοσης 170 ίππων με 270 Nm ροπής που καταναλώνει CNG. Έχει αυτονομία 950 χλμ και μέση κατανάλωση 3,8 κιλά CNG ανά 100 χλμ, εκπέμποντας 100 γρ/χλμ CO2.

  • xtra

    -εργαλειο !

  • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

    Το πιο σημαντικό για μένα είναι τα 25 κιλά λιγότερα στον μπροστινό άξονα.

  • το rs3 sedan με dsg και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, στο ποντικί. και άλλες ζάντες. και φύγαμε για τελικό.

    • Mika

      Ποντικι, η στο μπλεδακι, με τις ακτινωτες V shape, οπως λες!!

  • Mika

    Kαι το απλο παντως με τα 367 αλογα που ειχα οδηγησει στο Audi on Tour, σφαιρα πηγαινε, σε κολλαγε στο καθισμα!!!
    Φοβερο αμαξι, οχι για την Ελλαδα, δυστυχως…