Η Seat ανακοίνωσε σήμερα τα οικονομικά της αποτελέσματα για το 2016, τα οποία ήταν τα καλύτερα στην ιστορία της. Η ισπανική εταιρία είδε τα έσοδά της κατά το περασμένο έτος να αυξάνονται στα 8,6 δισ. ευρώ (+3,2%), έχοντας κέρδη 143 εκατ. ευρώ, κέρδη μετά φόρων και πριν από έκτακτα αποτελέσματα ύψους 232 εκατομμυρίων ευρώ, με το περιθώριο κέρδους να ανέρχεται στα 1,7% (1,8% το 2015). Η εταιρία πούλησε 408.700 μονάδες το 2016.

Τα κέρδη της Seat μετά φόρων έφτασαν τα 903 εκατομμύρια ευρώ λόγω των έκτακτων αποτελεσμάτων της πώλησης της θυγατρικής VW Finance S.A. προς την Volkswagen AG. Η συναλλαγή αυτή, η οποία εμπίπτει στα πλαίσια της αναδιοργάνωσης των οικονομικών των θυγατρικών κάτω από μία μόνο εταιρεία, απέδωσε κέρδη στην Seat 671 εκατομμυρίων ευρώ.

Κατά τη παρουσίαση, η Seat έδωσε και teaser φωτογραφίες ενός μεγάλου SUV που ετοιμάζει. Το μοντέλο θα τοποθετηθεί πάνω από το Ateca και θα προσφέρεται σε πενταθέσια και επταθέσια έκδοση. Θα βγει στην αγορά το 2018 και η παραγωγή του θα γίνεται στο κεντρικό εργοστάσιο της VW στο Wolfsburg της Γερμανίας.

Θα κατασκευάζεται πάνω στην MQB A2 πλατφόρμα με το όνομα του, που δεν ανακοινώθηκε, να προέρχεται κατά πάσα πιθανότητα από μια ισπανική πόλη. Η λογική λέει πως το μοντέλο θα είναι το Skoda Kodiaq με τα σήματα της Seat και θα παίρνει κίνηση από κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που θα συνδυάζονται με μηχανικά και αυτόματα DSG κιβώτια ταχυτήτων, τα οποία θα στέλνουν την κίνηση είτε στους μπροστά είτε σε όλους τους τροχούς.

Δελτίο Τύπου

SEAT will strengthen its SUV offensive with a third mode

The new SUV will be positioned one segment above the Ateca and will become SEAT’s flagship model The car, featuring 5 and 7-seater versions, will reach dealerships in 2018 It will be designed and developed in Barcelona and made in the Wolfsburg factory, in the heart of the Volkswagen Group.

Barcelona, 23/03/2017. – SEAT’s model line-up keeps getting bigger. The carmaker will reinforce the product offensive that began with the Ateca with the launch of a third SUV, which will become the flagship model of SEAT. This new SUV will be positioned one segment above the successful Ateca, feature 5 and 7-seater versions, and will reach dealerships in 2018.

Prior to that, in the second half of this year, SEAT will begin marketing the Arona, a compact crossover that will be manufactured in Martorell on the same platform as the Ibiza. The SUV announced today will be built at the Volkswagen plant in Wolfsburg, enabling improved synergies within the Group by maximising the MQB A2 platform which is already installed there.

SEAT President Luca de Meo expressed his satisfaction with the new SUV: “This car will bring new customers to us, will boost brand image and will have a very big effect on our ability to generate margins. It will be designed in Barcelona and made in Germany. Producing the new SUV in Wolfsburg, in the heart of the Group, will reinforce the ties between SEAT and Volkswagen”.

SEAT’s new SUV will extend the new models offensive beyond 2017 and will contribute to further improve the company’s financial result in upcoming years. In fact, the announcement was made during the presentation of SEAT’s annual results. The company posted the best result in its history, with an operating profit of 143 million euros in 2016.

Η SEAT επιτυγχάνει τα καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα στην ιστορία της

  • Λειτουργικά κέρδη 143 εκατομμύρια ευρώ και κέρδη μετά φόρων και πριν από έκτακτα αποτελέσματα +232 εκατομμύρια ευρώ
  • Έσοδα ρεκόρ 8.597 εκατομμύρια ευρώ
  • Συνολικές επενδύσεις R&D ύψους 862 εκατομμύριων ευρώ (+47%)
  • Κερδοφορία σε επίπεδο EBITDA σχεδόν 500 εκατομμύρια ευρώ (+ 25%)

Η SEAT κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς πέτυχε τα καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα στην ιστορία της. Η εταιρεία έκανε σημαντικά βήματα στην πορεία της προς την επίτευξη βιώσιμης κερδοφορίας, καταλήγοντας με λειτουργικά κέρδη 143 εκατομμύρια ευρώ (2015: -7 εκατομμύρια ευρώ) και κέρδη μετά φόρων και πριν από έκτακτα αποτελέσματα ύψους 232 εκατομμυρίων ευρώ (2015: 6 εκατομμύρια ευρώ). Για πρώτη φορά από το 2007, η SEAT έκλεισε την χρονιά με θετικό πρόσημο και στους δύο αυτούς δείκτες.

Τα κέρδη της SEAT μετά φόρων έφτασαν τα 903 εκατομμύρια ευρώ λόγω των έκτακτων αποτελεσμάτων της πώλησης της θυγατρικής VW Finance S.A. προς την Volkswagen AG. Η συναλλαγή αυτή, η οποία εμπίπτει στα πλαίσια της αναδιοργάνωσης των οικονομικών των θυγατρικών κάτω από μία μόνο εταιρεία, απέδωσε κέρδη στην SEAT 671 εκατομμυρίων ευρώ.

«Υψηλότερα επίπεδα πωλήσεων, καλύτερο προϊοντικό mix και βελτιστοποίηση του κόστους, οδηγούν στη κερδοφορία. Ως ομάδα είμαστε πολύ περήφανοι για την επίτευξη λειτουργικών κερδών 143 εκατομμυρίων ευρώ», υπογράμμισε ο Πρόεδρος της SEAT Luca de Meo κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2016. «Η SEAT έχει γίνει μία ισχυρή εταιρεία βρίσκεται πλέον στη φάση σταθεροποίησης. Και τώρα προετοιμάζει τον εαυτό της για ανάπτυξη και αύξηση», εξήγησε ο Luca de Meo. Επιπλέον, πρόσθεσε «το 2017 είναι μία πολύ σημαντική χρονιά για την SEAT. Το Ibiza και το Arona θα επιταχύνουν αυτή τη διαδικασία. Είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στο επόμενο επίπεδο».

Ο κύκλος εργασιών της SEAT ανήλθε στα 8,597 εκατομμύρια ευρώ, 3,2% υψηλότερα από το προηγούμενο έτος. Οι κινητήριες δυνάμεις πίσω από αυτούς τους βελτιωμένους δείκτες είναι οι αυξημένες πωλήσεις και το καλύτερο προϊοντικό mix, όπως αποδεικνύεται από την επιτυχία του Ateca, του Leon και του Alhambra. Μία ακόμη θετική συμβολή έγινε από την ένταξη του Τεχνικού Κέντρου της SEAT στη μητρική εταιρεία, μία λειτουργία που επιτρέπει αποτελεσματική ανταπόκριση στις τεχνολογικές προκλήσεις του μέλλοντος καθώς και στην αυξημένη σημασία που αναλαμβάνει η SEAT Components, η οποία το 2019 θα κατασκευάσει το νέο κιβώτιο ταχυτήτων ΜQ28 του Ομίλου Volkswagen. To 2016, η SEAT εξήγαγε το 82,4% της παραγωγής της και καθιερώθηκε ως η κορυφαία εξαγωγική εταιρία της Ισπανίας, αντιπροσωπεύοντας το 2,8% του συνολικού δείκτη εξαγωγών της χώρας.

Η έναρξη πωλήσεων του Ateca, μαζί με τα καλύτερα αποτελέσματα πωλήσεων για το Leon και το Alhambra, οδήγησαν τη SEAT στη τέταρτη συνεχόμενη χρονιά ανάπτυξης και αύξησης πωλήσεων (408.700 πωλήσεις, 30% σχεδόν αύξηση τα τελευταία τέσσερα χρόνια) και τα καλύτερα αποτελέσματα από το 2007. Με περισσότερες από 150.000 πωλήσεις το 2016, το Ibiza συνέβαλε και αυτό στην ενίσχυση των πωλήσεων.

Η μεγαλύτερη προϊοντική επίθεση στην ιστορία της SEAT, με τέσσερα νέα μοντέλα κατά τα έτη 2016-2017, οδήγησε σε ρεκόρ επενδύσεων σε R&D. H SEAT επένδυσε 47% περισσότερα ή 276 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το 2015, φτάνοντας τα 862 εκατομμύρια ευρώ, προκειμένου να αντιμετωπιστούν μεταξύ άλλων, η κατασκευή της νέας πλατφόρμας MQB A0, όπου η SEAT θα είναι η πρώτη εταιρεία του Ομίλου Volkswagen που θα την χρησιμοποιήσει στη παραγωγή της πέμπτης γενιάς Ibiza. Ο δείκτης αυτός αντιπροσωπεύει το 10% του κύκλου εργασιών της εταιρείας. Από το 2012, η SEAT έχει επενδύσει 3 δισεκατομμύρια ευρώ σε R&D, εξοπλισμό και εγκαταστάσεις.

Η SEAT το 2016 ενίσχυσε την ικανότητα της να παράγει κέρδος μέσα από την κύρια δραστηριότητα της. Η εταιρεία βελτίωσε το αποτέλεσμα EBITDA (κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων) κατά 25%, φτάνοντας τα 489 εκατομμύρια ευρώ.

Ο Holger Kintscher, SEAT Vice-President Finance, IT and Organisation, τόνισε «τα οικονομικά αποτελέσματα του 2016 σηματοδοτούν μία κρίσιμη καμπή και φανερώνουν τη προσπάθεια που γίνεται τα τελευταία χρόνια. Βρισκόμαστε στο καλύτερο επίπεδο, τόσο για το λειτουργικό αποτέλεσμα όσο και για τα κέρδη μετά φόρων. EBITDA και επίπεδο επενδύσεων αντικατοπτρίζουν την ενδυνάμωση της εταιρείας από οικονομική άποψη. Είμαστε εδώ ως αποτέλεσμα της προσπάθειας όλων μας».

Όπως ορίζεται από τη συλλογική σύμβαση που υπεγράφη το 2016, οι εργαζόμενοι της SEAT θα λάβουν συνολικά 6 εκατομμύρια ευρώ μπόνους για τα επιτευχθέντα αποτελέσματα.

2017: μία πολύ ιδιαίτερη χρονιά Το 2017 η SEAT θα ολοκληρώσει τη μεγαλύτερη προϊοντική επιθετική πολιτική στην ιστορία της με το λανσάρισμα της πέμπτης γενιάς Ibiza το καλοκαίρι και το λανσάρισμα του νέου Arona, του νέου compact crossover, το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Και τα δύο μοντέλα θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο στο Martorell.

Η επέκταση και η ανανέωση της γκάμας θα επιτρέψει στη SEAT να αυξήσει την κάλυψη αγορά από το 53% στο 72% στην Ευρώπη και να δώσει περαιτέρω ώθηση στις πωλήσεις. Τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο οι πωλήσεις SEAT σε παγκόσμιο επίπεδο αυξήθηκαν κατά 13,6% με 64.000 συνολικά οχήματα. Επιπλέον, η μάρκα είναι μία από τις ταχύτερες αναπτυσσόμενες στην Ευρώπη από την αρχή τους έτους, με αύξηση 20% στις ταξινομήσεις.

Όσον αφορά την επέκταση της μάρκας, ο Πρόεδρος της SEAT Luca de Meo ανέφερε «δουλεύουμε πάνω σε project παγκοσμιοποίησης. Ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα είναι η απόφαση για παραγωγή στην Αλγερία από το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Πρόκειται για ένα project του Ομίλου που θα ξεκινήσει με το Ibiza και το Golf, με τη SEAT σε ηγετικό ρόλο. Όλα τα Ιbiza που θα πωλούνται στην Αλγερία θα κατασκευάζονται σε αρχικό επίπεδο στο Martorell και η τελική συναρμολόγηση θα γίνεται σε ένα νέο εργοστάσιο του τοπικού εισαγωγέα στην Αλγερία».

Ένας από τους στόχους που έχει θέσει η SEAT είναι να γίνει το σημείο αναφοράς στο κλάδο σε επίπεδο συνδεσιμότητας και έξυπνης αυτοκίνησης. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό η SEAT θα εγκαινιάσει τον επόμενο μήνα το Metropolis:Lab Barcelona, μία 100% νέα εγκατάσταση η οποία θα ενσωματωθεί στο παγκόσμιο δίκτυο των ψηφιακών εργαστηρίων του Ομίλου Volkswagen. Τους επόμενους μήνες η εταιρεία θα εγκαινιάσει επίσης το πρώτο flagship κατάστημα της στη Βαρκελώνη προκειμένου να ενισχυθεί η σχέση της τόσο με τους πελάτες όσο και με την ίδια την πόλη.

(*) Η SEAT προετοιμάζει τις οικονομικές της αναφορές σύμφωνα με το Iσπανικό Γενικό Λογιστικό Σχέδιο, μη συμπεριλαμβανομένων των θυγατρικών εταιρειών. Το Group Volkswagen εφαρμόζει Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα (IAS/IFRS) και ενοποιεί τα στοιχεία της SEAT.

  • George Liverpool

    Απο τη πιθανοτητα internal conflicts δε φαινεται να σκαει και πολυ το group…Καλο φαινεται με αυτα τα led παντως.

  • ντικ

    “Ισπανική” ; (!) Η δύναμη της συνήθειας…

  • Mika

    Eγω απο αυτες τις σκοτεινες φωτος θα ελεγα πως ειναι το αντιστοιχο Tiguan Allspace, με τα σηματα της Seat…