Το πρώην αφεντικό της McLaren, Ron Dennis, δήλωνε δημοσίως πριν από μερικά χρόνια πως δεν μπορείς να κάνεις πρωταθλητισμό αν είσαι πελατειακή ομάδα. Για τον λόγο αυτό, η βρετανική ομάδα επέλεξε να συνεργαστεί με τη Honda, αλλά τα αποτελέσματα είναι άκρως αντίθετα με αυτά που προσδοκούσαν οι δύο εταιρείες, καθώς εδώ και τρία χρόνια οι Ιάπωνες είναι ανίκανοι να δημιουργήσουν ένα power unit που έστω να μην είναι το χειρότερο στο grid.

Από τη στιγμή που συμβαίνει αυτό για τρίτη συνεχόμενη σεζόν, έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν φήμες, σχετικά με το ενδιαφέρον της McLaren για τον κινητήρα της Mercedes. Η διάψευση δεν άργησε να έρθει, ωστόσο αυτό δε βελτιώνει την εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση στην οποία η ομάδα του Woking βρίσκεται από το 2015.

Έτσι, είναι λογικό οι οπαδοί της McLaren να ρωτούν: «Γιατί δεν κατασκευάζουμε τον δικό μας κινητήρα;» Η ιδέα αυτή μόνο εύκολη δεν είναι στην υλοποίησή της, με τον επί κεφαλής των Βρετανών, Zak Brown, να εξηγεί πως, μπορεί τα αυτοκίνητα δρόμου της McLaren να φορούν δικό τους κινητήρα, αλλά τα πράγματα στην αγωνιστική ομάδα είναι πολύ διαφορετικά.

Το τμήμα Automotive είναι μια διαφορετική επιχείρηση με κάποιους κοινούς μετόχους με τους οποίους δουλεύουμε στενά. Ο κινητήρας τους είναι ένα McLaren κινητήρας, αλλά η ομάδα της Formula 1 έχει διαφορετικές οικονομικές προτεραιότητες και κατευθύνσεις για τους αγώνες, επομένως δεν είχαμε κάποια αντίστοιχη συζήτηση. Ποιος ξέρει τι μπορούμε να κάνουμε σε 10 χρόνια; Αλλά, αυτό δεν αποτελεί θέμα τώρα. Δεν κατασκευάζουμε κινητήρες, είμαστε μια αγωνιστική ομάδα κι ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων.

Είτε είσαι υποστηρικτής του Fernando Alonso είτε όχι, δε νομίζω πως θέλεις να βλέπεις τον Ισπανό να μάχεται για τους βαθμούς (στην καλύτερη περίπτωση). Ο Lewis Hamilton έχει πει πως ο Ferni πρέπει να είναι σε ανταγωνιστική ομάδα, με τον 35χρονο από την πλευρά του να δηλώνει απογοητευμένος από την κατάσταση. Ο Brown θεωρεί ότι οι δηλώσεις κάποιες φορές διογκώνονται, επισημαίνοντας πως το κλίμα παραμένει πολύ καλό.

Πιστεύω ότι ο Fernando θέλει να είναι πολύ ανταγωνιστικός, και, αν κοιτάξετε σε οποιονδήποτε Πρωταθλητή, δεν είναι ποτέ ικανοποιημένοι παρά μόνο αν κερδίζουν. Γι’ αυτό τους έχουμε. Θα περιμένατε να κάνει σχόλια σχετικά με την ανταγωνιστικότητα, έτσι δεν πιστεύω ότι είναι έκπληξη ή κάτι λάθος. Είναι δύσκολο για όλους, επειδή δεχόμαστε πολλές ερωτήσεις. Κάθε φορά που είμαστε λίγο συναισθηματικοί, το παίρνετε και το ερμηνεύετε λάθος. Η σχέση μας είναι πολύ υγιής.

  • Ba’adur Subutai

    Παρακμή

  • Anestis Genk

    Τα αυτοκίνητα δρόμου φοράνε datsun μοτέρ.
    Αντίστοιχα στην F1 η Supertech και η Asiatech έκαναν remanufacture και βελτιώσεις σε μοτέρ άλλων.

    • George Liverpool

      Το μοτερ που φορουν τα αυτοκινητα δρομου,απλα βασιζεται σε datsun μοτερ.Η ricardo πατησε πανω σε αυτο και το πηγε παραπερα…

    • Herc

      Kαι ο μαστρομιτσος που βελτιωνει μοτερ evo στα 800 αλογα, το ιδιο κανει.Παταει στο εργοστασιακο και το παει παραπερα.Δεν τον κανει κατασκευαστη ομως,παρολλο που εχει μενει μονο το μπλοκ ιδιο.Ειναι πολυ ευκολο να βελτιωσεις , αλλα θελει @αρχιδι@ να σχεδιασεις-εξελιξεις-κατασκευσεις κατι απο το μηδεν, που οχι να βγαζει δυναμη, αλλα να ειναι και οικονομικο-αξιοπιστο-μη ρυπογονο κ.α.Δεν ειναι τυχαιο οτι ο Pagani η Lotus παρνουν ετοιμους κινητηρες, αλλα και στην μαζικη παραγωγη, αυτοκινητοβιομηχανιες χρησιμοποιουν απο αλλες κινητηρες, καθως ειναι ειτε ασυμφορη η σχεδιαση-εξελιξη- κατασκευη μοτερ, ειτε πιστευουν οτι δεν θα τα καταφερουν καλυτερα απο τον ανταγωνισμο και ετσι τσιμπανε ενα ετοιμο μοτερ.

    • George Liverpool

      Μα δεν ειπα οτι ειναι κατασκευαστης,απλα οτι βρηκαν ενα κονσεπτ κινητηρα που τους αρεσε και πατησαν εκει.Δεν διαφωνω σε τιποτε απο αυτα που ειπες,ισα ισα το γνωριζω οτι ειναι πιο ευκολο να “τσιμπας” ετοιμο κινητηρα αν δεν θελεις να μπλεκεις με υποδομες,σχεδιαση κλπ.Εξαλλου η mclaren(και αλλοι φυσικα)παιρνουν πχ.κιβωτιο ταχυτητων, ετοιμο.Παντως στο μαστρομητσο δεν θα πηγαιανα για βελτιωση,γιατι στη 3η γκαζια το μοτερ θα εκανε boom clutter clutter clutter…

    • Γιάννης

      Οι κινητήρες που βάζει η McLaren στα αυτοκίνητά της, στην τελική τους μορφή, έχουν τόση σχέση με τους αρχικούς κινητήρες που βασίστηκαν, όσο η μέρα με τη νύχτα…

      Είναι «λίγο» πιο «περίπλοκο» από τη δουλειά του «μαστρομήτσου”, και δε θα έλεγα ότι είναι τόσο εύκολο, αλλιώς θα το έκαναν και πολλοί άλλοι… ;o)

    • Herc

      Kαι ο μαστρομιτσος που βελτιωνει μοτερ evo στα 800 αλογα, το ιδιο κανει.Παταει στο εργοστασιακο και το παει παραπερα.Δεν τον κανει κατασκευαστη ομως,παρολλο που εχει μενει μονο το μπλοκ ιδιο.Ειναι πολυ ευκολο να βελτιωσεις , αλλα θελει @αρχιδι@ να σχεδιασεις-εξελιξεις-κατασκευσεις κατι απο το μηδεν, που οχι να βγαζει δυναμη, αλλα να ειναι και οικονομικο-αξιοπιστο-μη ρυπογονο κ.α.Δεν ειναι τυχαιο οτι ο Pagani η Lotus παρνουν ετοιμους κινητηρες, αλλα και στην μαζικη παραγωγη, αυτοκινητοβιομηχανιες χρησιμοποιουν απο αλλες κινητηρες, καθως ειναι ειτε ασυμφορη η σχεδιαση-εξελιξη- κατασκευη μοτερ, ειτε πιστευουν οτι δεν θα τα καταφερουν καλυτερα απο τον ανταγωνισμο και ετσι τσιμπανε ενα ετοιμο μοτερ.

  • Nerazzuro21

    Καμία έκπληξη από τις δηλώσεις του Brown. Η κατασκευή ενός κινητήρα από τη McLaren θα ήταν ένα ιδιαίτερο δαπανηρό εγχείρημα. Όταν κάτι τέτοιο δεν επιχειρήθηκε σε εποχές που η ομάδα ήταν πόλος έλξης μεγάλων χορηγικών συμφωνιών δεν νομίζω ότι, ρεαλιστικά, περίμενε κάποιος να γίνει αυτό στη McLaren των τελευταίων χρόνων.

    • Mika

      Χωρις μεγαλους χορηγους δεν πας πουθενα..

    • Γιάννης

      Είναι πολύ περισσότερο δαπανηρό αυτό που συμβαίνει στην ομάδα τα τελευταία χρόνια (από πλευράς απώλειας εσόδων, χορηγών, ζημιά στην εταιρική φήμη κλπ) παρά το να ξεκινήσει η εταιρεία ένα πρόγραμμα παραγωγής κινητήρων με προοπτική μετά από 6-8 χρόνια (για παράδειγμα), να έχει τον δικό της κινητήρα…

      Αργά ή γρήγορα, η McLaren θα οδηγηθεί σε αυτό που πήγε να κάνει πριν κλείσει τη συμφωνία με τη Mercedes…

  • Mika

    Να δειτε τωρα που ερχεται η Κινα με τις μεγαλες ευθειες τι κλαμμα εχει να πεσει με τη Ηonda, The Power of Dreams!

    • rantaplan

      Μάλλων πρέπει να το αλλάξουν σε The Power IN Dreams….

  • Yiannis P

    Γιατί δεν παίρνουν κινητήρα από Merc ή Ferrari τότε;

  • George Liverpool

    Γνωστο αυτο,ειχα σχολιασει σε αλλο αρθρο και σιγουρα και αλλοι φιλοι της ομαδας το ειχαν πει.Μπρος γκρεμος και πισω ρεμα ειναι η κατασταση αυτη τη στιγμη…

  • Spider

    Τί ?
    Δεν θα ενεργοποιηθεί το “πρόγραμμα κατασκευής κινητήρων”??????

  • edurakias

    Xoris dinati McLaren i f1 dixnei pio ftoxi..Krima gia tin McLaren

  • Βασιλης

    Πιστεύω ότι ο Fernando θέλει να είναι πολύ ανταγωνιστικός, και, αν κοιτάξετε σε οποιονδήποτε Πρωταθλητή, δεν είναι ποτέ ικανοποιημένοι παρά μόνο αν κερδίζουν.

    Μα το θεμα εδω δεν ειναι αν νικαει….θελει να παλευει εκει που παλευε πριν λιγα χρονια και απλα δεν μπορειτε να του το δωσετε….

  • cosacher

    Αν θελει να ανταγωνιστει τον θρυλο που λεγεται Ferrari πρεπει να φτιαξει δικο της κινητηρα. Στο κατω κατω τι εχει να χασει τωρα? Στον πατο έχει φτασει. Αλλα τωρα μπορει να καταλαβουν ποσο δυσκολο ειναι να εισαι ομαδα απο μονος σου και να τα φτιαχνεις ολα σασι κινητηρα. Τι πιο ωραιο ομωςγια το ονομα McLaren να ειναι σκετο McLaren χωρις να συνοδευεται απο HONDA MERSEDES FORD PEUGEOT PORSCHE κτλ. Άλλωστε δεν θα ξεκινησει απο λευκο χαρτί οπως λενε αλλα σιγουρα θα πατησει σε αντιγραφα απο αλλους κατασκευαστες κινητηρων. Ας μην ξεχναμε οτι και η Honda οταν αντικατεστησε την Porsche στη πρωτη τους συνεργασια αντεγραψε και εξελιξε τον κινητηρα της Porsche.

    • Ahilleas Tsikelis

      Μονο και μονο για να φτασει π.χ. την Ρενο αυτο το προτζεκτ θα χρειαστει τρελο χρημα που δεν υπαρχει.Δεν εχουν ουτε 1 σωστο χορηγό. Η σωστη κινηση ειναι να παρουν κινητηρες απο Μερκ προς το παρον μιας και το σασι τους πρεπει να ειναι μαπα ωστε να ανεβουν σχετικα και να παρουν χορηγιες αρχικα γιατι θα εχουν αν δν εχουν ηδη οικονομικο θεμα και θα αρχισουν να φθινουν επικινδυνα για λογους οικονομικους.Η συνεργασια με τη Χοντα ηταν ενα επικ φειλ εξ αρχης….δν εχει νοημα να επιμενεις σε κατι αποτυχημενο.μεχρι το 2021 ετσι θα κατσουν?

    • cosacher

      Αυτό που λες ειναι σωστο. Υπάρχει πρόβλημα χωρηγων αυτη τη στιγμή. Ακόμα και αν θελουν να βαλουν, μερσεντες πρεπει να βαλουν το χερι στην τσέπη και πιστευω οτι θα το κανουν αν οχι απο φετος για του χρονου σιγουρα. Ομως θα μπουνε μεσα για κανα δυο χρονια.

  • Mrdesperado32

    datsun μοτερ φορανε.με datsun μοτερ ειναι απ τα πιο γρηγορα αμαξια στην ευθεια.ας φτιαξουν κανα σασι της προκοπης και αυτοι γτ απ οτι λενε ειναι μετριο.εχουν γινει ζητιανοι των εταιρειων για μοτερ.τι φορντ τι χοντα τι μερσεντες τι πορσε.50 χρονια κανουν τις παπιες.οταν τα σηκωνε με τη χοντα γινονταν μαγκες οταν σπαγαν τα μοτερ το 2000 με τον χακκινεν καναν τις παπιες και δε μιλουσαν.τελος ξεχνανε το 07 που τους τα αφαιρεσαν ολα λογω απατης.ανικανοι οι χονταιοι αλλα οχι και ασσοι οι της μακλαρεν

    • George Liverpool

      Τοσες βλακειες μαζεμενες δεν εχω ξαναδιαβασει-σορρυ κιολας…

    • Mrdesperado32

      πες μου ποια ειναι η βλακεια.γτ ετσι στον αερα βλακεια ακουγεται

    • Soko

      ολλα αυτα στέκουν που λεει και το 07 που έκλεψαν απο την φερραρι δεδομένα σασι και κατανομής βάρους και το 2000 με τα μοτέρ της Μερσεντες να σπάνε κάθε 2 αγώνες το θεμα ειναι ποσο καιρο θα παρει στην χοντα να φτιάξει ενα ανταγωνιστικο μοτέρ ..

    • George Liverpool

      Απαντηση και στους 2:Η ΜcLaren με αυτο το τροπο εχει επιλεξει να πορευεται και ετσι θα συνεχισει προς το παρον.”50 χρονια κανουν τις παπιες”,δικο σου συμπερασμα.Αν νομιζεις οτι η 2η πιο επιτυχημενη ομαδα στο θεσμο κανει τη παπια,οκ.Ναι,οταν τα σηκωναν με honda ηταν μαγκες γιατι η ομαδα ηταν ετη φωτος μπροστα απο τον ανταγωνισμο με μια σειρα απο πρωτοποριες οπως το carbon σασι,15/16 νικες κα.Καμια σχεση δεν εχει η κατασταση του 2000 με το σημερα.Η συνεργασια με τη mercedes, ειχε αποφερει 2 πρωταθληματα οδηγων και ενα κατασκευαστων μεχρι τοτε.Σημερα,υστερα απο 3 χρονια συνεργασιας, το μονοθεσιο παλευει για τη 10αδα και για να ολοκληρωσει ενα stint της προκοπης χωρις προβληματα,.Όσο για το 2007,να εισαι σιγουρος οτι κανεις δεν το εχει ξεχασει,ειδικα οι φιλοι της ομαδας.Εκατο εκ. προστιμο και το μεγαλυτερο σκανδαλο στην ιστορια της F1,δεν ξεχνιεται.Ομως δεν θα αλλαξει αυτο την γνωμη μου για την ομαδα,την οποια μεγαλωσα βλεποντας να παιρνει νικες.Παρανομησε και τιμωρηθηκε βαρια,τερμα.Ο φιλος γιαννης αφησε ενα ωραιο σχολιο παραπανω,λεγοντας οτι θα φτιαχτει αργα η γρηγορα ανταγωνιστικος κινητηρας απο τη honda.Εγω δεν διαφωνω και πιστευω πως αργα η γρηγορα θα γινει.Το θεμα ειναι κατα ποσο ειναι η Mcalren διατεθιμενη να περιμενει,πριν αρχισει να γινεται williams….

    • Soko

      δεν είπαμε κάτι το αντίθετο θελουμε να δουμε παλι την Mclaren στης πρώτες θεσεις και ειδικα τωρα που ειναι Η Ηonda μεσα και αυτο για την Wiliams που είπες ισχύει δεν θα διαφωνήσω

    • George Liverpool

      Απλα εγραψα το πρωτο σχολιο οπως μου ηρθε στο μυαλο,ουτε εγω θελω “καυγα”.Τη ποναω την ομαδα :P

  • Hercooligan

    Ομάδα μοντέλο την κάνατε μπουρ..λο!
    Ο Ron Dennis δεν φταίει σε τίποτα, είχε απόλυτο δίκιο, χαζές είναι η merc, η renault, η ferrari να δώσουν τους κινητήρες τους στην ανταγωνίστριά τους;
    Έπρεπε να πιέσουν από την αρχή την Honda για καλύτερους κινητήρες.

  • Γιάννης

    Αργά η γρήγορα, η McLaren θα οδηγηθεί στην κατασκευή του δικού της κινητήρα.

    Η ζημιά που έχει υποστεί η εταιρεία τα τελευταία χρόνια (αγωνιστική πτώση => απώλεια ισχυρών χορηγών + απώλεια εσόδων από τη F1 λόγω χαμηλότερης κατάταξης + πλήγμα στην εταιρική φήμη) υπερκαλύπτει το κόστος ενός προγράμματος που μετά από 6-8 χρόνια θα δώσει στην ομάδα τους δικούς της ανταγωνιστικούς κινητήρες.

    Ο Ron πίστευε ότι μια καλή συμφωνία με έναν κατασκευαστή αρκούσε, και είχε δίκιο, μέχρι που ο κατασκευαστής κινητήρα έγινε και κατασκευαστής σασί…

    Το ίδιο θα συμβεί, αργά ή γρήγορα, και με τη Honda. Κάποια στιγμή, οι Ιάπωνες θα φτιάξουν έναν ανταγωνιστικό κινητήρα, πολύ πιθανό (για εμένα) και τον καλύτερο, καθώς εκτός από ικανότατοι, είναι και διατεθειμένοι να δουλέψουν 40 ώρες το 24ωρο μέχρι να πετύχουν αυτό που θέλουν, και συνήθως όταν το πετυχαίνουν δύσκολα του «κουνάει» κάποιος από την κορυφή.

    Μόλις πετύχουν το παραπάνω, θα σκεφτούν τα φανταστικομμύρια που ξόδεψαν για να φτάσουν μέχρι εκεί, και θα οδηγηθούν λογικά στη σκέψη ότι με μια δική τους συμμετοχή στη F1 θα κάνουν πιο γρήγορα απόσβεση εξόδων.

    Εκείνη τη στιγμή θα συμβεί, σε σχέση με τη McLaren, ότι ακριβώς συνέβη όταν η Mercedes αποφάσισε να μπει με δική της ομάδα στη F1…

    Ο Αμερικανός χαρτογιακάς βέβαια έχει δεσμευτεί στους μετόχους ότι θα φέρει άμεσα κέρδη, και δεν αποκλείεται σε πρώτη φάση να το πετύχει. Μόνο που για να το πετύχει αυτό, παίρνει ένα τεράστιο ρίσκο βασίζοντας το μέλλον της ομάδας αποκλειστικά στο πόσο καλά θα τα καταφέρει η Honda, χωρίς να υπάρχει κανένα αξιόπιστο plan B.

    Εγώ το έχω πει εδώ και καιρό, ο χαρτογιακάς θα φύγει νύχτα από την ομάδα, και θα ζητάνε από τον Ron να γυρίσει πίσω. Το θέμα είναι πόση ακόμα ζημιά θα έχουν καταφέρει να κάνουν στην ομάδα μέχρι να συμβεί αυτό…

    • Bill BlackJack

      Ακριβώς αυτό. Αν και επιφυλάσσομαι για το αν τελικά τα καταφέρει η Honda, ή θα τα παρατήσει πρωτύτερα.

    • Γιάννης

      Η Honda ΔΕΝ πρόκειται να τα παρατήσει, δεν είναι στο DNA των Ιαπώνων να τα παρατάνε. Θα τα καταφέρει σίγουρα. Το θέμα είναι ότι ΜΕΧΡΙ τότε το μεγαλύτερο μέρος της ζημιάς το παίρνει η McLaren διότι τα δικά της μονοθέσια βγαίνουν και «εκτίθενται» στην πίστα…