Η Volvo ανήκει εδώ και χρόνια στην κινεζική Geely, με την σουηδική εταιρία να ετοιμάζει το διάστημα αυτό το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο ώστε αυτό να βγει στην αγορά ο 2019.

Και ενώ θα περίμενες η παραγωγή του ηλεκτρικού μοντέλου να γίνεται στη Σουηδία, αναφορές θέλουν το μοντέλο να κατασκευάζεται στη Κίνα και να εξάγεται μετά από εκεί σε όλες τις αγορές του κόσμου. Η επίσημη ανακοίνωση θα γίνει την επόμενη εβδομάδα στο περιθώριο της έκθεση της Σαγκάη, με το ηλεκτρικό μοντέλο να βασίζεται στην συμπαγή αρθρωτή πλατφόρμα MEP (Modular Electrification Platform), η οποία θα μπορεί να φιλοξενήσει συστήματα απόδοσης έως και 450 kW (604 ίππων).

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Volvo στην πόλη Luqiao, στο νοτιοανατολικό μέρος της Κίνας, μαζί με τα υπόλοιπα μοντέλα που θα χρησιμοποιούν την CMA πλατφόρμα, όπως το XC40, το V40, το S40, αλλά και το πρώτο μοντέλο της Lynk & Co, το 01.

Πρόσφατα η Volvo ξεκίνησε τη παραγωγή του S90 αποκλειστικά στο εργοστάσιό της στην πόλη Daqing της Κίνας, με τη νέα ναυαρχίδα της να εξάγεται από εκεί στις παγκόσμιες αγορές, όπως αυτή της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Στόχος της Volvo είναι από τις 800.000 αυτοκίνητα που αναμένει να πουλήσει το 2020, το 1/3 εξ’αυτών να κατασκευάζεται στα εργοστάσιά της στη Κίνα.

Η Volvo έχει βάλει ως στόχο να πουλήσει 1.000.000 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα μέχρι το 2025. Ο στόχος αυτός έχει ονομαστεί “omtanke” από την Volvo, που στα σουηδικά σημαίνει “αντιπαροχή” ή “φροντίδα”, με την εταιρία να θέλει ενιαίο, παγκόσμιο standard στους φορτιστές. Μάλιστα πιστεύει πως η μείωση του κόστους των μπαταριών θα επιτρέψει τα ηλεκτρικά μοντέλα να έχουν παρόμοια τιμή με τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου, κάνοντας τα ελκυστικά στους καταναλωτές. Επί του παρόντος, το 14% των πωλήσεων του XC90 σε παγκόσμιο επίπεδο είναι plug-in, με την εταιρία να αναμένει πως περίπου το 15% των πελατών του νέου XC60 θα το προτιμήσει με τον υβριδικό κινητήρα.

Η Volvo, σε αντίθεση την Tesla και τις VW Group, BMW Group, Daimler και Ford, δεν είναι διατεθειμένη αυτή τη χρονική περίοδο να κατασκευάσει το δικό της δίκτυο ταχυφορτιστών, κάτι που σίγουρα θα λειτουργήσει αρνητικά σε σχέση με τους ανταγωνιστές της.

  • Giannisk

    Αναμενόμενο. Όλοι οι κατασκευαστές θα στραφούν στην Κίνα θέλοντας και μη. Το εγοδοτικό κόστος εκεί είναι ελάχιστό και συγκρίνεται μόνον με τις φτωχότερες χώρες της ανατολικής Ευρώπης.

  • Φωτόνιον

    Λογικότατη απόφαση. Πρακτικά μονοπωλεί το λίθιο η Κίνα, οπότε στον πόλεμο των ηλεκτρικών, καλύτερα να τοποθετηθείς κάπου που δεν θα σε ‘κρεμάσουν’. Χώρια το χαμηλό κόστος και η υψηλή εξειδίκευση.