Test Drive: Πρώτη επαφή με το Ford Mustang Mach-E GT στην Κροατία

Σχετικά άρθρα

Το πρώτο στοίχημα της Ford με την Mustang Mach-E φαίνεται να πέτυχε, καθώς τους πρώτους μήνες που κυκλοφορεί στην ευρωπαϊκή αγορά οι πωλήσεις του είναι -σύμφωνα με την εταιρία- αρκετά ενθαρρυντικές, πόσο μάλλον αν σκεφτούμε την παγκόσμια έλλειψη σε ημιαγωγούς, με την Ford να πλήττεται σοβαρά, καθώς ο βασικός της προμηθευτής από την Ιαπωνία αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα. Ωστόσο, το πιο σημαντικό στοίχημα είναι κατά πόσο μπορεί ένα ηλεκτρικό SUV με το όνομα Mustang να υποστηρίξει και μια GT έκδοση.

Για αυτό πήγαμε να βρούμε απάντηση στην Κροατία, εκεί όπου πραγματοποιήθηκε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση της Mustang Mach-E GT, ήτοι του ισχυρότερου μοντέλου παραγωγής της Ford που έχει πατήσει στην Ευρωπαϊκή αγορά. To αυτοκίνητο αναμένεται να γίνει διαθέσιμο στη χώρα μας στις αρχές της επόμενης χρονιάς, με την τιμή του να μην έχει ανακοινωθεί ακόμα, αλλά προσωπικά εκτιμώ ότι θα ξεκινά από τις 80.000 ευρώ.

Ξεκινώντας από τα “μηχανικά”, το Mustang Mach-E GT φέρει δύο πανομοιότυπους ηλεκτροκινητήρες, έναν ανά άξονα. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας είναι αυτός που συναντάμε στις “απλές” εκδόσεις, αλλά ο εμπρός είναι νέος, και ίδιος με αυτόν που υπάρχει στον πίσω άξονα. Συνδυαστικά αποδίδουν 487 άλογα με 860 Nm ροπής, κάτι που μεταφράζεται σε εξαιρετικές επιδόσεις. Για το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 3,7 δευτερόλεπτα, παρά το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου (εξαιτίας του νέου ηλεκτροκινητήρα), που φτάνει τα 2.273 κιλά. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ/ώρα.

Συνεχίζοντας, η μπαταρία είναι η ίδια που υπάρχει στις Extended Range (ER) εκδόσεις της Mustang Mach-E. Πιο συγκεκριμένα, η μεγάλη μπαταρία έχει συνολική χωρητικότητα 98,7 kWh, αλλά η Ford “ξεκλείδωσε” λίγη επιπλέον ισχύ από αυτήν. Το πακέτο της μπαταρίας είναι ίδιο και αποτελείται από 376 κελιά, αλλά “τρέχει” νέο πρόγραμμα διαχείρισης, που φέρνει μία μικρή αύξηση στην χωρητικότητα της Mustang Mach-E GT, και πλέον η ωφέλιμη φτάνει τα 91 kWh, από τα 88 kWh, που έχουν οι “απλές” Mustang Mach-E.

Η αύξηση στην χωρητικότητα θα γίνει διαθέσιμη σε όλη την γκάμα της ηλεκτρικής Mustang μέσω OTA αναβάθμισης, από τις αρχές του 2022. Το βάρος της μπαταρίας παραμένει στα 600 κιλά, με την αυτονομία της Mustang Mach-E GT να ανακοινώνεται στα 500 χλμ. ανά φόρτιση, πάντα σε κύκλο WLTP. Ομοίως, δεν έχει αλλάξει κάτι για την φόρτιση και σε ταχυφορτιστή (DC) ισχύος 150 kW χρειάζεται 45 λεπτά για να φτάσει το επίπεδο φόρτισης από το 10 στο 80%. Με χρήση AC φορτιστή, ισχύος 11kW, ο χρόνος για την ίδια φόρτιση φτάνει τις 9,5 ώρες, ενώ με 7,4kW απαιτούνται περίπου 14 ώρες.

Η κίνηση μεταδίδεται και στους δύο άξονες, μέσω ενός κιβωτίου 1 σχέσης. Η κατανομή της ροπής διαφοροποιείται ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες και του επιλεγμένου προγράμματος οδήγησης. Υπάρχουν τέσσερα προγράμματα, το Whisper, το Active, το Untamed και Untamed Plus, αλλά προσωπικά θα ήθελα και ένα ακόμα, ώστε να το παραμετροποιείς στις δικές σου επιλογές, τύπου Custom/Individual. Στο πρώτο, προτεραιότητα δίνεται στην άνετη και στην οικονομική οδήγηση, με το μεγαλύτερο ποσοστό ροπής να μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς, ενώ αντίστοιχα στα προφίλ Active και Untamed, αυξάνεται προοδευτικά -και ανάλογα τις συνθήκες- η κατανομή της ροπής.

Με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα Untamed Plus, βελτιστοποιείται η απόδοση των ηλεκτροκινητήρων, η θερμοκρασία των μπαταριών, η διαχείριση της κατανομής ροπής σε κάθε άξονα και η παρεμβατικότητα του ESP για οδήγηση σε πίστα.

Κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον Geert Van Noyan, επικεφαλής του τμήματος Vehicle Dynamics στην Ford Europe, ο οποίος μας είπε ξεκάθαρα ότι δεν περιμένει κανέναν από τους ιδιοκτήτες της Mach-E GT να βάλει το αυτοκίνητο στην πίστα, καθώς δεν είναι αυτό το προφίλ τους, ενώ -κυρίως- το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου θα ταλαιπωρήσει πολύ γρήγορα τα ειδικά εξελιγμένα ελαστικά της Pirelli.

Παρόλα αυτά, οι ικανότητας της Mustang Mach-E GT είναι εξαιρετικές, καθώς τα νούμερα της μέγιστης πλευρικής επιτάχυνσης είναι μεγαλύτερα από την 5,0-λιτρη Mustang GT. Στην Κροατία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο για περίπου 350 χλμ., και παρότι ο καιρός ήταν βροχερός κατά το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής, το αυτοκίνητο “έβγαζε” απροβλημάτιστα την δύναμη του στον δρόμο.

Η επιτάχυνση είναι πραγματικά ακαριαία και καταιγιστική, με τις ευθείες να εξαφανίζονται, καθώς το λογισμικό του συστήματος τετρακίνησης κατανέμει με εκπληκτικό τρόπο την ισχύ της. Το βαρύ αμάξωμα εκτοξεύεται, με την Mustang Mach-E GT να είναι το ταχύτερο σε επιτάχυνση μοντέλο της Ford στην ευρωπαϊκή αγορά. Ο ρυθμός επιτάχυνσης συνεχίζεται αμείωτος μέχρι περίπου τα 140 χλμ/ώρα, καθώς μετά ο ρυθμός -παραδόξως- είναι πιο αργός. Κάτι το οποίο μάθαμε ότι γίνεται για την διατήρηση του επίπεδου φόρτισης της μπαταρίας. Παρόλα αυτά, η τελική ταχύτητα έρχεται πολύ γρήγορα.

Σημείο εκκίνησης της δοκιμής ήταν το αεροδρόμιο της πόλης Pula της Κροατίας, για να καταλήξουμε στην παραθαλάσσια πόλη Rovinj. Η προκαθορισμένη διαδρομή που μας δόθηκε στα πλαίσια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του μοντέλου περιλάμβανε ένα μεικτό οδικό δίκτυο, με αρκετά χιλιόμετρα να γίνονται σε ορεινό κομμάτι. Όπως προανέφερα, έβρεχε στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας, ενώ και η άσφαλτος σε αρκετά σημεία δεν ήταν η καλύτερη. Αυτό φάνηκε όταν επιχειρήσαμε να πατήσουμε τέρμα το γκάζι, με την τρομακτική ροπή να φτάνει τα ελαστικά -κάποιες στιγμές- στα όρια της πρόσφυσης τους.

Με τα πρώτα δύο προγράμματα οδήγησης, η Mustang Mach-E GT είναι εξαιρετικά φιλική με το ESP να επεμβαίνει ταχύτατα και ομαλά, ενώ με αυτές τις καιρικές συνθήκες το σύστημα τετρακίνησης φάνηκε να δουλεύει υπερωρίες. Παρότι ο Geert Van Noyan μας είπε ότι οι μηχανικοί του έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά για να μην γίνει αισθητό το βάρος του, αυτό δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα. Ωστόσο, δεν ενοχλεί, καθώς είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς οι αμέτρητες ώρες που δαπανήθηκαν για το στήσιμο και το fine tuning της ανάρτησης από τους μηχανικούς της Ford στο ιδιόκτητο κέντρο εξέλιξης που βρίσκεται στο Lommel του Βελγίου.

Η Mustang Mach-E GT διαθέτει λειτουργία torque vectoring, που επενεργεί τόσο στους μπροστά όσο και στους πίσω τροχούς, με τους εσωτερικούς τροχούς να φρενάρουν ανεπαίσθητα. Αυτό κάνει το αυτοκίνητο εξαιρετικά ευέλικτο, νομίζοντας ότι έχει μικρότερο μεταξόνιο και όγκο. Όπως και η απλή Mustang Mach-E, έτσι και εδώ μπορείς να τοποθετήσεις και να παίξεις με το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, επιτρέποντας σου -υπό προϋποθέσεις- να γλιστρήσει και να ανοίξει η τροχιά του.

Η ανάρτηση της Mustang Mach-E GT φέρει σκληρότερα ελατήρια κατά 10%, σε σχέση με τις “απλές” εκδόσεις, ενώ κύριο σημείο διαφοροποίησης είναι η χρήση του συστήματος ανάρτησης MagneRide. Το αυτοκίνητο φέρει την τρίτη γενιά του, με την πρώτη εφαρμογή του συστήματος να ήταν στο ανανεωμένο Mustang του 2018. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του συστήματος της ανάρτησης, η Mustang Mach-E GT διαθέτει νέα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα μαγνητοροϊκά αμορτισέρ, τα οποία φέρουν νέα και ισχυρότερα πηνία, νέες βαλβίδες στο εσωτερικό τους, καθώς και υγρό με διαφορετικό ιξώδες.

Οι αλλαγές αυτές έχουν σαν αποτέλεσμα τα αμορτισέρ να παρέχουν σημαντικά ταχύτερες εναλλαγές στην απόσβεση ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι αρκετά σφιχτή αλλά, παρότι γίνεται άψογα η διαχείριση του βάρους, με παντελή απουσία κλίσεων του αμαξώματος, σε δρόμους με συνεχεία ανωμαλίες θα τις καταλάβεις. Δεν θα σπάσουν τα σφραγίσματα από τα δόντια σου, καθώς δεν γίνεται ποτέ άβολη η κύλιση, αλλά θα εκτιμήσεις δεόντως το setup των αναρτήσεων όταν βρεις καλό και ομαλό οδόστρωμα, όπου το ηλεκτρικό “άτι” της Ford θα τιμήσει το όνομα του και θα δείξει τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά του, έχοντας μία ευχάριστη και προβλέψιμη συμπεριφορά.

Το αυτοκίνητο έχει μία ευχάριστη και πάντα προβλέψιμη συμπεριφορά, με τα επίπεδα πρόσφυσης να είναι πολύ υψηλά ανεξαρτήτου προγράμματος οδήγησης. Αυτό το βιώσαμε στο δεύτερο μισό της διαδρομής, όπου η χάραξη περιελάμβανε καλό b-road κομμάτι, με την Mustang Mach-E GT να έχει κύλιση premium SUV και να μην διαφέρει δραματικά σε σχέση με την απλή έκδοση, ειδικά με το πρόγραμμα Whisper. Αυτό προσαρμόζει αναλόγως και την απόσβεση των αμορτισέρ και μπορείς να κινηθείς με απόλυτη ηρεμία και άνεση. Η δύναμη των ηλεκτροκινητήρων δεν περιορίζεται και έτσι με ένα απλό βύθισμα του γκαζιού εκτοξεύεσαι και κινείσαι με ρυθμούς που ελάχιστα αυτοκίνητα μπορούν να ακολουθήσουν.

Το σύστημα διεύθυνσης στην GT δεν διαφέρει από τις απλές εκδόσεις, με το τιμόνι να είναι άμεσο και γρήγορο, έχοντας πολύ καλή αίσθηση, ειδικά όσο “ανεβαίνεις” στα προγράμματα οδήγησης. Στις συνεχείς και γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, ο πιο διαβασμένος ίσως νιώσει μια μικρή νωθρότητα, αλλά τηρουμένων των αναλογιών (μεγέθους και βάρος), δεν θα αφήσει κανέναν παραπονεμένο.

Τα φρένα είναι της Brembo και στον εμπρός άξονα υπάρχουν τετραπίστονες δαγκάνες με δίσκους διαμέτρου 385 χλστ., και πίσω διπίστονες δαγκάνες με συμπαγείς δίσκους 316 χλστ. Είναι πολύ δυνατά, καθώς δεν φάνηκαν σε κανένα σημείο να “κουράζονται”, παρά το βάρος που πρέπει να σταματήσουν. Ωστόσο, το πεντάλ δεν έχει καλή αίσθηση και δεν είναι προοδευτικό, κάτι που ίσως ενοχλήσει μέχρι να το συνηθίσεις για να φρενάρεις ομαλά.

Αισθητικά, οι αλλαγές της Mustang Mach-E GT εντοπίζονται στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, την μεγάλη μπροστινή μάσκα που πλέον διαθέτει σκούρα απόχρωση, προσομοιώνοντας μια “κανονική” μάσκα. Παρατηρώντας το προφίλ βλέπουμε τις νέες 20άρες ζάντες, με τα ειδικά εξελιγμένα ελαστικά P Zero PZ4 της Pirelli, διαστάσεων 245/45, καθώς και το μειωμένο ύψος της ανάρτησης κατά 10 χλστ., σε σχέση με τις απλές Mustang Mach-E. Η Mustang Mach-E GT είναι διαθέσιμη σε όλα τα χρώματα της απλής, συν δύο αποκλειστικών, το πορτοκαλί Cyber Orange και το γαλάζιο Grabber Blue, τα οποία είναι και τα χρώματα λανσαρίσματος και αυτά που ήταν τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε. Με αυτά, είναι σίγουρο ότι δεν θα μπερδέψεις την GT έκδοση του μοντέλου, καθώς τραβάνε το μάτι ακόμα και σταματημένα.

Περνώντας στο εσωτερικό, η εικόνα δεν αλλάζει σημαντικά, με την κορυφαία GT έκδοση να φέρει νέες επενδύσεις σε γκρι χρώμα με συνδυασμό δέρμα-alcantara, καθώς και επιπλέον λεπτομέρειες αλουμινίου. Στο κεντρικό υποβραχιόνιο υπάρχει το λογότυπο GT, με την σημαντικότερη διαφοροποίηση να εντοπίζεται στα καθίσματα του αυτοκινήτου.

Κατά την δοκιμή της “απλής” Mach E είχαμε εκφράσει τα παράπονα μας για την απουσία της πλευρικής στήριξης που αυτά διέθεταν. Εδώ, όμως, τα νέα καθίσματα της Ford Performance κρατούν πολύ σωστά το σώμα, ενώ δεν με κούρασαν μετά από μια ολόκληρη ημέρα πίσω από το τιμόνι, αποδεικνύοντας παράλληλα ότι είναι πολύ άνετα στο ταξίδι.

Η Mustang Mach-E GT είναι προϊόν που φέρει την περιποίηση του τμήματος Ford Performance, με όλα τα θετικά που αυτό συνεπάγεται, αλλά προς το παρόν δεν μπορεί να τοποθετηθεί σε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία. Ωστόσο, δεν νομίζω ότι θα αργήσουμε να βλέπουμε όλο και περισσότερα “hot” ηλεκτρικά SUVs.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr