Η Volvo ανακοίνωσε επίσημα σήμερα στην έκθεση της Σαγκάη πως το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο θα κατασκευάζεται στη Κίνα και θα βγει στην αγορά το 2019. Το ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo θα πωλείται παγκοσμίως και θα βασίζεται στην συμπαγή αρθρωτή πλατφόρμα Compact Modular Architecture (CMA). Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Volvo στην πόλη Luqiao, στο νοτιοανατολικό μέρος της Κίνας, μαζί με τα υπόλοιπα μοντέλα που θα χρησιμοποιούν την CMA πλατφόρμα, όπως το XC40, το V40, το S40, αλλά και το πρώτο μοντέλο της Lynk & Co, το 01.

Πρόσφατα η Volvo ξεκίνησε τη παραγωγή του S90 αποκλειστικά στο εργοστάσιό της στην πόλη Daqing της Κίνας, με τη νέα ναυαρχίδα της να εξάγεται από εκεί στις παγκόσμιες αγορές, όπως αυτή της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Στόχος της Volvo είναι από τις 800.000 αυτοκίνητα που αναμένει να πουλήσει το 2020, το 1/3 εξ’αυτών να κατασκευάζεται στα εργοστάσιά της στη Κίνα.

Η Volvo έχει βάλει ως στόχο να πουλήσει 1.000.000 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα μέχρι το 2025. Ο στόχος αυτός έχει ονομαστεί “omtanke” από την Volvo, που στα σουηδικά σημαίνει “αντιπαροχή” ή “φροντίδα”, με την εταιρία να θέλει ενιαίο, παγκόσμιο standard στους φορτιστές. Μάλιστα πιστεύει πως η μείωση του κόστους των μπαταριών θα επιτρέψει τα ηλεκτρικά μοντέλα να έχουν παρόμοια τιμή με τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου, κάνοντας τα ελκυστικά στους καταναλωτές. Επί του παρόντος, το 14% των πωλήσεων του XC90 σε παγκόσμιο επίπεδο είναι plug-in, με την εταιρία να αναμένει πως περίπου το 15% των πελατών του νέου XC60 θα το προτιμήσει με τον υβριδικό κινητήρα.

Η Volvo, σε αντίθεση την Tesla και τις VW Group, BMW Group, Daimler και Ford, δεν είναι διατεθειμένη αυτή τη χρονική περίοδο να κατασκευάσει το δικό της δίκτυο ταχυφορτιστών, κάτι που σίγουρα θα λειτουργήσει αρνητικά σε σχέση με τους ανταγωνιστές της.