Η Κίνα είναι πλέον η μεγαλύτερη παγκόσμια αγορά νέων αυτοκινήτων, με τους Κινέζους να έχουν βάλει ως στόχο το 2025 να πωλούν 35 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα, με τα 5 εκατομμύρια να είναι φιλικά προς το περιβάλλον.

Πέρυσι, οι πωλήσεις υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων στη Κίνα ανήλθαν μόλις στο 2% από τα 28 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν. Τα κίνητρα όμως που έχει θεσπίσει η κυβέρνηση της Κίνας, θα βοηθήσουν στην αύξηση των “πράσινων” αυτοκινήτων, με πολλές τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες να ετοιμάζουν τέτοια μοντέλα.

Επίσης, η κυβέρνηση ανακοίνωσε πως θα χαλαρώσει τους περιορισμούς που έχει επιβάλλει στις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, περιορισμοί που εμποδίζουν τις ξένες εταιρίες να ανοίξουν μόνες τους εργοστάσια στο έδαφος της Κίνας, αλλά τις υποχρεώνει να συνεργάζονται με τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες, δημιουργώντας κοινοπραξίες, με την κάθε εταιρία να κατέχει το 50% αυτής.

Το κέρδος είναι οι τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες να αποκτούν τεχνολογική και επιχειρησιακή τεχνογνωσία στη παραγωγή αυτοκινήτων. Ωστόσο, η κυβέρνηση της Κίνας, πήρε την απόφαση να μειώσει τους περιορισμούς αυτούς, που ισχύουν από το 1994, με τις κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως είναι φυσικό, να πιέζουν ώστε αυτοί να παραμείνουν τουλάχιστον για πέντε έως οκτώ χρόνια ακόμη. Τόσος είναι ο χρόνος που θέλουν οι κινέζικες εταιρίες να γίνουν ανταγωνιστικές σύμφωνα με τον CAAM (Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Κίνας), ο οποίος δηλώνει πως οι τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πολύ αδύναμες για να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις, εταιρίες κολοσσούς, σαν την GM και την VW, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα την συρρίκνωση και μετέπειτα, την πλήρη κατάρρευση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών.