Η Ινδία έχει θέσει έναν πολύ φιλόδοξο στόχο που θέλει από το 2030 και μετά να πουλά νέα αυτοκίνητα που θα εξοπλίζονται αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρες. Η ανακοίνωση έγινε από τον υπουργό ενέργειας της Ινδίας, Piyush Goyal, στην ετήσια σύνοδο του ΣΕΒ της Ινδίας, στο Νέο Δελχί, με την κίνηση αυτή να έχει ως στόχο τη μείωση του κόστους εισαγωγής καυσίμων, αλλά και την μείωση του κόστους λειτουργίας των αυτοκινήτων.

Ο Goyal τόνισε πως στο μέλλον η Ινδία θα εισάγει ηλεκτρικά οχήματα σε πολύ μεγάλη κλίμακα, λέγοντας πως η κυβέρνησή του θέλει να κάνει τα ηλεκτρικά οχήματα αυτάρκη και έως το 2030 να μην πωλείται κανένα αυτοκίνητο στην Ινδία που να χρησιμοποιεί κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου. Συμπλήρωσε πως η βιομηχανία ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα πρέπει μεταξύ δύο-τριών ετών να εξαρτάται από τη βοήθεια της κυβέρνησης, αναμένοντας πως η παραγωγή των οχημάτων θα “καθοδηγείται από τη ζήτηση και όχι από επιδοτήσεις” μετά από αυτό. Όπως πρόσθεσε:

Το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων θα αρχίσει να ξεπληρώνεται από μόνο του εξαιτίας των καταναλωτών. Θα θέλαμε να δούμε την ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία να τρέχει από μόνη της.

Σύμφωνα με έρευνα της Greenpeace, 2,3 εκατ. άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στην Ινδία κάθε χρόνο λόγω της μεγάλης ατμοσφαιρικής ρύπανσης, με τους θανάτους από χρήση καπνού να είναι μόλις ένα κλάσμα μεγαλύτεροι, προσθέτοντας ότι 3% του ΑΕΠ της χώρας, χάθηκε λόγω των επιπέδων του τοξικού νέφους.

Ο κ Goyal, δήλωσε ότι το σχέδιο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα στοχεύει στα μεγαλύτερα κέντρα του καταναλωτή, όπου η ρύπανση βρίσκεται στα πιο υψηλά επίπεδα όλων των εποχών, όπως το Νέο Δελχί, το οποίο ήταν η πιο μολυσμένη πόλη της Ινδίας, με τις συγκεντρώσεις των αιωρούμενων σωματιδίων να είναι 13 φορές πάνω από το ετήσιο όριο που έχει θέσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.