Advertisement

1Εισαγωγή

Εντελώς διαφορετική η καθιερωμένη ετήσια εκδήλωση της BMW Hellas, και του κου. Νίκου Ταγκούλη, υπεύθυνου επικοινωνίας της μάρκας για τις χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπη, καθώς μετά την οδήγηση όλων των M μοντέλων το 2015, και της M2 στο Hungaroring πέρσι, το περασμένο διήμερο βρεθήκαμε στην Βιέννη για το Electric Now Tour, με σκοπό να διαπιστώσουμε με τον πιο παραστατικό τρόπο ότι η “ηλεκτροποίηση” της μετακίνησης είναι παρούσα σήμερα, έτσι ώστε να γίνει ο κανόνας του μέλλοντος.

Και αυτό αποτυπώνεται ξεκάθαρα από τις πωλήσεις των μοντέλων της BMW, καθώς στο ρεκόρ πωλήσεων που σημείωσε η γερμανική εταιρία τον Μάρτιο και το πρώτο τριμήνου του έτους, τα ηλεκτρικά μοντέλα της BMW συνεχίζουν δυναμικά, με παραδόσεις σχεδόν 24.000 μονάδων σε 90 μέρες, αριθμός διπλάσιος συγκριτικά με την ίδια εποχή πέρσι, που σημαίνει ότι βρίσκεται στο σωστό δρόμο για την επίτευξη του στόχου των 100.000 ηλεκτρικών οχημάτων φέτος, όταν στον δρόμο υπάρχουν ήδη πάνω από 130.000 τέτοια οχήματα της.

Με την εταιρία να είναι έτοιμη για την μεγαλύτερη προϊοντική επίθεση στην ιστορία της, η BMW εκτός από την πιο πλήρη γκάμα M και M Performance μοντέλων, προσφέρει πλέον σχεδόν όλη την γκάμα της με υβριδικά σύνολα, κάτω από την iPerformance ομπρέλα, που χαρακτηρίζει όλα τα plug-in υβριδικά της, και δηλώνει τη μεταφορά τεχνολογίας από τα “i” μοντέλα στα συμβατικά της. Έτσι, με την δημοτικότητα των “i” και iPerformance μοντέλων της BMW να αυξάνεται ραγδαία, ταξιδέψαμε στην αυστριακή πρωτεύουσα και πιο συγκεκριμένα στο Driving Camp Pachfurth, περίπου 40 χλμ. έξω από αυτήν.

Με την νέα γενιά της Σειράς 5 να έχει παρουσιαστεί πριν κάποιους μήνες, πρόσφατα λανσαρίστηκε και η plug-in υβριδική BMW 530e στις περισσότερες αγορές, με το συγκεκριμένο μοντέλο να αναμένεται να “οδηγήσει” την άνοδο των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, όπως και το plug-in υβριδικό MINI Cooper S E Countryman ALL4, οι παραδόσεις του οποίου θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι. Έτσι, μαζί με την 225xe Active Tourer, την 330e, την 740e (και 740Le) και την X5 xDrive40e, καθώς και τα i3 και i8, το BMW Group έχει πλήρες “οπλοστάσιο” να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του μέλλοντος, σήμερα, καθώς και να πρωτοστατήσει στην προστασία του περιβάλλοντος.

Advertisement

2Τα αυτοκίνητα

Έξω από το booth που μας έγινε η ενημέρωση για την εκδήλωση, υπήρχαν δύο πρωτότυπες εκδόσεις του i3 και το i8. Όπως ξέρεις, η BMW έχει συνεργαστεί με την Garage Italia Customs του Lapo Elkann, του εκκεντρικού εγγονού του Gianni Agnelli, και ετοίμασαν τις Garage Italia CrossFade εκδόσεις. Και οι είναι διαθέσιμες από τις αρχές του επόμενου χρόνου, και είναι βαμμένες σε ένα χρώμα που αντλεί έμπνευση από μια τεχνική που χρησιμοποιούταν στα τέλη του 19ου αιώνα. Αυτή η τεχνική περιλαμβάνει τη δημιουργία μοτίβων, χρησιμοποιώντας μικρές και ομοιόμορφα κατανεμημένες πινελιές χρώματος. Επειδή τα “γειτονικά” χρώματα δεν αναμιγνύονται, αλλά μόνο συνδέονται μεταξύ τους στην αντίληψη του θεατή, δημιουργείται μια ιδιαίτερα “ακτινοβολία”. Η επιλεκτική μεταβολή του μεγέθους και της απόστασης των επιμέρους παυλών επιτρέπει τη δημιουργία των δύο αρμονικών χρωμάτων.

Στην διάθεση μας για οδήγηση είχαμε τα X5 xDrive40e, 740e, και 530e για μια όμορφη βόλτα περίπου 50 χλμ. στα περίχωρα του camp, ενώ εντός αυτού οδηγήσαμε σε μια σύντομη διαδρομή (υποψία πίστας) το i8 σε όλα τα διαθέσιμα modes (comfort, eDrive, και sport) για δύο γύρους το καθένα. Σε μια άλλη διαδρομή, σχηματισμένη με κώνους, διαπιστώσαμε με το καλύτερο τρόπο δύο εκ των βασικότερων χαρακτηριστικών του i3, δηλαδή τη φιλοσοφία ελέγχου “ενός πεντάλ” για το αυτοκίνητο, καθώς και τον εξαιρετικά μικρή διάμετρο κύκλου στροφής, μόλις 9,5 μέτρων.

Να θυμίσω ότι ο τρόπος λειτουργίας του αυτοκινήτου σε ωθεί να μην χρησιμοποιείς το πεντάλ του φρένου, καθώς το πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας ενεργοποιείται τη στιγμή που ο οδηγός αφήνει το γκάζι. Εκείνη τη στιγμή νιώθεις έντονη επιβράδυνση, αφού ο ηλεκτροκινητήρας αρχίζει να λειτουργεί σαν γεννήτρια τροφοδοτώντας με ισχύ τη μπαταρία, ενώ παράλληλα επιβραδύνει ελεγχόμενα το αυτοκίνητο, με τα πίσω φώτα να ανάβουν, εάν η ανάκτηση πέδησης παράγει την ίδια ισχύ πέδησης με το πάτημα του πεντάλ φρένου, χωρίς να το πατάς. Η ανάκτηση ενέργειας είναι ανάλογη της ταχύτητας, δηλαδή το αυτοκίνητο κυλά πιο ελεύθερα και με μέγιστη απόδοση στις υψηλές ταχύτητες, ενώ επιβραδύνει αισθητά στις χαμηλές, σε σημείο που ακινητοποιεί το αυτοκίνητο (μη ξεχνάς, χωρίς να πατάς το φρένο).

Advertisement

3X5 xDrive40e

Η X5 xDrive40e παρουσιάστηκε στην έκθεση Φρανκφούρτης το 2015, και ήταν το πρώτο μη-i υβριδικό μοντέλο της εταιρίας. Αυτό συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα, με τον πρώτο να είναι ένας τετρακύλινδρος, 2,0-λιτρος TwinPower Turbo κινητήρας που αποδίδει 245 άλογα και 350 Nm ροπής, ενώ ο δεύτερος, παράγει 113 άλογα και 250 Nm ροπής. Η συνδυαστική ισχύ του συστήματος αγγίζει τα 313 άλογα και τα 450 Nm ροπής τα οποία περνούν στον δρόμο μέσω ενός 8-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου Steptronic του xDrive συστήματος τετρακίνησης. Όλα αυτά, έχουν ως αποτέλεσμα ένα 0-100 της τάξης των 6,8 δευτερολέπτων και τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 χλμ/ώρα. Όταν η X5 xDrive40e κινείται χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια που αντλεί από την μπαταρία ιόντων-λιθίου των 9 kWh, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 120 χλμ/ώρα.

Advertisement

4740e iPerformance

Ακολούθως, η plug-in υβριδική έκδοση της Σειράς 7 προσφέρεται σε 740e iPerformance, 740Le iPerformance και σε 740Le xDrive iPerformance, και έκανε το ντεμπούτο της στην περσινή έκθεση της Γενεύης. Το υβριδικό σύστημα της συνδυάζει έναν 2,0-λιτρο twin-turbo τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης απόδοσης 258 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδουν συνδυαστικά 326 άλογα. Έχει ηλεκτρική αυτονομία 37 χλμ, με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 5,5 έως και 5,7 χλμ/ώρα (αναλόγως της έκδοσης). Η φόρτιση της μπαταρίας 9,2 kWh διαρκεί λιγότερο από τέσσερις ώρες μέσω απλής οικιακής πρίζας, ενώ μέσω του ταχυφορτιστή BMW i Wallbox απαιτούνται λιγότερο από 3 ώρες.

Advertisement

5530e iPerformance

Τέλος, η plug-in υβριδική 530e iPerformance συνδυάζει τον ίδιο 2,0-λιτρο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα, με απόδοση 184 άλογα και 320 Nm ροπής και το eDrive electric drive απόδοσης 70 kW/95 ίππων με 250 Nm ροπής, που συνδυαστικά αποδίδουν 252 ίππους με 420 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 6,2 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 235 χλμ/ώρα, με την πραγματική αυτονομία να ανέρχεται στα 650 χλμ, ενώ για 50 χλμ μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα της, πιάνοντας τελική ταχύτητα με αυτόν τα 140 χλμ/ώρα. Και αυτή συνδυάζεται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, με τον ηλεκτροκινητήρα να αντλεί ενέργεια από μια 9,2 kWh μπαταρία, που είναι έτσι τοποθετημένη για να μην καταλαμβάνει χώρο στο πορτμπαγκάζ. Φορτίζει μέσω απλής πρίζας σε 7 ώρες, ενώ με χρήση ταχυφορτιστή μέσα σε 3 ώρες. Η plug-in υβριδική 530e iPerformance προσφέρεται και ως τετρακίνητη, με το σύστημα xDrive να βρίσκεται στον πρόσθετο εξοπλισμό.

Advertisement
  • manowar

    Ωραιο αρθρο το διαβασα ολο 😀
    Τι specs ειναι αυτα ρε μπεεμβε τους κατουρας ολους παλι στον μηχανικο τομεα οπως γινοταν παντα..δεν ειναι τυχαιο τοτε με τα σκανδαλα που ηταν μια απο τις 5 πιο φερεγγυες φιρμες στις καταναλωσεις-ρυπους..
    Απο αυτη την λιστα τυλιξτε μου μια 7αρα υβριδικια αλλα 007 ,,,το Ι8 φυσικα ..i8 ενα αμαξι που λενε οι ειδικοι οτι μετα απο 20 χρονια θα φαινεται αμαξι του
    <>
    https://uploads.disquscdn.com/images/790b24a022ae35a1ddcb7d0999b977ba62a7afc7ad7155583c97e08cb8b11e5f.png https://uploads.disquscdn.com/images/4ce0c1d2fe58e33bee4e6f5310494b8e38c0bab4d62cb4a05e2586708318b73c.png
    Εχει κανεις 200.000ευρω που να τον βαραίνουν στην τσεπη η στο αγχος να του τα φανε οι τραπεζες ?αν ναι εδω ειμαι εγω

  • cfu

    μπραβο ρε παιδια,καντε δοκιμες για εμας!!!

  • μπραβο ΑΒ !!!!!
    ποιο αυτοκινητο σας κεριδσε πιο πολυ για τα θελω σας ????
    ι8 ??? :-D

  • Sensei Konstantinos

    Πραγματικά μια ματιά απο το πολυ κοντινό μέλλον . Πολυ ενδιαφέρον άρθρο , συγχαρητήρια