Λέγεται συχνά από τον ειδικό τύπο και τους petrolheads, πως οι Γάλλοι είναι “σχολή” στην αυτοκίνηση. Εγώ θα συμπληρώσω και στην μηχανολογία γενικότερα. Για ιστορικούς λόγους, στην Ελλάδα (και στην Τουρκία) μάλιστα πάρα πολλοί τεχνικοί όροι προέρχονται από τα γαλλικά. Το αμπραγιάζ, το ρακόρ, το φούιτ είναι μερικοί από αυτούς που συναντάμε στην καθημερινότητά μας. Η Γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία με την σειρά της έχει τιμήσει την ελληνική γλώσσα και ιστορία με αρκετά ονόματα που έχει δώσει στις τετράτροχες δημιουργίες της. Εν προκειμένω όμως το όνομα είναι λατινικής προέλευσης και σημαίνει απαρχή/ξεκίνημα.

Το Renault Initiale παρουσιάστηκε το 1995 στο σαλόνι της Γενεύης και ήταν ένα πρωτότυπο που έκανε πολλά κεφάλια να γυρίσουν. Ok δεν γύρισαν επειδή ήταν όμορφο, αλλά επειδή ήταν ιδιαίτερο ή έστω αλλόκοτο και για τα εντυπωσιακά του specs. Το σχέδιό του θα έλεγα πάει στην κατηγορία, του “όμορφο αλλά όχι με τα petrolhead κριτήρια”, άλλωστε προοριζόταν να είναι η επιτομή της πολυτέλειας και όχι κάτι που θα έκανε την καρδιά σου να ανεβάζει κτύπους. Αν και σίγουρα πετύχαινε και το τελευταίο αφού κάτω από το καπό βρισκόταν ο V10 3,5 λίτρων κινητήρας που χρησιμοποιούσε η Renault στην Formula 1 το 1994.

Αν και πρωτότυπο ήταν πλήρως λειτουργικό και έτσι οι ίπποι είχαν πέσει σχεδόν στο μισό, στους 392, χάριν της οδηγησιμότητας και αξιοπιστίας. Η ροπή ήταν μόλις 36 χιλιογραμμόμετρα και είμαι βέβαιος πως δεν θα ταίριαζε στο 2,5 τόνων αμάξωμα! Παρόλα αυτά οι μηχανικοί της Renault διατείνονταν πως επιτάχυνε μέχρι τα 306 χλμ/ώρα. Το σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων είχε κι αυτό αγωνιστικές καταβολές, ενώ η κίνηση μεταφερόταν σε όλους τους τροχούς. Στο εσωτερικό έβαλε το χέρι του ο γαλλικός οίκος μόδας Louis Vuitton και χάρη στις περιστρεφόμενες θέσεις οδήγησης μπορείς να μπαινοβγαίνεις ατσαλάκωτος. Το σύστημα ψυχαγωγίας μπορούσε να παίξει βίντεο από CD, κάτι πολύ εξεζητημένο το 1995. Μιας και μιλάμε για γαλλικό, είχε προβλεφτεί ειδική θήκη για να διατηρεί την σαμπάνια κρύα. Το 4,9 μέτρων αμάξωμα δεν είναι και τεράστιο για υπερπολυτελές αυτοκίνητο όμως η έξυπνη χωροταξία έδινε αρκετούς χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές.

Τελικά το πνεύμα του Initiale μετενσαρκώθηκε στο Vel Satis, χάνοντας στην πορεία λίγο από τον αέρα της πολυτέλειας και φυσικά τον V10!

  • SAMURAI-66

    Συνηθως οι πρωτοποροι αντιμετωπιζονται με σκεπτικισμο ολιγων πονηρια και μεγαλη δοση κακιας απο τους γυρω τους και φτανει ενα αρνητικο δημοσιευμα να ενεργοποιηση αλυσιδωτες αντιδρασεις με σκοπο δριμη κατηγορω.
    Οι γαλλοι προσπαθησαν εφεραν το διαφορετικο εκαναν σχολη και ολοι τους θυμουνται εστω και αν εριξαν στον καλαθο των αχρηστων της δημιουργιες τους γιατι δεν ηταν ετοιμοι η κοινωνια να αποδεχτει το τελικο αποτελεσμα.
    Για αυτο και μονο αξιζουν τον επαινο!

  • thymios tsilimparis

    Εξαιρετικό για την εποχή πρωτότυπο, με πάρα πολλά στοιχεία καινοτομίας. Με τα 4,9 μέτρα εκείνη την εποχή έφτανε στα επίπεδα σειράς 7.
    Φυσικά οι Γάλλοι δεν είχαν σκοπό να βγάλουν μια πολυτελή “λιμουζίνα” στο δρόμο. Όχι πως δεν ταιριάζει στην κουλτούρα ή την ιστορία τους, αλλά τις τελευταίες δεκαετίες καταπιάνονται με τις χαμηλές και μεσαίες κατηγορίες. Αλλά σχεδιαστικά “μπόλιασε” τόσο το VelSatis , όσο και τη Laguna δεύτερης γενιάς. Αν εξαιρέσουμε τα κατακόρυφα φωτιστικά, υτπάρχουν άπειρα στοιχεια: το C-pillar, η τονισμένη κουπαστή, η γραμμή προφίλ, τα πίσω φωτιστικά, όλα αυτα μεταφέρθηκαν στη μεσαία Γαλλίδα.