Η Hyundai θέλοντας να κεφαλαιοποιήσει την συμμετοχή της στο WRC τα τελευταία 4 χρόνια, ετοιμάζει την γρήγορη έκδοση του μεσαίου hatchback της, το i30 N. Σύμφωνα με την εταιρία, το γράμμα Ν έχει δύο ερμηνείες, με την πρώτη να είναι το Nürburgring (καθώς εκεί έχει έδρα το τμήμα επιδόσεων της Hyundai ), και την δεύτερη να προέρχεται από την πόλη Namyang, στην Κορέα (εκεί που βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης).
Η πρωτοβουλία του N-brand της Hyundai, δημιουργήθηκε τον Οκτώβριο του 2015, λίγους μήνες μετά την άφιξη του πρώην εκτελεστικού μηχανικού του BMW M Division, Albert Biermann, στον όμιλο Hyundai-Kia. Σήμερα, το Ν τμήμα αριθμεί περίπου 120 υπαλλήλους παγκοσμίως, σε τμήματα σχεδιασμού, μηχανικής, δοκιμών και ανάπτυξης.
Με το μοντέλο να παρουσιάζεται τους επόμενους μήνες, για να κάνει το ντεμπούτο του στην έκθεση της Φρανκφούρτης, η κορεάτικη εταιρία έχει πάει στην πίστα του Nurburgring για τις απαραίτητες δοκιμές εξέλιξης.
Μηχανικά, έχει διαρρεύσει ότι το κορεατικό hothatch θα παίρνει κίνηση από έναν τετρακύλινδρο turbo κινητήρα 2,0-λίτρων, που θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, 250 και 270 ίππων, με τη κίνηση να περνά στον μπροστά άξονα, μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD).
Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων, ενώ από το 2019 θα προσφέρεται και ένα αυτόματο DCT 8 σχέσεων, με την πιο δυνατή -Performance- έκδοση να διαθέτει πιο σκληρή ανάρτηση και πιο μπάσα εξάτμιση.
Στιλιστικά το i30 N διαθέτει νέο επιθετικό bodykit με διαχύτη, αεροτομή και πλαϊνές ποδιές, ενώ στο εσωτερικό συναντάμε σπορ καθίσματα και νέο τιμόνι που ενσωματώνει πάνω του τα κουμπιά επιλογής των προγραμμάτων οδήγησης του αυτοκινήτου. Οι ζάντες είναι 19″ και εφοδιάζεται με ελαστικά της Pirelli P-Zero.