Μετά τα καρμπιρατέρ και τα χειροκίνητα κιβώτια, οι εκκεντροφόροι φαίνεται πως θα αποτελέσουν το επόμενο θύμα του χρονοντούλαπου της ιστορίας. Η Koenigsegg, μέσω της αδελφής εταιρίας FreeValve, έχει ήδη παρουσιάσει και τοποθετήσει στο κινεζικό Qoros τον πρώτο κινητήρα χωρίς εκκεντροφόρους. Και έπεται συνέχεια.

Η βρετανική εταιρία ανάπτυξης τεχνολογιών Camcon Automotive, ανακοίνωσε πως ετοιμάζει τη δική της πρόταση με το όνομα “Intelligent Valve Actuation”. H αρχή λειτουργίας είναι παρόμοια με το σύνολο της Koenigsegg, χρησιμοποιώντας ένα μικρό ηλεκτρικό επενεργητή σε κάθε βαλβίδα (ή ανά ζεύγος βαλβίδων, αναλόγως αριθμού κυλίνδρων) για τη διαχείριση του καύσιμου μείγματος. Σύμφωνα με τους Βρετανούς, το βύθισμα, ο χρονισμός και η διάρκεια ανοίγματος των βαλβίδων είναι ανεξάρτητος για κάθε ένα εξάρτημα, χαρίζοντας στον βενζινοκινητήρα “την κατανάλωση και την οδηγησιμότητα ενός ντίζελ, με πολύ υψηλότερο όριο περιστροφής και πολύ χαμηλότερες εκπομπές ρύπων”.

Σύμφωνα με το βρετανικό Autocar, ήδη οι Jaguar με τη Land Rover έχουν έρθει σε συμφωνία με την Camcom Automotive για την παροχή οικονομοτεχνικής υποστήριξης, με τις εργαστηριακές και τις δοκιμές δρόμου να ξεκινάνε σύντομα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τις Camcon, το project αναμένεται να ολοκληρωθεί σε ορίζοντα διετίας ή τριετίας.

  • Anestis Genk

    Κλάμα η HKS που δεν θα πουλάει εκκεντροφόρια

    • anagnwsths

      Το ίδιο με την Keihin όταν ήρθε ο ψεκασμός?
      Περισσότερα κέρδη έχει απο μπεκ , ρυθμιστές πίεσης κτλ παρά απο τα καρμπυρατέρια

  • DJ_D

    Δεν έχει εκκεντροφόρους αλλά ο τύπος στο 1:25 λέει “…rotating the camshaft…”
    oh the irony.