Στην Ελλάδα ζούμε, εξυπακούεται πως ο όρος «λαμόγιο» βρίσκεται στον αέρα περισσότερο κι από τον πόνο του Phil Collins στο ομώνυμο έπος. Φυσικά, δεν πρόκειται για αποκλειστικό μας προνόμιο. Η επιδίωξη για μεγιστοποίηση του κέρδους εις βάρος κάποιου άλλου είναι universal πρακτική.

Στο θέμα που καταπιανόμαστε σήμερα, δεν μιλάμε ακριβώς για εξαπάτηση. Περισσότερο για εκμετάλλευση της λαχτάρας για το αυτοκίνητο των ονείρων μας. Είτε αφορά καινούριο, είτε μεταχειρισμένο. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με το «καπέλο» που βάζουν οι αντιπροσωπείες στην τιμή, προκειμένου να έρθει νωρίτερα. Στη δεύτερη, με τα παράλογα ποσά που ζητούν μερικοί και ξεπερνούν κατά πολύ το αντίτιμο του αυτοκινήτου όταν ήταν βιτρίνα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα το Ford Focus RS MKI και τα πρώτα Subaru Impreza GT Turbo και WRX, ειδικά όταν είχε πρωτοεμφανιστεί ο γουρλομάτης διάδοχος του Scooby. Τυπικά, δεν ξεφεύγουμε από τα όρια του νόμου, καθώς ο αγοραστής γνωρίζει πως ξοδεύει περισσότερα. Αλλά και πάλι, υπάρχει μια άτυπη κόκκινη γραμμή.

Αυτή τη στιγμή, η μεγαλύτερη «μπάλα» παίζεται στις αγορές των ΗΠΑ και των Εμιράτων, ενώ τα φιλαράκια μας οι Γερμανοί ακολουθούν. Ιδού μια δεκάδα αυτοκινήτων που ενδέχεται να αισθανθείς ένα θώπευμα στη γλουτιαία περιοχή για να τα αποκτήσεις.

1Aston Martin V12 Vantage S

Oι Άγγλοι έπιασαν τον σφυγμό των εραστών της οδήγησης (σικ) και παρουσίασαν το πιο αυθεντικό μοντέλο που σαγηνεύει τους δρόμους. Old is gold, εξ ου και το μοναδικό χειροκίνητο -7αρι μάλιστα- dogleg κιβώτιο στον κόσμο, συμβατική ανάρτηση, ένα μπλοκέ διαφορικό, ένα απενεργοποιούμενο traction control, ένα ABS και τέλος.

Η ατμοσφαιρική μαγεία του V12 των 5,9 λίτρων βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με την πυκνή κλιμάκωση, η οποία με το γκάζι τέρμα ανοιγμένο κρατάει τα 565 άλογα 2,5” σε κάθε σχέση. Τα 330 χλμ/ώρα της τελικής έρχονται με την 7η σχέση στον κόφτη των 7.000 και για να γίνουν δικά σου απαιτούνται περί τις 200.000 ευρώ. Ήδη κυκλοφορούν στις αγγελίες κάποιες –ελάχιστες είναι η αλήθεια- που ξεκινάνε από τα 3 κατοστάρικα, με τις εκτιμήσεις να λένε πως μπορεί να φτάσει τη διπλάσια τιμή του καινούριου. Φαντάζεσαι τι έχει να γίνει στις δημοπρασίες.

2BMW 8 Series

H M4 GTS αποτελεί ένα από τα πλέον υπερτιμημένα μοντέλα που υπάρχουν εκεί έξω. Κοστίζει σχεδόν τα διπλά από την απλή, δεν κοντράρει καν τις 911 GT3 και GT3 RS που υποτίθεται πως στοχεύει (γελάει ο κόσμος λίγο) και ως μεταχειρισμένη μπορείς να τη βρεις ακόμα και στις 190.000 δολάρια. Δηλαδή 70 χιλιάρικα πάνω από καινούρια και σχεδόν τα τριπλά από την απλή, για να πάρεις μια χαμηλωμένη, δυνατότερη κατά 50 ίππους M4 με αεροτομή και splitter (oι ζάντες είναι κομψοτέχνημα, πάντως).

Εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς τον πανικό που θα προκαλέσει η αναβίωση της 8αρας. Με την παρουσίαση του πρωτοτύπου οι προπαραγγελίες άρχισαν να πέφτουν σύννεφο, ενώ ετοιμάζεται και M8. Τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί, αλλά είναι σίγουρο πως τα πρώτα μοντέλα θα κυμανθούν σε επίπεδα Aston Martin (με την οποία μοιάζει αρκετά κιόλας). Παρατηρείται αναβρασμός στα golf clubs για το ποιος καλοβαλμένος θα την πάει πρώτος στο πάρκινγκ. Χαλάλι, όμως. Απλά, κοίτα τη. Δεν το αξίζει;

3Chevrolet Camaro ZL1 1LE

Οι Αμερικανοί, σαν να ξύπνησαν από κώμα, το πίστεψαν κι έχουν βαλθεί να γίνουν στις πίστες ό,τι είναι ο Donald Trump στη σύνοδο του ΝΑΤΟ (νταής εννοώ, όχι περίγελος). Η προηγούμενη Camaro Z28 ήταν ευχάριστη έκπληξη τεραστίων διαστάσεων, ωστόσο πολλοί υποστήριζαν πως με το μοτέρ της ZL1 θα μπορούσε να στείλει το potential στη στρατόσφαιρα.

Η Chevy άκουσε το κοινό της και για την 5η γενιά του muscle car της, εξέλιξε την ZL1 1LE. O κομπρεσοράτος V8 των 6.2 λίτρων και 650 ίππων φοράει τα αεροδυναμικά του, μια υπερεξελιγμένη ανάρτηση παρόμοια με του Ford GT και semi-slicks ελαστικά. Αρχική τιμή στις 70.000 δολάρια (όσα μια απλή Μ4, μην ξεχνιόμαστε), με τα πρώτα μοντέλα να παραδίδονται στους ευτυχείς κατόχους του για 100. Κι έχει ακόμα ο Θεός. Στα ίδια χρήματα αγοράζεις Corvette Z06 με το πακέτο Ζ07, αλλά για λόγους cultness προτιμάται το πισταδόρικο «καμάρι».

4Dodge Challenger Demon

Επιμένουμε αμερικάνικα, αλλάζουμε venue. Η πίστα παραμένει, απλά οι στροφές δίνουν τη θέση τους στο αρχετυπικό και all American 400αρι.

Το Demon «ρίχνει» στην Bugatti Chiron για το 0-100 και στην McLaren 720S για το 400αρι (σχεδόν 1 δευτερόλεπτο, 9,65 έναντι 10,3). Ειλικρινά, ότι θα έμπαινε ένα Challenger στην ίδια πρόταση με hypercars -και μάλιστα σε ρόλο τιμωρού- δεν πήγαινε ο λογισμός μου. Για αυτό τον σφάχτη ρεκόρ και πλουτοκρατικής υπερηφάνειας, η Dodge ζητάει 5 δολάρια λιγότερα από 85 χιλιάδες. Για πλάκα θα φύγει πάνω από τις 100 στις πρώτες παραλαβές, με τις προβλέψεις να δείχνουν μέχρι και 200 ως μεταχειρισμένο.

5Lamborghini Huracan Performante

Έκανε ή δεν έκανε τελικά το ρεκόρ η Performante στο Nordschleife;

Παρόλο που το μεγαλύτερο μέρος του promotion βασίστηκε στο πελάτωμα της 918 Spyder μέσα στο σπίτι της, η ταχύτερη Lamborghini όλων των εποχών ήταν καταδικασμένη να αποτελέσει φετίχ. Εδώ έκανε σαματά η LP640-4 όταν παρουσιάστηκε, η Performante θα πέρναγε στα ψιλά;

Στο Αμέρικα κοστολογείται στις 274.390 δολάρια. Οι ανυπόμονοι έχουν καταθέσει κοντά στις 400.000, ενώ οι ομόλογοί τους στη Μέση Ανατολή πάνω από μισό εκατομμύριο. Ποιο Nurburgring;

6Lexus LC500

Tα Lexus μετατράπηκαν ξαφνικά σε niche μοντέλα και θεματοφύλακες των ατμοσφαιρικών V8. Δεν είναι τα πιο γρήγορα, τα δυνατότερα ή τα πιο εστιασμένα αυτοκίνητα, αλλά προσφέρουν κάτι που τείνει προς εξαφάνιση: διαφορετικότητα.

Πάρε την τελευταία λέξη, πολλαπλασίασε τη εις τη νιοστή και έχεις το LC500. Αναντίρρητα το πιο ξεχωριστό σχήμα που έχει βγει από σχεδιαστήριο την τελευταία δεκαετία, ενώ και το εσωτερικό του αποτελεί σπουδή στην πολυτέλεια και το αίσθημα της βολής. Μπορεί να μην είναι «σφαίρα» στο κατοστάρι (0-100 χλμ/ώρα σε 4,5” και φτάσαμε να το λέμε κασέλα) ή δολοφόνος στις στροφές, αλλά δεν το θέλει κιόλας. Ένα πανέμορφο κουπέ με τη μελωδία ενός ρομαντικού V8 που απευθύνεται απευθείας στο συναίσθημα, έναντι 92.975 δολαρίων. Κοντά στις 110 για όσους δεν έχουν υπομονή, ποιος ξέρει που θα φτάσει τα επόμενα χρόνια.

7Porsche 911 GT3

To ζήτημα της 911 R το έχουμε αναλύσει. Ορθότερα, το έχουμε ξε-κο-κα-λίσει. Απ’ ό,τι φάνηκε, η ίδια η Porsche απηύδησε με το όργιο αισχροκέρδειας που στήθηκε γύρω από το μοντέλο της και αποφάσισε να «ισιώσει» τη ζυγαριά.

Η χειροκίνητη έκδοση της ανανεωμένης GT3 αποτελεί ήδη future classic, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στα ποσά που δαπανώνται για την αγορά της. Στις 143.600 δολάρια το αρχικό αντίτιμο, κάποιοι αντιπρόσωποι δεν λένε όχι και σε 200. Η GT3 RS 4.0 και η 911 R μόλις απέκτησαν έναν αξιοσέβαστο αντίπαλο για τον τίτλο της πιο cult σύγχρονης 911.

8Toyota Supra

Διαβάζεις δυο λέξεις και αίφνης γίνεσαι 17. Αποτελεσματικότερο ελιξίριο νιότης δεν συναντάς πουθενά και η Toyota το γνωρίζει. Θα μπορούσε να το έχει πράξει και με το GT86 (έχω πάθει κράμπα να το γράφω, ότι αν λεγόταν Celica δεν θα προλάβαιναν οι βάρδιες την ζήτηση), αλλά η σχέση με τη Subaru απαιτεί συμβιβασμούς και από τους δύο (απουσία BRZ STi για αντίμετρο).

Αυτή με την BMW φέρεται να είναι δομημένη σε πιο ελεύθερα θεμέλια. Η Supra θα είναι η κορυφαία έκδοση των δυο μοντέλων (η Ζ4 θα αποτελέσει την αδελφή ψυχή), ενώ θα έχει και βασική έκδοση απευθυνόμενη σε πιο προσιτά βαλάντια. Όπως όλες οι Supra μέχρι σήμερα.

Τιμές δεν υπάρχουν στον ορίζοντα, αλλά δεν τίθεται θέμα με τον χαμό που θα γίνει όταν ανοίξουν οι παραγγελίες. Δεν είναι μικρό πράγμα η επιστροφή ενός θρύλου, έστω και σε υβριδική μορφή.

  • Anestis Genk

    Όταν πρόκειται για ειδικές εκδόσεις είναι κοροϊδία. Με “λίγα” λεφτά παίρνεις μια απλή Μ4 ή μια απλή Ave και την κάνεις τούμπανο με δικά σου λόγια. Ναι δεν θα έχει την σφραγίδα “ειδική έκδοση”, αλλά αν την παίρνεις για εσένα δεν θα έπρεπε να σε νοιάζει (παλιοματαιόδοξε).

    Το LC500 είναι άλλη κατηγορία, είναι out of the box special, όπως λέει και ο αρθρογράφος.

    Για την Supra κρατώ μικρό καλάθι. Τα 90s ήταν καλά γιατί ήταν η υπέρτατη εξέλιξη της συμβατικής τεχνολογίας. Άσπαστα και δυνατά μοτέρ, άσπαστες και δυνατές μεταδόσεις, χωρίς πολλά συστήματα για την ανασφάλεια, χωρίς πολλά συστήματα για τους ρύπους.

    Η Ιαπωνική σχολή για μένα, πρέπει να προσφέρει επιδόσεις M4 σε πολύ λιγότερα λεφτά και με πολύ χαμηλότερο κόστος συντήρησης/επισκευών. Για να απευθύνεται σε εμάς τους μίζερους που κοιτάμε την αναλογία ίππο ανά ευρώ:P Μπορεί; Πλέον έχω σοβαρές αμφιβολίες, πλέον όλοι θέλουν να αποκτήσουν γερμανικό πρεστίζ και να αρμέξουν πρεστιζολάγνους.

    • charris

      πολύ ορθή άποψη και συμφωνώ με το gt86 που πήγε ακαυτο….αλλά φυσικά με τη gts που εκτός απο την ξεμπαρκη σχεδίαση δεν υπάρχει στον ανταγωνισμό….

      αχ αυτά τα 90’s

    • Renesis1

      Στην τελευταία ειδικά παράγραφό σου όσον αφορά τους Ιάπωνες, λες κάτι πολύ σωστό. Περισσότερα άλογα με λιγότερο (όσο το δυνατόν) κόστος. Πάντως το κάνανε στα 80’s και 90’s.

      Μερικά κλασσικά παραδείγματα: Mitsubishi 3000GT VR4, 320 άλογα το 1994, Skyline R32, 280 άλογα το 1989 και Mazda RX7 Spirit R, 275 άλογα το 1999.

      Εξαιρετική αναλογία value for money, με βάση τη τεχνολογία, την ιπποδύναμη, το στήσιμο και την εμφάνιση, αν θες. Το σημερινά GTR και NSX έχουν δυστυχώς την τιμή Ιταλικών supercars και απευθύνονται πλέον σε ελάχιστους..

    • Mrdesperado32

      +1000 απλα ενα επιπλεον ειναι οτι ειδικα οι ιαπωνες δε οριζουν αυτοι τα μετρα και σταθμα για τις διαφορες νορμες και περιορισμους.αυτο ειναι κομματι των γερμανων.γι αυτο και η λεξους δεν υπαρχει πουθενα στην ευρωπη ενω αμερικη κανει παταγο δεκαετιες τωρα

  • Mika

    Eχω κι εγω τις αμφιβολιες μου για τη Supra….
    Remains to be seen..
    Για τα αλλα μοντελα, συμφωνω κι επαυξανω, μ ενα ενδοιασμο και για το Lexus…

    • manowar

      Συμφωνω σε ολα για τους γνωστους λογους

  • manowar

    Οταν ενας. <> ειναι πολυ κατωτερος της υπολοιπης ομαδας σε μια διαδικτυακη κοινότητα ριχνει πολυ το μεσο ορο

  • Mrdesperado32

    για ολα συμφωνω πλην του λεξους που δε νομιζω να ανεβασει την αξια του με τα χρονια.οσο για την gts το χω πει εδω και καιρο οτι συμφωνα με αυτα που διαβαζω ηταν απλα μια φουσκα και ευκολο χρημα στις τσεπες των βαυαρων.πολλες φορες η παπατζα πληρωνεται και συντομα η τιμη θα πεσει κατακορυφα γτ απλα δεν τα αξιζει και αυτο θα φανει

  • Sciroccakias

    GT3 και ένα εκατομμύριο θα έδινα να την αποκτήσω!!!