Στην Ελλάδα ζούμε, εξυπακούεται πως ο όρος «λαμόγιο» βρίσκεται στον αέρα περισσότερο κι από τον πόνο του Phil Collins στο ομώνυμο έπος. Φυσικά, δεν πρόκειται για αποκλειστικό μας προνόμιο. Η επιδίωξη για μεγιστοποίηση του κέρδους εις βάρος κάποιου άλλου είναι universal πρακτική.

Στο θέμα που καταπιανόμαστε σήμερα, δεν μιλάμε ακριβώς για εξαπάτηση. Περισσότερο για εκμετάλλευση της λαχτάρας για το αυτοκίνητο των ονείρων μας. Είτε αφορά καινούριο, είτε μεταχειρισμένο. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με το «καπέλο» που βάζουν οι αντιπροσωπείες στην τιμή, προκειμένου να έρθει νωρίτερα. Στη δεύτερη, με τα παράλογα ποσά που ζητούν μερικοί και ξεπερνούν κατά πολύ το αντίτιμο του αυτοκινήτου όταν ήταν βιτρίνα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα το Ford Focus RS MKI και τα πρώτα Subaru Impreza GT Turbo και WRX, ειδικά όταν είχε πρωτοεμφανιστεί ο γουρλομάτης διάδοχος του Scooby. Τυπικά, δεν ξεφεύγουμε από τα όρια του νόμου, καθώς ο αγοραστής γνωρίζει πως ξοδεύει περισσότερα. Αλλά και πάλι, υπάρχει μια άτυπη κόκκινη γραμμή.

Αυτή τη στιγμή, η μεγαλύτερη «μπάλα» παίζεται στις αγορές των ΗΠΑ και των Εμιράτων, ενώ τα φιλαράκια μας οι Γερμανοί ακολουθούν. Ιδού μια δεκάδα αυτοκινήτων που ενδέχεται να αισθανθείς ένα θώπευμα στη γλουτιαία περιοχή για να τα αποκτήσεις.

1Aston Martin V12 Vantage S

Oι Άγγλοι έπιασαν τον σφυγμό των εραστών της οδήγησης (σικ) και παρουσίασαν το πιο αυθεντικό μοντέλο που σαγηνεύει τους δρόμους. Old is gold, εξ ου και το μοναδικό χειροκίνητο -7αρι μάλιστα- dogleg κιβώτιο στον κόσμο, συμβατική ανάρτηση, ένα μπλοκέ διαφορικό, ένα απενεργοποιούμενο traction control, ένα ABS και τέλος.

Η ατμοσφαιρική μαγεία του V12 των 5,9 λίτρων βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με την πυκνή κλιμάκωση, η οποία με το γκάζι τέρμα ανοιγμένο κρατάει τα 565 άλογα 2,5” σε κάθε σχέση. Τα 330 χλμ/ώρα της τελικής έρχονται με την 7η σχέση στον κόφτη των 7.000 και για να γίνουν δικά σου απαιτούνται περί τις 200.000 ευρώ. Ήδη κυκλοφορούν στις αγγελίες κάποιες –ελάχιστες είναι η αλήθεια- που ξεκινάνε από τα 3 κατοστάρικα, με τις εκτιμήσεις να λένε πως μπορεί να φτάσει τη διπλάσια τιμή του καινούριου. Φαντάζεσαι τι έχει να γίνει στις δημοπρασίες.

2BMW 8 Series

H M4 GTS αποτελεί ένα από τα πλέον υπερτιμημένα μοντέλα που υπάρχουν εκεί έξω. Κοστίζει σχεδόν τα διπλά από την απλή, δεν κοντράρει καν τις 911 GT3 και GT3 RS που υποτίθεται πως στοχεύει (γελάει ο κόσμος λίγο) και ως μεταχειρισμένη μπορείς να τη βρεις ακόμα και στις 190.000 δολάρια. Δηλαδή 70 χιλιάρικα πάνω από καινούρια και σχεδόν τα τριπλά από την απλή, για να πάρεις μια χαμηλωμένη, δυνατότερη κατά 50 ίππους M4 με αεροτομή και splitter (oι ζάντες είναι κομψοτέχνημα, πάντως).

Εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς τον πανικό που θα προκαλέσει η αναβίωση της 8αρας. Με την παρουσίαση του πρωτοτύπου οι προπαραγγελίες άρχισαν να πέφτουν σύννεφο, ενώ ετοιμάζεται και M8. Τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί, αλλά είναι σίγουρο πως τα πρώτα μοντέλα θα κυμανθούν σε επίπεδα Aston Martin (με την οποία μοιάζει αρκετά κιόλας). Παρατηρείται αναβρασμός στα golf clubs για το ποιος καλοβαλμένος θα την πάει πρώτος στο πάρκινγκ. Χαλάλι, όμως. Απλά, κοίτα τη. Δεν το αξίζει;

3Chevrolet Camaro ZL1 1LE

Οι Αμερικανοί, σαν να ξύπνησαν από κώμα, το πίστεψαν κι έχουν βαλθεί να γίνουν στις πίστες ό,τι είναι ο Donald Trump στη σύνοδο του ΝΑΤΟ (νταής εννοώ, όχι περίγελος). Η προηγούμενη Camaro Z28 ήταν ευχάριστη έκπληξη τεραστίων διαστάσεων, ωστόσο πολλοί υποστήριζαν πως με το μοτέρ της ZL1 θα μπορούσε να στείλει το potential στη στρατόσφαιρα.

Η Chevy άκουσε το κοινό της και για την 5η γενιά του muscle car της, εξέλιξε την ZL1 1LE. O κομπρεσοράτος V8 των 6.2 λίτρων και 650 ίππων φοράει τα αεροδυναμικά του, μια υπερεξελιγμένη ανάρτηση παρόμοια με του Ford GT και semi-slicks ελαστικά. Αρχική τιμή στις 70.000 δολάρια (όσα μια απλή Μ4, μην ξεχνιόμαστε), με τα πρώτα μοντέλα να παραδίδονται στους ευτυχείς κατόχους του για 100. Κι έχει ακόμα ο Θεός. Στα ίδια χρήματα αγοράζεις Corvette Z06 με το πακέτο Ζ07, αλλά για λόγους cultness προτιμάται το πισταδόρικο «καμάρι».

4Dodge Challenger Demon

Επιμένουμε αμερικάνικα, αλλάζουμε venue. Η πίστα παραμένει, απλά οι στροφές δίνουν τη θέση τους στο αρχετυπικό και all American 400αρι.

Το Demon «ρίχνει» στην Bugatti Chiron για το 0-100 και στην McLaren 720S για το 400αρι (σχεδόν 1 δευτερόλεπτο, 9,65 έναντι 10,3). Ειλικρινά, ότι θα έμπαινε ένα Challenger στην ίδια πρόταση με hypercars -και μάλιστα σε ρόλο τιμωρού- δεν πήγαινε ο λογισμός μου. Για αυτό τον σφάχτη ρεκόρ και πλουτοκρατικής υπερηφάνειας, η Dodge ζητάει 5 δολάρια λιγότερα από 85 χιλιάδες. Για πλάκα θα φύγει πάνω από τις 100 στις πρώτες παραλαβές, με τις προβλέψεις να δείχνουν μέχρι και 200 ως μεταχειρισμένο.

5Lamborghini Huracan Performante

Έκανε ή δεν έκανε τελικά το ρεκόρ η Performante στο Nordschleife;

Παρόλο που το μεγαλύτερο μέρος του promotion βασίστηκε στο πελάτωμα της 918 Spyder μέσα στο σπίτι της, η ταχύτερη Lamborghini όλων των εποχών ήταν καταδικασμένη να αποτελέσει φετίχ. Εδώ έκανε σαματά η LP640-4 όταν παρουσιάστηκε, η Performante θα πέρναγε στα ψιλά;

Στο Αμέρικα κοστολογείται στις 274.390 δολάρια. Οι ανυπόμονοι έχουν καταθέσει κοντά στις 400.000, ενώ οι ομόλογοί τους στη Μέση Ανατολή πάνω από μισό εκατομμύριο. Ποιο Nurburgring;

6Lexus LC500

Tα Lexus μετατράπηκαν ξαφνικά σε niche μοντέλα και θεματοφύλακες των ατμοσφαιρικών V8. Δεν είναι τα πιο γρήγορα, τα δυνατότερα ή τα πιο εστιασμένα αυτοκίνητα, αλλά προσφέρουν κάτι που τείνει προς εξαφάνιση: διαφορετικότητα.

Πάρε την τελευταία λέξη, πολλαπλασίασε τη εις τη νιοστή και έχεις το LC500. Αναντίρρητα το πιο ξεχωριστό σχήμα που έχει βγει από σχεδιαστήριο την τελευταία δεκαετία, ενώ και το εσωτερικό του αποτελεί σπουδή στην πολυτέλεια και το αίσθημα της βολής. Μπορεί να μην είναι «σφαίρα» στο κατοστάρι (0-100 χλμ/ώρα σε 4,5” και φτάσαμε να το λέμε κασέλα) ή δολοφόνος στις στροφές, αλλά δεν το θέλει κιόλας. Ένα πανέμορφο κουπέ με τη μελωδία ενός ρομαντικού V8 που απευθύνεται απευθείας στο συναίσθημα, έναντι 92.975 δολαρίων. Κοντά στις 110 για όσους δεν έχουν υπομονή, ποιος ξέρει που θα φτάσει τα επόμενα χρόνια.

7Porsche 911 GT3

8Toyota Supra

Διαβάζεις δυο λέξεις και αίφνης γίνεσαι 17. Αποτελεσματικότερο ελιξίριο νιότης δεν συναντάς πουθενά και η Toyota το γνωρίζει. Θα μπορούσε να το έχει πράξει και με το GT86 (έχω πάθει κράμπα να το γράφω, ότι αν λεγόταν Celica δεν θα προλάβαιναν οι βάρδιες την ζήτηση), αλλά η σχέση με τη Subaru απαιτεί συμβιβασμούς και από τους δύο (απουσία BRZ STi για αντίμετρο).

Αυτή με την BMW φέρεται να είναι δομημένη σε πιο ελεύθερα θεμέλια. Η Supra θα είναι η κορυφαία έκδοση των δυο μοντέλων (η Ζ4 θα αποτελέσει την αδελφή ψυχή), ενώ θα έχει και βασική έκδοση απευθυνόμενη σε πιο προσιτά βαλάντια. Όπως όλες οι Supra μέχρι σήμερα.

Τιμές δεν υπάρχουν στον ορίζοντα, αλλά δεν τίθεται θέμα με τον χαμό που θα γίνει όταν ανοίξουν οι παραγγελίες. Δεν είναι μικρό πράγμα η επιστροφή ενός θρύλου, έστω και σε υβριδική μορφή.