Τον περασμένο Απρίλιο ο Sergio Marchionne, CEO της FCA, δήλωσε πως η Alfa Romeo και η Maserati θα πουλήσουν από κοινού φέτος 230.000 μονάδες. Από αυτές, οι 60.000 θα είναι μοντέλα της Maserati και οι υπόλοιπες 170.000 μονάδες της Alfa Romeo, με τον Marchionne να λέει πως η Alfa Romeo θα επιστρέψει στη κερδοφορία το 2018, μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες.

Πέρυσι η Alfa Romeo πούλησε 73.000 μονάδες παγκοσμίως και τι λένε οι φετινές πωλήσεις; Στην Ευρώπη το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2017 έχουν πουληθεί 27.834 Alfa Romeo (+35,7%), ενώ στις ΗΠΑ 2.702. Ορισμένοι αναλυτές προβλέπουν πως η Alfa Romeo θα πουλήσει 120.000 μονάδες κατά το 2017. Η τελευταία χρονιά που η Alfa Romeo πούλησε περισσότερα από 100.000 μονάδες ήταν το 2012, ενώ 200.000 μονάδες είχε πουλήσει το 2001.

Η FCA τρέχει ένα σχέδιο ανάκαμψης της Alfa Romeo ύψους 5 δισ. ευρώ, προκειμένου μέχρι το 2020 να πουλά 400.000 αυτοκίνητα κάθε χρόνο. Τα SUV, όπως η Stelvio και τα άλλα δύο SUV μοντέλα που ετοιμάζει η ιταλική εταιρία, θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην επίτευξη του στόχου πωλήσεων. Μέχρι σήμερα, η Alfa Romeo έχει επενδύσει περίπου τα μισά από τα 5 δισ. ευρώ και μέχρι το 2021 θα δούμε επτά ακόμη μοντέλα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics, η Alfa Romeo Giulia από τον Μάιο του 2016 μέχρι και τον Απρίλιο του 2017 πούλησε 19.056 μονάδες στην Ευρώπη. Στις ΗΠΑ από τον Σεπτέμβριο του 2016 έως και τον Μάιο του 2017 πούλησε 2.519 μονάδες. Ο Marchionne είχε προβλέψει πως η Giulia θα πουλά 75.000 με 100.000 μονάδες παγκοσμίως ανά χρόνο. Σίγουρα το γεγονός πως η Giulia δεν προσφέρεται σε wagon έκδοση, είναι κάτι που επηρεάζει αρνητικά τις πωλήσεις της, ειδικά στην Ευρώπη, με αναλυτές να δηλώνουν πως για φέτος αναμένουν κοντά στις 20.000 πωλήσεις Stelvio και Giulia στις ΗΠΑ.

  • bulgary

    Μικρά νούμερα!Πρέπει να βγάλει και κανένα ακόμα μοντέλο,πως περιμένουν δηλαδή με δυο μοντέλα να πιάσουν 170.000.Κρίμα πάντως γιατί είναι απίστευτα και τα δύο!

    • manowar

      Η τζουλια ειναι καλο αμαξι η π@@ρια η αλλη ειναι ενα ακομα suv διχως απολυτο χαρακτηρα καπου συγκεκριμένα απλα ειναι ενα φουσκωμένο υπερυψωμενο χατς που δεν ξερςι τι ειναι οπως ολα της κατηγοριας

    • bulgary

      Δεν διάβασα σε καμία δοκιμή της Stelvio τίποτα από αυτά που λες.Τα ακριβώς αντίθετα μάλιστα!

    • manowar

      Δεν λεω αν ειναι καλο στην κατηγορια του μιλαω για μια κατηγορία ολόκληρη που φεν εχει χαρακτήρα τα suv αλλοι θεωρούν την κατηγορια αυτη οτι τα κανει ολα εγω θεωρώ οτι δεν κανει τιποτα καλα απλα κανει 2 πραγματα μαζι..εξαρτάται βεβαια το τι θες απο ενα αυτοκίνητο δεν ειπα οτι σιχαίνομαι ττην στελβιο την κατηγορια σιχαίνομαι

  • Mika

    Ειναι νωρις ακομα για ποπκορν και μπυρες, να παρει….
    :p

  • το περιμενα …ειναι θαυμασια η τζουλια αλλα επρεπε να ειχε βγει πριν καμια 10αρια χρονια … για να ειχε πευτιχια στην αμερικη θα επρεπε να ειχε βγει ηλεκτρικη .. τωρα απλος ειναι μια πολυ καλη αντιγραφει των μερκ και bmw και τιποτα το ξεχωριστω ,,, ελπιζω με τα σαβ να παει καλυτερα ειδικα εκει στο αμερικα … ειναι κριμα για τους ιταλους να πανε κουβα … και η bmw εχει πτωση στην αμερικη αρα εκει ζητανε κατι διαφορετικο σαν την τεσλα … οσο αργουν να το καταλαβουν τα ευρωπαια θα πανε κουβα ολοι τους …

    • manowar

      Οι ευρωπαιοι ειχαν και εχουν την τεχνολογια να κανουν οχι τεσλα ,,αλλα και κατι πολυ πιο ολοκληρωμένο και πολυ πιο πριν απο τους αμερικανους που στα αυτοκινητα παντα θα ειναι αγελαδαριδες απλα τα παντα τα κανονιζει η ζήτηση..η η μοδα τωρα προσταζει ηλεκτρικους κουβαδες και υπερυψωμένα μεγαλα χατςμπακ

  • SAMURAI-66

    Να κατεβει και σε μικροτερες κατηγοριες κατω απο τα δυο λιτρα και θα δει την διαφορα που επιθυμει και τους ρυθμους πωλησεων να αυξανονται προς τα επανω ο ιταλικος ομιλος.
    Ο κοσμος θελει μικρα suv 1.5 εως 2.0 λιτρα που θα μπορει να τα αντεξει η τσεπη του,μαζι με σενταν σαν την ιουλια περισσοτερο προσιτα σε χαμηλοτερα κυβικα.
    Δεν ειναι δα και τοσο δυσκολο να το προγραμματισεις.

    • τα μικροτερα κυβικα ποιος τα θελει εκτος απο τους ελληνες ????

    • panos

      ναι αλλα αφου το μεγαλυτερο ποσοστο πωλησεων της giulia
      το απορροφα η ελληνικη αγορα, με μικροτερα κυβικα θα κανει
      τρελα νουμερα, τι? οχι? :ρ

    • ειναι γνωστο πως στην αμερικη και στην κινα…θελουν λιγα κυβικα και αυτος ειναι ο λογος που δεν πουλαει !!!! τι οχι παλι ??? :-P

    • panos

      εγω νομιζω οτι δεν πουλαει κινα κ αμερικη επειδη εκει
      δεν ξερουν απο καλο λαδι, οπ, μπερδευτηκα, απο καλα
      αυτοκινητα ηθελα να πω :ρ

    • panos

      αφου ομως τα κριτηρια μας ειναι πατριωτικα θα επρεπε να επιθυμουμε
      οι πωλησεις της αλφα να πεσουν αντι να προτεινουμε τι πρεπει να κανει
      για να αυξηθουν..

  • Anestis Genk

    Την στρίμωξαν μεταξύ FIAT και Maserati.

  • stemi

    Φαίνεται ότι η Giulia είναι κάτω από τις προβλέψεις. Παρότι, με το άνοιγμα των εταιρικών πωλήσεων φαίνεται να πηγαίνει όλο και καλύτερα (π.χ. ρεκόρ πωλήσεων στην Ιταλία τον Μάιο με 1339 πωλήσεις όταν το προηγούμενο ήταν 887 2 μήνες πριν). Η Stelvio φαίνεται να μπήκε πολύ καλά (935 πωλήσεις τον Μάιο στην Ιταλία παρότι πολύ νωρίς ακόμα).
    Θα διακινδυνεύσω μια πρόβλεψη για το 2017 παγκοσμίως:
    Giulietta + Mito = 50.000 (σχεδόνο όλες Ευρώπη)
    Giulia = 35.000 (οι 20.000 στην Ευρώπη).
    Stelvio = 50.000 (οι 30.000 στην Ευρώπη).

    Σύνολο 135.000

    • cosacher

      Πραγματι στην Ιταλια πηγαινει καλα η Alfa με τα καινουρια μοντελα. Ειδικα την Gulia που εχει περπατησει στην αγορα την εβλεπα πολυ συχνα στην βορεια Ιταλια απ οπου γυρισα την Τεταρτη. Το θεμα ειναι πως θα παει και εκτος Ιταλιας. Στην Ελλαδα της κρισης απο την αλλη , αυτα τα αυτοκινητα θα ειναι υπερσπανια καθως εχουν κοστος μεγαλο πια.

    • stemi

      Πάντως η αναλογία πωλήσεων της Gulia σε Ιταλία σε σχέση με όλη την Ευρώπη είναι 30-35%. Πολύ καλός αριθμός για τα δεδομένα του γκρούπο.

    • για τα δεδομενα του γκρουπο λες ειναι καλα……δηλαδη αμα συνεχισει εστω και ετσι ειναι βιωσιμο το πλανο ???

    • stemi

      Εννοώ ότι τα περισσότερα μοντέλα Fiat και Lancia (παλαιότερα) αλλά και της Alfa στηρίζονται κατά 50-60% στην αγορά της Ιταλίας. Με μερικές εξαιρέσεις βέβαια όπως το 500 (25%). Η Alfa ήταν σε λίγο μικρότερους αριθμούς. Η Giulietta και η Mito πέρυσι όμως στηρίζονταν και οι δύο κατά 57% στην Ιταλία.
      Για βιωσιμότητα δεν ξέρω. Αφού όμως το είπε ο Marchionne για το 2018, δεν νομίζω να είναι πολύ μακριά. Αν λάβες υπόψη ότι θα μοιραστεί και η πλατφόρμα σε άλλες μάρκες, τότε μάλλον δεν θα μπει και μέσα.

    • αντε να δουμε τι θα δουμε……η AR ειναι μια εταιρια που πρεπει να εχει το μεριδιο της στην αγορα…….ο ανταγωνισμος κανει καλο μονο σε εμας !!

    • jim_1

      Η 4c ξέρουμε τι πουλάει κρίμα γιατί είναι πολύ αξιόλογο αμάξι…Δεν αναφέρεται κάπου…

    • stemi

      Ευρώπη 2016 1.179, ΗΠΑ 492. Το 2017 παρουσιάζει μεγάλη πτώση στην Ευρώπη (30-40%) και μικρότερη στις ΗΠΑ.

    • Mika

      Eβαλα like για το ρεαλιστικο approach σου….Οταν τα λεμε εμεις, που δεν ειμαστε μεσα στα πραγματα, οι ουδετεροι, γινομαστε κακοι κι αντιπαθητικοι, επειδη τονιζουμε τα αυτονοητα…Ειναι μια νεα προσπαθεια,και τα νουμερα που ειπε ο πουλοβερακιας, ΔΕΝ ειναι ρεαλιστικα, βαση λογικης, που περιλαμβανει προωθηση προιοντος,χτισιμο εμπιστοσυνης κοινου και προσελευσης αγοραστων απο αλλες μαρκες, οχι μονο Αλφιστι…
      Προβλεπεις 35000 Giulia παγκοσμιως, οταν ο Μαρκιοννε ηθελε 100000, περιπου το 1/3 δηλαδη….Εγω θα ελεγα αν επιανε και τις μισες, 50000 τη πρωτη χρονια, θα ηταν τεραστια επιτυχια…Αλλωστε δεν ειναι η πρωτη χρονια το βαρομετρο,αλλα η δευτερη κι η τριτη, αυτες δειχνουν συνολικα πως θα κινηθει η πορεια της….

    • stemi

      Αν θυμάμαι καλά, ο αρχικός στόχος ήταν 70.000. Μετά είπαν (ο προηγούμενος CEO της Alfa αν πάλι θυμάμαι καλά) ότι μπορεί να φτάσει τις 100.000. Ένας αστάθμητος παράγοντας είναι οι πωλήσεις στην Κίνα (που μόλις άρχισαν). Δεν ξέρω εκεί τους αριθμούς γι’ αυτό προτίμησα μια συντηρητική προσέγγιση. Επίσης στην κατηγορία της Gulia οι εταιρικές πωλήσεις μπορεί να αριθμούν και το 70% των συνολικών πωλήσεων. Οι πωλήσεις αυτές όμως δεν είναι διαθέσιμες από την 1η χρονιά καθώς χρειάζεται χρόνος για να παρθούν αποφάσεις από τις εταιρείες, να γίνουν οι παραγγελίες κλπ. Επιπλέον η Stelvio θα βοηθήσει τις πωλήσεις της Giulia καθώς θα προσελκήσει κόσμο στις εκθέσεις. Πάντως από το 2ο δεκαήμερο του Μαϊου το εργοστάσιο της Alfa παράγει 600 αυτοκίνητα την ημέρα, που αντιστοιχούν σε 140.000 αυτοκίνητα το χρόνο (με τη Stelvio να βγαίνει πλέον σε μεγαλύτερους αριθμούς από τη Giulia).
      Με όλα αυτά, μπορεί (και θέλω) να πέσω έξω.

    • stemi

      Πάντως η Giulia έγινε η 4η δύναμη στην Ευρώπη στην κατηγορία της περνόντας Jaguar, Lexus κλπ. Ενώ στις ΗΠΑ χάνει από Lexus IS, Cadillac ATS με προοπτική όμως να περάσει την ATS.

    • Mika

      Εδω, αλλα και στο αλλο site που επισης σχολιαζεις, εχουμε διαβασει απειρες φορες για 100000 κομματια το 2017 απο τον Μαρκιονε, μονο για τη Giulia…

      Με τη λογικη αυτη, κι ειναι μαλλον φανερο, οι απαιτησεις για τη Στελβιο, που πιστευω κι εγω θα πουλησει περισσοτερο,θα ειναι μεγαλυτερες…
      Ιδωμεν….
      Σιγουρα τα company cars θα βοηθησουν, αφου εκει πονταρουν σ αυτες τις κατηγοριες κατα κυριο λογο ολες οι εταιριες….

    • stemi

      Ποιο site εννοείς;

    • Mika

      Το “Οδηγησε” φυσικα!
      ;-)

    • stemi

      Παλαιότερα έγραψα εκεί μερικές φορές. Δεν γράφω άλλο, δεν έχω χρόνο. Μόνο εδώ και πότε πότε στο protothema.

    • Mika

      Ετσι εξηγειται….Γιατι καποιοι σε εψαχναν!!!
      :p
      Θα το δουν τωρα και θα ξερουν…..

    • stemi

      Επίσης, τα 75.000 έως 100.000 αυτοκίνητα αναφέρονται προφανώς στον 1ο χρόνο πλήρης παρουσίας σε όλες τις αγορές. Δεν μπορείς να το πεις για παράδειγμα για το 2016 αφού ξεκίνησαν οι πωλήσεις από το Καλοκαίρι και μόνο στην Ευρώπη. Άρα είναι άδικο να το πούμε και για το 2017 αφού ούτε στις ΗΠΑ έχει ουσιαστικά εισαχθεί πλήρως, ούτε στην Κίνα άρχισαν ακόμα οι πωλήσεις. Ποιο δίκαιο θα ήταν το 2018 για να δούμε αν η Gulia μπορεί τους παραπάνω αριθμούς.

    • Mika

      Aυτα τα εσωτερικα θεματα προφανως δεν τα ειχε στο μυαλο του, οταν εκανε τις καταγγελιες…Μιλησε για το 2017, χωρις ναι μεν αλλα…..
      Οπως και τα 400000 συνολικα αυτοκινητα μεχρι το 2018, αρχικα, και τωρα εχει παει το 2020, και βλεπουμε…

    • Mika

      Aυτα τα εσωτερικα θεματα προφανως δεν τα ειχε στο μυαλο του, οταν εκανε τις καταγγελιες…Μιλησε για το 2017, χωρις ναι μεν αλλα…..
      Οπως και τα 400000 συνολικα αυτοκινητα μεχρι το 2018, αρχικα, και τωρα εχει παει το 2020, και βλεπουμε…

    • GianV8Montreal

      Δεν εχει ξεκινησεακομα η διαθεση της Stelvio και ειδικα της QV σε Αμερικη και Ασια.. Εκει θα γινει το μπουμ!! Το αρθορ εδω μπαζει απο παντου… !!! Πρεπει να ειναι το δευτερο αρθρο που διαβαζω με κακα υπονοουμενα απο το blog για το ετσι γουσταρω να ταρακουναω τα νερα ..

    • stemi

      Φαίνεται ότι είμουν λίγο παραπάνω συντηριτικός στις πωλήσεις της Giulia. Τελικά μπορεί να αγγίξει τις 30.000 στην Ευρώπη, άρα 45.000-50.000 παγκοσμίως. Σύνολο της Alfa δηλαδή 145.000 – 150.000.

  • Sensei Konstantinos

    Με τετοιες τιμές και με τέτοια κυβικά δεν πας πουθενα !! Η Τζουλια θα έπρεπε να εχει μια βασικη diesel στα 1.9 και δυο βενζίνης απο 1600 και των 1800 των 240 ίππων . Τιμες απο 25.000 ! Εκει θα εκανε παπάδες , οχι να μου το ξεκινας απο τα 40-50.000 στα 2.2 και 2.0 …..

    • mb190rules

      Μια χαρά είναι ρε συ οι τιμές. Απλά κάνα πιο μικρό κινητήρα να είχε.Η διλιτρη η ντιζελια με τα 200, ξεκινά από 30.000(34.000 ευρώ) στην Αγγλία. Μια χαρά είναι και το αμάξι μαμάει.

    • σε ποια αλλη χωρα αυτα τα κυβικα τα θεωρουμε πολλα εκτος απο την ελλαδα ????

  • panos

    οταν ασιατικες κανουν μεγαλα νουμερα πωλησεων αυτο δειχνει οτι βγαζουν
    γ@μ@τ@ αυτοκινητα, ενω οταν οι εταιρειες που κανουν μεγαλα νουμερα
    ειναι γοτθικες αυτο δειχνει οτι κυκλοφορουν πολλα εξαπατημενα προβατα,
    οποτε αν κρινουμε την αλφα με τον πρωτο τροπο τοτε δεν βγαζει καλα
    αυτοκινητα, ενω με τον δευτερο τοτε ο κοσμος δεν ξερει να εκτιμαει το
    καλο πραμα..

  • stemi

    Θυμήθηκα ότι για τη Giulia είχα διαβάσει κάπου ότι ο στόχος είναι 2500-3300 αυτοκίνητα ανά μήνα για την περιοχή EMEA (Europe, Middle East, Africa). Αυτή δηλαδή ήταν η επιμέρους κατανομή των πωλήσεων που αντιστοιχούσαν στα 75000 – 100000 αυτοκίνητα παγκοσμίως. Οι πωλήσεις στην Ευρώπη μόνο, τον Μάρτιο (με αυξημένο όμως Ηνωμένο Βασίλειο) και Απρίλιο για την Giulia ήταν 2751 και 1998. Τον Μάιο ήταν 1339 μόνο στην Ιταλία (άρα πιθανώς πάνω από 2500 στην Ευρώπη). Με αυτά λοιπόν φαίνεται ότι η Giulia τουλάχιστον για την EMEA είναι μέσα στους στόχους.