Στην περσινή έκθεση της Γενεύης, η Koenigsegg παρουσίασε την έκδοση παραγωγής της Regera, και σήμερα η Σουηδική εταιρία ανακοίνωσε ότι και οι 80 που θα βγουν από το εργοστάσιο της στο Ängelholm έχουν βρει τον τυχερό ιδιοκτήτη τους. Η Regera είναι το μεγαλύτερο project στην ιστορία της Koenigsegg, σηματοδοτώντας παράλληλα την πρώτη φορά που έχει στην γκάμα της δύο αυτοκίνητα (Regera και Agera RS).

Η Regera ζυγίζει με όλα τα υγρά (καύσιμο, ψυκτικά και λιπαντικά) 1.590 κιλά, ενώ εντελώς στεγνό μόλις 1.470 κιλά. Διαθέτει ενεργή αεροδυναμική, με τον κινητήρα να ψύχεται μέσω 10 ψυγείων. Επίσης και το ύψος της ανάρτησης ρυθμίζεται υδραυλικά, με τις πόρτες, το καπό και το κάλυμμα του κινητήρα να ανοίγουν και αυτά υδραυλικά.

Μηχανικά η Regera χρησιμοποιεί τον γνωστό, 5-λιτρο turbo V8 κινητήρα της εταιρίας με turbo δύο σταδίων, απόδοσης 1.100 ίππων στις 7.800 σ.α.λ. και μαζί με 3 ηλεκτροκινητήρες της YASA, η συνολική απόδοση φτάνει τα 1.500 άλογα και τα 2.000 Nm ροπή. Οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από ένα υδρόψυκτο, 4.5 kWh, 800 Volt pack μπαταριών, που σύμφωνα με την Koenigsegg, είναι το πιο “power-dense” pack μπαταριών στον κόσμο, και το πρώτο αυτοκίνητο που διαθέτει μπαταρίες 800V. Οι μπαταρίες βρίσκονται στο κεντρικό τούνελ του αυτοκινήτου ώστε να είναι ασφαλής σε περίπτωση ατυχήματος. Το monocoque carbon σασί έχει αφαιρούμενη οροφή, οποία μπορεί να αποθηκευτεί στον χώρο αποσκευών.

Η μπαταρία της Regera, χρησιμοποιεί τεχνολογία από τη Formula 1, με τα κελιά της είναι χειροποίητα, που όχι μόνο παρέχουν βελτιωμένη απόδοση και ικανότητα επαναφόρτισης, αλλά είναι 25 κιλά ελαφρύτερη σε σύγκριση με την μπαταρία στο πρωτότυπο όχημα, ζυγίζοντας μόλις 90 κιλά. Η μπαταρία και το Power Distribution Unit, έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με τον Mate Rimac και την ομάδα του και το όλο σύστημα, με 703 άλογα (525kW) και 900 Nm ροπής, είναι το ισχυρότερο ηλεκτρικό setup στην ιστορία της αυτοκίνησης. Επίσης, είναι έξυπνο. Για παράδειγμα, προσφέρει ένα mode στο οποίο εξαντλεί την μπαταρία ώστε όταν ξεκινήσει η φόρτιση αφού έχεις φτάσει στον τελικό προορισμό σου, να ξεκινήσει από το 0.

Ο ένας ηλεκτροκινητήρας, είναι τοποθετημένος στον στροφαλοφόρο άξονα, προσφέροντας torque-fill, ανάκτηση ενέργειας και λειτουργώντας ως μίζα. Οι άλλοι δύο, βρίσκονται στους πίσω τροχούς, τους οποίους και κινούν. Το σύστημα που χρησιμοποιείται είναι σειριακό και όχι παράλληλο. Η Koenigsegg Regera δεν έχει κιβώτιο ταχυτήτων με την έννοια που έχουμε συνηθίσει, αλλά το Direct Drive, όπως το ονομάζει, με την τεχνολογία να είναι σε αναμονή έγκρισης πατέντας. Έχει μία τελική σχέση μετάδοσης που είναι 2,85:1 και έναν υδραυλικό συμπλέκτη που είναι τοποθετημένος ανάμεσα σε αυτήν και τον κινητήρα. Σε ταχύτητες μικρότερες των 50 χλμ/ώρα η Regera λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρικά. Ο συμπλέκτης δεν είναι μηχανικός, οπότε δεν μπορεί να παρέχει “ώση” σε πολύ χαμηλές ταχύτητες. Μετά από τα 50 και αφού ο συμπλέκτης “κλειδώσει” μπαίνει στο παιχνίδι ο κινητήρας. Οι ηλεκτροκινητήρες λειτουργούν μαζί με τον κινητήρα, παρέχοντας torque fill και torque vectoring.

Όπως καταλαβαίνεις οι επιδόσεις είναι εξωπραγματικές, με την αναλογία κιλών ανά ίππο να είναι πρακτικά μικρότερη από 1. Η εταιρία ανακοινώνει ότι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 2,8 δευτ., για τα 0-200 χλμ/ώρα 6,6 δευτ., ενώ για τα 0-300 χλμ/ώρα μόλις 10,9 δευτ.! Η Koenigsegg εκτιμά ότι για το 0-400 χλμ/ώρα το αυτοκίνητο θα χρειαστεί περίπου 20 δευτ., με το πιο τρομακτικό νούμερο, κατά προσωπική εκτίμηση, να είναι τα μόλις 3,9 δευτ. που χρειάζεται για να επιταχύνει από τα 150 μέχρι τα 250 χλμ/ώρα!

Παρά τις αδιανόητες επιδόσεις, οι ιδιοκτήτες της Regera θα έχουν μια εκλεπτυσμένη οδηγική εμπειρία, καθώς οι νέες ενεργές βάσεις του κινητήρα, παρέχουν μια αίσθηση απομόνωσης και ησυχίας στο εσωτερικό της καμπίνας σε χαμηλότερες ταχύτητες, αλλά σταθερή και πιο ενεργή οδηγική εμπειρία, όταν απαιτείται. Οι προβολείς LED είναι ενεργοί, με τα LED να έχουν τοποθετηθεί στα κατάλληλα σημεία για τον σωστό φωτισμό του δρόμου. Την τεχνολογία αυτή, η Koenigsegg την ονομάζει Constellation DRL. Στο εσωτερικό της συναντάμε ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα bucket καθίσματα έξι θέσεων με σύστημα μνήμης, δερμάτινες επενδύσεις, σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με σύστημα πλοήγησης και δυνατότητα Apple CarPlay.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Αμαξάρα μουυυυ, κι εγώ τη θέλω! Μεταχειρισμένη βρίσκω, το τζόκερ αν μου κάτσει!

  • @gazokiller ποτε εχεις κλεισει TD με το τερας του φαλακρα ??????? :-D

  • Mika

    Δεν τη προλαβαμε, να παρει…Τωρα μονο μτχ, με καπελο!!
    :p