Φουντώνουν οι αναφορές ότι η τρίτη χρονιά σύμπλευσης μεταξύ McLaren και Honda θα είναι η τελευταία, που θα σηματοδοτήσει μια από τις χειρότερες σελίδες στην ιστορία της βρετανικής ομάδας. Η σταγόνα που φαίνεται να ξεχείλισε το ποτήρι είναι ο κινητήρας της ιαπωνικής ομάδας, που παρέδωσε πνεύμα του στην πλάτη του Fernando Alonso, στον αγώνα του Καναδά και στέρησε τον διαφαινόμενο πρώτο φετινό βαθμό στον Ισπανό και στην ομάδα.

Εκτός αυτού, ο Alonso θα πάρει ποινή στον επόμενο αγώνα στο Baku, καθώς οποιαδήποτε αλλαγή του turbo ή της MGU-H μονάδος από εδώ και πέρα, είναι πέρα από τους κανονισμούς.

Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του Zak Brown, διευθυντή της McLaren:

Ο Fernando έκανε δουλειά παγκόσμιου πρωταθλητή και ο κινητήρας τον απογοήτευσε πάλι. Είναι η ίδια παλιά ιστορία, που είναι κάτι που πρέπει να επιδιορθωθεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, γιατί δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να το κάνουμε αυτό. Νομίζω ότι ήταν σαφές ότι θα μας έφερνε τον πρώτ0 – ούτε καν πρώτους – βαθμό. Ήταν καλό να δούμε τον Stoffel να τερματίζει, αλλά είμαι απλά άφωνος. Αισθάνεσαι ότι τελικά θα πάρεις το πρώτο σου βαθμό στη χρονιά, και μερικούς γύρους από το τέλος, τον χάνεις. Πραγματικά λίγη ιπποδύναμη, και πραγματικά κακή αξιοπιστία. Αυτά χαρακτηρίζουν τον κινητήρα.

Μιλώντας για τον επόμενο αγώνα, στη πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν, ο Brown δήλωσε με έμφαση:

Είναι αρκετά απογοητευτικό για όλους μας το να εκκινείς από το τέλος, πριν καν ξεκινήσει το Σαββατοκύριακου. Δεν μπορούμε να κάνουμε αγώνες έτσι. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να πιέζουμε για αναβαθμίσεις. Τίποτα δεν αλλάζει σήμερα – απλώς αυξάνει την απογοήτευση. Αλλά όπως είπαμε, πρέπει να πράξουμε μαζί με την Honda.

Ερωτηθείς αν η πρόσφατη κριτική της διοίκησης της McLaren, προς την Honda, είχε σκοπό να στείλει ένα μήνυμα στο συμβούλιο των Ιαπώνων, είπε:

Νομίζω ότι ήταν σημαντικό να μιλήσουμε αυτό το Σαββατοκύριακο, ήταν πραγματικά η πρώτη φορά που η McLaren παρουσίασε τις απόψεις τους. Δεν θέλω να επαναλάβω τι είπαμε, και δεν νομίζω ότι αυτό αλλάζει τίποτα, απλώς ενισχύει τη θέση μας. Νομίζω ότι γνωρίζουν ότι κάτι πρέπει να γίνει. Είναι απογοητευμένοι, είναι αναστατωμένοι. Νομίζω στο GP του Καναδά, 400 εκατομμύρια άνθρωποι είδαν τι συνέβη, οπότε δεν νομίζω ότι πρέπει να επικοινωνήσουμε περισσότερο από ό,τι έχουμε ήδη κάνει. Δεν ξέρω τι σκέφτεται το συμβούλιο [της Honda], αλλά νομίζω ότι όλοι σκέφτονται το ίδιο πράγμα, απλά δουλεύουν σκληρά για να προσπαθήσουν να το επιδιορθώσουν, αλλά τώρα δεν είναι διορθωμένο.

Με την σειρά του ο πρώτην τεχνικός διευθυντής της Toyota, Mike Gascoyne, πιστεύει ότι η απόφαση από την McLaren να αλλάξει προμηθευτή κινητήρων έχει ήδη παρθεί, λέγοντας:

Η ρητορική ήταν αρκετά κρίσιμη τους τελευταίους αγώνες και απλά ακούγεται πως έχει ληφθεί η απόφαση. Απλώς σκέφτονται το πώς θα το δημοσιοποιήσουν. Υπήρξε μεγάλη αλλαγή και η Honda, αν μη τι άλλο, επιδεινώνεται.

Σύμφωνα με φήμες από τον Καναδά, η McLaren συνομίλησε με την Mercedes ώστε η τελευταία να δώσει ξανά τους κινητήρες της, τρία χρόνια μετά την επανένωση της πρώτης με την Honda.