Φουντώνουν οι αναφορές ότι η τρίτη χρονιά σύμπλευσης μεταξύ McLaren και Honda θα είναι η τελευταία, που θα σηματοδοτήσει μια από τις χειρότερες σελίδες στην ιστορία της βρετανικής ομάδας. Η σταγόνα που φαίνεται να ξεχείλισε το ποτήρι είναι ο κινητήρας της ιαπωνικής ομάδας, που παρέδωσε πνεύμα του στην πλάτη του Fernando Alonso, στον αγώνα του Καναδά και στέρησε τον διαφαινόμενο πρώτο φετινό βαθμό στον Ισπανό και στην ομάδα.

Εκτός αυτού, ο Alonso θα πάρει ποινή στον επόμενο αγώνα στο Baku, καθώς οποιαδήποτε αλλαγή του turbo ή της MGU-H μονάδος από εδώ και πέρα, είναι πέρα από τους κανονισμούς.

Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του Zak Brown, διευθυντή της McLaren:

Ο Fernando έκανε δουλειά παγκόσμιου πρωταθλητή και ο κινητήρας τον απογοήτευσε πάλι. Είναι η ίδια παλιά ιστορία, που είναι κάτι που πρέπει να επιδιορθωθεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, γιατί δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να το κάνουμε αυτό. Νομίζω ότι ήταν σαφές ότι θα μας έφερνε τον πρώτ0 – ούτε καν πρώτους – βαθμό. Ήταν καλό να δούμε τον Stoffel να τερματίζει, αλλά είμαι απλά άφωνος. Αισθάνεσαι ότι τελικά θα πάρεις το πρώτο σου βαθμό στη χρονιά, και μερικούς γύρους από το τέλος, τον χάνεις. Πραγματικά λίγη ιπποδύναμη, και πραγματικά κακή αξιοπιστία. Αυτά χαρακτηρίζουν τον κινητήρα.

Μιλώντας για τον επόμενο αγώνα, στη πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν, ο Brown δήλωσε με έμφαση:

Είναι αρκετά απογοητευτικό για όλους μας το να εκκινείς από το τέλος, πριν καν ξεκινήσει το Σαββατοκύριακου. Δεν μπορούμε να κάνουμε αγώνες έτσι. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να πιέζουμε για αναβαθμίσεις. Τίποτα δεν αλλάζει σήμερα – απλώς αυξάνει την απογοήτευση. Αλλά όπως είπαμε, πρέπει να πράξουμε μαζί με την Honda.

Ερωτηθείς αν η πρόσφατη κριτική της διοίκησης της McLaren, προς την Honda, είχε σκοπό να στείλει ένα μήνυμα στο συμβούλιο των Ιαπώνων, είπε:

Νομίζω ότι ήταν σημαντικό να μιλήσουμε αυτό το Σαββατοκύριακο, ήταν πραγματικά η πρώτη φορά που η McLaren παρουσίασε τις απόψεις τους. Δεν θέλω να επαναλάβω τι είπαμε, και δεν νομίζω ότι αυτό αλλάζει τίποτα, απλώς ενισχύει τη θέση μας. Νομίζω ότι γνωρίζουν ότι κάτι πρέπει να γίνει. Είναι απογοητευμένοι, είναι αναστατωμένοι. Νομίζω στο GP του Καναδά, 400 εκατομμύρια άνθρωποι είδαν τι συνέβη, οπότε δεν νομίζω ότι πρέπει να επικοινωνήσουμε περισσότερο από ό,τι έχουμε ήδη κάνει. Δεν ξέρω τι σκέφτεται το συμβούλιο [της Honda], αλλά νομίζω ότι όλοι σκέφτονται το ίδιο πράγμα, απλά δουλεύουν σκληρά για να προσπαθήσουν να το επιδιορθώσουν, αλλά τώρα δεν είναι διορθωμένο.

Με την σειρά του ο πρώτην τεχνικός διευθυντής της Toyota, Mike Gascoyne, πιστεύει ότι η απόφαση από την McLaren να αλλάξει προμηθευτή κινητήρων έχει ήδη παρθεί, λέγοντας:

Η ρητορική ήταν αρκετά κρίσιμη τους τελευταίους αγώνες και απλά ακούγεται πως έχει ληφθεί η απόφαση. Απλώς σκέφτονται το πώς θα το δημοσιοποιήσουν. Υπήρξε μεγάλη αλλαγή και η Honda, αν μη τι άλλο, επιδεινώνεται.

Σύμφωνα με φήμες από τον Καναδά, η McLaren συνομίλησε με την Mercedes ώστε η τελευταία να δώσει ξανά τους κινητήρες της, τρία χρόνια μετά την επανένωση της πρώτης με την Honda.

  • Neos

    καιρος ηταν

  • enigma

    Και πριν τρία χρόνια κάποιοι έλεγαν ότι ξεκινούσε η παντοκρατορία της honda και πως θα γλεντήσει τον ανταγωνισμό…..

    Και μάλιστα στράβωναν όταν τους έλεγες ότι ένα σήμα δεν κάνει την διαφορά….

    Κρίμα στην mclaren που τους εμπιστεύτηκε.

    • Neos

      Ενταξει αυτο ηταν ξεκαθαρα υπερβολη!
      Εχοντας ομως ως δεδομενο την τεχνογνωσια της χοντα και την εργατικοτητα και προσηλωση στον στοχο που χαρακτηριζει του Ιαπωνες,οι πιο λογικοι περιμεναν αξιοπρεπη εμφανιση.Οχι τετοια ξεφτιλα.

    • Spider

      Δεν νομίζω φίλε μου,ότι ήταν υπερβολή. Οι χονταίοι είναι μακράν τα ποιό καβαλημένα καλάμια που υπάρχουν. Και είναι γνωστό που μπαίνουν τα καλάμια όταν σπάνε.. Και για ποιά τεχνογνωσία μιλάμε? Είχε ξαναφτιάξει ποτέ υβριδικό PU? Εκτός και αν έχουν μείνει στην εποχή του v-tec.. Πάντως και στα indycars λίγο πίεσαν για να ξεχωρίσουν από την Chevrolet φέτος και αρχίσαν οι ανατινάξεις.
      Αν και σέβομαι ιδιαίτερα την Honda,εντούτοις δείχνει να έχει πρόβλημα στην σύγχρονη εποχή και όχι μόνο στην F1.

    • περαστικός

      Τα πιο καβαλημένα καλάμια είναι οι BMWδάκηδες…οι ΦαουβεGroupάτοι και ύστερα οι Hondaiοι ….

    • bulldog

      E καλά στα indy ο κινητήρας είναι έτη φωτός μπροστά από την chevy αλλά αναξιόπιστος…κρίμα για τον Fernando…

    • bulldog

      E καλά στα indy ο κινητήρας είναι έτη φωτός μπροστά από την chevy αλλά αναξιόπιστος…κρίμα για τον Fernando…

    • περαστικός

      Του χρόνου αν όχι απο φέτος θα δίνει κινητήρες στην Sauber…
      Δεν έφυγε …ακόμα τουλάχιστον…
      Οι Ferrari και οι Ferraristi πέρυσι μετά απο 2-3 αγώνες ονειρεύονταν πρωτάθλημα….τερμάτισαν τρίτοι..ούτε καν δεύτεροι…
      Η Renault χρόνια ολόκληρα χωρίς ανάσα στον θεσμό και εδώ και 3-4 χρόνια πολεμάει να ξεπεράσει τους προ-προπέρσυνους κινητήρες της Merc και τις Ferrari…

      Η Honda σας φταίει…που παρά τους περιορισμούς εξέλιξης που υπάρχουν χρόνια τώρα στην F1 δεν μάσησε και μπήκε μπας και ξεστραβωθεί και κανας άλλος και μπει…
      Τρώει τα μούτρα εκτός απο το κράξιμό όμως μέχρι στιγμής και αυτό μόνο ενθαρρυντικό δεν είναι για κάποιον άλλον κατασκευαστή που είχε στο πίσω μέρος του μυαλού της να μπει στην F1…

      Δεν νομίζω ότι και η Renault θα αντέξει να βλέπει την Red Bull για πολύ καιρό πάνω απο αυτήν και κάπως έτσι θα έχουμε F1 αλα Indy με 2 κατασκευαστές…

    • Spider

      Εγώ πιστεύω ότι η sauber θα πάει καλά του χρόνου.
      Τώρα για την Ferrari καλό θα ήταν να μην μιλάει κανείς. 70 χρόνια στην F1 δεν έχει κανείς και άλλο 2ος- 3ος και άλλο τελευταίος ποιό κάτω και από την Sauber. Είδες που σου λέω ότι οι ποιό καβαλημένοι είναι οι χονταίοι. Τελευταίοι 3 συνεχόμενα χρόνια,ατέλειωτη ξεφτίλα και ακόμη η μύτη ψηλά..
      Όσο για την Honda, αυτή δεν ήθελε να μπεί από την πρώτη χρονιά των υβριδικών PU, δεν της φταίνε οι περιορισμοί που στο κάτω της γραφής, οι ίδιοι περιορισμοί ισχύουν για όλους. Γιατί οι άλλοι έφτιαξαν υπέρ αποδοτικά και αξιόπιστα PU και η Honda όχι?

    • περαστικός

      Αυτό ακριβώς!!!
      70 χρόνια στην F1 και δεν μπορεί ( ή δεν μπορούσε τελοσπάντων) να χτυπήσει τα Merc σε απόδοση..και περιμένετε να το κάνει η Honda που δεν έχει ούτε τα μισά…!

      Αν αυτό που σου γράφω δείχνει οτι εγώ σαν Hondaιος έχω την μύτη ψηλά μάλλον δεν κατάλαβες το νόημα των όσων γράφω..!

    • Spider

      Η Ferrari είναι η F1 ολόκληρη, δεν μπαινοβγαίνει ανάλογα με τις συνθήκες ή ανάλογα με τα επιχειρηματικά της πλάνα. Το γεγονός ότι στους αγώνες δεν μπορείς να κερδίζεις πάντα, το ξέρουν οι πάντες,εκτός μάλλον από σένα. Όσο για την Honda 8 χρόνια άντεξε σαν πλήρης κατασκευαστής. 4 την δεκαετία του 60 και 4 τα 00’s, χωρίς κανένα πρωτάθλημα φυσικά. Πάντως και σαν BAR-Honda η αιτία που εγκατέλειψε την F1 ήταν η αδυναμία της να παρουσιάσει ανταγωνιστικό κινητήρα…

    • περαστικός

      Ωραία…
      Η Ferrari είναι η F1 ολόκληρη…
      Η Honda είναι ένας τυχοδιώκτης του αθλήματος…

      Εγώ όμως συγκρίνω καταστάσεις και όχι ομάδες…
      Σαφώς και δεν μπορείς να κερδίζεις πάντα αλλά όταν δεν μπορεί να κερδίσει το άθλημα το ίδιο όπως λες…πως να κερδίσει ένας τυχοδιώκτης..?

      Και για να τελειώνουμε…εσύ…σαν υποστηρικτής του αθλήματος του ίδιου…συμφωνείς ή διαφωνείς με την ελευθερία της εξέλιξης και με την κατάργηση των ποινών γιατί συμπλήρωσες λίγο αέρα στα λάστιχα που λέει λογός..?

    • bulldog

      χαχαχαχα….και χωρίς ferrari η f1 θα είναι f1!
      Kαι οι McLaren Ηοnda αν θυμάστε είναι ο πιο επιτυχημένος συνδυασμός με νίκες σε όλους πλην ενός τους αγώνες μιας σεζόν(και το πλην 1 λόγω λάθους του schlesser που ο senna θα του έριχνε γύρο!)

    • bulldog

      χαχαχαχα….και χωρίς ferrari η f1 θα είναι f1!
      Kαι οι McLaren Ηοnda αν θυμάστε είναι ο πιο επιτυχημένος συνδυασμός με νίκες σε όλους πλην ενός τους αγώνες μιας σεζόν(και το πλην 1 λόγω λάθους του schlesser που ο senna θα του έριχνε γύρο!)

    • enigma

      Φταίνε οι περιορισμοί…που αν δεν κάνω λάθος δεν έχουν δικαίωμα όλοι το ίδιο ποσοστό εξέλιξης.

      Αλλά πέραν του ότι όλοι έχουν περιορισμούς ή honda και δεν μπήκε αμέσως στην f1 και πήγε να βάλει και χέρι στο μοτέρ της mercedes.

      Να έχεις δεδομένα από το καλύτερο μοτέρ του grid και να λες ότι ξεκινάς και από το μηδέν…

      Τέλος επειδή αναφέρεται συνέχεια, το ότι πληρώνεται η mclaren και ο alonso από την honda δεν σημαίνει ότι οι άλλοι δεν θα μπορούν να ασκήσουν κριτική.

      Γιατί τα λεφτά που παίρνουν τώρα είναι απλά για να μετριάσει την πίκρα από το γεγονός ότι τους γλεντάει το μισό grid. Να είσαι πρώην πρωταθλητής και να σε περνάνε οι πουθενάδες.

      Ομηρία συνεπώς είναι η χρηματοδότηση μιας και μόλις φύγει η honda θα δείτε ποσο θα πέσει το rate για διαφήμιση στην mclaren. Τα μελλοντικά τους έσοδα έχουν πάει κατά διαόλου.

      Και το ότι είναι 70χρονια η ferrari δεν είναι δικαιολογία για τα χαλιά της mclaren. Την περνάνε ομάδες με πολύ λιγότερα χρόνια από αυτήν στην πλάτη….

      Αν έχει κανείς όρεξη ας μην κα εξ σύγκριση με τις υπόλοιπες ομάδες του grid ας κάνει σύγκριση των χρόνων του alonso, φέτος με πέρυσι να δούμε τι βελτίωση έχει ως τώρα το μονοθέσιο….μία τάξη μεγέθους απλά θα έχουμε και όχι σαφή συμπεράσματα αλλά απλά για την κουβέντα

    • Spider

      Δεν υπάρχουν περιορισμοί πρακτικά φέτος. Το ότι πήγε να βάλει χέρι στο μοτέρ της Mercedes δεν το σχολιάζω. Είναι συζήτηση καφενείου και δεν προτίθεμαι να συμμετέχω σε κουβέντες για θεωρίες συνομωσίας και άλλα φαιδρά.

    • bulldog

      Tι να μη μιλάει κανείς που έχετε θεοποιήσει τη ferrari μερικοί εδώ μέσα…έχει φάει γερές ήττες!

    • bulldog

      Tι να μη μιλάει κανείς που έχετε θεοποιήσει τη ferrari μερικοί εδώ μέσα…έχει φάει γερές ήττες!

    • sotirisb

      Hasegawa σε λενε ρε φιλε??

    • sergio360

      Πλακα μας κανεις?Ουτε εναν αγωνα δεν εχουν τερματισει φετος και συγκρινεις?Ποιους περιορισμους εξελιξης?4 χρονια ειχε για να φτιαξει ενα μοτερ να βγαλει εστω ΕΝΑΝ αγωνα και ουτε αυτο δεν καταφερε.Δεν μιλαμε καν για δυναμη και οδηγησιμοτητα.

    • περαστικός

      Πέρυσι τερμάτισε πιο πάνω απο όλα τα παραρτήματα της Ferrari…και φέτος έχουν γίνει 7 απο τους 20 αγώνες..
      ΔΕΝ ΕΪΝΑΙ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ ΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ!

    • sergio360

      Αν εσενα σε ικανοποιει η McLaren-Honda να παλευει με την sauber με περσινο μοτερ Ferrari και τελικα να βγαινει με εναν βαθμο διαφορα πιο πανω,τοτε να το κοιταξεις.

    • enigma

      Αν θεωρείς ότι δεν φταίει η honda για αυτό το χάλι δεν έχει νόημα να το συζητάμε. Όταν σε παίρνανε μέχρι και ομάδες τύπου force india τότε ναι η honda μας έφταιξε.

      Το λένε όλοι στην mclaren, το παραδέχονται και στην honda ότι είναι πίσω αλλά όχι ο μέσος οπαδός ξέρει καλύτερα..

      Και στην τελική μετά από τρία χρόνια η ferrari διεκδικεί νίκες και η mclaren προσπαθεί να πάρει πόντο. Αν τα θεωρείς ότι είναι συγκρίσιμα, ok….

      Και σχετικά με το η honda μας φταίει, αυτή έκανε δηλώσεις για νέα εποχή παντοκρατορίας. Αυτοί ανέβασαν τις προσδοκίες. Και όταν την προηγούμενη φορά έφυγαν και η ομάδα τους με άλλο μοτέρ πήρε το πρωτάθλημα δεν αφήσε και τις καλύτερες εντυπώσεις.

    • Nerazzuro21

      Επιπλέον, επέβαλλαν στον Ron Dennis τον Alonso γιατί υποτίθεται θα χτυπούσαν πρωτάθλημα πολύ σύντομα. Τόσο ψηλά είχαν βάλει τον πήχη.

    • bulldog

      Ο Αlonso είναι κορυφή!Ο Dennis είναι ένας πανίβλακας και έχει αποδειχθή!

    • bulldog

      Ο Αlonso είναι κορυφή!Ο Dennis είναι ένας πανίβλακας και έχει αποδειχθή!

    • περαστικός

      Δεν είπα ότι δεν φταίει η Honda..
      Φταίει και έχει το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης!
      Τέλος αυτό..!
      Αλλά όταν δίνεις το δικαίωμα σε κάθε διευθυντή άλλης ομάδα πόσο μάλλον της τογιοτα να κάνει δηλώσεις σαν τις παραπάνω πάει να πει ότι και εσύ το έχεις χάσει το παιχνίδι την στιγμή που οι σχέσεις των δυο κρέμονται απο μια κλωστή…
      Η Honda έφαγε και συνεχίζει να τρώει το κράξιμο σαν σάκος του box η Macca έχει χάσει χορηγούς και προσπαθεί να χάσει και τον συνεργάτη της που ταυτόχρονα είναι και χορηγός για να πάει σε ποιόν…?!
      Σε αυτόν που την έδινε δευτεράντζα κάποτε…?
      Κάποιοι που υποστηρίζουν Macca το επικροτούν κιόλλας!!!
      Macca είσαι !!!
      Καλύτερα τελευταίος με τα όποια προβλήματα παρά μια ζωή παράρτημα και δευτεροτριτοτέταρτος και να παρακαλάω να φύγει η εργοστασική Merc και η κάθε Merc για να δω πρωτάθλημα!
      Αν η Macca έβρισκε έναν νέο κατασκευαστή ή είχε σκοπό να κάνει κάτι δικό της θα ήμουν ο πρώτος που θα το επικροτούσε..!

      Δεν νομίζω ότι η συνεργασία θα πάει πολύ ακόμα…
      Αλλά απο τους 2 η Honda ότι είχε να χάσει το έχασε….δεν έχει πιο κάτω…είναι ή αποχώρηση ή άνοδος…
      Η Macca όμως..?

    • Nerazzuro21

      Δεν εκπροσωπώ του οπαδούς της Macca γι’αυτό θα σου απαντήσω μόνο για τον εαυτό μου. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει σωστή και λάθος απόφαση. Μακροχρόνια καμία από τις δύο επιλογές δεν φαίνεται να είναι η ενδεδειγμένη.
      Από τη μία υπάρχει η σημερινή κατάσταση με τη Honda. Κακά τα ψέματα, οι Ιάπωνες δείχνουν πελαγωμένοι. Παρά την ενθαρρυντική βελτίωση πέρυσι είμαστε πάλι στο 0. Η Honda έχει εντοπίσει τα προβλήματα από το Δεκέμβρη και έχει φτάσει Ιούνιος και ακόμα περιμένουμε την αναβάθμιση. Παρά την βελτιωμένη έκδοση της MGU-H τα προβλήματα αξιοπιστίας. Στον Καναδά εμφάνισε πρόβλημα για πρώτη φορά και η ICE. O Hasegawa έλεγε χτες ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στη συσχέτιση ανάμεσα σε πίστα και δυναμόμετρο. Η McH θα έρθει πιθανότατα τελευταία στο φετινό πρωτάθλημα. Δεν φαίνεται να υπάρχει φως στο τούνελ.

      Από την άλλη, υπάρχει η πιθανή επιστροφή στη Mercedes με τα γνωστά θετικά και τα γνωστά αρνητικά. Η επιστροφή της McLaren Mercedes θα φέρει σίγουρα περισσότερα χρήματα από FOM και χορηγούς αλλά από την άλλη θα αρκεστεί σε περιστασιακά πόντιουμ, όπως η Red Bull, στην καλύτερη. Θα μπορούσε να είναι μία απολύτως προσωρινή λύση μέχρι να έχουμε οριστικοποίηση των κανονισμών για μετά το 2020.
      Με την έλευση του Brown νομίζω πως είναι ξεκάθαρο τι προτιμούν οι μέτοχοι(πλην Ron) αν δεν μπορούν να έχουν και τα δύο.

    • Αννίβας

      Η Renault δεν είναι τόσα πολλά τα χρόνια που έχει να πάρει πρωτάθλημα και μην ξεχνάτε πως η δύναμη του κινητήρα και ο τρόπος που εκμεταλλευόταν τα καυσαέρια ώστε ο Νιουη να κάνει τα θαύματα του ήταν αυτό που έκανε την Red Bull να κάνει περίπατο.
      Η Honda πότε ήταν η τελευταία φορά που πήρε πρωτάθλημα;

    • Κούκος

      Θα ήταν το 2009 αλλά είναι τόσο ηλίθιοι οι Ιάπωνες που δε κατάλαβαν καν ότι πάνε για πρωτάθλημα και αποχώρησαν!!!! Μιλάω φυσικά για την Brawn GP που μετονομάστηκε από χόντα ένα μήνα πριν το πρωτάθλημα. Γενικά οι τύποι δε ….. καλύτερα να πάνε αλλού εδώ απλά ιστορικά μιλώντας διασύρονται.

    • Ahilleas Tsikelis

      O Brawrn ειπε πως χωρις κινητηρα απο την Μερκ αυτο το 2009 δεν θα ειχε συμβει ποτε.

  • πιστευω αν ειχε τον ιδιο κινητηρα με την μερκ ο συνδιασμος αλονσο μακλαρεν που τωρα δειχνει να εχει κατι καλο πιστευω θα ηταν ο τριτος διεκδικητής του τιτλου .. αλλα η μερκ θα το επετρεπε αραγε ;;; μακαρι να ερχοταν ενας νεος κατασκευαστης οπως η bmw ή και η toyota που εχει και εμπειρια …

    • Spider

      Είδαμε και την Toyota,άλλη ξεφτίλα και αυτή. Ένας τεράστιος σκασμός λεφτά και αποτέλεσμα (0) μηδέν.

    • bulldog

      Eπίσης είδαμε και τα χάλια των βαυαρών…

    • bulldog

      Eπίσης είδαμε και τα χάλια των βαυαρών…

  • Akis-F1 FAN

    Πάντως αν πάρουν κινητήρες της Μερκ αυτό σημαίνει ότι συμβιβάζονται με τη 2η θέση στην καλύτερη ; Γιατί όσο υπάρχει και η εργοστασιακή ομάδα, δύσκολα να παίρνουν ισάξιους κινητήρες….εκτός αν έχουν στο μυαλό τους αυτό που λένε ότι η μερκ μετά το 2020 θα συμμετέχει μόνο ως κατασκευαστής κινητήρων, οπότε θα πάνε από τότε και μετά για πρωταθλήματα.

    • Christos-

      Σίγουρα η Mercedes θα τσιμπήσει τιμούλα εάν θέλουν ισάξιο κινητήρα.

    • Akis-F1 FAN

      Καλά τιμούλα θα τσιμπήσει έτσι και αλλιώς φαντάζομαι, γιατί όπως και να το κάνουμε είναι ρίσκο να δώσεις το μοτερ σου που είναι το καλύτερο του γκριντ σε ομάδα όπως η μακλαρεν….γιατί φαντάσουν τώρα να έχεις εργοστασιακή ομάδα και να σε νικάει η μακλαρεν με τον κινητήρα σου….γι αυτό νομίζω δεν παίζει να δώσουν ισάξιο κινητήρα όσα και να σκάσει η μακλαρεν….που εδώ που τα λέμε δεν έχει να σκάσει και πολλά με την έλλειψη χορηγών κτλ κτλ

    • sotirisb

      Λες και υπαρχει περιπτωση να τους κερδισει η McLaren, η οποια εχει μια πενταετια να φτιαξει ενα καλο σασι.

    • Nerazzuro21

      Και η Ferrari την τελευταία πενταετία είχε στην καλύτερη μέτρια σασί αλλά φέτος χτυπάει στα ίσια το πρωτάθλημα. Το παρελθόν δεν είναι ένδειξη για το τι θα κάνουν οι ομάδες στο μέλλον. Ας δώσει η Merc ισάξιο κινητήρα και θα δούμε αν μπορεί να τους κερδίσει η McLaren ή όχι. Αλλά δεν πρόκειται να το κάνει για να έχει το κεφάλι της ήσυχο.

    • περαστικός

      Έτσι είναι!
      Η Ferrari έδιωξε τον Αλονσο που και εκεί έκραζε…
      Δούλεψε σαν ΟΜΑΔΑ και δεν ξεκατινιαζόταν το τμήμα εξέλιξης κινητήρα με το τμήμα εξέλιξης του σασί απο την πρώτη στραβή έδιωξε κόσμο προσέλαβε καινούριο και έφτασε εδώ που έφτασε..!
      Σε αντίθετη περίπτωση με την Macca που απο τις πρώτες στραβές έβγαινε ο Μπουλης και ο Ferni και πετούσαν σκατά απο τον στόμα τους…

    • Nerazzuro21

      Υπάρχει βέβαια μία σημαντική διαφορά. Το τμήμα του σασί και το τμήμα κινητήρων της Ferrari είναι τμήματα της ίδιας εταιρείας. McLaren και Honda, δυστυχώς, ποτέ δεν λειτούργησαν σαν μία ενιαία ομάδα αλλά σαν δύο διαφορετικές οντότητες.
      Τον Αλόνσο τον ξέρουμε. Έτσι ήταν πάντα. Η Honda όμως τον ήθελε στην ομάδα, όχι η McLaren. Έπρεπε να προβλέψουν οι Ιάπωνες ότι αν τα πράγματα δεν πήγαιναν καλά θα είχαμε εκρήξεις του Ισπανού.
      Τον Μπούλη τον έχω κράξει πολλές φορές για αυτά που έχει πει. Τα προηγούμενα χρόνια απλά προσπαθούσε να στρέψει την προσοχή του κόσμου στον κάκιστο κινητήρα και όχι στο μέτριο σασί. Έχει δώσει όμως και η Honda πολλά δικαιώματα. Ειδικά φέτος.

    • bulldog

      Τι λες ρε φίλε…ο Fernando οδηγούσε στο 150% στην Ferrari και η ομάδα ήταν άθλια…ανοργάνωτη!!!!Και η πανάθλια μακλάρεν με τα μετριότατα σασί θα ήταν τώρα τελευταία χωρίς τα πολύτιμα δεδομένα που δίνει ο καλύτερος οδηγός στο grid τον οποίον έχει χαντακώσει!

    • bulldog

      Τι λες ρε φίλε…ο Fernando οδηγούσε στο 150% στην Ferrari και η ομάδα ήταν άθλια…ανοργάνωτη!!!!Και η πανάθλια μακλάρεν με τα μετριότατα σασί θα ήταν τώρα τελευταία χωρίς τα πολύτιμα δεδομένα που δίνει ο καλύτερος οδηγός στο grid τον οποίον έχει χαντακώσει!

    • Akis-F1 FAN

      Έλα ρε φίλε γίνεσαι άδικος….το σασί το περσινό και ειδικά το φετινό είναι από καλά εως πολύ καλά, αλλά με τέτοιο χρέπι στην πλάτη ( φέτος ειδικά ) δε γίνεται ούτε να αναδειχθεί ούτε να το αναπτύξει ικανοποιητικά η ομάδα. Με ίδιο κινητήρα και το πολύ καλό φετινό σασί ως βάση, ποιός μπορεί να αποκλείσει ότι του χρόνου θα απειλούσαν τη Μερκ ;;

    • Hercooligan

      Το σασί της Mclaren από τότε που συνεταιρίστηκε με τη Honda, είναι το ελαφρύτερο και μικρότερο όλων, αν βάλεις έναν κινητήρα σχετικά καλύτερο, πχ Renault, θα ανέβει 4 θέσεις.

    • Mika

      Kι ετσι να ειναι, ειναι πολυ καλυτερα απο τη θεση που ειναι τωρα, στο πατο του πινακα..
      Φτιαχνουν την ομαδα, εμπλουτιζονται με ανθρωπινο προσωπικο, κι απο το 2020 βαζουν φουλ τις μηχανες οπως ηταν παλια η West Maclaren Mercedes….
      Mπορει να γυρισει κι ο Lewis τοτε..

    • Κούκος

      Σε ένα παράλληλο σύμπαν επιπροσθέτως σε αυτά που είπες, επιστρέφει ο Νewey και ο Κιμαρος…. :-)

    • Spider

      Τον …Κίμαρο πάρτε τον από του χρόνου. Ένα πρόβλημα να λύνεις, ένα να δημιουργείς.

    • Κούκος

      Θα σου το ΄΄δώσω΄΄ αν και κακούλης!

    • Akis-F1 FAN

      Κάτι μου λέει ότι το 2020 ο Λουις θα είναι ραπερ και όχι οδηγός ;-P

    • Mika

      Ξεχασες και το ηθοποιος, κι αυτο του αρεσει….!!

  • καλα αμα ισχυσει το διαζυγιο πρεπει να μιλαμε για το πιο epic fail come back της τελευταιας 30ετιας……….πιο πολλα χρονια δεν λεω…γιατι δεν ξερω για τα παλιοτερα χρονια !!!!!!

    υ.γ GAZOKILLER….οσο εγραφες το αρθρο…..ποσα χαμογελα εσκαγες ρε ????? πες το μην ντρεπεσαι !!!! :-P

    • περαστικός

      Αν θυμάσαι κάποια στιγμή σου είχα γράψει για κανονισμούς που αποτρέπουν την αναβάθμιση στο βωμό του κόστους…

      Θέλω να έχω κύριε όσους κινητήρες γουστάρω και να αλλάζω ακόμα και στο πιτ στοπ αμα λάχει…

    • Mika

      Ποια χαμογελα ρε? Τουμπες εκανε!!!
      :p

  • Nerazzuro21

    Η απόφαση φαίνεται να είναι ειλημμένη. Απλά για τα μάτια του κόσμου θα περιμένουν την αναβάθμιση της Honda πριν ανακοινώσουν το διαζύγιο. Αυτό θα γίνει πιθανότατα πριν το Spa. Μετά και τις δηλώσεις του Hasegawa, ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα συσχέτισης ανάμεσα στην πίστα και στο δυναμόμετρο της Honda, οι Ιάπωνες δεν δείχνουν ικανοί να γυρίσουν την κατάσταση.

    • Mika

      Να το ανακοινωσουν στη Suzuka!!!
      :p
      Kαταλαβαινεις τι au bord de l”aeu ειναι η Ηοnda…Δεν φτανει που δεν εχουν ουτε αποδοση, ουτε αξιοπιστια, θα τρωνε τωρα κι αλλο απο το χρονο τους για να βρουν που χανεται η μεταφραση, απο το δυναμομετρο στη πιστα..
      Δεν εχουν δωσει καθαρη απαντηση ποτε θα ερθει η αναβαθμιση, που αναμενοταν στον Καναδα…Πρεπει να ειναι εντελως χαμενοι, δεν εχουν ιδεα τι πρεπει να κανουν για να το φτιαξουν..
      Και για να μην παρεξηγηθω απο διαφορους, μιλαω για τη συγκεκριμενη χρονικη στιγμη…..

    • Hercooligan

      Κλαίω!
      Το καλύτερο απ’ όλα θα ήταν στη Suzuka να τρέξουν με Mercedes!!!

    • Mika

      Αυτο θα ηταν trolling στα καλυτερα του!!!!
      :p

  • Christos-

    Θα τους το κλείσει το μαγαζάκι ο Fernando:P

  • Christos Dimou

    Όταν ρισκαρεις υπάρχει πάντα η πιθανότητα τα πράγματα να στραβωσουν.

  • Maleas George

    Sauber για πρωτάθλημα του χρόνου τι απόδοση έχει? :Ρ

    • gronholm89

      Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

  • Scooby r22b

    Τι κρίμα. . .https://youtu.be/QXCGnTy-v2M

  • George Liverpool

    Δεν μπορω να πω ο,τι μου αρεσει αυτο,αλλα ετσι οπως εχει η κατασταση ειναι η καλυτερη λυση.Θα μου αρεσε η mclaren να επιστρεψει στις νικες με τη honda,οταν ομως ανταγωνιζεσαι τη sauber και βγαινεις δευτερος,τοτε το πραγμα εχει στραβωσει ασχημα.Πολλα χρηματα και εργατοωρες εχουν χαθει γι’ αυτο το project.Αν οι ιαπωνες καταφερουν να φτιαξουν ανταγωνιστικη μοναδα ισχυος καποια στιγμη και αν η mclaren δεν δεσμευεται απο συμβολαιο με αλλο προμηθευτη,τοτε ας γινει επανενωση.Μεχρι τοτε,καλυτερο θα ειναι να χωρισουν,για να βρουν και τα δυο μερη την ηρεμια τους,η honda μακρια απο τη πιεση του ανταγωνισμου και του ονοματος της mclaren,να προσπαθησει να λυσει τα προβληματα της και η mclaren μακρια απο εγκαταλειψεις και ποινες 40 θεσεων καθε δευτερο Σ/Κ.

    Υ.Γ:Σας βρισκω και δικηγορο για το διαζυγιο,αρκει να το επισπευσετε.Οσο πιο γρηγορα γινει η ανακοινωση,τοσο το καλυτερο.

    • περαστικός

      Εγω ΑΝ ήμουν Honda δεν θα γυρνούσα..
      Τρώω το κράξιμό τόσο καιρό απο οποιονδήποτε έχει δει F1 έστω και μια φορά στη ζωή του…τρώω το κράξιμο απο έναν πρωταθλητή που το τελευταίο του πρωτάθλημα ήταν πριν καμιά 10ετία… αλλά κυρίως το κράξιμό απο τον συνεργάτη μου ο οποίος για πολλά χρόνια πριν απο μένα η καλύτερη θέση που είχε δει ήταν η τρίτη ενώ είχε στόχο την δεύτερη…

      Δεν είμαι όμως..και κάτσε να δουμε ΑΝ καταφέρει η Honda πρώτα να φτιάξει κινητήρα που να τερματίζει..

    • George Liverpool

      Η mclaren τελευταια φορα που διεκδικησε τιτλο στα ισια,ηταν το 2012.Δεν ειπα εγω οτι ηταν σε καλη κατασταση πριν ερθει η honda.Η πτωση ειχε αρχισει απο το 2013.Ομως,αυτο που γινεται τωρα ειναι ντροπιαστικο,το λιγοτερο.Ενας κολοσσος της αυτοκινησης,βαζει το ονομα του στη γραμμη,αλλα εδω και 3 χρονια αποτυγχανει παταγωδως να δειξει κατι ανταγωνιστικο απο μερους του.Μιλαμε για τεραστιο φιασκο,αρα δικαιολογημενα ενας οδηγος του βεληνεκους του alonso,θα ξεσπασει με αυτα που βιωνει.Να πω για μια ακομη φορα,οτι δεν ειμαι οπαδος του,αλλα σεβομαι απεριοριστα την ικανοτητα του.Η mclaren απο την αλλη,βλεποντας το χαλι αυτο,ειδικα φετος που υπηρχαν ελπιδες για κατι καλυτερο λογω των κανονισμων,δικαιολογημενα και αυτη αγανακτει.Χανει ανταγωνιστικοτητα,αρα δεν διεκδικει νικες,προβολη,χορηγους κλπ.Ζημιωνεται το brand name της και αποδυναμωνεται οικονομικα.Για ποσο καιρο ακομη θα μπορει να ξοδευει τοσα πολλα χρηματα,χωρις να εχει αποτελεσμα,μεχρι τα οικονομικα της να χειροτερευσουν κι αλλο;;Οταν κανεις μια καινουρια επενδυση,ρισκαρεις στην αρχη,ξοδευεις χρηματα και υπαρχει η πιθανοτητα να αποτυχεις.Ε,αυτο εγινε τωρα.Αν τελικα φτιαξει ανταγωνιστικη μοναδα,εγω θα ηθελα να συνεργαστουν ξανα.Ας χωρισουν τωρα ομως και μετα βλεπουμε :P

    • περαστικός

      Άλλοι κινητήρες το 12 άλλοι κανονισμοί στην εξέλιξη..
      Αν δεν κάνω λάθος όμως η Honda εκτός απο προμηθευτής είναι και χορηγός της ομάδας..πλερώνει και τον Αλόνσο
      Συμφωνώ σε όλα τα υπόλοιπα ότι η είσοδος της Honda μέχρι τώρα είναι απογοητευτική-ντροπιαστική ακόμα και για την ίδια αλλά το κράξιμο πρέπει να πέφτει και με μέτρο…
      Ειδικά όταν είναι απο τους “συνεργάτες” σου..γιατί όταν όπου σταθείς και όπου βρεθείς λες για τα χάλια της επιχείρησης σου τότε μειώνεις και την αξία της..

    • Spider

      Η αλήθεια είναι ότι όσο καλός οδηγός και να είναι ο Αλόνσο η συμπεριφορά του είναι ελεεινή. Δεν πας στη Suzuka, στο σπίτι της Honda και να φωνάζεις κινητήρας GP2, ακόμη και αν είναι κινητήρας GP3. Ειδικά λαμβάνοντας υπόψη τον κώδικα αξιών και ηθικής των Ιαπώνων αυτό είναι απαράδεκτο. Η ευγένεια και ο τρόπος που αντιμετωπίζεις τις δυσκολίες δείχνει το χαρακτήρα του ανθρώπου.

    • περαστικός

      Μόνο ο Αλόνσο…?
      Ο Μπούλης πόσες φορές έχει βγει και έχει πει ότι “το σασί είναι κομπλέ..ο κινητήρας φταίει..”?
      Πραγματικά αν ήμουν Honda και κάτι καλό να είχα να τους δώσω δεν θα το έδινα..!
      Λάστιχο σκάσει, τον κινητήρα θα κατηγορήσουν και ο “καημένος” πάλι ο Αλόνσο και η Macca θα είναι….

    • George Liverpool

      Το radio στη suzuka ηταν σιγουρα μια προμελετημενη ενεργεια @georgehalkias:disqus.Ο alonso ηξερε τι εκανε και πολυ καλα εκανε.Αν οι ιαπωνες για να “προστατεψουν” την τιμη και τη περηφανια τους,δεν ειναι διατεθιμενοι να ριξουν τα μουτρα τους και να δουλεψουν με εξωτερικους συνεργατες(λες και ειναι οι μονοι που θα το εκαναν),αλλα αντιθετα εφτασαν στη τριτη χρονια για να προσλαβουν τον mario illien και να λυσουν τα προβληματα τους,δεν ξερω τι ειναι περισσοτερο ατιμωτικο.Να εχεις αυτη την εικονα στους αγωνες η να αρνεισαι να αλλαξεις προς το καλυτερο;;ΔΙαλεγεις και παιρνεις.Επενδυονται εκατονταδες εκατομμυρια στην f1,δεν μπορει καποιος να περιμενει τη honda να λεει arigato και να κανει υποκλισεις σεβασμου,αλλα οταν ο κινητηρας μπαινει στο μονοθεσιο,να ξερναει λιπαντικο απο πισω λες και τραβηξαν την ταπα ή οταν ειναι στο τελος της ευθειας ο alonso και ο massa στην αρχη της,να του τρωει το πλεονεκτημα σε 400 μετρα.Ειναι κι επικινδυνο στη τελικη.

    • Spider

      Ακόμη χειρότερα εάν ήταν προμελετημένη κίνηση. Οι Ιάπωνες μπορεί να απέτυχαν δεν το έκαναν όμως εσκεμμένα,δουλεύουν νυχθημερόν,απλά δεν είναι αποτελεσματικοί. Το έχω ξαναπεί, δεν φταίει μόνο η Honda, φταίει και η Mclaren που ήθελε αποκλειστικότητα και δεν μάζευε δεδομένα. Συνεπώς η συμπεριφορά του είναι ελεεινή. Κοίτα, δεν θα μάθουμε τώρα τον Αλόνσο. Μεγάλος οδηγός αλλά μεγάλη κουφάλα. Όπου πήγε μπουρδελο τα έκανε. Και στην πρώτη του φορά στην Mclaren και στην Ferrari και ξανά μανά στην Mclaren. Μόνο στην Renault με τον απατεώνα τον briatore δεν δημιουργούσε θέματα,μάλλον γιατί είχε βάλει το αφεντικό του να ασχολείται με αυτά…

    • George Liverpool

      Καλα εκανε και ειπε για gp2 ο alonso.Αυτο ειναι και ακομα χειροτερα μην σου πω.Οι ιαπωνες ειναι αυτοι που αποτυγχανουν,ενω νομιζαν οτι θα κανουν περιπατο.Λεει ο hasegawa ο,τι το MGU-H,αντεχει 2 αγωνες το πολυ και αυτο μετα απο 3 χρονια.Οταν αποτυγχανεις συνεχως, σκυβεις το κεφαλι και χρησιμοποιεις την εργατικοτητητα και το μυαλο σου για να βγεις απο το αδιεξοδο.Αν μπορεις να βρεις και μια καλη βοηθεια,τοσο το καλυτερο.Οσο λειτουργεις εγωιστικα,αλλα δεν εχει αποτελεσματα,λυπαμαι αλλα δεν θα σε λυπηθω.Εγω δεν ειπα πως δεν δουλευουν,ομως κατι γινεται λαθος.

    • George Liverpool

      Δεν ειπα ο,τι ισχυαν οι ιδιοι κανονισμοι το 2012.Το εβαλα ως σημειο αναφορας.Πραγματι,η honda συνεισφερει περι τα 100(;;)εκ δολλαρια το χρονο στο budget της ομαδας και πληρωνει τον alonso.Ομως,ετσι οπως εχει η κατασταση,η mclaren αποφασισε να πιεζει δημοσια τη honda,μπας και ξυπνησει καθολου.Τριτη χρονια αντι να γινουν κι αλλα βηματα εμπρος,πηγαμε παλι στο μηδεν.Ε,αυτο ειναι απαραδεκτο.Σε μια συνεργασια,οταν συνεισφερεις εσυ και ο αλλος αποτυγχανει συνεχως,δεν μπορεις να συνεχισεις με την ιδια υπομονη,μεχρι να αποφασισει να ξυπνησει.Εσυ τι θα εκανες στη θεση της mclaren;;

    • περαστικός

      Θα έδιωχνα τον Μπούλη και θα απαιτούσα να φύγει και ο Alonso …
      Θα έπαιρνα τον Button για δοκιμαστή..και θα έδινα τα ρέστα μου για 2 νέους ταλαντούχους οδηγούς…πχ Rikki..
      Θα έκανα μυστική συμφωνία με την Honda ότι αφού δεν θέλει εξωτερική βοήθεια για κάθε χορηγό που φεύγει θα αναπληρώνει τα φράγκα αυτή και θα έβγαινα να κάνω δηλώσεις ότι πάει και το 2017…καλό 2018….θα έτρεχα χωρίς άγχος και πίεση απο κανένα φούστη..πλήν των οπαδων..
      Α και θα απαιτούσα απο την Honda να βρει και άλλα θύματα εκτός απο μένα να δίνει τα χρέπια της…

    • George Liverpool

      Ενταξει τοτε,ευτυχως που δεν τρεχεις εσυ την ομαδα.
      1ον:ο boullier δεν εχει τα εργαλεια στη διαθεση του για να δουλεψει σωστα,συνεπως δεν μπορω να κρινω εαν δεν κανει για τη θεση.Οταν ειχε αυτο το ρολο στη lotus,καταφερε να την κανει να κερδιζει και να διεκδικει βαθρα,ενω ειχε budget μικροτερο απο τους ανταγωνιστες της.
      2ον:o button δεν ξερουμε αν θα ηθελε να εχει το ρολο του δοκιμαστη και δεν εχει νοημα να τους δωσεις μια τετοια θεση.Καλυτερα να μπει στη θεση αυτη καποιος ανερχομενος οδηγος,ωστε να παιρνει παρασταστεις απο το μονοθεσιο στα δοκιμαστικα και να μαθαινει πως δουλευει το πραγμα.
      3ον:νομιζεις ο,τι η honda θα σου πει σε ολα ναι;Σιγα μην κανει και ανακαινιση στο σπιτι σου.Ρητρες αποδοσης υπαρχουν σιγουρα,αλλα δεν ειμαστε σε θεση να τις ξερουμε.
      4ον:δεν υπαρχει περιπτωση να ερθει κανενας νεος καλος οδηγος,οσο επικρατει αυτη η κατασταση στην ομαδα,απλα το ξεχναμε αυτο.
      Και τελος,το βρηκε το “θυμα” της η honda,το θεμα ειναι η mclaren να δει αποτελεσματα και να βγει απο το θεοσκοτεινο τουνελ που ειναι 3 χρονια τωρα.

    • Mika

      Kαι εμενα θα μ αρεσε να πετυχει αυτος ο συνδυασμος Mclaren-Honda αλλα το πραγμα δεν δουλευει..Δεν ξερω αν υπαρχει διαφορα φιλοσοφιας κι αποψεων, αλλα αυτο εχει εξελιχθει σε φιασκο..Και δεν μπορει η Μακλαρεν να περιμενει τη Χοντα να λυσει τα προβληματα, οταν καθε χρονια τα παει και χειροτερα και κανει βηματα πισω αντι για εμπρος.
      Ας παει στη Sauber, ας κατσουν λαου λαου να λυσουν τα θεματα τους κι αμα λαχει, ας την εξαγορασουν κιολας….Η Μακλαρεν δεν μπορει να περιμενει 10 χρονια να φτιαξουν αυτοι κινητηρα…

  • περαστικός

    Να γυρίσουν στην Μερκ..μιας και δεν φαίνεται ούτε στο μακρινό μέλλον είσοδος καινούριου κατασκευαστή στην F1…
    Να είναι μια ζωή δεύτεροι, να έχουν χορηγούς και φράγκα τα οποία ότι και να τα κάνουν δεν θα αξιοποιηθούν ποτέ για να τερματίσουν πρώτοι…
    Να συνεχίσουν να κράζουν την Honda και ΑΝ ποτέ αυτή κάνει κάτι αξιόλογο με την Sauber πχ να τους τρίβει στην μούρη τις δηλώσεις τους…
    Θα μπορούσαν τουλάχιστον τόσο καιρό να έχουν κάνει δικό τους τμήμα εξέλιξης κινητήρα αλλά αυτοί ΟΥΤΕ αυτό δεν έκαναν..ούτε τώρα ούτε παλαιοτέρα όταν κατάλαβαν ότι η Μερκ του πλασάρει “δευτεράντζα”

    Μεγάλα λόγια ακούστηκαν και γράφτηκαν πριν μπουν στο χορό και σίγουρα μόνο αποτυχημένη θεωρείται μέχρι τώρα η επιστροφή της Honda στην F1…
    Δεν έφυγε όμως και δεν δείχνει διατιθεμένη να το κάνει παρά της αντίξοες συνθήκες που επικρατούν μέχρι στιγμής..

  • Mrdesperado32

    αυτο θα ειναι το καλυτερο και για τις 2.και η χοντα δε θα ξεφτιλιζεται αλλο και η μακ αν παει στη μερκ θα παιζει πολυ ψηλα.εκτος και αν δεν ειναι μονο θεμα κινητηρα η ολη αποδοση αλλα και ενα φταιξιμο να το χει και η μακ.ειδωμεν

    • Κούκος

      Μα για να καταλάβουμε αν φταίει η McLaren και κατά πόσο, πρέπει επιτέλους να τερματίσει μια φορά!! Εδώ δε μπορούν να κάνουν δοκιμές στο 100% της απόδοσης του κινητήρα… Τι να προλάβει να δείξει το δόλιο το σασί της McLaren!

  • Anestis Genk

    Εμένα ο συνδυασμός Μάκα Χόντα ποτέ δεν μ’άρεσε. Ακόμη και τα “χρόνια Senna”, διότι τότε θεωρώ πως πρόδωσαν την Williams και προτιμούσα την Μάκα με Πόρσε μοτέρ. Στα νεότερα χρόνια γούσταρα το MCL Benz και να μην έχει η Benz δική της ομάδα. Αφού και τώρα μερικές φορές θέλω να πω mercedes και λέω mclaren, τόσο ταυτισμένες είναι για μένα.

    Όσο για την honda…τελευταία φορά που θυμάμαι η Honda να ράβει είναι όταν το λέγαν Mugen το μοτέρ, με την Jordan.
    Τα 3 χρόνια δεν είμαι σίγουρος πως είναι αρκετά πάντως. Ομάδες κατασκευαστές(σασί+μοτέρ) όπως Ferrari, Honda, Renault, Mercedes, είχαν όλες πέτρινα χρόνια. Σίγουρα όχι τόσο χάλια όσο η φετινή Μάκα, αν και η honda f1 ήταν μεγάλο ρετάλι κι αυτή το 2007 και 2008. Σε 10 χρόνια έχει πάθει χοντρό κάζο 2 φορές η honda. Θεωρώ πως η δομή της honda είναι τόσο γραφειοκρατική/άκαμπτη που δεν ταιριάζει στο ευέλικτο περιβάλλον της F1. Παρόμοια προβλήματα δομής εμφανίζει κατά καιρούς και η Ferrari.

    Θα το ρίξω όμως και στους κανονισμούς το φταίξιμο. Όπως είναι τώρα οι κανονισμοί, όλοι (θέλουν)να πάρουν Mercedes, εκτός από Ferrari και Renault που είναι “εργοστάσια” και Sauber που πάει honda για την χορηγία και μόνο.

    • Nerazzuro21

      Και το 2004 είχε κάνει καλή δουλειά η Honda, σαν BAR-Honda. Απλά τότε είχε την ατυχία να πέσει πάνω στην εξωπραγματική F2004.

    • Spider

      Εγώ θυμάμαι θεαματικές ανατινάξεις με άσπρα σύννεφα λαδιού να βγαίνουν από τις εξατμίσεις. Όσοι ασχολούνται λίγο ποιό βαθιά με τα τεχνικά της F1 γνωρίζουν ότι την περίοδο 2004-2008 το βασικό πρόβλημα της Honda ήταν οι κραδασμοί μόλις περνούσαν τις 18000 σαλ, με συνέπεια μειωμένη οδηγισιμότητα και αξιοπιστία. Και μπορεί το 2004, επειδή τα μοτέρ γυρναγαν σε ποιό λίγες στροφές το θέμα αυτό να ήταν μικρότερο,όσο όμως τα χρόνια περνάγαν και οι στροφές ανέβαιναν τόσο ποιό μεγάλο ήταν το πρόβλημα. Αποτέλεσμα ήταν να φύγουν από την F1 και η ομάδα σαν brawn go με μοτέρ Mercedes να πάρει το πρωτάθλημα.
      Οκ, βοήθησε και ο διπλός διαχύτης..

    • Nerazzuro21

      Αναφερόμουν στην απόδοση εκείνη της χρονιάς. Η Honda πάντα είχε προβλήματα με την αξιοπιστία στην πρόσφατη ιστορία της. Το θέμα με τους κραδασμούς ήταν γνωστό. Νομίζω, μάλιστα, ότι το είχαμε συζητήσει και μαζί πριν λίγο καιρό. Για το 2009 έχεις απόλυτο δίκιο. Ο συνδυασμός διπλού διαχύτη και κινητήρα Mercedes έφερε την επιτυχία. Αν έλειπε κάτι από τα δύο το πρωτάθλημα, πιθανότατα, δεν θα πήγαινε στη Brawn.

    • περαστικός

      Η Honda έφυγε απο την F1 λόγο οικονομικών προβλημάτων..
      Οικονομική κρίση-σεισμοί και καταστροφές εργοστασίων στην Ιαπωνία…
      Απο τότε παραπαίει γενικά σε όλους τους τομείς

      Όσο για στροφές και αξιοπιστία πήγαινε ψάξε τα στατιστικά να δεις ότι ο κινητήρας της ήταν απο τους πιο υψηλόστροφούς αν όχι ο πιο υψηλόστροφος και απο το 2005-6 και μετά είχε πιο λίγες εγκαταλείψεις και απο Maclaren Mercedes και απο Sauber-BMW και απο Cosworth και απο όλα τα παραρτήματα της Ferrari…

    • Spider

      Το 2005 (V10) η Ferrari δεν έδινε κινητήρα σε άλλη ομάδα. Το 2006 (V8) έδωσε στην Red Bull, και όσες φορές έμεινε αυτή,έμεινε είτε από σύγκρουση-έξοδος, είτε από υδραυλικά και μία φορά από ημιαξόνιo.Καμία από κινητήρα.
      Τώρα πως γίνεται με περιοριστή στις 19000 σαλ το 2006-7-8 ο Honda να ήταν ποιό υψηλόστροφος αυτό πρέπει να μας το εξηγήσεις. (Μάλλον επειδή ήταν Honda…ή αλλιώς το καλάμι που λέγαμε).
      Οι πραγματικοί λόγοι της φυγής της Honda πάντως δεν μπορούν να βρεθούν πάντως κάνοντας search στο…google.

    • περαστικός

      Περιοριστή στις 19 αλλά μόνο η Ferrari και η Honda δούλευαν σε εκείνες τις στροφές..μάλλον γιατί η Honda ήθελε να σπάει τα μοτέρ της..την στιγμή που Cosworth Renault Mercedes BMW (μετά το 07) δούλευαν μέχρι τις 18 βαριά βαριά 18.5…

      Δεν αρνούμαι ότι κάνω search στο google και διαβάζω διάφορα άρθρα και γνώμες αλλά τουλάχιστον προσπαθώ να κάνω αντικειμενικό ψαξιμο…
      Όσο έβλεπα F1 τότε όμως απο αυτά τα λίγα που θυμάμαι, άκουγα και διάβαζα δεν θυμάμαι να λένε πουθενά ότι ο κινητήρας της Honda τότε ήταν αναξιόπιστος είχε τριγμούς και άλλα τέτοια νόστιμα…
      Αυτά τα διαβάζω και τα ακούω τώρα απο τους μετά Χριστό προφήτες και προσπαθώ να ανατρέξω στο παρελθόν για να τους αποδείξω με νούμερα ότι κάνουν λάθος….

      Η Honda η ίδια το δήλωσε ότι φεύγει για οικονομικούς λόγους τότε….και αποδείχτηκε αργότερα ότι μάλλον έλεγαν αλήθεια γιατί ακύρωσαν ένα σορό project και μοντέλα που είχαν κατα νου εκείνη την περίοδο..για τους ίδιους λόγους..

    • Spider

      Ρε φίλε τι είναι αυτά που μας λες? Τι εξυπνάδες μας λες ότι είχαν περιοριστή στις 19 αλλά εκτός των 2 οι άλλοι δούλευαν τα μοτέρ στις 18-18,5. Για να βάλει η FIA περιοριστή στις 19 σημαίνει ότι όλοι τις ξεπερνούσαν. Που θα μιλήσεις για τους Cosworth,Renault και Mercedes. Ο κάθε πιτσιρικάς που έχει υπολογιστή κάνει και αντικειμενικό ψάξιμο…Άμα διάβαζες κανένα σοβαρό συνδρομητικό έντυπο με εξειδίκευση στην F1 θα ήξερες για τα προβλήματα των κινητήρων της Honda και για την πραγματική αιτία που εγκατέλειψε τα grand prix και όχι για τις δικαιολογίες που είπε στον κόσμο. Επειδή εσύ ανακάλυψες τώρα την F1 δεν σημαίνει ότι κάποιοι άλλοι που ασχολούνται χρόνια είναι μετά Χριστό προφήτες.

    • περαστικός

      Ναι αυτό λέω…
      Υπάρχουν αρκετά video στο internet πλέον που αποδεικνύουν ότι η Honda είχε κάποτε απο τους πιο υψηλόστροφους κινητήρες στην F1…και για το μόνο που έχω αμφιβολίες είναι η χρονολογίες…
      Βλέπεις εδώ και μια 5ετία 6 ετία δεν είμαι και τόσο fan τις F1 και έχουν αρχίσει πλέον να μου διαφεύγουν αρκετά πράγματα…επίσης έχω φάει χαρτζηλίκια ολόκληρα που αργότερα έγιναν μηνιάτικα σε κάθε λογής περιοδικό που σχετίζεται με αυτοκίνητα-μηχανές-μηχανοκίνητο αθλητισμό για να είμαι ο πιτσιρικάς που απλά “ψάχνει”…

      Σοβαρό συνδρομητικό έντυπο και γράφει ότι η Honda έλεγε ψέματα-δικαιολογίες για τα οικονομικά της προβλήματα και ότι οι λόγοι αποχώρησης ήταν άλλοι…
      Μάλιστα…
      Ξέρεις μέχρι πρόσφατα κάποια περιοδικά τα κρατούσα και όταν τα έβλεπα καμιά φορά αναλογιζόμουν σε τι παπ@ριές πήγαινα και έδινα τα λεφτά μου…

  • thymios tsilimparis

    Δεν ξέρω κατά πόσο αυτό είναι εύκολο να γίνει αυτή την περίοδο. Οι ομάδες σιγά σιγά θα αρχίσουν κατά το καλοκαίρι να στήνουν τα πλάνα τους για την επόμενη σεζον.
    ΄Ασε που δεν μπορεί πλέον να αλλάξει κινητήρα η ΜακΛάρεν, αφού η προθεσμία δήλωσης προμηθευτή κινητήρα έληξε στις 6 Μαΐου. Τώρα αν βρεθεί κάποιο παράθυρο…

  • Fαν1ς

    Παιδιά εννοείται πως το ανέκδοτο με την Honda αρκετά κράτησε και πλέον δεν γελάει κάνεις….. Και ίσως να ακούγεται υπερβολικός ο χαρακτηρισμος μου αλλά τι να πει κανείς για τους Ιάπωνες οι οποίοι επιστρέφουν μετά το κάζο του 2009(brawn gp) και κάθε χρόνο πάνε και χειρότερα….!!! Το θέμα όμως είναι άλλο… Η Μακλαρεν επιστρεφοντας στην Mercedes έχει δύο θέματα να αντιμετωπίσει:Πρωτον επιστρέφει “ηττημένη” πίσω στους Γερμανούς δεχόμενη πως δεν της βγήκε το κονσεπτ με τους Ιάπωνες και δεύτερον δεν πιστεύω πως θα μπορέσει να χτυπήσει πρωτάθλημα από την Mercedes όσο θα έχει ομάδα δικιά της και δεν θα είναι απλά προμηθεύτρια κινητήρων! Άρα ίσως η επιλογή να έχει κινητήρες Mercedes έχει “ταβανι” οτιδήποτε καλύτερο από την δεύτερη θέση και κάτω κάτι που δεν μπορεί να είναι στόχος για μια τόσο μεγάλη και ιστορική ομαδα…

    • Nikpap

      Συμφωνω εν μερει…ουσιαστικα γυρνωντας με “κατεβασμενα τα αυτια” στην merc θα κερδισει πολυ καλυτερα αποτελεσματα αμεσα. Δεν νομιζω να την χαλαει κατι τετοιο (και ειδικα τον alonso) ειδικα με την προοπτικη να αποχωρησει η merc αργοτερα ως εργοστασιακη ομαδα…αν παραμεινει η merc και διασφαλιστει με καποια συμφωνια η ιση αποδοση των πελατειακων κινητηρων παλι εχει πιθανοτητες να χτυπησει νικες.

      τωρα ας υποθεσουμε οτι η honda μετα την διακοπη του καλοκαιριου πραγματι παρουσιαζει την πολυποθητη αναβαθμιση και οντως βελτιωνεται η αξιοπιστια και η αποδοση…ναι αλλα και οι υπολοιποι θα εχουν κανει το ιδιο οποτε παλι πισω θα ειναι…πρεπει δηλαδη να κανει τεραστιο αλμα για να φτασει πχ τις redbull και αλλο τοσο για τις merc, ferrari…απλα δεν γινονται αυτα!

    • Fαν1ς

      Αν θα φύγει από την Honda πιστεύω θα κλείσει και οριστικά η πόρτα ακόμα και αν γίνει το θαύμα από πλευράς Ιαπώνων και του χρόνου έχουν ισάξιο κινητήρα, λέμε τώρα….! Τώρα όσον αφορά το αν η Mercedes δίνει στους “πελατες” της τους ίδιους κινητήρες με αυτούς που “φοράει” η ίδια νομίζω πως δεν ισχύει καθως επίσης νομίζω πως σχεδόν σίγουρα δεν θα το έπραττε με μια ομάδα με το μέγεθος-background – μπάτζετ της McLaren! Βέβαια συμφωνώ στο ότι και με αυτούς τους έστω και ελαφρώς “εξημερωμενους” γερμανικούς κινητήρες θα μπορούσε η McLaren να έχει καλά αποτελέσματα εδώ και τώρα καθώς το αμάξωμα δεν δείχνει να είναι κακό… Δυστυχώς όμως οι Άγγλοι(όπως και η Red Bull) βρίσκονται σε ένα δύσκολο μονοπάτι και αν δεν βρεθεί ανεξάρτητος προμηθευτής κινητήρων δύσκολα θα μπορέσουν να διεκδικήσουν πρωτάθλημα όπως και η Williams….

  • Γιάννης

    To μοναδικό πράγμα στο οποίο είναι καλός ο Αμερικανός χαρτογιακάς είναι τα επικοινωνιακά παιχνίδια.
    Και αυτό ακριβώς κάνει εδώ και λίγο καιρό, γιατί είναι ΤΟ ΜΟΝΟ που πραγματικά ξέρει να κάνει.

    Γι’ αυτό ΜΗΝ τρώτε τον παπά περί αλλαγής προμηθευτή κινητήρων. Διότι πέραν των ΜΕΓΑΛΩΝ ποινικών ρητρών που υπάρχουν σε περίπτωση μονομερούς αποχώρησης από τη συμφωνία για οποιονδήποτε εκ των 2 συνεργατών, η McLaren θα πρέπει να πληρώσει πολύ μεγάλα ποσά σε οποιονδήποτε άλλο προμηθευτή κινητήρων, στην υποτιθέμενη περίπτωση που “σπάσει” τη συμφωνία, ποσά που σήμερα όχι μόνον δεν πληρώνει στη Honda, αλλά αντίθετα εισπράττει και μα γενναία χορηγία από αυτή.

    Κοντολογίς, το οικονομικό κόστος για τη McLaren από ένα ενδεχόμενο μονομερές “σπάσιμο” της συμφωνίας θα είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ και τα όποια αποτελέσματα, ακόμα και στην καλύτερη περίπτωση, δεν πρόκειται να ισοφαρίσουν ούτε κατά το ήμισυ αυτή τη ζημιά. Διότι στην καλύτερη περίπτωση η McLaren με τον κινητήρα της Mercedes αντί να τερματίζει στις τελευταίες θέσεις θα δίνει απλώς μάχη να μπει στη δεκάδα.

    Θα πείτε οκ, σε σχέση με το σημερινό χάλι καλό είναι και αυτό. Σαφώς, αλλά ΔΕΝ είναι αυτός ο στόχος της ομάδας. Στόχος είναι οι νίκες και το πρωτάθλημα, και αυτό ΔΕΝ πρόκειται ΠΟΤΕ να το πετύχει με «πελατειακό» κινητήρα γιατί αυτός θα είναι ΠΑΝΤΑ κατώτερος από αυτόν που θα χρησιμοποιεί ο ίδιος ο κατασκευαστής για το δικό του μονοθέσιο…

    Συνεπώς, στη McLaren ΞΕΡΟΥΝ ότι το σενάριο αλλαγής προμηθευτή κινητήρα ρεαλιστικά δε στέκει, και κάνουν το μόνο που ξέρουν να κάνουν; πιέζουν επικοινωνιακά τη Honda μπας και δουν καλύτερες μέρες. Θα τολμήσει ο Αμερικανός χαρτογιακάς να φορτώσει την ομάδα με δεκάδες εκατομμύρια ποινικής ρήτρας, και άλλα τόσα για το κόστος ενός άλλου κινητήρα τη στιγμή που κανένας δε θα μπορεί να εγγυηθεί το αποτέλεσμα; Τη στιγμή που έχει ΗΔΗ αποτύχει στο βασικό λόγο για τον οποίο ήρθε στη McLaren, που ήταν η προσέλκυση μεγάλων χορηγών και κεντρικού χορηγού;

    Γι’ αυτό σας λέω, μην τρώτε τον παπά που πουλάει ο Αμερικανός. Όπως έστρωσαν θα κοιμηθούν οι Άραβες…

  • bulldog

    Λοιπόν ας κάνουν ό,τι θέλουν και η άθλια η McLaren και η ανίκανη η honda ΑΛΛΑ να δει ο Fernando πρωτάθλημα…μακάρι να πάρουν μοτέρ μερκ αλλά και πάλι θέλει και αλλαγές στο σασί για να μην καταλήξει ο Alonso να οδηγεί μονοθέσιο τύπου Williams ή Force india

  • bulldog

    Λοιπόν ας κάνουν ό,τι θέλουν και η άθλια η McLaren και η ανίκανη η honda ΑΛΛΑ να δει ο Fernando πρωτάθλημα…μακάρι να πάρουν μοτέρ μερκ αλλά και πάλι θέλει και αλλαγές στο σασί για να μην καταλήξει ο Alonso να οδηγεί μονοθέσιο τύπου Williams ή Force india