Έφτασε η ώρα για τον απόλυτο αγώνα αντοχής. Αυτό το Σαββατοκύριακο έχει 24 ώρες Le Mans, με την Porsche και την Toyota να μάχονται για το ποια από τις δύο θα κερδίσει φέτος τον αγώνα-γόητρο, με την Toyota να χάνει πέρυσι τον αγώνα στον τελευταίο γύρο, λόγω ενός μηχανικού προβλήματος.

Στις μέχρι τώρα δοκιμές το σκορ είναι 1-1. Η Porsche ήταν ταχύτερη στις ελεύθερες πρωινές δοκιμές και η Toyota ταχύτερη στις βραδινές πρώτες κατατακτήριες και έτσι αναμένεται να ζήσουμε έναν από τους καλύτερους αγώνες των τελευταίων χρόνων. Ωστόσο, σύμφωνα με φήμες, ίσως είναι η τελευταία φορά που θα δούμε τη συγκεκριμένη μάχη, μιας και η Porsche, μετά την Audi που το έχει ήδη κάνει, σκέφτεται να αποχωρήσει από το WEC, επειδή η Toyota δείχνει φέτος ιδιαίτερα ανταγωνιστική, κερδίζοντας τους πρώτους δύο αγώνες του πρωταθλήματος.

Το Motorsport Aktuell αναφέρει πως η Porsche προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστική θα πρέπει να κατασκευάσει από το μηδέν ένα νέο LMP1 μονοθέσιο. Η Porsche έχει δεσμευτεί να βρίσκεται στο WEC τουλάχιστον μέχρι το τέλος της σεζόν του 2018, αλλά σύμφωνα με τον Marcus Schurig, τον άνθρωπο που ήταν ο πρώτος που έκανε γνωστό πως η Audi αποχωρεί από το Le Mans, δύο εβδομάδες πριν την επίσημη ανακοίνωση, η Porsche ίσως τελικά ανακοινώσει στο τέλος της φετινής σεζόν την αποχώρηση της, λόγω της αδυναμίας της να κατασκευάσει ένα νέο αγωνιστικό για το επόμενο έτος.

Το πάγωμα των ισχυόντων κανονισμών, αλλά και η συμφωνία με την Toyota προκειμένου να παραμείνει ως έχει ο monocoque σχεδιασμός των LMP1 αγωνιστικών, είναι οι κυριότεροι λόγοι που το βραχυπρόθεσμο μέλλον του προγράμματος της Porsche έχει τεθεί σε κίνδυνο. Επίσης η οικοδόμηση ενός ολοκαίνουργιου αυτοκινήτου έχει αποκλειστεί από την Porsche για οικονομικούς λόγους, καθώς το VW Group έχει να αποπληρώσει τα απόνερα του Dieselgate.

Για τις φήμες αυτές ρωτήθηκε από το Sportscar365, ο επικεφαλής της ομάδας, ο Andreas Seidl, δηλώνοντας πως:

Ακούω αυτές τις φήμες αρκετό καιρό, αλλά δεν έχω τίποτα να σχολιάσω. Το μόνο που ξέρω είναι πως έχουμε επιβεβαιώσει για το 2018. Αναπτύσσουμε πλήρως το μονοθέσιο του 2018.

Ο Seidl συμπλήρωσε πως αναμένει να ξεκινήσει τις συζητήσεις για την “επόμενη περίοδο” του project κατά το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, από τη στιγμή που θα οριστούν οι κανονισμοί της LMP1 κατηγορίας το 2020.

Αν τελικά η Porsche αποφασίσει να αποχωρήσει από το WEC, τότε δεν θα υπάρχει LMP1 κατηγορία, μιας και η σύμβαση του WEC με τη FIA απαιτεί τουλάχιστον δύο ομάδες στη κορυφαία κατηγορία LMP1. Αν απομείνει μόνο η Toyota τότε LMP1 κατηγορία δεν θα υπάρξει, εκτός και αν επιστρέψουν στον θεσμό η Peugeot ή η BMW. Οι φήμες θέλουν την Porsche να μπαίνει και αυτή στον κόσμο της Formula E.