Υπάρχουν τετράτροχα που μπαίνουν στη σφαίρα του μύθου. Μηχανοκίνητοι θρύλοι, πηγή ζωής, ελιξίρια οδηγικής αθανασίας, τιμονοφόροι μάγιστροι που μετατρέπουν σε συναισθηματική πανδαισία μια απλή βόλτα.

Τα αυτοκίνητα που θα δούμε σήμερα δεν έχουν καμία σχέση με τα παραπάνω. Ουδείς γνωρίζει αν δημιουργήθηκαν από χαμένα στοιχήματα μεταξύ μηχανικών και marketers ή από την ανάγκη των κατασκευαστών να τσεκάρουν το επίπεδο τρολαρίσματός τους. Το μόνο σίγουρο είναι πως καθένα από τα κάτωθι «α(χ)ριστουργήματα», πήρε έγκριση για παραγωγή από ανθρώπους που πληρώνονται για να αφουγκράζονται τις ανάγκες της αγοράς. Παρατήρησε και κρίνε πόσο επιτυχημένα το έκαναν σε αυτές τις περιπτώσεις.

1BMW Series Gran Turismo

Είχα πολύ καιρό στο μυαλό αυτό το αφιέρωμα, αλλά καλύτερη πάσα από την 6 GT δεν θα μπορούσε να βγάλει ούτε ο Πίρλο στα ντουζένια του. Θέλω να δεις λίγο τη φωτογραφία

Τώρα ρίξε μια ματιά στην 7αρα του Chris Bangle, για την οποία θέλαμε να εφαρμόσουμε στον Αμερικανό πάστορα ένα ποτ πουρί Ιεράς Εξέτασης και των 7 (τόσα δεν είναι;) «Saw». Δεν αισθάνεσαι αχάριστος; Δεν περνάει η σκέψη πως δεν εκτιμάς αυτά που έχεις αν δεν δεις τα χειρότερα;

Βρίσκεις πολύ ευκολότερα Τζαμαϊκανό στη Γροιλανδία από επιχείρημα να στηρίζει την ύπαρξη της Σειράς GT. Η BMW διαθέτει 2 station wagon (3,5), 5 SUV (Χ1,Χ3,Χ4,Χ5,Χ6) κι ένα αιρετικό MPV (2 Active Tourer). H 3/5/6 Series GT υποτίθεται ότι συνδυάζει λίγο από όλα, καταλήγοντας στο πουθενά. Επίσης, ουδείς γνωρίζει γιατί μαγαρίστηκε το όνομα της 6αρας από τη στιγμή που τα ζυγά νούμερα αντιστοιχούν σε coupe ή έστω Gran Coupe.

2Citroen C3 Pluriel

Στις αρχές των 00’s η γαλλική εταιρία ήθελε απεγνωσμένα να επιστρέψει στις καινοτόμες ρίζες της. Η υδροπνευματική ανάρτηση του χλιαρού C5 δεν αρκούσε, οπότε πάρθηκαν δραστικά μέτρα. Η σκέψη ήθελε την παρουσίαση του πρώτου αυτοκινήτου που θα ανταποκρινόταν στην κυριολεκτική ετυμολογία του όρου «πολυμορφικό». Ως βάση επιλέχθηκε το C3.

To Pluriel πλασαριζόταν ως ένα είδος “Transformer”, με δυνατότητα διαρρύθμισης μεταξύ 4 αμαξωμάτων: 3πορτο hatchback, κάτι σαν targa με την υφασμάτινη οροφή κατεβασμένη, κανονικό κάμπριο κατόπιν αφαίρεσης των πλαϊνών τόξων και pick up με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Το κοινό δεν αντιλήφθηκε τον παλμό του μικρού Citroen, ενώ και το γεγονός πως όταν αφαιρούνταν τα τόξα δεν μπορούσες να τα έχεις στο αυτοκίνητο (άρα τελείως εκτεθειμένος σε περίπτωση βροχής) δεν συνέδραμε στην εμπορική του πορεία.

Καλή σκέψη (πλην του pick up), ασθενής εκτέλεση.

3Dodge Magnum

Κάποιος στην Dodge σκέφτηκε πως ένα Chrysler 300C Τοuring Wagon με πρόσωπο Αvenger ήταν αυτό ακριβώς που έλειπε από τους αμερικανικούς δρόμους. Στη συνέχεια αποφάσισε να το εξαπλώσει σε όλο τον κόσμο.

Ένα απειροελάχιστο ίχνος χρησιμότητας διέθετε η έκδοση SRT8, καθώς το 300C SRT8 ήταν διαθέσιμο μόνο ως σεντάν. Πήρε και βραβείο, καθώς ανακηρύχθηκε «Καλύτερο Νέο Muscle Car» στον Καναδά το 2006. Είχε 425 ίππους, έκανε και το 0-100 χλμ/ώρα σε 5,1”. Πάμε παρακάτω.

4Honda Element

Ήθελες ένα CRV με ακόμα λιγότερες εκτός δρόμου δυνατότητες (0 δηλαδή) που να μοιάζει με βανάκι επισκευασμένο από την «Φανοποιεία Μπάρμπα-Τάσης»; Η Honda είχε την απάντηση στα διεστραμμένα όνειρά σου.

Όλως περιέργως, το ιαπωνικό crossover κατάφερε να σημειώσει πωλήσεις που του επέτρεψαν να ζήσει για 10 χρόνια. Μην τα ρίχνουμε όλα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, ώρες-ώρες το ζητάει ο οργανισμός μας.

5Mercedes R-Class

Από μικρά μάθαμε πως το γραμματάκι «R» τοποθετείται σε σπορ κατασκευές (βλέπε Suzuki GSX-R, Honda Civic Type-R, Audi R8 κ.ο.κ.). Εξαίρεση τα μοντέλα της Renault, στα οποία χρησιμοποιείτο ως αρχικό της γαλλικής εταιρίας. Η Mercedes, προφανώς είχε απωθημένα ακραίας φύσεως μαζί του και το πέταξε στο Καθαρτήριο της R-Class.

Οι Γερμανοί της Στουτγάρδης αποδείχτηκαν μέγιστοι χωρατατζήδες, καθώς το 2005 έχρισαν την R-Class ως «Grand Sports Tourer». Όχι απλώς GT δηλαδή, αυτά είναι για τον λαουτζίκο. Πάμε να ρίξουμε μια ματιά στο πόσο «σπορ» ήταν το τεράστιο stationwagon-οειδές ΜPV:

Βασιζόταν στην πλατφόρμα της Μ-Class, μόνο που προσέφερε και τη δυνατότητα επιλογής πισωκίνητων εκδόσεων. Το μεταξόνιο ήταν λίγο κάτω από τα 3 μέτρα (2.980 mm) για την απλή και αρκετά πάνω από αυτά (3.287 mm) για την LWB. Διέθετε 3 σειρές καθισμάτων, με επαρκείς χώρους για 6 άτομα. Υποτίθεται ότι δεν έλεγε «όχι» σε ελαφρύ off-roading, αλλά έτσι κι έκανες πως πλησίαζες σε χωματόδρομο το κιβώτιο επέλεγε μόνο του την όπισθεν. Άρα, ούτε να παίξεις στα χώματα μπορούσες.

Η R-Class αποτέλεσε το καλύτερο παράδειγμα για το πώς ΔΕΝ πρέπει να είναι ένα crossover. Δυστυχώς, πολλοί έμαθαν από αυτό το πάθημα της Mercedes και σήμερα δεν υπάρχει γειτονιά χωρίς κάτι που θέλει να το παίζει 2 και 3 αυτοκίνητα σε 1.

Υπήρχε και έκδοση AMG, αλλά οι υπεύθυνοι της εταιρίας προσπαθούν να το ξεπεράσουν οπότε θα αποφύγουμε τις λεπτομέρειες.

6Nissan Murano CrossCabriolet

Έχεις βάλει 50 χιλιάρικα στην άκρη, με αιματηρό κόπο και πικρό ιδρώτα. Θες να αγοράσεις ένα SUV για πρακτικούς λόγους, αλλά δεν έχεις αποτινάξει τον πιτσιρικά από μέσα σου, οπότε σε ψήνει κι ένα κάμπριο. Υποθέτουμε ότι δεν ενδιαφέρεσαι για μεταχειρισμένο, καθώς η μυρωδιά του καινούργιου σε εξιτάρει περισσότερο κι από όσο το σπανάκι τον Ποπάϊ. Είσαι και της Nippon κουλτούρας. Παρόλα αυτά, δεν επιλέγεις να αγοράσεις ένα Χ-Trail κι ένα ΜΧ-5 (επίσης, υποθέτουμε ότι είσαι ξενιτεμένος και έχεις την επιλογή του Miata) αλλά τα ακουμπάς στο συνονθύλευμα της φώτο. H Land Rover κάτι του βρήκε και προσάρμοσε την ιδέα στο Evoque.

Μοναδικός διασωθέντας από το ναυάγιο, ο V6 των 3.5 λίτρων του 350Ζ detuned στα 265 άλογα.

7Opel Signum

Καταρχάς, με το που σκέφτηκα «Signum» ήρθε επιτόπου μήνυμα από τον Arnie.

Κεσκεσέ Σίγκνουμ; Χονδρικά, ένα ακριβότερο και πιο σπορ Vectra Caravan 3ης γενιάς. Κανένα περαιτέρω σχόλιο.

8Renault Avantime

Με το νέο μιλένιουμ ήρθε και η εφηβεία της Renault, η οποία εκδηλώθηκε με τη σχεδίαση μοντέλων που θύμιζαν σαν να τα είχε «ξυρίσει» REO στο πίσω μέρος. Στα πλαίσια αυτής της επανάστασης, παρουσιάστηκε το Avantime. Ένα κράμα MPV – shooting brake, το οποίο συνδύαζε τη διάταξη 2+2 καθισμάτων στο εσωτερικό με τους χώρους ενός station wagon. Ξεχώριζε –μεταξύ άλλων- για τις θεόρατες πόρτες με το ιδιαίτερο άνοιγμα, την έλλειψη κεντρικής κολώνας και τη σχεδίαση του ταμπλό.

Σε 3 χρόνια παραγωγής, βρέθηκαν 8.557 μυστήριοι να το αγοράσουν. Pas mal.

9Seat Toledo

Αν θυμάσαι την ελληνική αντιπροσωπεία της Seat να βγάζει το Toledo Volcan με τους 180 ίππους, τις χρωμιωμένες 17αρες και τον εμπρός προφυλακτήρα του Leon Cupra R, τότε έζησες γ@#@τα εφηβικά χρόνια.

Αν, από την άλλη, θυμάσαι την Seat να «κολλάει» ένα κομμάτι λαμαρίνα στην πίσω πόρτα του Altea και να το πλασάρει ως ανταγωνιστή στη μεσαία κατηγορία, τότε έζησες την εποχή που η ισπανική εταιρία μάζευε τα αποτσίγαρα του VAG. Επίσης, ένα μεγάλο μπράβο στο μνημονικό σου.

10VW Phaeton

O Ferdinand Piech είχε αναθέσει στον εαυτό του μια αποστολή: να αποδείξει στον κόσμο πως η VW μπορεί να δημιουργήσει ότι της καπνίσει. Του πήγαινε στο μυαλό για το πρώτο αυτοκίνητο που θα σπάσει το φράγμα των 1.000 ίππων; Εκατομμύρια επί εκατομμυρίων μέχρι να τελειοποιηθεί η Bugatti Veyron. Ήθελε να ικανοποιήσει τον αδηφάγο εγωισμό του φτιάχνοντας το πιο ολοκληρωμένο πολυτελές σεντάν; ;Έτσι κυκλοφόρησε το Phaeton. Μόνο που υπήρχε ένα μικρό, διαδικαστικό πρόβλημα.

Η κατηγορία των λιμουζινών είχε βρει τον VAG ηγέτη της στη μορφή του Audi A8. Όπερ σημαίνει πως το Phaeton ήταν εξαρχής ένας αριστοκράτης χωρίς αιτία. Το χειρότερο ήταν πως πολλοί λίγοι είδαν πέρα από το σήμα και την -συγκριτικά με το αλουμινένιο Audi- συμβατική φιλοσοφία του. Για να προσελκύσει το ενδιαφέρον, η τιμή του ήταν αρκετά χαμηλότερη από τον γερμανικό ανταγωνισμό κάτι που κόστιζε στη “ΦαουΒε” περί τα 28.000 ευρώ ανά μονάδα. Ο στόχος για τις οποίες ήταν στις 20.000 ετησίως, με το εργοστάσιο στη Δρέσδη να παράγει 25.000 από το 2002 μέχρι το 2006.

Το πόσο καλό αυτοκίνητο ήταν, φανερώνει το γεγονός πως η αναγέννηση της Bentley με την πρώτη Continental GT στηρίχτηκε στην πλατφόρμα του “Φαέθωνα”, η οποία συνεχίζει μέχρι σήμερα την καριέρα της στην βρετανική εταιρία.

11Κυριολεκτικά, μια κατηγορία μόνα τους: όλα τα crossover

Θα κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου και θα υπερασπιστώ τις εταιρίες. Αθώος ο κατηγορούμενος. Η αυτοκινητοβιομηχανία (με μπροστάρη τη Nissan και το Qashqai) διέβλεψε την τάση στις επιθυμίες των καταναλωτών. Πήρε τις δυο πιο εμπορικές κατηγορίες στα μέσα των 00’s (μικρομεσαία και SUV), τις πάντρεψε και βάφτισε τον καρπό του έρωτά τους «crossover». Ένα είδος αυτοκινήτου που κάνει λίγο από όλα, διαπρέποντας στο τίποτα. Δεν ήταν η πρώτη φορά που πειραματιζόταν με εμπορικούς «Φρανκενστάιν» ο κλάδος.

Ήταν η πρώτη, ωστόσο, που η απήχηση του κόσμου υπήρξε τόσο θετική. Αποθεωτική, βασικά. Και δεν έχει σταματήσει να αυξάνει μέχρι σήμερα. Οτιδήποτε υποδηλώνει SUV κατάλοιπα και συνδυάζεται με δυνατότητες εξατομίκευσης στην εμφάνιση, είναι καταδικασμένο να πετύχει. Για ποιον Gay Pride λόγο συμβαίνει αυτό, χρήζει ενδελεχούς ψυχιατρικής έρευνας. Να υπάρχουν πιο ολοκληρωμένα hatchback, πιο επιβατικά SUV και πιο σπορτίφ station wagon από ποτέ και –παρόλα αυτά- οι καταναλωτές να επιλέγουν “μπ@στ@ρδεμένα” υβρίδια. Με εξαίρεση κάποια πολύ ξεχωριστά σχεδιαστικά (Hyundai Kona, Citroen C4 Cactus) και άλλα ιδιαίτερα χρηστικά (Volvo S60/V90 CrossCountry, VW Passat AllTrak, Audi A4/A6 Allroad), o λοιπός συρφετός των crossovers είναι για να βλαστημάς την στιγμή που ανακαλύφθηκε το marketing.

  • cfu

    απο αυτα εδω μπλε και στη θάλασσα τα bmw GT ειλικρινα γιατι???γιατι το ασχημα ???μετα το Toledo αλλο ασχημο μετα απο εδω,και ποσο καλυτερο ηταν το προηγουμενο κυριως στην εκδοση Volcan !!!χαχαχχα σαν χτες το θυμαμαι που ψαρονα στην αντιπροσωπία.
    Τωρα η R class δεν θα την αγοραζα αλλα κατι μου αρεσει!!!!Το avantime δεν θα το αγοραζα αλλα ειναι μελλοντικο κλασσικο.
    Phaeton το θελω!!!!!!!!εχει κατι ωραιους μεγαλους κινητήρες
    Range Rover Evoque cabrio το θελω!!!

  • a_f_a

    τα κρος-οβερ μια χαρά λόγο ύπαρξης έχουν για οικογενειάρχες. τα σενταν ειναι βασικά η κατηγορία που πρέπει να σβήσει.
    αν είσαι πάνω από 35 (άρα κάποιες πρώτες αγκυλώσεις ξεκινάνε και κάποια πονακια σε κανα πλευρο), έχεις οικογενεια, παιδιά να βαζοβγάζεις, το κρος-οβερ ειναι η λύση νο1.

    • palp

      Τα cross-over έχουν λόγο ύπαρξης; Γιατί; Επειδή είναι πιο ψηλά χωρίς λόγο και συνήθως πιο βαριά από τα sedan ή τα station wagon;

    • αρα με αυτην την λογικη δεν εχουν λογο υπαρξης τα χοτ χατς…….τα σπορ κουπε με λιγα αλογα……

    • palp

      Όταν ένα hot hatch μπορεί να γράψει χρόνους σε πίστα που γράφουν σπορ διθέσια αυτοκίνητα, σημαίνει ότι έγινε ένα άνοιγμα σε μια άλλη κατηγορία χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς, τουλάχιστον στην ασφάλεια και την οδηγική εμπειρία.
      Τα cross-over τι ακριβώς παρέχουν καλύτερα από τα station ή τα sedan; Πιο πρακτικά; Άντε να πω ότι η θέση φόρτωσης του πορτ μπαγκάζ είναι πιο ψηλά. Τι άλλο;

    • αρα οταν ενα SUV/CROSSOVER γραφει παραπλησιους η και καλυτερους χρονους απο ενα SEDAN….δεν σημαινει οτι εγινε ανοιγμα σε μια αλλη κατηγορια ????

    • palp

      Που γράφει καλύτερους χρόνους; Στην ευθεία; Και άντε και έγραψε, εσύ θεωρείς το ίδιο ασφαλές και ευχάριστο να μπεις σε πίστα ή να κάνεις μια γρήγορη διαδρομή με ένα Χ5 με το να το έκανες με μια Μ3; Μόνο και μόνο λόγω απόστασης από το έδαφος είναι πολύ πιο πιθανό να τουμπάρει το 1ο σε σχέση με το 2ο. Να μη συζητήσουμε καν για αναρτήσεις κτλ.
      Παραμένοντας λοιπόν στο θέμα της οδήγησης και της ασφάλειας, τα SUV είναι υποκατάστατα. Όχι νέοι παίκτες. Αν ήταν κάτι καινούριο θα τα βλέπαμε και σε πίστες και σε πρωταθλήματα κτλ. Δεν είναι. Δεν μπορούν να είναι.

    • δες τι χρονους γραφουν πχ τα καγιεν/μακαν/στελβιο !!

      οσο για τα πρωταθληματα……γιαυτο τα βλεπεις στο DAKAR !!! ειπαμε …τα κανουν ολα και συμφερουν !!

      και γω δεν τα θελω……αλλα ξερω γιατι ειναι ικανα !!

      τωρα σε μια διαδρομη τυπου αθηνα-θεσσαλονικη….πιστευεις οτι θα πας κανα 20λεπτο πιο νωρις απο μια καγιεν τουρμπο Σ ??? αντε κανα λεπτο νωριτερα να φτασεις…….

    • palp

      Τα λες και μόνος σου. Λες για DAKAR. Όχι για πίστα. Ναι η Stelvio μπορεί να πάει γρήγορα στην πίστα. Ποτέ δε θα πάει όσο η Giulia και ποτέ δε θα την οδηγήσεις τόσο γρήγορα, εκτός αν δαγκώσεις το νεκροτάμπελο, άρα το θέμα της ασφάλειας που έλεγα πριν πάει περίπατο.
      Τώρα αν θες να πας Αθήνα – Θεσσαλονίκη που είναι μια ευθεία δρόμος, ένας γάιδαρος τύπου Καγιέν πάει πολύ γρήγορα, ναι. Αυτό είναι touring, όχι fast driving. Αν εσένα σε καλύπτει να τρέχεις σε ευθείες και σε στροφές εθνικής οδού, ok, πάω πάσο.

    • γιαυτο σου ειπα DAKAR..γιατι ειναι ενας αγωνας που τα εχει ολα !!! ταχυτητα…..ασφαλτο…..χωμα….πετρες..βουνα..λαγκαδια…….και τα κανουν ολα και συμφερουν !!!

      ετσι και ο δρομος…..ποτε δεν ειναι ιδανεικος σαν την ΠΙΣΤΑ που λες…….ποτε δεν ειναι παντα στεγνα…….η καθημερινοτητα σου θελει αυτο το υψος…..

      αν μιλαμε για πιστα……..οσο συγκρινεις εσυ τους χρονους που κανει ενα SUV με ενα SEDAN….εγω θα σου συγκρινω τους χρονους που θα κανει ενα σπορ κεντομηχανο 2θεσιο με το SEDAN !!! ΄-)

    • a_f_a

      πολύ πιο ευκολο το μπες-βγες για μη-20αρηδες, πιο ευκολο βγαλε-βαλε καροτσακια, καθισματακια, βρεφη, παιδακια απο πιο ψηλό αυτοκίνητο. δε νομιζω να τα παιρνει κανεις για το οφ-ροαντ χαρακτηρα τους.

    • Mika

      Ολοι για την ευκολια που προσφερουν τα παιρνουν, ποια off road χαρακτηριστικα?? Το πολυ κανα χωματοδρομο σε παραλια το καλοκαιρι!!

    • a_f_a

      ακριβως, απλα να περνάε από κανα χορταράκι και να μπαινει λίγο άμμο για να παρατανε τη φαμιλια πιο κοντα στο κύμα και να μη αγχωνονται και πολύ.

    • ad276

      Εγώ είμαι 38 και απεχθανομαι τα κροσοβερ.αν θέλω χώρους για παιδια, σκυλιά και γατια υπάρχει η Οκταβια αλλά και τα στέισον.Αλλωστε οι εταιρείες μας τα έχουν κανει τσουρέκια με αυτά τα κροσοβερ που ξεφυτρώνουν σε όλες τις κατηγοριες.ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ.

    • a_f_a

      και γι’αυτο η σκόντα βγαζει την οκτάβια για να σε καλύψει. όλοι οι άλλοι (που πολλαπλασιάζονται) πανε στα κροςόβερ.
      κανένας δε μπορεί να πουλήσει για καιρό κάτι που δεν έχει χρησιμότητα ή κάποιοι είδους αξία. πια τα κρος οβερ δεν ειναι μόδα, αλλά χρηστικά οχήματα που κάποιοι εκτιμούν.

  • Gmph fast

    Το Renault για κάποιον ανεξήγητο λόγο δεν με χαλάει τόσο, αν εξαιρέσεις μερικά άθλια κομμάτια είναι ωραίο σαν αυτοκίνητο.

    • ducatos

      Το ίδιο και εγώ είναι τόσο διαφορετικό που αν και δεν είναι όμορφο εμένα μου αρέσει και ήταν για την εποχή του κάτι πολύ φευγάτο.ίσως αν είχε βγει από κάποια άλλη εταιρία να είχε πιάσει πιο πολύ κιόλας.

  • xtra

    συμφωνω σε ολα , εκτος απο το pluriel και το avantime.
    Γιατι το ενα ηταν η εγκυρότερη (ατυπη) αναβιωση του 2cv , και γιατι το αλλο ειναι μια ιστορια απο μονο του , για οσους θελουν *πραγματικα* να διαφερουν.

    Γενικα το κυνήγι της πρωτοτυπιας και της διαφορετικοτητας κοστιζει πολυ , και ακροβατει μεταξυ θαυματος και cult ή ακομα και περιγελου.
    Συνηθως οτι ξεφευγει *ουσιαστικα* απο την πεπατημενη (και οχι απλα σαν παραλλαγη με μικρες διαφοροποιησεις απο τα συμβατικα) δοκιμαζεται εντονα απο την εποχη του , αγαπιεται και μισείται πολυ και ενίοτε ανοιγει τον δρομο..

  • nikos

    τωρα τη να πω.για το R class 320 cdi που το εχω δοκιμαζει στον δρομο ειναι αμαξαρα.ανετο μεσα.βαρύ αυτοκίνητο. δεν καταλαβενεις την ταχυτητα.να πας με 230 235 γιατι δεν πιγεναι παραπανω και εσθανεσαι οτι εισαι με 130.για μενα δεν επρεπαι να ειναι σε αυτην την λιστα.

  • Anestis Genk

    Η fastback Gran Turismo της BMW είναι πανέμορφη για μένα. Στα άλλα οκ συμφωνώ αλλά αυτά είναι πολύ φιλοσοφικά ερωτήματα που είναι άσχετα όταν σταθερός στόχος είναι να βγάζεις φράγκα απλώς.

  • Tony T

    C3 Pluriel θεωρώ πως άξιζε την ύπαρξή του…είχε ένα θέμα να παρουσιάσει σε σχετικά χαμηλή τιμή..

    για τα άλλα συμφωνώ με το άρθρο εκτός από τη θεϊκή BMW GT(ειδικά την σειρά 3).τη θεωρώ το κορυφαίο οικογενειακό αυτοκίνητο της BMW. αφήνοντας στην άκρη την υποκειμενική ομορφιά(εμένα μου άρεσε) , είχε και έκανε τα πάντα. Ισορροπία στα 9,9/10…

    Όσο για τα τα Crossover ,αφήνω τη συζήτηση για μια κρύα νύχτα στο Τιμπουκτού

  • Bon Viveur

    Τα crossover και τα suv είναι το μέλλον γιατί είναι απείρως πιο εύχρηστα από τα saloon που αργοπεθαίνουν. Όποιος αρνείται να το συνειδητοποιήσει ή δεν έχει ζήσει με ένα ή απλώς εθελοτυφλεί.

    Το avantime επειδή το οδηγούσα επί ένα χρόνο, ήταν εξαιρετικό. Μόνο καλά λόγια έχω να πω. Ακόμη μου λείπει η μεγάλη εύχρηστη πόρτα.

    • ad276

      Όχι φιλέ μου διαφωνω μαζί σου.Τα σεντάν δεν πρεπει να πεθάνουν.Τι να χάσουμε τις 3αρες και τις Τζούλια; όχι όχι όχι και παλι όχι.Τα suv είναι απλα μια μόδα που ελπίζω να περάσει.(αν και δεν το βλεπω συντομα τουλαχιστον) Οποίος θέλει πιο εύχρηστο απο ενα σεντάν υπαρχουν και τα χάτσμπακ.Η κορολλα είναι πρωτη σε πωλησεις σε όλο το κοσμο γιατι πρεπει να πεθάνει;

    • Bon Viveur

      Ο νόμος της αγοράς είναι ένας. Ζήτηση & προσφορά. Αυτό δεν αλλάζει με καμία τζούλια, 3αρα 4αρα 5αρα κορόλες κ.ο.κ.
      Απαξ και η πελατεία είπε οτι θέλει SUV, crossovers γιατί είναι πρακτικά και οχι saloon cars, οι εταιρείες ακολουθούν… c’est la vie

    • ad276

      Ναι έτσι είναι.Ελπιζω όμως οι εταιρείες να μην διαγράψουν τις 3αρες,τις Τζουλιες και τις Κορολλες.Υπάρχουν πολλοί σαν και εμένα που απεχθάνονται τα κροσοβερ..

    • Bon Viveur

      Προσωπικά δεν νομίζω να σταματήσουν τελείως τα saloon μιας και τρέφουν αγάπη για αυτά οι Κινέζοι που είναι μία αξιοσέβαστη αγορά. Αλλά για Ευρώπη και USA το πιθανότερο είναι να τα σταματήσουν γιατί δεν τα θέλει η μεγάλη πλειοψηφία και είναι ζημιά για τις εταιρείες.

  • manowar

    Η bmw και μλκια να βγάλει χωρίς λόγο είναι ένα αυτοκίνητο κορυφαίο στην οδηγική αίσθηση..οποίος έχει οδηγήσει τις ,gt με καταλαβαίνει..

  • Nikpap

    Η 6gt ειναι ωραια τουλαχιστον στην εκδοση της φωτο, πρακτικη και καταλληλη για μεγαλυτερες ηλικιες, αρα εχει λογο υπαρξης…η 5gt ηταν οντως λιγο μπαουλο

    Η R class αμαξαρα για πολυωρα οικογενειακα ταξιδια, παντα την θαυμαζα οταν την εβλεπα το καλοκαιρι στις εθνικες…

    Το toledo ηταν πατατα ολκης και νιωθω συμπονοια για τους ατυχους αγοραστες οι οποιοι πιθανως να ειχαν προβληματα ορασης…πως επιβιωσε η seat μετα απο αυτο (και τα altea, exeo) ειναι θαυμα

    Απο την λιστα νομιζω λειπει το peugeot 1007…

  • Μαχητής Σαολίν

    ότι να ναι άρθρο…

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Ωραίο άρθρο, θα συμφωνήσω για τις BMW GT που πραγματικά απορώ γιατί υπάρχουν. Η 5αρα που έγινε και 6αρα και μαγάρισε το όνομά της δε λέει, καλούτσική βέβαια η νέα.
    To C3 Pluriel μου άρεσε πολύ από όταν το πρωτοείδα. Ξεχωριστό αμαξάκι, που θυμίζει και λίγο αναβίωση 2CV. Αλλά δε μπορούσες να βάλεις τα τόξα στο αυτοκίνητο οπότε είχε σοβαρό μειωνέκτημα. Dodge Magnum, ένα απλό σπορ Chrysler 300C Wagon. Τίποτα. Honda Element δε μου άρεσε η σχεδίασή του, αλλά η Mercedes R-Class έχει κάτι που μου άρεσε πολύ. Μεγάλη και πρακτικότατη. Δεν είχε και σοβαρό λόγο υπάρξης, ένα μεγάλο MPV ήταν με τις ανέσεις μιας M/S-Class… Murano Cabriolet; Tι λόγο ύπαρξης έχει; Ήταν όμως ξεχωριστό, το 1ο κάμπριο SUV, το Evoque Cabrio είναι πολύ πιο ωραίο. To Opel Signum, μου άρεσε αρκετά, όπως και το ξεχωριστό Avantime… Yπήρξε και το Fiat Croma, όπως και το Vel Satis τα οποία λείπουν. Ξεχωριστό ήταν και το Peugeot 1007 που ποτέ δεν τα πήγε καλά.
    Seat Toledo για μένα ήταν μόνο τα 2 πρώτα και ειδικά το τούμπανο 2ο. Το Altea με τραβηγμένο το πίσω μέρος δεν το λέω Toledo, το λέω μια βλακεία και μισή! Έλεος, ποιος σκέφτηκε να τραβήξει το πίσω του Altea και να του δώσουν το όνομά του. Πάλι καλά που δε πούλησε και πολύ και έφυγε απ’ τη μέση. Ο “Φαέθωνας” της VW παρότι απέτυχε εμπορικά, μου άρεσε λόγω του πολυτελούς χαρακτήρα του. Tέλος η μανία των εταιρειών με τα crossover είναι υπερβολική, και μας έχουν πρήξει μ’ αυτά. Δε λέω, πρακτικά είναι, κάποια είναι ωραία αλλά τόσο πολύ πια;
    Αυτά…

  • Giannisk

    Σε γενικές γραμμες συμφωνώ. Μόνες εντάσεις είναι το signum και η R-Class τα οποία μου αρέσουν. Ειδικά το signum το θεωρώ ένα καλό υβρίδιο το οποίο όμως δεν υποστηρίχθηκε και φυσικά δεν περπάτησε.

  • Philby

    Προφανείς οι επιλογές αλλά και ανώδυνες πόσοι από τους αναγνώστες έχουν κάποιο από τα αναφερθέντα; Ας πούμε γιατί δεν λέτε δεν έχει λόγω ύπαρξης η Ferrari GTC4 LUSSO T, ή ότι την 911 η μισή γκάμα είναι περιττή? Κάτι αντιστοιχο πάιζει και με τη Mclaren. Δηλαδή 540C, 570S και 570GT? Έλεος! Σε σχέση με αυτά το C3 pluriel και η R CLASS περισσότερο λόγο ύπαρξης έχουν.
    Και τώρα η ιερή αγελάδα GOLF.
    GTi
    GTi Performance
    GTi Clubsport
    GTi Clubsport S
    R.