Αυτό που πολλοί απέφευγαν να παραδεχτούν είναι αλήθεια. Η Porsche ανακοίνωσε με κάθε επισημότητα την αποχώρηση της από το παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής της FIA (WEC), για την LMP1 κατηγορία, στο τέλος της τρέχουσας σεζόν.


Αντ’αυτού, θα μπει στο ολοένα ανερχόμενο πρωτάθλημα της Formula E, το οποίο, όμως, μέχρι σήμερα δεν έχει απήχηση, ούτε προσφέρει ιδιαίτερο θέαμα. Ο Michael Steiner, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Porsche, δήλωσε:

Η είσοδος στην Formula E και το να γίνουμε επιτυχημένοι σε αυτή την κατηγορία είναι τα λογικά αποτελέσματα του προγράμματος του Mission E. Η αυξανόμενη ελευθερία για την in-house εξέλιξη της τεχνολογίας, καθιστά τη Formula E ελκυστική για εμάς. Για εμάς, η Formula E είναι το απόλυτα ανταγωνιστικό περιβάλλον για την προώθηση της ανάπτυξης οχημάτων υψηλής απόδοσης σε τομείς, όπως η φιλικότητα προς το περιβάλλον, η αποδοτικότητα και η βιωσιμότητα.

Η έξοδος της Porsche αφήνει την κατηγορία LMP1 του WEC με την Toyota ως μοναδική συμμετοχή κατασκευαστή για το 2018, μαζί με κάποιες ιδιωτικές ομάδες, όπως η Ginetta, η Dallara/BR Engineering και η PERRINN, μαζί με την ByKolles. Παρόλα αυτά, το συμβούλιο της Toyota θα συναντηθεί την ερχόμενη εβδομάδα έτσι ώστε να συζητήσει τα πλάνα της για την παραμονή ή όχι στην LMP1 κατηγορία μέχρι το 2019, όπου και είχε ανακοινώσει.

  • Moby Dick

    Mένει τώρα να κατακτήσουμε το πρωτάθλημα κατασκευαστών και το πρωτάθλημα οδηγών την τρέχουσα σεζόν στην LMP1 κατηγορία ώστε να αποχωρήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο απ’ το WEC.

    H Formula Ε είναι το μέλλον στους αγώνες μιάς και το μέλλον της αυτοκίνησης δεν υπάρχει καμία αμφιβολία οτι θα είναι ηλεκτρικό. Η απόφαση για συμμετοχή μας στην Formula E είναι η πιο ενδεδειγμένη.

    • mixalhs7

      Παραμενουμε στην GTE PRO του WEC

    • Moby Dick

      Ναι, λογικό.

    • manowar

      Ναι αλλα δεν ειναι λιγο ηλίθιο ολο αυτο με τοσο μεγαλη ιστορια παράδοση που εξχε η πορσε σε μια διοργανωση η οποια ειναι ιστορική;;εσυ πως το βλεπεις δηλαδή ποια η γνώμη σου σε ολο αυτο;;να τρεχει η πορσε σε υποοκατηγοριες στα λεμανς και να μπει με τα οσα στο ηλεκτρικο πρωτάθλημα;;εμενα δεν μαρεσε..το λεμανς τι θα απογινει;;εγω το παρακολουθουσα εστων και κατοπιβ εορτης στο ιντερνετ

    • mixalhs7

      Καθαρά μαρκετινιστικη κίνηση η μετακίνηση στην Formula E (βλέπε λανσάρισμα του mission E το 2019).
      Στο GTE PRO του WEC παραμένει διότι είναι η μόνη εργοστασιακή ομάδα που έχει οικονομικο κέρδος απο την εμπλοκή της στο πρωτάθλημα λογο προσέλκυσης ιδιωτικών ομάδων μέσω αυτού.
      Αν δεν υπήρχε η μείωση προυπολογισμου ίσως να συμμετείχε και στην LMP1 και στην Formula E.
      Δεν θα μάθουμε ποτέ!

    • manowar

      Ε ναι μαρκετινγκ το εγραψα και γω απο κατω αλλακαι παλι θαβεις κατι ιστορικο..μακαρι να επανελθουν οι παλιες ομαδες αν και δυσκολο

    • Moby Dick

      Η Porsche πάντα έμπαινε και έβγαινε. Στους αγώνες λειτουργεί με κύκλους και ποτέ μόνιμα κάπου. Δεν θα πάθει τίποτα το Leman επειδή βγαίνει. Μην σου πω οτι τώρα θα εισέλθουν κι άλλοι επειδή η Porsche βγαίνει. Και το 98′ βγήκαμε και κάτσαμε έξω καμιά 15 χρόνια. Δεν έπαθε τίποτα ο θεσμός χωρίς εμάς αλλά αντίθετα αναδύχθηκε μια εταιρεία ακόμα, η Audi.

    • manowar

      Ελπιζω πως ειναι ετσι

    • Mika

      Oπως το ειπες, μαρκετινιστικη κινηση..Δυστυχως για μενα, η Porsche πουλησε το θεσμο του WEC και κοιταζει τωρα τα μελλοντικα της πλανα…
      Εγω λυπαμαι που εξαναγκαστηκε να φυγει η Audi, χαρη της Porsche για να παει στα ηλεκτρικα, κατι που η εταιρια δεν το ηθελε.Ειλικρινα ευχομαι να επιστρεψει στο μελλον, για να παρει κι αλλες νικες…

    • mixalhs7

      Διαφωνω. Για μενα και η audi εφυγε για τον ιδιο λογο με την Πορσε.
      Το business plan του vag ειναι να παρουσιασει ενα στολο ηλεκτροκινητων οχηματων για ολα τα πορτοφολια μεχρι το 2020.
      Το μονο ειδος αγωνων που μπορει να προσθεσει αγωνιστικο pedigree ειναι η Formula E. Ουτε το WEC ουτε το WRC ουτε η F1.
      Καθαρα μαρκετινιστικη επιλογη οχι μονο απ αυτους αλλα και απο αλλες εταιρειες!

    • Mika

      Δεν νομιζω πως η Audi ειχε σκοπο να φυγει απο το Le Mans, oχι τοσο συντομα τουλαχιστον..Στη σκια του dieselgate και των περικοπων, αποφασιστηκε να δωθει προτεραιοτητα στη Porsche κι ετσι αυτοι την εκαναν για αλλα μονοπατια..Και τωρα αποφασιζει να φυγει κι η Πορσε…
      Το δεχομαι,αλλα δεν μου αρεσει καθολου σαν εικονα…
      Οτι κι αν πουν οι αλλοι, απο την αντιθετη πλευρα, θα εχουν πατημα και δικιο…Αυτη ειναι η αποψη μου…

    • Moby Dick

      To marketing είναι αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής οποιασδήποτε εταιρείας θέλει να λέγεται και μεγάλη και σοβαρή. Δεν είναι μεμπτό αλλά αντίθετα αναγκαίο.
      Το marketing πάει παρέα με τους ευρύτερους στόχους που θέτει η κάθε εταιρεία. Δεδομένου οτι ο ηλεκτρισμός στην αυτοκίνηση είναι το μέλλον, είναι φυσιολογικό να στρέφεται και το marketing της Porsche και οι υπόλοιποι στόχοι της προς τα εκεί. Η πώληση του προιόντος που παράγει κάποια εταιρεία είναι ο τελικός της στόχος. Εννοείται οτι θέλει να πουλά αυτοκίνητα και εννοείται οτι στο άμεσο μέλλον θέλει να πουλά (και) ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στο μυαλό μου αυτά είναι πολύ απλά και ξεκαθαρισμένα. Τι θα πει πούλησε τον θεσμό; Τέτοιες τοποθετήσεις δεν τις καταλαβαίνω. Έκατσε 4 χρόνια, απέκτησε την τεχνογνωσία που ήθελε, εξέλιξε την υβριδική της τεχνολογία, κατέκτησε 3 πρωταθλήματα και 3 λεμάν και προχωρά μπροστά θέτοντας νέους στόχους.

      Απλά πράγματα.

  • thymios tsilimparis

    Καταστροφική για το θεσμό ανακοίνωση.

    Το WEC είναι κατά τη γνώμη μου ο καλύτερος θεσμός αγώνων. Θέαμα, ταχύτητα, αμαξώματα απειρως ομορφότερα των Φ1 τρακτερ, ελευθερία επιλογών στους κατασκευαστές και τρομερή τεχνολογία.

    Μακάρι να μπει τουλάχιστον η Πεζώ, γιατί εκείνοι οι Τογιοταίοι, όσο κι αν τους συμπαθώ, είναι ικανοί να τρέχουν μόνοι τους και να βγουν δεύτεροι….