Και κάπως έτσι φτάσαμε αισίως στην τρίτη γενιά του μεγάλου SUV της Porsche, που άλλαξε για πάντα την πορεία της εταιρίας. Μετά την πλήρη αποκάλυψη του μοντέλου, την περασμένη Παρασκευή, η γερμανική εταιρία πραγματοποίησε χθες βράδυ τα επίσημα αποκαλυπτήρια της νέας Cayenne στο Zuffenhausen. Από το 2002 έχουν πουληθεί περισσότερες από 760.000 μονάδες, με την τρίτη γενιά του επιτυχημένου μοντέλου να αποτελεί ένα εντελώς νέα αυτοκίνητο, καθώς συνδυάζει ακόμα περισσότερο τα γνωστά δυναμικά χαρακτηριστικά της Porsche, με εξαιρετική καθημερινή πρακτικότητα.

1Σχεδίαση

Σύμφωνα με την Porsche ο πρωταρχικός στόχος για την εμφάνιση της Cayenne ήταν να τονίσουν το χαρακτήρα του οχήματος, έτσι ώστε να δείχνει περισσότερο Porsche, και περισσότερο Cayenne. Στο εμπρός μέρος το νέο μοντέλο διαθέτει εξελικτικό χαρακτήρα, όντας παράλληλα πιο κομψό, πιο αθλητικό και πιο εκφραστικό, και όπως βλέπεις διατηρεί ισχυρή οπτική σύνδεση με τους προκατόχους του. Ταυτόχρονα, υιοθετεί νέα στοιχεία σχεδίασης που δείχνουν τον τρόπο με τον οποίο αυτή η γενιά βασίζεται στους προκατόχους της.

Οι νέες οριζόντιες ακμές δημιουργούν μια ευρύτερη, πιο αθλητική εμφάνιση, όπως και οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα. Η μεγαλύτερη αλλαγή βρίσκεται στο πίσω μέρος, με τα νέα φωτιστικά σώματα να αντλούν έμπνευση από τη νέα Panamera και την 911. Ακόμα υπάρχει ένα νέο τρισδιάστατο σχέδιο LED φωτισμού, που φέρει το λογότυπο της Porsche, και καλύπτει το πλάτος του οχήματος μέσα από μια στενή λωρίδα φώτων.

Τα LED φωτιστικά σώματα αποτελούν κύριο χαρακτηριστικό της νέα Cayenne, και είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Μπορείς, όμως, να τοποθετήσεις το σύστημα Porsche Dynamic Light (PLDS), είτε τους προβολείς LED Matrix Beam, στους οποίους περιλαμβάνεται και το PDLS.

2Πλατφόρμα

Από πλευράς διαστάσεων, το μεταξόνιο παραμένει αμετάβλητο στα 2.895 χλστ., ενώ το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί ελαφρώς, στα 4.918 χλστ. Το πλάτος φτάνει τα 1.983 χλστ., ενώ το ύψος τα 1.696 χλστ. Εξαιτίας αυτών, αλλά και της καλύτερης εκμετάλλευσης των εσωτερικών χώρων, ο όγκος του χώρου αποσκευών έχει αυξηθεί σχεδόν κατά 15%, φτάνοντας τα 770 λίτρα, με όρθια τα πίσω καθίσματα.

Παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις, χάρη στη νέα πλατφόρμα που βασίζεται και είναι ίδια με τα Audi Q7, Bentley Bentayga, VW Touareg και Lamborghini Urus, η Cayenne ζυγίζει 55 κιλά λιγότερα στην απλή έκδοση, και 65 κιλά λιγότερα στην S έκδοση. Και αυτό γιατί κάνει χρήση αλουμινίου και χάλυβα υψηλής αντοχής, ενώ το σώμα είναι εξολοκλήρου φτιαγμένο από αλουμίνιο.

Ένα ιδιαίτερο τεχνικό χαρακτηριστικό της είναι η πρωτοποριακή μπαταρία πολυμερών ιόντων λιθίου, η οποία από μόνη της εξοικονομεί βάρος 10 κιλών σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Συνολικά, το βάρος της Cayenne, όταν είναι άδεια, έχει μειωθεί από τα 2.040 στα 1.985 κιλά, ακόμη και παρά τον σημαντικά αυξημένο βασικό εξοπλισμό.

3Εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό, το νέο μοντέλο διαθέτει μια σαφώς πιο τεχνολογικά προηγμένη καμπίνα. Η απλοποιημένη κεντρική κονσόλα φέρει αρκετά στοιχεία από την Panamera, καθώς και μαύρο φινίρισμα με χειριστήρια αφής, που παρέχουν απτική ανατροφοδότηση όταν τα αγγίζεις. Στην κορυφή της βρίσκεται η μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με διαγώνιο 12,3 ίντσες. Συνολικά, διαθέτει μια καθαρότερη εμφάνιση σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, με τον πίνακα οργάνων να διατηρεί το παραδοσιακό αναλογικό ταχύμετρο, αλλά να διαθέτει ένα ζευγάρι οθονών 7 ιντσών, ένθεν και ένθεν.

4Κινητήρες

Μηχανικά, η “απλή” Cayenne εξοπλίζεται με έναν 3,0-λιτρο V6 turbo, απόδοσης 340 ίππων στις 5.300-6.400 σ.α.λ., με ροπή 450 Nm από τις 1.340 μέχρι 5.300 σ.α.λ. Με βάρος 1.985 κιλά, επιταχύνει για τα 0-100 χλμ/ώρα σε 6,2 δευτ., ενώ με το πακέτο Sport Plus σε 5,9 δευτ.. Για τα 0-200 χλμ/ώρα χρειάζεται 24,2 δευτ., ή 23,9 δευτ. με το πακέτο Sport Plus. Η τελική της ταχύτητα ανέρχεται στα 245 χλμ/ώρα, με την επίσημη μικτή κατανάλωση να ανακοινώνεται στα 9,2 – 9 λίτρα/100, και τις εκπομπές CO2 στα 209 – 205 γρ/χλμ.

Η Cayenne S φοράει τον 2,9-λίτρων bi-turbo V6 κινητήρα, απόδοσης 440 ίππων στις 5.700-6.600 σ.α.λ., με ροπή 550 Nm από τις 1.800 μέχρι 5.500 σ.α.λ. Με βάρος 2.020 κιλά, επιταχύνει για τα 0-100 χλμ/ώρα σε 5,2 δευτ., ενώ με το πακέτο Sport Plus σε 4,9 δευτ.. Για τα 0-200 χλμ/ώρα χρειάζεται 18,9 δευτ., ή 18,6 δευτ. με το πακέτο Sport Plus. Η τελική της ταχύτητα ανέρχεται στα 265 χλμ/ώρα, με την επίσημη μικτή κατανάλωση να ανακοινώνεται στα 9,4 – 9,2 λίτρα/100, και τις εκπομπές CO2 στα 213 – 209 γρ/χλμ.

Και οι δύο εκδόσεις εξοπλίζονται με το νέο 8-τάχυτο Tiptronic S κιβώτιο, το οποίο προσφέρει ταχύτερους χρόνους απόκρισης και πιο σπορ ρυθμούς στις χαμηλότερες ταχύτητες, ενισχύοντας τόσο την απόδοση στην άσφαλτο, όσο και τις ικανότητες του αυτοκίνητου εκτός δρόμου.

5Τεχνολογία

Η νέα Cayenne πατάει για πρώτη φορά σε κλιμακωτά μεγέθη εμπρός και πίσω ελαστικών, με τις ζάντες να κυμαίνονται από 19 έως 21 ίντσες, και συμβάλλουν στη βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών της. Προαιρετικά διατίθεται και σύστημα τετραδιεύθυνσης, που μειώνει τον κύκλο στροφής σε χαμηλές ταχύτητες, και αυξάνει την “κατευθυντικότητα” στις υψηλές ταχύτητες. Φυσικά διαθέτει το σύστημα Porsche Active Suspension Management (PASM), που είναι στάνταρ στην S έκδοση, ενώ προαιρετικά υπάρχει αερανάρτηση που βελτιώνει την άνεση. Τέλος, το σύστημα Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), προσθέτει αντιστρεπτικές ράβδους που ελέγχονται ηλεκτρονικά.

Όταν το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με όλα αυτά τα συστήματα, τα δεδομένα που παράγονται αναλύονται σε πραγματικό χρόνο, από το Porsche 4D Chassis Control. Η τεχνολογία αυτή εμφανίστηκε με τη δεύτερη γενιά Panamera, με το σύστημα να κάνει σχεδόν στιγμιαίες ρυθμίσεις, βελτιστοποιώντας ακόμα περισσότερο τον χειρισμό.

Κλείνοντας, για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής τοποθετούνται φρένα που διαθέτουν επίστρωση με καρβίδιο βολφραμίου, ή άλλιώς Porsche Surface Coated Brake (PSCB). Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι προαιρετική και για τις δύο εκδόσεις. Τα φρένα αποτελούνται από ένα σιδερένιους δίσκους με επίστρωση καρβιδίου βολφραμίου, κάτι που αυξάνει τις τιμές τριβής, ενώ μειώνει τη φθορά και τη σκόνη από τα τακάκια. Τα φρένα έχουν μια γυαλιστερή εμφάνιση, και συμπληρώνονται με τις άσπρες δαγκάνες. Το σύστημα PSCB διατίθεται μόνο σε συνδυασμό με τροχούς 20 ιντσών και 21 ιντσών, με τα κεραμικά φρένα (PCCB) να παραμένουν το κορυφαίο διαθέσιμο σύστημα πέδησης.

Στη Γερμανία το μοντέλο είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία με αρχική τιμή τα 74.828 ευρώ.

  • mixalhs7

    Νομίζω πως με την προσθήκη της νέας καγιεν είναι η πρώτη φορά που όλα τα μοντελα της γκάμας ακολουθούν ακριβός την ίδια εταιρική ταυτοτητα έχοντας τα ίδια σχεδιαστικά ques απ την boxster εως την 918 και τα commercial vehicles. Σε άλλους αρέσει σε άλλους όχι.

  • mixalhs7

    Νομίζω πως με την προσθήκη της νέας καγιεν είναι η πρώτη φορά που όλα τα μοντελα της γκάμας ακολουθούν ακριβός την ίδια εταιρική ταυτοτητα έχοντας τα ίδια σχεδιαστικά ques απ την boxster εως την 918 και τα commercial vehicles. Σε άλλους αρέσει σε άλλους όχι.

    • GioKak

      Εγώ ανήκω στην πρώτη ομάδα! :D

    • mixalhs7

      Εγω παλι οχι τοσο. Βλεπω την γκαμα των μερσεντες της bmw των audi & vw των ιαπωνων και ειναι ψιλοβαρετη αυτη η γλωσσα της συνεχειας. Δε νομίζω ν αγόραζα κατι άλλο εκτός απο 911 αλλα αν κοιτούσα πολυχρηστικό όχημα απ’την πορσε μάλλον θα πήγαινα σε παναμερα shootingbrake. Σε SUV μάλλον θα προτιμούσα range rover και για τις off road ικανοτητες του. Πάντως αυτή η καγιεν δεν την λες άσχημη. Ειναι αποδεκτή αισθητικά. Και η πιο καμπυλωτή Λεβαντε ειναι πολυ καλη πρόταση!

    • Mika

      Το μπροστινο μερος οφειλαν να το προσεξουν περισσοτερο…Αυτα τα φωτιστικα σωματα,αλλα και η μασκα μου κανουν κινεζια…
      Πισω, και ιδιως το εσωτερικο,ειναι οπως επρεπε να ειναι…

    • mixalhs7

      Οι μουρες στις frond engine Porsche ετσι θα δειχνουν οσο επιμενουν να συνδυαζουν τους μεγαλους αεραγογους ψυξης με το κυρτο επανω μερος του προφυλακτηρα que αναφορας στην 901/911

  • a_f_a

    μια χαρά μετά την άθλια (πίσω) υπάρχουσα.

    • zezadelik

      το facelift ήταν κομπλέ!

    • a_f_a

      α ναι, ήταν αρκετά καλύτερο. το ξέχασα αυτό.

  • vded

    Το απόλυτο SUV για τους έχοντες. Κάνεις τον γύρο της Ευρώπης ατσαλάκωτος, μπαίνεις και σε κανά λαγούμι άμα λάχει μιας και οι δυνατότητες της εκτός δρόμου είναι κάτι παραπάνω από εξαιρετικές.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Ωραία αλλά έπρεπε να είναι εντελώς νέα και όχι εξέλιξη της υπάρχουσας. Τρέλα το εσωτερικό εντυπωσιακό, και καλό και το πίσω μέρος α λα Panamera.

    • zezadelik

      Εντελώς νέα είναι!

    • Μάνος Μαμαλάκης

      To κρύβει όμως κάτω από το όμοιο περιτύλιγμα. Από εμφάνιση θα μπορούσε να μη μοιάζει στην προηγούμενη. Αλλά για να το κάνει αυτό σημαίνει ότι είναι πετυχημένη η εμφάνισή της και αποδεκτή από το κοινό. Στην επόμενη σίγουρα παίζει να αλλάξει. Στον όμιλο VW ακολουθούν την ίδια τακτική συνέχεια.

  • η μουρη ειναι χαλια … οι γρυλιες μου θυμησαν κατι παλια κλιματιστικα δαπεδου που ειχαν στις δημοσιες υπηρεσιες

  • SAMURAI-66

    Μονο για το εσωτερικο της μπορεις να πεις δυο καλα λογια σε επιπεδο ποιοτητας-σχεδιασμου,το υπολοιπο συνολο ειναι απο το ιδιο μονοτονο οπως και οι αλλες δυο γενιες μεχρι και βαρετο.
    Διπλα μαλιστα στην υπεροχη alfa romeo stelvio το λες και τελειως αδιαφορο!

  • Sciroccakias

    Άσχημο όπως πάντα. Useless και χωρίς Offroad ικανότητες. Πεταμένα λεφτά. Για καφέ στο Κολωνάκι, άντε και την Κηφισιά.