Η Toyota έχει προχωρήσει στη κατοχύρωση ενός διπλώματος ευρεσιτεχνίας στο οποίο περιγράφει έναν κινητήρα με μεταβλητή συμπίεση. Ο κινητήρας είναι διαφορετικός από τον VC-T της Infiniti, μιας και έχει συμβατική μπιέλια, πάνω στην οποία τοποθετεί ένα ζεύγος εμβόλων, το οποίο είναι υδραυλικά ελεγχόμενο.

Το σύστημα, μέσω της ρύθμισης της πίεσης του λαδιού του κινητήρα, θα μπορεί να μεταβάλλει την διαδρομή της μπιέλας, μέσω ενός πείρου μεταγωγής και μιας βαλβίδας ελέγχου. Ο κινητήρας θα έχει μια υψηλής και μιας χαμηλής συμπίεσης ρύθμιση, με όλα να εξαρτώνται από το που θα βρίσκεται ο πείρος μεταγωγής. Έτσι όταν αυτός θα δέχεται υψηλή πίεση λαδιού, τότε η μπιέλα θα κάνει μεγαλύτερο μήκος, κάτι που θα κάνει τον κινητήρα να λειτουργεί με υψηλό λόγο συμπίεσης, ενώ όταν η πίεση του λαδιού θα είναι χαμηλή, κάτω από ένα επίπεδο που ορίζει η Toyota, η κίνηση της μπιέλας θα είναι μικρότερη, άρα ο κινητήρας θα λειτουργεί με χαμηλό λόγο συμπίεσης.

  • manowar

    Δεν καταλαβα τον τιτλο καλα.η τουοτα παρενταρει δικο της?γιατι εδω και χρονια ειναι γνωστο οτι πολλοι κατασκευαστες μελετουν την ελεγχομενη αναφλεξη μείγματος hcci και η Renault-nissan μαλιστα ηδη παρουσιαζουν τον αναφερόμενο απο πανω.ποια η διαφορα της πατεντας;εχει κατι διαφορετικό;

    • DJ_D

      Τι σχέση έχει το HCCI;

    • manowar

      Οτι την πατεντα αυτη την ψαχνουνε καιρο τωρα και ρωτησα ποια η διαφορα της τουοτα σε σχέση με της renault-nissan που ειναι απο το 2015 και ειναι ετοιμοι για παραγωγή

    • DJ_D

      Η Nissan πάντως στον κινητήρα μεταβλητής συμπίεσης που θα βγάλει στην αγορά, κανονική καύση κάνει, όχι HCCI. Η μεταβλητή συμπίεση δεν έχει άμεση σχέση με το HCCI.

    • DJ_D

      Η Nissan πάντως στον κινητήρα μεταβλητής συμπίεσης που θα βγάλει στην αγορά, κανονική καύση κάνει, όχι HCCI. Η μεταβλητή συμπίεση δεν έχει άμεση σχέση με το HCCI.

    • manowar

      Καλα ναι……οταν πεσεις σε ενα αρθρο που εχει μομο αυτο το θεμα και το αναλύει κατσε διαβασε το..γιατι για να πω οτι θα κατσω να γράψω για την πατεντα αυτη δεν ειναι εφικτό..θελει πολυ πραμα..κρατα μονο οτι η διαφορα της τουοτα απο τον κινητήρα της ινφινιτι φαινεται αστεια..ισα ισα να πουν οτι εκαναν κατι δικο τους απο οτι φαινεται εκαναν κατι μη πρακτικο..η πορεία θα δειξει

    • DJ_D

      Εδώ είσαι. Παρόμοιο/ίδιο σύστημα από την FEV Γερμανίας.

      http://vcr.fev.com/

      https://www.youtube.com/watch?v=ABNZY3Enykg

    • manowar

      το χω δει και αυτο το βιντεο περσυ το ειχχα λλιωσει το θεμα..κατσε να δουμε γιατι πολλα υποσχετε αυτη η τεχνολογια αλλα συμπεφτει με την τεχνολογια που λανσαρει στα προβατα η τεσλα και εχει γινει της μοδος.οποτε το ρευμα θα κυριαρχει και παλι..θα εχουμε smart phone smart wach smart car..στο τελος θα μας βαλουν και ενα smart dick να κανει αυτο την δουλεια για εμας..αλλα μετα θα παρω το 45νταρι και θα παω στην βουλη γερος πλεον δεν μπορω να παω απο τον υπονομο θα κανω τον κακομοιρη και θα μπω απο την εισοδο.. χαχαχαχα περαν της πλακας ειναι μια τεχνολογια που πλεον δεν μ φαινεται οτι θα πουλησει

    • Mitsos Ribopaido

      Kλαίω

    • Mitsos Ribopaido

      Kλαίω

  • SAMURAI-66

    Αρα μεγαλη ιπποδυναμη και χαμηλα επιπεδα καταναλωσης στα προτυπα της nissan με λιγο διαφορετικη τεχνολογια αυτος της toyota.
    Τελευταια ο ιαπωνικος γιγαντας οπως και η συνεταιρος του mazda εχουν κανει παμπολες πατεντες σε καθε επιπεδο κατι που δειχνει και την τεχνολογικη τους πρωτοπορια!
    Λογικα στο τοκιο στην εκθεση αυτοκινητου θα γινει παρουσια του ενω μεχρι το 2020 που θα γινουν οι ολυμπιακοι αγωνες στην ιαπωνια θα γινει χαμος με νεες παρουσιες σε καθε επιπεδο της αυτοκινητοβιομηχανιας απο τους ιαπωνες προβαλλοντας την τεχνολογια τους στον μεγιστο βαθμο!
    ΥΓ…..οποιος δεν μπορει να το χωνεψει οτι ειναι πολυ μπροστα οι γιαπωνεζοι με πρωτη την toyota και ψαχνει να βρει δικαιολογιες ανοητες ας πιει λιγο ξυδακι…..θα του κανει καλο!!!

    • manowar

      Αν η μλκια που ειπες παει σε εμενα (που σε μενα παει για την ερωτηση που εκανα)παει να πει οτι για την ηλικια σου εισαι φαφλατοπαπατρεχας..αναφερω οτι η συνεργασια ρενο νισσαν υλοποιούν την πατεντα αυτη και ηδη απο το 15 την εξέλιξαν

      και ρωτησα ποια η διαφορα της τουοτα..η ντατσουν ιαπωνικη δεν ειναι;τι κλαψουριζεις;
      Και περιμενε να δουμε τι τεχνολογία ειναι γιατι μπορει να ειναι και τριχες..τιποτα δεδομενο το χουμε ξαναπει

    • Ψυχίατρος

      Καλό χειμώνα να έχουμε με μπόλικα σχόλια! Να σε περιμένω τη Δευτέρα γραφείο;

  • Κυριακος

    Η μετατόπιση του κομβιου δεν θα μεταβάλει την διαδρομή της μπιελας αλλά το συνολικό ύψος του πακέτου μπιελας πιστονιου. Η διαδρομή θα είναι σταθερή με σταθερό στρόφαλο. Τοποθέτηση εξαρτημάτων πάνω στην μπιέλα θα σημαίνει βάρος. Περίεργο μου φαίνεται. Η άλλη λύση ακούγεται καλύτερη. Αλλά toyota είναι αυτή κάτι παραπάνω ξέρει από εμάς

    • manowar

      Δεν την νοιάζει τοβαρος επιδη εχει αποδειξει οτι δεν την νοιάζει η οδηγική συμπεριφορα.πουλαει και χωρις αυτην..δες τι μοτερ φοραει το μεσαιο σπορ μοντελο της λεξους.. V8 πανω απο 3.0 κυβικα και 8 κυλινδρους φοραγαν οι ευρωπαιοι πριν 15 χρονια σε αυτες τις μικρες σπορ Κατηγορίες..η τουοτα εμεινε εκει και ας εχει το πιο αργο αυτοκινητο..γιατι;;γιατι δεν την νοιαζουν αυτα τα μοντελα απλουστατα..την νοιαζουν τα φθηνοτερα που κανουν και τις πολλες πωλήσεις..οντως η πατεντα αυτη μυριζει πολυ βαρος σε σχεση με της ινφινιτι αλλα ειπαμε δεν την νοιαζει την τουοτα το βαρος..καποιοι εχουν τρελαθει με αυτον τον κινητηρα να ηρεμήσουν καλυτερα γιατι ακομα ειναι νωρίς να βγαζουμε πόρισμα.

  • Νικόλαος244turbo

    Τέλη του ’90 είχε πατεντάρει παρόμοιο σύστημα η SAAB

    • Henry Gloval

      Στο σύστημα της SAAB μετακινούνταν απ’ τη μία πλευρά ολόκληρη η κυλινδροκεφαλή. Είχε θέματα μονώσεως και θορύβου.

  • Demetris Katsaris

    Όπως φαίνεται από τα σχεδιαγράμματα, τα έμβολα και στις 2 περιπτώσεις διατηρούν το ίδιο κέντρο βάρους.
    Έπειτα η εφαρμογή αυτή δεν επηρεάζει κάτι άλλο πέρα από τις μπιελλες άρα και θα είναι σαφέστατα ελαφρύτερο από την εφαρμογή της νισσαν. Ούτε και θα μετακινηθούν αλλά μέρη.
    Λογικά θα είναι παρόμοια εφαρμογή με τη Saab. Δηλαδή στις χαμηλές στροφές ψηλή συμπίεση και στις ψηλές, χαμηλή συμπίεση με boost.
    Αλλά μέχρι να δούμε τι παίζει στην πραγματικότητα, δεν μπορεί κανείς να εξάγει συμπεράσματα.

    • DJ_D

      Το ίδιο κάνει και η Nissan.

    • Demetris Katsaris

      Μα φίλε έχω την εντύπωση πως η νισσαν μετακινεί ολόκληρο το crank για να επιτευχθεί η μεταβλητή συμπίεση. εκτός αν δεν έχω καταλάβει σωστά.
      Η ΤΟΥΟΤΑ αλλάζει μόνο το ύψος της μπιελλας

    • DJ_D

      Ναι αυτό κάνει. Ότι ο σκοπός είναι ο ίδιος ήθελα να πω και οι δύο αλλάζουν την συμπίεση μεταξύ ενός χαμηλού και ενός ψηλού νούμερου που λες ότι έκανε και η Saab.

    • Demetris Katsaris

      Άρα οκ φίλε μου.
      Πάντως η υλοποίηση της ΤΟΥΟΤΑ είναι λίγο σε άλλο επίπεδο. Ευελπιστώ πως δεν θα έχει σπασίματα. Ίσως και οι μπιελλες αυτές, λόγω της πολυπλοκότητας και των λεπτών σημείων να είναι και σφηρηλατες. Αναμένουμε προς το παρόν…

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Παιδες παρακαλω ερωτηση.
      Αν ορισουμε σαν παραδοχη,οτι η συγκεκριμενες μπιελες θα ειναι βαρυτερες και πολυ πιθανον μακρυτερες απο της συμβατικες
      1 δεν πιστευετε οτι θα προκυψουν θεματα με την ,ευστροφια,αποκριση του κινητηρα;
      2 Το ανωτατο οριο στροφων ανα λεπτο θα φτανει ενος συμβατικου κινητηρα,αντιστοιχης χωριτηκοτητας η θα ειναι χαμηλοτερο;

    • Κυριακος

      Εννοείται αυτά είναι πολύ σημαντικά θέματα. Είναι βάρος πάνω σε κινούμενα μέρη.. Γι αυτό μου φαίνεται λίγο περίεργο. Από την άλλη θα έχει ως πλεονέκτημα ότι δεν προσθέτει ύψος στο συνολικό μέγεθος του κινητήρα. Αν μπει σε κανα prius όμως όλα αυτά είναι δευτερεύοντα..

    • Demetris Katsaris

      Δεν είναι αυτονόητο ότι οι μπιέλλες θα έιναι βαρύτερες ή μακρύτερες από τις κανονικές για το λόγο ότι δεν γράφουν πουθενά διαστάσεις, βάρος και υλικό κατασκευής στα έγγραφα.
      Όσο αφορά το πρώτο σημείο. Δεν βλέπω κάποιο λόγο να έχει θέματα αν γίνονται κάποια στοιχειώδη τεστ αντοχής και είναι τέλοσπάντων με την ποιότητα κατασκευής που μας έχει συνηθίσει η ΤΟΥΟΤΑ.
      Για το δεύτερο σημείο, εξαρτάται αν θα γίνει υλοπόιηση σε ατμοσφαιρικό ή όχι μοτέρ. Σε μοτέρ υψηλών επιδόσεων ή όχι κλπ.

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Θεωρω λοιπον,που πιθανον, να θεωρω και λαθος,οτι μια μπιελια με ολη αυτην την υπερκατασκευη δεν δινατε να ειναι ελαφρυτερη η και ισοβαρη συμβατικης μπιελας,εκτος και αν ειναι κατασκευασμενη απο εξωτικα υλικα,αλλα εξωτικα υλικα,και προσιτο,δεν πανε μαζι.
      Τον ενδιαφερον λοιπον ,δεν ειναι αν θα ειναι βαρυτερη η ‘μεταβλητη’μπιελα εναντι της συμβατικης,αλλα ποσο;
      Και αν αυτη η διαφορα εχει ουσιαστικα μειονεκτηματα;
      Δεν εχω καμια προθεση,να ακυρωσω το R&D, της Toyota,ποιος ειμαι εγω αλωστε,ερωτησεις θετω,αντιθετος ευελιπιστω στη διαρκη εξελιξη του εμβολοφορου ωστε να παραμεινει στο προσκηνιο,βεβαια γνωριζουμε οτι,ουκ ολιγες κατοχυρωμενες ευρεσιτεχνιες δεν βρηκαν ποτε το δρομο για εμπορικη εφαρμογη.

    • Demetris Katsaris

      Φίλε, ας βγει καλό και αξιόλογο και από κει και πέρα ειδωμεν.

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Ωρε Δημητρη συμφωνοι,αλλα για να προχωρησω την σκεψη,η βαθεια απογοητευση ερχεται,οταν σκέφτεσαι πως αλλοι κανουν εμπορικη εφαρμογη το maglev,και εμεις συζηταμε αν μπουρουμε να πετύχουμε ανωτατη ταχυτητα τα 160km/h χωρις να εκτροχιαζομαστε.

    • Dim203

      Ο στρόφαλος δε γίνεται να μετακινηθεί. Αλλάζει το σημείο έδρασης της μπιελας σε σχέση με τον στρόφαλο μέσω του μουλτιλινκ

  • Mitsos Ribopaido

    Πολύ έξυπνη ιδέα , το σημείο 35 που φαίνεται σαν ένωση και στήριξη μιας μεριάς των βάσεων στους πείρους μου φαίνεται λίγο ευαίσθητο αλλα σίγουρα ειναι υπολογισμένο.. Μένει να δοκιμαστεί όπως και το hcci το οποίο σε συγκεκριμένες συνθήκες έχει θέματα , και η ανάφλεξη αλλάζει σε ηλεκτρική ( μπουζί).
    Νομίζω όπως έλεγε και ο Μέγιστος Χατζηαποστόλου , η ΜΕΚ έχει ακόμα πολύ ψωμί