H Dacia πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο κάθε χρόνο, με τα νούμερα να λένε την μεγαλύτερη αλήθεια. Το 2014 πούλησε στην Ευρώπη 359.175 οχήματα, ενώ στο τέλος του 2016 είχε αυξήσει τον όγκο της στις 413.523, μια αύξηση 14,5%. Με αυτή τη αύξηση να συνεχίζεται και το τρέχον έτος, καθώς μόνο το πρώτο εξάμηνο είχε ήδη 242.878 αυτοκίνητα, μια αύξηση 10,8% σε σχέση με το ίδιο διάστημα την περσινή χρονιά.

Μιλώντας γι’αυτό, ο επικεφαλής σχεδιασμού της Renault, Laurens van den Acker, δήλωσε έκπληκτος ότι οι ανταγωνιστές τους δεν έχουν ακόμα αντιδράσει, τονίζοντας:

Έχουμε εκπλαγεί γιατί γνωρίζουμε ότι ο ανταγωνισμός θα έρθει αργά ή γρήγορα. Αναμέναμε να είναι ήδη εκεί, οπότε είναι αρκετά καταπληκτικό ότι ακόμα δεν υπάρχει απευθείας ανταγωνιστής για το Duster στην αγορά.

Και συνέχισε, ότι η δέσμευση της Renault να διατηρήσει οικονομικά προσιτά τα μοντέλα της Dacia είναι αυτό που βοήθησε τη ρουμανική μάρκα να εδραιώσει τη θέση της στην αγορά, λέγοντας:

Η Renault είχε απίστευτη πειθαρχία στο να μην αυξήσει τις τιμές. Ακόμη και οι Γερμανοί μας φίλοι έχουν μάρκες που αρχίζουν να μπερδεύονται με τις ακριβότερες μάρκες. Η Dacia ήταν πολύ καλή στην τήρηση της υπόσχεσης της. Δεν προέρχεται όλη η εξοικονόμηση χρημάτων από τα αυτοκίνητα, είναι στο επιχειρηματικό μοντέλο, στο που παράγουμε τα αυτοκίνητα, το γεγονός ότι τα Dacia πωλούνται από το πίσω μέρος του δικτύου της Renault, συχνά στην ίδια αντιπροσωπεία.

Αν βγάλεις τα Renault έξω, δεν θα μπορούσες να πουλήσεις τα Dacia ως ξεχωριστή μάρκα, για μια άλλη εταιρεία να δημιουργήσει μια νέα μάρκα, θα έπρεπε να δημιουργήσει ένα νέο δίκτυο πωλητών, το οποίο είναι πολύ ακριβό και αυτό θα αυξήσει την τιμή του αυτοκινήτου. Το επιχειρηματικό μοντέλο της Renault/Dacia είναι μοναδικό, και ίσως γι ‘αυτό είναι δύσκολο να αναπαραχθεί.

  • Nikolas Karampelas

    Μια χαρά τους βλέπω, προ-περσινά ρενά σε μοντέρνο πακέτο.

    Από την μια φέρνει την τεχνογνωσία της Ρενό και από την άλλη είναι μια φθηνή και ασφαλή λύση για τους δύσκολους οικονομικά καιρούς που ζούμε.
    Αν είχα λεφτά dacia θα αγόραζα αυτή την εποχή.

    όσο για τον ανταγωνισμό, μάλλον οι άλλοι πιστεύουν ότι δεν υπάρχει ανάγκη για οικονομικά, αλλά καλά αυτοκίνητα στην αγορά της ΕΕ.

  • a_f_a

    αδικο έχει; εδω και η σκοντα εγινε πριμιουμ, ιδιως σε αυτη τη κατηγορία…

    • George Liverpool

      Ειναι βαρυς χαρακτηρισμος το premium.Ας πουμε οτι ειναι πολυ πιο ποιοτικη,σε σχεση με παλαιοτερα.

    • αυτο ακριβως !!! πλεον εχουν ”χασει” το δρομο τους μερικοι !!

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Οπως η Hyundai ας πουμε;

    • Γιάννης

      Η Hyundai ποτέ δεν είπε ότι θέλει να ανταγωνιστεί εταιρείες όπως η Dacia. Απλώς στην αρχή που δεν είχε την απαραίτητη τεχνογνωσία για να φτιάξει μοντέλα ανταγωνιστικά για την ευρωπαϊκή αγορά, πρόσφερε φθηνά μεν, πλην τίμια οχήματα. Κάποια στιγμή απέκτησε αυτή την τεχνογνωσία και πλέον τα μοντέλα της ανταγωνίζονται στα ίσια τα καλύτερα ευρωπαϊκά. Αυτός ήταν ο στόχος της, οπότε δεν έχασε το δρόμο της, μάλλον το αντίθετο θα έλεγα.

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Γεια σου,λυπαμε αν μακρυγορω.
      Ειναι ικανα τα προσφατα hyundai/kia να δουν στα ματια το ευρωπαικο ανταγωνισμο επι ίσοις όροις,και γιατι οχι και επι μερους καλυτερα.
      Ναι ειναι.
      Αποδιδει η στατηγικη στοχευση για καλητερα πλην ακριβοτερα προιοντα;
      Ναι, καθως τα τελευταια χρονια κραταει η αυξανει τα ποσοστα της ,στην ευρωπη Hyundai/kia αθροιστικα ακουμπουν το 7% το ετησιων πωλησεων,παραυτα χαμηλοτερα απο Opel/Vauxhall 9%και σημαντικα χαληλοτερα απο το Psa group, συνδυαστικά ακουμπα το 11%.
      Αλλα,γιατι παντα υπαρχει ενα αλλα,οπως γραφεις καθ εσυ,οι κορεατες συστηθηκαν με ‘τιμια’ και προσιτα οχηματα ,και τωρα στοχευσαν τιμολογιακα παραδοσιακους κατασκευαστες οπως οι Toyota η το Vw group ,και μαντεψε οταν ενα i30 τιμολογειται οσο ενα auris η ενα golf,εσυ τι θα διαλεγες;
      Συνεπως μου δινει το δικαιωμα να σχολιασω τον χαμενο χαρακτητα κατ εμε παντα ,και ενα δυσαναπληρωτω κενο επιλογων σε οσους ξαχνουν να βρουν ενα τιμιο,αξιοπιστο,πληρες οχημα αλλα πιθανον δεν τους καλυπτει το tipo,301,duster κτλ.

    • gronholm89

      Πιο ακριβη εγινε!! Ποιοτικως ειναι πιο κατω απ τον ανταγωνισμο!!

    • tcdrifter

      Πήγαινε μπας σε ένα καινούργιο Kia Ceed η Hyundai i30 που παίζουν σε μια κατηγορία τιμής 15-17 χιλιάρικα και μάλλον θα αλλάξεις γνώμη.

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Σωστα τα γραφεις,αλλα μην ξεχνας πως π.χ το avensis ξεκινα απο τα 19300,και ειναι και ποιο ‘προιον’

  • Anestis Genk

    Υπάρχουν πολλοί που λένε έχω αυτά τα λεφτά, θέλω τον πιο πλούσιο εξοπλισμό. Άλλοι πάλι ψάχνουν για το πιο είναι το πιο φτηνό γενικώς. Δεν τους αδικώ, ωραία τα καλά αμάξια αλλά νομίζω πουλάνε πιο πολύ ιδέα παρά αξία.

  • tcdrifter

    Πάντως αντικειμενικά το Dacia Duster είναι πολύ πίσω ποιοτικά απο άλλα αυτοκίνητα. Αν το περιεργαστείς όπως έκανα πρόσφατα σε μια έκθεση της Renault έμεινα δυσαρεστημένος απο την ποιότητα του. Αν υποθέσουμε πως πληρώνεις την τετρακίνηση Nissan Και ένα μοτέρ Renault το σασί, το εσωτερικό, τα περιφερειακά είναι Dacia. Ποιότητα εσωτερικό, ανοίγεις ας πούμε το πορτ παγκάζ λαμαρίνα και μια ψευτομοκετούλα, φτήνια. Δεκτό με το δεδομένο πως αυτή τη στιγμή το αγοράζεις Diesel 4×4 με συμπαθητικό εξοπλισμό με κάτι λιγότερο απο 18 χιλιάρικα την στιγμή που ο ανταγωνισμός παίζει τουλάχιστον 5 χιλιάρικα επάνω. Αν μπορείς να χωνέψεις την φτήνια του σε πολλά σημεία και να πεις θα πάρω ένα αμάξι να του πιω το αίμα να μην το λυπηθώ θα το παιρνα. Αλλά σκύβεις ας πουμε απο κάτω και βλέπεις πως στο εργοστάσιο ψέκασαν πίσσα και μέχρι και οι ζάντες απο μέσα είναι μέσα στη πίσσα.

    • George Liverpool

      Αυτο ειναι το νοημα του αυτοκινητου.Αν χρησιμοποιησει πιο ακριβα υλικα για το εσωτερικο κλπ,η τιμη θα ανεβει,μετα ποιος θα αγορασει dacia;;Κανεις..

  • Egeas

    Το αμάξι αυτό είναι φανταστικό για χρήση 4χ4. Επίσης έχει πολύ καλούς χώρους για να σε καλύψει στις off road εξορμήσεις σου. Σκληρά πλαστικά για να το πλένεις μέσα και με το λάστιχο, Εϊναι για χρήση jeep αγροτικού κλπ. Δεν θέλει ούτε προσβλέπει να το παίξει κάπως αλλιώς … Τέλος.
    Θα μου άρεσε πολύ να το έχω ως 2ο ή 3ο αυτοκίνητο για αυτή την συγκεκριμένη χρήση. Να μην με νοιάζει τίποτε, αν θα το γρατζουνίσω, αν θα το ταλαιπωρίσω, που και πως θα το παρκάρω.
    Μπράβο στην Dacia/ Renault που προσφέρει στον κόσμο ένα τέτοιου τύπου αυτοκίνητο. Γι’ αυτό άλλωστε έχει κάνει τεράστια επιτθχία σε πολλές χώρες στο εξωτερικό.