Η τρέχουσα γενιά του Nissan Leaf παρουσιάστηκε στα τέλη του 2010, και από τότε πολλά έχουν αλλάξει στον χώρο της ηλεκτροκίνησης. Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας έχει πουλήσει περίπου 283.000 μονάδες παγκοσμίως, νούμερο που το καθιστά το πιο δημοφιλές αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα στον κόσμο.

Σήμερα, επτά χρόνια μετά, παρουσιάζεται η δεύτερη γενιά του μοντέλου, το οποίο αναμένεται στην κυκλοφορία από τις αρχές του 2018. Η Nissan αναφέρει ότι το νέο Leaf θα καταπλήξει τις αισθήσεις μας, και θα ανεβάσει τον πήχη στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε άνθηση.

1Ηλεκτροκινητήρας

Ξεκινώντας από τα βασικά, το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με μια μπαταρία 40 kWh, η οποία του χαρίζει αυτονομία 378 χλμ. Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Nissan κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 150 ίππων (110 kW) στις 3.283 σ.α.λ, και 320 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 0 σ.α.λ. Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να πιάσει είναι 144 χλμ/ώρα, με την φόρτιση της μπαταρίας σε οικιακό δίκτυο με παροχή 3 kW να απαιτεί 16 ώρες, ενώ με παροχή 6 kW τις μισές. Από την άλλη, σε ταχυφορτιστή το 80% της μπαταρίας φορτίζει σε μόλις 40 λεπτά, με το συνολικό βάρος του να αγγίζει τα 1.535 κιλά. Ο χρόνος για τα 0-100 χλμ/ώρα έχει βελτιωθεί κατά 15% και για τα 60-100 χλμ/ώρα κατά 30%.

Για όσους επιθυμούν να κάνουν μεγαλύτερα ταξίδια με το νέο τους Leaf, η Nissan θα εισάγει προς τα τέλη του 2018 μια έκδοση με μεγαλύτερη ιπποδύναμη και χωρητικότητα μπαταρίας 60 kWh, η οποία θα προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία.

Το μήκος του αγγίζει τα 4.480 χλστ., το πλάτος τα 1.790 χλστ., και το ύψος τα 1.535 χλστ., ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2.700 χλστ. κάτι που σημαίνει ότι μπορεί με περίσσια άνεση να φιλοξενήσει 5 επιβάτες, και τις αποσκευές τους, με τον συνολικό χώρο φόρτωσης να ακουμπά τα 850 λίτρα. Σε σχέση με τη πρώτη γενιά είναι 35 χιλιοστά μακρύτερο, 10 χιλιοστά υψηλότερο, 20 χιλιοστά ευρύτερο, με το κέντρο βάρους έχει μειωθεί κατά 5 χιλιοστά. Πατάει σε ζάντες 16 ιντσών, με ελαστικά 205/55 ή σε ζάντες 17 ιντσών με ελαστικά 215/50, ενώ θα προσφέρεται σε 7 εξωτερικά χρώματα.

2Εξωτερικό

Εμφανισιακά, η σχεδίαση του νέου Nissan Leaf εκφράζει τη κατεύθυνση της εταιρίας για το μέλλον, με το αυτοκίνητο να αντλεί έμπνευση από το IDS Concept, το οποίο παρουσιάστηκε στο έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο το 2015. Το μπροστινό μέρος διαθέτει τη χαρακτηριστική μάσκα V-motion της Nissan, η οποία αντανακλά το DNA που μοιράζεται με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας, όπως το X-Trail και το Qashqai.

Ωστόσο, ξεχωρίζει το μπλε χρώμα της μάσκας, που αποτελεί το νέο χαρακτηριστικό για τα ηλεκτρικά οχήματα της Nissan Η πλωτή οροφή προσθέτει στυλ και αίσθηση κίνησης, με τα κομψά και λεπτά LED φωτιστικά σώματα να διαθέτουν το χαρακτηριστικό σχεδιασμό τύπου μπούμερανγκ της εταιρίας. Η Nissan έχει δώσει μεγάλη βαρύτητα και στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου, καθώς αυτή είναι το κλειδί για το πόσο αποτελεσματικά μπορεί να κινηθεί, με τον χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (μόλις Cd 0,28) να του επιτρέπει να διανύσει μεγαλύτερες αποστάσεις με έναν πλήρη κύκλο φόρτισης.

3Εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό, διακρίνουμε αρκετά γνωστά στοιχεία από τα υπόλοιπα μοντέλα της Nissan, με τον πίνακα οργάνων να χωρίζεται σε δύο μέρη. Στα αριστερά υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη, ενώ στα δεξιά παραμένει παραδοσιακό με συμβατικές βελόνες. Ακόμα υπάρχουν δερμάτινες και alcantara επενδύσεις, με δίχρωμες λεπτομέρειες, με το φινίρισμα να δείχνει πολύ καλό, ενώ η ηχομόνωση έχει βελτιωθεί.

Οδηγός και επιβάτες θα προσέξουν τη μπλε ραφή στα καθίσματα, στο ταμπλό και στο τιμόνι, καθώς και τη νέα οθόνη αφής 7 ιντσών, του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Η διάταξη της οθόνης έχει επανασχεδιαστεί για ευκολότερη πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες, όπως οι τεχνολογίες του Safety Shield, η κατάσταση φόρτισης, οι πληροφορίες του συστήματος ήχου και πλοήγησης κλπ. Ακόμα διαθέτει συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, στα αυτοκίνητα εξοπλισμένα με σύστημα πλοήγησης.

4Τεχνολογίες

Το νέο Leaf είναι το πρώτο αυτοκίνητό της Nissan που εξοπλίζεται με το προηγμένο σύστημα ημι-αυτόνομης τεχνολογίας ProPilot, ενώ μοιράζεται την πλατφόρμα και τα συστήματα μετάδοσης της κίνησης με το νέο Renault Zoe, με την πίσω ανάρτηση να αποτελείται από ημιάκαμπτο άξονα.

Το ProPilot λειτουργεί σε ταχύτητες μεταξύ 30 και 100 χλμ/ώρα και μπορεί να κατευθύνει μόνο του το αυτοκίνητο εντός λωρίδας κυκλοφορίας, μπορεί να το ακινητοποιήσει, ενώ έχει τη δυνατότητα και να το παρκάρει σε έναν χώρο στάθμευσης. Επίσης, το νέο Leaf διαθέτει τα συστήματα Intelligent Lane Intervention, Lane Departure Warning, Intelligent Emergency Braking, Blind Spot Warning, Traffic Sign Recognition, Rear Cross Traffic Alert και Intelligent Around View Monitor.

Ακόμα, το νέο Leaf εφοδιάζεται με το e-Pedal, μια επαναστατική τεχνολογία οδήγησης που θα ”μεταμορφώσει” τον τρόπο που οδηγούμε, όπως το χαρακτηρίζει η Nissan. Χάρη σε ένα διακόπτη στην κεντρική κονσόλα του αυτοκινήτου, η συγκεκριμένη τεχνολογία μετατρέπει το πεντάλ του γκαζιού σε ένα ηλεκτρονικό πεντάλ, επιτρέποντας στον οδηγό να επιταχύνει, να επιβραδύνει, όπως και να ακινητοποιεί το όχημα, χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού.

Η τεχνολογία e-Pedal είναι η πρώτη παγκοσμίως λειτουργία σε πεντάλ, που επιτρέπει στους οδηγούς να ακινητοποιήσουν το αυτοκίνητο ακόμη και σε δρόμους με κλίσεις (ανωφέρειες και κατωφέρειες) παραμένοντας στην θέση τους. Οι οδηγοί θα μπορούν να καλύψουν το 90% των αναγκών τους με ένα μόνο πεντάλ, καθιστώντας τη διαδικασία οδήγησης πιο συναρπαστική και λιγότερο κουραστική.

5Ελλάδα

Η ελληνική εισαγωγική εταιρία κάνει μεγάλες προσπάθειες για να το φέρει στην Ελλάδα, και στην φετινή “Αυτοκίνηση”, έτσι ώστε να εισαχθεί επίσημα στην χώρα μας κάποια στιγμή στις αρχές του 2018. Η επίσημη παρουσίασή του θα γίνει στην έκθεση του Τόκιο στις 27 του μηνός. 

  • liospi

    μπράβο στην nissan. εάν γίνει κάτι με ταχυφορτιστές στο Ellada μπορεί να πάρει τα πάνω της η αγορά των, αμιγώς, ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

    *850 lt χώρος αποσκευών;

  • grammar nazi

    με την τελικη αυτη προτιμω να παρω ποδηλατο

    • πας περισσοτερο απο 144χλ/ω ???? εσυ εισαι καλος!!!! :-D

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      Δεν σου χρειαζεται να πηγαινεις παραπανω μεχρι τα 120 και πολυ ειναι γιατι κινείσαι και με ασφαλεια και περα απο αυτο δεν θα σου φταινε οι αλλοι τιποτα ,για αυτο υπαρχουν και οι πιστες που πληρωνεις και τρεχεις οσο θελεις εκει μεσα.

  • vaggscoobys

    το λες και όμορφο!

    • LJ

      Καλσικα, εσυ τι θα ελεγες?!

  • telis ellinas

    Kαμια 50000 ευρω θα κανει?

    • αμερική 29.900 δολάρια. Δεν έχει ανακοινωθεί καμία τιμή στην Ευρώπη

    • Παναγιώτης Κλεάνθης

      35.000 ειναι η δικη μου τιμη προβλεψης.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Ωραίο και τεχνολογικά προηγμένο! Μπράβο στη Nissan.

  • paparoach

    Δεν το λες και άσχημο. Το κακό είναι ότι Ελλάδα θα έχει πολύ τσουχτερή τιμή.

    • to κακο ειναι οτι στην ελλαδα ακομα δεν το εχουν φερει….οταν ολος ο κοσμος εχει στραφει στον ηλεκτρισμο…εμεις ακομα γουσταρουμετα ντιζελ !!!! :-D

    • paparoach

      Δεν είναι μόνο ότι δεν τα φέρνουνε, είναι και πανάκριβα ρε συ. Μόνο το ι3 υπάρχει πρακτικά. Ευτυχώς που οι γερμανοί το αναβαθμίζουν κάθε χρόνο και έφτασε η αυτονομία σε αξιοπρεπή επίπεδα πλέον. το bolt είναι καλό μοντέλο, αλλά ούτε αυτό έρχεται

    • μα δες εδω μεσα……ο κοσμος η δεν τα θελει…η τα φοβαται στην ελλαδα…ποιος ο λογος να τα φερουν ???
      πχ εσυ θα εδινες για το προηγουμενο leaf το 2010 πχ 34.000 ??

    • jim_1

      Οικονομοτεχνικά δεν συμφέρει να το αγοράσεις το μόνο που σου προσφέρει είναι μια διαφορετική ανούσια τεχνολογία προς το παρόν…Όποιος έχει λεφτά για πέταμα φυσικά και το αγοράζει…Ακόμα είναι σε εμβρυακό επίπεδο η ηλεκτροκίνηση…

    • μιλας για ελλαδα η γενικα ???

    • jim_1

      Ελλάδα φυσικά…

    • αναλογα για τι τιμη μιλαμε…..αυτην τη στιγμη υπαρχει μονο το i3…..που γενικα οι μπεμπες ειναι ακριβες ομως……
      αν μιλαμε για μια τιμη εκει στα 30.000+ το πολυ…με μια τετοια αυτονομια…..πιστευω οτι αξιζει !!

    • jim_1

      Αν έχει την τιμή του προηγούμενου μιλάμε για 35+++ στην χειρότερη…Αν το συγκρίνω με το pulsar diesel ας πούμε που έχει κοντά στα 18-20 υπάρχει ένα χάος…Και δεν βάλαμε κόστος ταχυφορτιστή…Πως θα κάνεις απόσβεση για να πεις με συμφέρει να το αγοράσω…?ΠΟΤΕ…

    • αναλογα την χρηση που θα το κανεις…μπορει και να κανεις την αποσβεση και να βγαλεις και κερδος……ενω μπορει και οχι!!
      παντως με αυτα τα λεφτα παιρνεις 150ps και μεγαλυτερη ροπη απο το ντιζελ !

    • paparoach

      Κοιτα να δεις. Οταν ενα focus-golf κανει 20.000 ε…καπου στα 28.000 με 30.000 θα το σκεφτομουν. Για προηγουμενης γενιας οχι, φυσικα, για αυτονομια μαξ. 200 χλμ.

  • gv

    πολυ καλο και εξαιρετικα πρακτικο!
    αλλα θα ηθελα να μας πει καποιος με 120 σταθερα ποσα χιλιομετρα αυτονομια θα εχει αραγε?
    και μετα απο ποσα χιλιομετρα και φορτισεις ”πεφτει” η μπαταρια..
    και αν η μπαταρια αχρηστευτει μετα τι?
    αυτο ειναι το προβλημα με τα συγχρονα ηλεκτρικα,ουτε οι επιδοσεις ουτε η αυτονομια πια..
    επισης το e-pedal μου φαινεται μια μαλακια..
    αν θες να επιβραδυνεις με τον κινητηρα σαν φρενο πχ,καλυτερα να γινεται on demand με ενα κουμπι στο τιμονι η ενα paddle οπως στο ampera..
    γιατι το γκαζι ειναι γκαζι και το φρενο ειναι φρενο..
    δε ξερω με λεπτομερειες πως λειτουργει αλλα φοβαμαι οτι ολο και καποιο βλημα θα μπερδευτει και θα γινει ζημια!

    • νομιζω στο tesla μιλανε για 1000 πληρεις φορτισεις…..δηλαδη για 500.000 χιλιομετρα χονδρικα…….οποτε καπως ετσι υποθετω θα ειναι και εδω……

  • Φωτόνιον

    Μακάρι να έρθει Ελλάδα σε λογική τιμή…

  • Costas

    Ολα καλα και ωραια με τα ηλεκτρικα, αλλα δεν μας εχουν πει τι θα γινονται οι μπαταριες οταν αχρηστευτουν.Θα γεμισουμε τον πλανητη με τοξικες μπαταριες, θα τις αμολανε στη θαλασσα, θα τις λιωνουν? Μηπως τοτε δαιμονοποιηθουν τα ηλεκτρικα ανεβουν οι φοροι και αντε παλι απο την αρχη? Κατι παρομοιο με τα ντιζελ δηλαδη.

    • Φωτόνιον

      Ανακύκλωση. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι η συστοιχία μπαταριών ενός ηλεκτρικού δεν είναι κάτι που μπορεί ο καθένας μόνος του να βγάλει και να πετάξει στα σκουπίδια. Άλλωστε όταν (και εάν) έρθει η ώρα αντικατάστασής τους το συνεργείο που θα το αναλάβει θα έχει κάνει οικονομικό συμφέρον να τις ανακυκλώσει.

    • 1) Αντίθετα με τις παλιές μπαταρίες μολύβδου οι μπαταρίες λιθίου των ηλεκτρικών δεν είναι τοξικές.
      Μάλιστα το λίθιο χρησιμοποιείται σαν φαρμακευτική ουσία.
      2) Μια συστοιχία μπαταριών αν και όταν αποσυρθεί έχει νεκρά στοιχεία, στοιχεία με αρκετή φόρτιση και στοιχεία σαν καινούργια.
      Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν επιτοίχια οικιακή μπαταρία αποθήκευσης ενέργειας, που θα φορτίζει ώρες που το ρεύμα είναι φθηνό (ή απο φωτοβολταϊκά) και θα δίνει πίσω ρεύμα γλυτώνοντας χρήμα ή κάνοντας το σπίτι ενεργειακά αυτόνομο. https://uploads.disquscdn.com/images/26e4cd5f05fbbdcf4fb59f977b2953c49825ed43300bf145a68c711121c2731f.jpg

  • SAMURAI-66

    Συμπυκνωμενη τεχνολογια υψηλου επιπεδου για το πρωτο σε πωλησεις ηλεκτρικο οχημα στον πλανητη.
    Εκει που εκαναν πραγματικα αλματα και αξιζουν συγχαρητηρια οι γιαπωνεζοι ειναι στην σχεδιαση που απο το μετριο και οχι τοσο ευπεπτο στο παρελθον μοντελο παρουσιασαν την νεα του γενια με μορφη το λιγοτερο ομορφη και αυτο ειναι επιτυχια αν σκεφτουμε οτι η προηγουμενη χωρις αυτη την προικα εκανε μπαμ στην αγορα!
    Αυτο λογικα θα σαρωση με ρυθμους κατα πολυ μεγαλυτερους της πρωτης νιοτης του,αν και στην ελληνικη πραγματικοτητα θα ειναι απλησιαστο.

  • Mika

    Τουλαχιστον αυτο το βλεπεις και δεν το φτυνεις, οπως γινοταν με το παλιο…