Η τρέχουσα γενιά του Nissan Leaf παρουσιάστηκε στα τέλη του 2010, και από τότε πολλά έχουν αλλάξει στον χώρο της ηλεκτροκίνησης. Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας έχει πουλήσει περίπου 283.000 μονάδες παγκοσμίως, νούμερο που το καθιστά το πιο δημοφιλές αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα στον κόσμο.

Σήμερα, επτά χρόνια μετά, παρουσιάζεται η δεύτερη γενιά του μοντέλου, το οποίο αναμένεται στην κυκλοφορία από τις αρχές του 2018. Η Nissan αναφέρει ότι το νέο Leaf θα καταπλήξει τις αισθήσεις μας, και θα ανεβάσει τον πήχη στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε άνθηση.

1Ηλεκτροκινητήρας

Ξεκινώντας από τα βασικά, το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με μια μπαταρία 40 kWh, η οποία του χαρίζει αυτονομία 378 χλμ. Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Nissan κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 150 ίππων (110 kW) στις 3.283 σ.α.λ, και 320 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 0 σ.α.λ. Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να πιάσει είναι 144 χλμ/ώρα, με την φόρτιση της μπαταρίας σε οικιακό δίκτυο με παροχή 3 kW να απαιτεί 16 ώρες, ενώ με παροχή 6 kW τις μισές. Από την άλλη, σε ταχυφορτιστή το 80% της μπαταρίας φορτίζει σε μόλις 40 λεπτά, με το συνολικό βάρος του να αγγίζει τα 1.535 κιλά. Ο χρόνος για τα 0-100 χλμ/ώρα έχει βελτιωθεί κατά 15% και για τα 60-100 χλμ/ώρα κατά 30%.

Για όσους επιθυμούν να κάνουν μεγαλύτερα ταξίδια με το νέο τους Leaf, η Nissan θα εισάγει προς τα τέλη του 2018 μια έκδοση με μεγαλύτερη ιπποδύναμη και χωρητικότητα μπαταρίας 60 kWh, η οποία θα προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία.

Το μήκος του αγγίζει τα 4.480 χλστ., το πλάτος τα 1.790 χλστ., και το ύψος τα 1.535 χλστ., ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2.700 χλστ. κάτι που σημαίνει ότι μπορεί με περίσσια άνεση να φιλοξενήσει 5 επιβάτες, και τις αποσκευές τους, με τον συνολικό χώρο φόρτωσης να ακουμπά τα 850 λίτρα. Σε σχέση με τη πρώτη γενιά είναι 35 χιλιοστά μακρύτερο, 10 χιλιοστά υψηλότερο, 20 χιλιοστά ευρύτερο, με το κέντρο βάρους έχει μειωθεί κατά 5 χιλιοστά. Πατάει σε ζάντες 16 ιντσών, με ελαστικά 205/55 ή σε ζάντες 17 ιντσών με ελαστικά 215/50, ενώ θα προσφέρεται σε 7 εξωτερικά χρώματα.

2Εξωτερικό

Εμφανισιακά, η σχεδίαση του νέου Nissan Leaf εκφράζει τη κατεύθυνση της εταιρίας για το μέλλον, με το αυτοκίνητο να αντλεί έμπνευση από το IDS Concept, το οποίο παρουσιάστηκε στο έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο το 2015. Το μπροστινό μέρος διαθέτει τη χαρακτηριστική μάσκα V-motion της Nissan, η οποία αντανακλά το DNA που μοιράζεται με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας, όπως το X-Trail και το Qashqai.

Ωστόσο, ξεχωρίζει το μπλε χρώμα της μάσκας, που αποτελεί το νέο χαρακτηριστικό για τα ηλεκτρικά οχήματα της Nissan Η πλωτή οροφή προσθέτει στυλ και αίσθηση κίνησης, με τα κομψά και λεπτά LED φωτιστικά σώματα να διαθέτουν το χαρακτηριστικό σχεδιασμό τύπου μπούμερανγκ της εταιρίας. Η Nissan έχει δώσει μεγάλη βαρύτητα και στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου, καθώς αυτή είναι το κλειδί για το πόσο αποτελεσματικά μπορεί να κινηθεί, με τον χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (μόλις Cd 0,28) να του επιτρέπει να διανύσει μεγαλύτερες αποστάσεις με έναν πλήρη κύκλο φόρτισης.

3Εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό, διακρίνουμε αρκετά γνωστά στοιχεία από τα υπόλοιπα μοντέλα της Nissan, με τον πίνακα οργάνων να χωρίζεται σε δύο μέρη. Στα αριστερά υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη, ενώ στα δεξιά παραμένει παραδοσιακό με συμβατικές βελόνες. Ακόμα υπάρχουν δερμάτινες και alcantara επενδύσεις, με δίχρωμες λεπτομέρειες, με το φινίρισμα να δείχνει πολύ καλό, ενώ η ηχομόνωση έχει βελτιωθεί.

Οδηγός και επιβάτες θα προσέξουν τη μπλε ραφή στα καθίσματα, στο ταμπλό και στο τιμόνι, καθώς και τη νέα οθόνη αφής 7 ιντσών, του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Η διάταξη της οθόνης έχει επανασχεδιαστεί για ευκολότερη πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες, όπως οι τεχνολογίες του Safety Shield, η κατάσταση φόρτισης, οι πληροφορίες του συστήματος ήχου και πλοήγησης κλπ. Ακόμα διαθέτει συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, στα αυτοκίνητα εξοπλισμένα με σύστημα πλοήγησης.

4Τεχνολογίες

Το νέο Leaf είναι το πρώτο αυτοκίνητό της Nissan που εξοπλίζεται με το προηγμένο σύστημα ημι-αυτόνομης τεχνολογίας ProPilot, ενώ μοιράζεται την πλατφόρμα και τα συστήματα μετάδοσης της κίνησης με το νέο Renault Zoe, με την πίσω ανάρτηση να αποτελείται από ημιάκαμπτο άξονα.

Το ProPilot λειτουργεί σε ταχύτητες μεταξύ 30 και 100 χλμ/ώρα και μπορεί να κατευθύνει μόνο του το αυτοκίνητο εντός λωρίδας κυκλοφορίας, μπορεί να το ακινητοποιήσει, ενώ έχει τη δυνατότητα και να το παρκάρει σε έναν χώρο στάθμευσης. Επίσης, το νέο Leaf διαθέτει τα συστήματα Intelligent Lane Intervention, Lane Departure Warning, Intelligent Emergency Braking, Blind Spot Warning, Traffic Sign Recognition, Rear Cross Traffic Alert και Intelligent Around View Monitor.

Ακόμα, το νέο Leaf εφοδιάζεται με το e-Pedal, μια επαναστατική τεχνολογία οδήγησης που θα ”μεταμορφώσει” τον τρόπο που οδηγούμε, όπως το χαρακτηρίζει η Nissan. Χάρη σε ένα διακόπτη στην κεντρική κονσόλα του αυτοκινήτου, η συγκεκριμένη τεχνολογία μετατρέπει το πεντάλ του γκαζιού σε ένα ηλεκτρονικό πεντάλ, επιτρέποντας στον οδηγό να επιταχύνει, να επιβραδύνει, όπως και να ακινητοποιεί το όχημα, χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού.

Η τεχνολογία e-Pedal είναι η πρώτη παγκοσμίως λειτουργία σε πεντάλ, που επιτρέπει στους οδηγούς να ακινητοποιήσουν το αυτοκίνητο ακόμη και σε δρόμους με κλίσεις (ανωφέρειες και κατωφέρειες) παραμένοντας στην θέση τους. Οι οδηγοί θα μπορούν να καλύψουν το 90% των αναγκών τους με ένα μόνο πεντάλ, καθιστώντας τη διαδικασία οδήγησης πιο συναρπαστική και λιγότερο κουραστική.

5Ελλάδα

Η ελληνική εισαγωγική εταιρία κάνει μεγάλες προσπάθειες για να το φέρει στην Ελλάδα, και στην φετινή “Αυτοκίνηση”, έτσι ώστε να εισαχθεί επίσημα στην χώρα μας κάποια στιγμή στις αρχές του 2018. Η επίσημη παρουσίασή του θα γίνει στην έκθεση του Τόκιο στις 27 του μηνός.