Suzuka, Ιαπωνία, 30 Οκτωβρίου 1988, ο Ayrton Senna κερδίζει το τελευταίο Grand Prix της σεζόν στην πίστα της Honda με ένα μονοθέσιο που φέρει έναν V6 turbo της ιαπωνικής εταιρείας. Ήταν η αυλαία της πιο επιτυχημένης σεζόν για οποιαδήποτε ομάδα, με την McLaren Honda, να χάνει μόνο έναν αγώνα, το Grand Prix της Monza. Ήταν η εποχή της παντοκρατορίας της Honda στην Formula 1 και γενικώς μια εποχή που η εταιρεία του Soichiro εξέπληττε τον κόσμο με την τεχνολογία και τα επιτεύγματά της. Μπορεί πλέον να την θεωρούμε υπερδύναμη, αλλά την δεκαετία του ’70 οι Ιάπωνες κατασκευαστές ήταν κάτι σαν τους Κορεάτες της εποχής μας. 


Η διαφορά των Ιαπώνων σε σχέση με τους Κορεάτες είναι πως οι Ιάπωνες κληρονόμησαν τεράστια υλικοτεχνική υποδομή, τεχνογνωσία και εξειδικευμένο προσωπικό από την πολεμική βιομηχανία μετά το τέλος του πολέμου. Στην δύση χρειάστηκε να περάσουν αρκετά χρόνια για να δημιουργηθεί κινητικότητα μεταξύ διαφόρων βιομηχανικών κλάδων και η Κορέα που προανέφερα ξεκίνησε να βιομηχανοποιείται πολύ αργά. Η πετρελαϊκή κρίση στις αρχές της δεκαετίας του ’70 δημιούργησε την ανάγκη για φθηνά αυτοκίνητα με χαμηλή κατανάλωση. Ως τότε αντί να ενδιαφέρονται οι κατασκευαστές για την αποδοτικότητα, απλά έβαζαν ένα μεγαλύτερο ντεπόζιτο. Τότε ήταν η ώρα της Honda, που είχε να προσφέρει ένα μικρό και οικονομικό αυτοκίνητο, το Civic και με κινητήρες που είχαν την τεχνολογία Compound Vortex Controlled Combustion, που βοηθούσε στην μείωση των ρύπων. Όλα αυτά όταν οι Αμερικάνοι κατασκευαστές ρίχναν την συμπίεση και την απόδοση με αποτέλεσμα να πουλάνε αυτοκίνητα με πολύ χαμηλή ειδική ισχύ. Αργότερα ήρθε το VTEC η ενεργητική τετραδιεύθυνση και διάφορες άλλες τεχνολογίες που κάναν την big H μια από τις υπερδυνάμεις στην αυτοκίνηση. Στις δε μοτοσυκλέτες είναι με διαφορά ο μεγαλύτερος κατασκευαστής. Την δεκαετία του ’90 είχε αποκτήσει ένα prestige άνευ προηγουμένου, όμως η δεκαετία του ’90 αν και θεωρείται από τους φίλους της αυτοκίνησης και δη της ιαπωνικής, η Ιαπωνία βίωνε μια οικονομική κρίση που κατά πολλούς δεν έχει ακόμα ξεπεραστεί πλήρως. Τότε ήταν που ξεκινούσε η παρακμή, που βλέπουμε σήμερα.

Διάβασε επίσης: 5 εταιρίες που έχασαν τον δρόμο τους: Honda

Μια νέα γενιά διαχειριστών είχε πάρει τα ηνία, μια γενιά που ήταν άσχετη με την μηχανολογία και μιλούσε μόνο με οικονομικούς όρους. Αυτή η γενιά δημιούργησε ένα γραφειοκρατικό πνεύμα που ευνούχισε την μηχανολογική καινοτομία, τους αγώνες και γενικότερα τους ανθρώπους που το κάνουν επειδή τους αρέσει και όχι αποκλειστικά για τα χρήματα και τους υπέταξε στην προσταγή της ελαχιστοποίησης των περιττών εξόδων και μεγιστοποίησης του κέρδους. Το τρικ είναι πως λίγοι μπορούν να δουν, να καταλάβουν και να εκτιμήσουν ένα καλοφτιαγμένο και καινοτόμο μηχανολογικό εξάρτημα από ένα της σειράς. Και επειδή οι πελάτες είναι άσχετοι ή δεν αγοράζουν με τέτοια κριτήρια, η καινοτομία θεωρήθηκε περιττό έξοδο. Εδώ να σημειώσω πως για κάθε μια καλή ιδέα συνήθως υπάρχουν πολλές κακές ιδέες και είναι όντως κοστοβόρα η δοκιμή των ιδεών. Όμως όπως λέει ο εκτελεστικός διευθυντής Takahiro Hachigo, η καινοτομία στην μηχανολογία έκανε την Honda αυτό που ήταν.

Οι παραδοσιακές αξίες του “monozukuri” (που σημαίνει το να δημιουργείς/φτιάχνεις κάτι) και του “kaizen” (δηλαδή της συνεχούς βελτίωσης), έδωσαν την θέση τους στον αγώνα για μεγαλύτερες πωλήσεις από την Toyota και στο να κάνουν ελκυστική την μετοχή της Honda.

Και όντως η αξία της μετοχή ανέβηκε αρκετά σε σχέση με το 2000, αλλά αντίστροφη πορεία είχε το Civic στο θέμα ποιότητας κατασκευής. Σύμφωνα με την έκθεση της J.D. Power, το δημοφιλές μοντέλο της Honda έπεσε από την 7η θέση στην 20η. Από το 2003 έσπασε η παράδοση που έλεγε πως οι τμηματάρχες των διαφόρων τμημάτων έρευνας και ανάπτυξης είχαν το ελεύθερο να ξοδεύουν κατά το δοκούν τα χρήματα που τους αντιστοιχούσαν, ερευνώντας τους τομείς που αυτοί έκριναν. Έτσι ο έλεγχος του R&D πέρασε από τα χέρια των μηχανικών στα χέρια των οικονομολόγων του κεντρικού επιτελείου της Honda. Οι ιστορίες πρώην μηχανικών που φτάνουν στον τύπο τα τελευταία χρόνια είναι πολλές και όλες κινούνται στο ίδιο μοτίβο, περικοπές από παντού, φτηνότερα υλικά, ανταλλακτικά από απερχόμενα μοντέλα και ο κορσές όλο και στενεύει. Τα κέρδη μπορεί να ανεβαίνουν αλλά σε βάθος χρόνου αλλοιώνεται, αλλοιώθηκε δηλαδή ήδη η ταυτότητα της Honda και αυτό ενώ παλιότερα ήταν ορατό μόνο σε όσους είχαν εμπειρία και γνώση, πλέον γίνεται πασιφανές. Ο ειδικός τύπος (και όχι μόνο) κατέκριναν το Civic του 2012.

Ένα άλλο σημάδι της αρτηριοσκληρωτικής συμπεριφοράς που έχει το διοικητικό συμβούλιο της Honda, είναι η φυγή από την εταιρεία αρκετών έμπειρων στελεχών επειδή τους αντιμετώπιζαν απαξιωτικά και δεσποτικά. αυτό συνέβη κυρίως με Αμερικάνους μηχανικούς, ή τουλάχιστον αυτοί βγήκαν για να το καταγγείλουν. Για να γίνω πιο σαφής, άτομα με εμπειρία δεκαετιών στην Honda, τα αντιμετώπιζαν σαν να ήταν τίποτα πρακτικάριοι φοιτητές.

Δυστυχώς ή ευτυχώς το ζήτημα καταλήγει να είναι φιλοσοφικό και δεν υπάρχει βέλτιστη απάντηση, παρά μόνο επιλογή. Επιλογή του τι εταιρεία θες να είσαι και που τραβάς τις κόκκινες γραμμές. Ποτέ δεν μπορείς να γνωρίζεις εκ των προτέρων πότε, πως και πόσο θα σε αποπληρώσει η έρευνα στην καινοτομία ή τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που από μόνα τους περνούν απαρατήρητα στον τελικό καταναλωτή, όμως οι μικρές λεπτομέρειες είναι που με έναν πραγματικά απροσδιόριστο τρόπο καθορίζουν το τελικό προϊόν. Αυτό είναι που βραχυκυκλώνει όσους επιλέγουν το πλαίσιο σκέψης, την φιλοσοφία του “θα δώσω τόσα και θέλω να πάρω πίσω τόσα”. Πλέον με τις φωνές που ζητούν να αλλάξει το πλαίσιο διοίκησης της Honda να έχουν γίνει πάρα πολλές και με τα κέρδη να φαίνονται πρόσκαιρα αφού το μερίδιο στην αγορά μειώνεται, υπάρχει ελπίδα πως της ενδέκατη ώρα η Honda θα επιστρέψει στις αξίες του Soichiro με όλα αυτό συνεπάγεται για τους φίλους της αυτοκίνησης και την καινοτομίας.

  • georgekaras

    Δεν ειναι μονο στην Honda αυτο, ειναι σε καθε εκφανση της ζωης μας ενας φυτεμενος καρκινος που ανθει καθε στιγμη που ζουμε για το συνεχες αυξανομενο κερδος ,κερδος αλλου κερδος εδω ολα για αυτο ο νεος μας θεος,γιναμε δουλοι στον ιδιο μας τον εαυτο και τα πραγματα δεν βελτιωνονται

    • Anestis Genk

      Εγώ το λέω Λιντλοποίηση, άλλοι το λένε κινεζοποίηση. Νομίζω όμως ο σωστός όρος είναι οικονομία κλίμακας. Όλοι πάμε για το φτηνό χωρίς να κοιτάμε την ποιότητα γιατί η ποιότητα δεν μπορείς να “την βγάλεις έξω και να την μετρήσεις”. Είναι κάτι που το καταλαβαίνεις μόνο με την χρήση, με την συμβίωση. Επίσης τα πράγματα αν δεν χαλάνε και δεν αγοράζουμε συνέχεια καινούρια σαβούρα, τότε παθαίνει κοκομπλόκο όλος ο πλανήτης.

    • vaggscoobys

      Πολύ ευστοχο!Lidlοποιηση ή Jumboποιηση θα πω εγω.Αυτο συμβαινει σημερα.

  • Smartass

    To 2000 αγόρασα (τα έχω ακόμα) ένα ζευγάρι μποτάκια ορειβατικού τύπου Caterpillar φτιαγμένα στην Σλοβακία.
    Μετά από αρκετά χρόνια αγόρασα άλλο ένα ζευγάρι μποτάκια ορειβατικού τύπου Caterpillar επειδή βαρέθηκα τα πρώτα. Τα δεύτερα είναι φτιαγμένα στο Βιετνάμ.
    Σε μια επίσκεψη φέτος των χειμώνα που φορούσα τα βιετναμέζικα Cat χτύπησα την φτέρνα του δεξιού ποδιού μου και έφυγε η σόλα. Γιατί η κόλα πολυμερίστηκε και έγινε σκόνη.
    Τα Σλοβακικά Cat τα πέρασα εχτές με ειδικό λίπος και σαν καινούργια.

    • manowar

      Ναι σωστα ακουγονται ολα αυτα αλλα το λες και ασχετο το σχολιο..δεν ειναι δυσκολο να το πεις αλλα νταλλα και της παρασκης το γαλα αλλωστε το 90% απο αυτα που ανεφερε ο αρθογραφος φτιαχνονται αποκλειστικα στην ιαπωνια..ειναι
      In house μετριοτητες

    • Kostas Farao Arkoudis Vafeas

      Νομίζω πως θέλει να πει ότι παλιότερα φτιάχνανε τα πράγματα με καλύτερα υλικά κατασκευής σε σχέση με τώρα.

    • manowar

      Ναι αλλα εδω το αρθρο λεει (που δεν με βρισκει ουτε εδω σύμφωνο)οτι,,η χοντα χανει στον τωρινο ανταγωνισμο..δηλαδη δεν ειπε καποιος οτι τωρα δεν φτιαχνουν τα πραγματα με ποιοτητα αλλα η χοντα απεχει απο τον ανταγωνισμο που ακομα και τωρα ειναι κορυφαιος με τεραστια ποιοτητα..γενικα το αρθεο2 μιλαει περισσότερο για γκραν πρι …μπορει να πει καποιος απο εμας οτι τα σημερινα μονοθέσια δεν κουβαλανε ποιοτητα;;τεραστια ποιοτητα μπορει και καλυτερη απο παλια..διαστημικά υλικα..μην λεμε τωρα οτι αυτο το σχόλιο ηταν σχετικό,,αληθεια ειναι οσο αφορα τα υποδηματα

  • Dim203

    Η προσπάθεια τογιοτοποιησης της honda ήταν γεγονός από την αρχή της προεδρίας του fukui. Πλέον η εταιρεία έχει άλλη τροχιά, αυτήν που είχε απ την αρχή της δημιουργίας της , την καινοτομία και τους αγώνες. Είναι εμφανές για όποιον παρακολουθεί τις κινήσεις του οργανισμού.
    Η καλύτερη ατάκα δε έρχεται από τα ίδια τα χείλη του νυν CEO και r&d president της εταιρείας Yoshiyuki Matsumoto:
    “We don’t want headquarters people telling engineers what to do.”

  • DimitrisBXL

    Δεν ηξερα πως υπαρχει η λεξη ταυτοτικη…

    • gv

      υπαρχει αλλα νομιζω αφορα τα μαθηματικα,ειναι καποιου ειδους ορολογια..
      δε νομιζω να σημαινει αυτο που εννοει το αρθρο,να εχει δηλαδη σχεση με τη ταυτοτητα οπως την εννοουμε εμεις στο καθημερινο λογο..

    • DimitrisBXL

      Άλλο η ταυτοτική συνάρτηση και άλλο η κρίση ταυτότητας που θέλει να πει ο “αρθρογράφος”.

    • gv

      χαχαχα ακριβως αυτο ηθελα να πω ευχαριστω! :P

    • manowar

      Εγω την ηξερα που ειμαι και αμόρφωτος μονο λυκειο τελείωσα θεωρητικη ευτυχως γιαυτο εχω καποιες βασεις τουλαχιστον ξερω και μιλαω κατι τις..
      Ταυτοτικη κλιση αρπαξα εγω πιτσιρικας απανω σε nsr 2χρονο επιδη δεν βασταγα ταυτοτητα…μ λεει δεν εχεις δίπλωμα δεν εχεις ουτε ταυτοτητα?θα σε γραψω …του λεω ταυτοτικη κληση πρωτη φορα τρωγω μεγαλε τςςςςς 😂😂😂 χαχαχαχαχα

    • Spider

      😃😃😃

  • charris

    βαριεμαι και να το διαβασω…

  • charris

    βαριεμαι και να το διαβασω…

    • manowar

      Μονο που μεγαλοποιει τα πραγματα το 1988 που ο ιταλος εκανε μεγαλο σκοντο στο αθλημα οι υπολοιποι παιζαν τον παπα και οι δρομοι ηταν ανοιχτοι λογο της τεραστιας προσωπικότητας που λεγεται αυρτον μονο και μονο απο αυτπ δεν συνεχισα παρακατω

  • stadi

    Ποια Honda το 1988;Άμα δεν ήταν η McLaren τοτε με διαστημικό σασί η Honda δεν θα ήταν πουθενά.Και η lotus είχε τον RA-168E της Honda εκείνη τη χρονιά άλλα βγήκε 5η και καταιδρωμενη.

    • manowar

      Η μακλαρεν μονο;;ο τιτανομεγιστος;;και αυτον βαλε μεσα..κατα τα αλλα εχουμε τις ιδιες αποψεις γιατι ειμαστε φανς του αθλήματος και οχι της ιτσιμπαν…βαλε και τον τεραστιο..χωρις αυτον αστο ξεχασε το..μιλαμε τωρα οτι σε ενα γυρο απο 7μος νομιζω βγηκε πρωτος…εποχες μπροστα ρε

  • SAMURAI-66

    Το κειμενο εχει κατα βαση δικιο στιγματιζοντας πλευρες που πληγωνουν την εικονα του ιαπωνα κατασκευαστη και τον εχουν φτασει στο σημειο να μπαλατζαρει αναμεσα στης κλασικες αξιες του soichiro honda και την σημερινη πραγματικοτητα του κερδους των πωλησεων της παραγωγικης διαδικασιας και την πιθανη κριση ταυτοτητας.
    Μονο που οι δυτικοι δεν γνωριζουν και ποτε δεν πιστευω οτι θα καταλαβουν τους ιαπωνες γιατι ειναι αλλη παστα ανθρωπων με σκεψη βαθια διαφορετικη απο την δικη μας και πιστευω οτι στο ελαχιστο δεν μπορουμε να την φανταστουμε εμεις γιατι απλα ειμαστε διαφορετικοι χαρακτηρες.
    Παντα τα ρεπορταζ των δημοσιογραφων ειναι επιφανειακα δεν θιγουν πτυχες της ζωης τους βαθια ριζομενες στο DNA τους που δεν αλλαζουν με τιποτα και ως επι το πλειστον προσπαθουν να τοποθετησουν της δικες τους σκεψης της κουλτουρας των δυτικων πλαι σε αυτες των ασιατων κατι που δεν εχει καμια απολυτως πραγματικοτητα και σοβαρη βαση.
    Κλασικο παραδειγμα ο κινηματογραφος…..
    Ποση γνωριζουν η εχουν δει αριστουργηματα οπως το tokyo story του γιασουζιρο οζου,ugetsu monogatari του κενζι μιζογκουτσι,seven samurai του ακιρα κουροσαβα που ολες ειναι μεσα στην δεκαδα των κορυφαιων ταινιων του πλανητη?
    Προτιμουν να βλεπουν και εκθειαζουν τον πολιτη κειν,τον νονο,την λιστα του σιντλερ χολυγουντιανες παραγωγες που κυριαρχουν σε ευρωπη-αμερικη και νε μεν ειναι διαμαντια της εβδομης τεχνης αλλα δεν ειναι τα μοναδικα.
    Αλλη φιλοσοφια τροπος σκεψης και νοημα της ζωης.
    Και για να επιστρεψω στον χωρο των τεσσαρων τροχων ποιος γνωριζει οτι το πρωτο επιβατικο 4Χ4 παραγωγης του πλανητη ηταν made in japan το kurogane 95?
    Χρονια διαβαζω τον ευρωπαικο-αμερικανικο τυπου αυτοκινητου και κανεις δεν το γνωριζει η το εχει αναφερει,το ιδιο πιστευω αγνωστο ειναι και εδω μεσα στο site ισως και στην υπολοιποι ελλαδα.
    Ολοι πιστευουν και ξερουν το willis mb το γνωστο jeep ειναι η πρωτη παρουσια μονο που δεν ειναι ετσι γιατι ο αμερικανικο τετρακινητο κυλησε τους τροχους του το 1941 ενω το γιαπωνεζικο το 1936,πεντε χρονια πριν.
    Απλα το ιαπωνικο εξαφανιστηκε….βγηκαν στην παραγωγη κοντα στα 4700 κομματια απο το 1936 μεχρι το 1944 την περιοδο της σινοιαπωνικης κρισης και του παγκοσμιου πολεμου και σχεδον μετα περασε στην ανυπαρξια λογω της παγκοσμιας συρραξης….ενω το αμερικανικο 4Χ4 κυριαρχησε και βοηθουντος της παντοκρατοριας της υπερδυναμης μεταπολεμικα εγινε συμβολο.
    Λιγο απο την ιστορια του.
    Ενα σημερα εχει αναπαλαιωθει και αποτελει την απτη παρουσια του.
    …..https://youtu.be/tV_zlqBa3II
    Οπως ηταν σχεδον ετοιμο…
    …..https://youtu.be/tY8cHTpCcVA
    Η τελικη μορφη του…
    …..https://youtu.be/zHdu52t77IU
    Και ενα στην πρωτη νιοτη του αλλα σε κατασταση δραματικη…
    Τα προβληματα οι γιαπωνεζοι τα λυνουν με δικους τους ρυθμους μεσα στης φιλοσοφικες καταβολες τους και ετσι πρεπει να τα βλεπουμε γιατι αλλιως χανουμε το νοημα…αυτο κανει και η honda.
    Και εν κατακλειδει συμβιωνοντας στην οικογενεια με ενα honda civic μοντελο του 2006 τετραπορτο ιαπωνικης κατασκευης που λειτουργει αψογα μονο καλα λογια μπορω να σκεφτω για τον κολοσσο της ανατολης οτι και αν περναει σημερα οπως και αν το ζει.
    Οι αξιες του ειναι δεδομενες και ξεκαθαρες…..ετσι απλα!!
    …..https://youtu.be/qzLfSH4-vVo
    Υ.γ…και μια παραινεση….να μεταφερεται το συνολο του δημοσιευματος απο το ξενο εντυπο και οχι αποσπαασματα αυτου για να εχει σφαιρικη γνωμη ο αναγνωστης εστω και αν ειναι μεγαλο.

    • Pandal

      Νομίζω ότι προσπαθοντας να πιάσει τον σφιγμο του “μεσου” αγοραστή που αγοράζει περισσότερο από τις διαφημίσεις από τις γνώσεις, και στο βωμό του κέρδους έχει χαθεί εδαφος.
      βλέποντας οι κινητήρες των civic να είναι με μικρές αναβαθμισεις για πάνω από δέκα χρόνια και τα σπορ μοντέλα της εταιρίας για 15 χρόνια… βλέπε το S2000 (μεγάλος ερωτας) πολύ μπροστά για την εποχή του αλλά εμεινε εκεί! Έπρεπε να βγει αντικαταστατης πολύ νωρίτερα όπως και της celica αντίστοιχα!
      Απο την αλλη οπως γραφεις η νοοτροπία τους είναι τέτοια που οι δυτικοι δύσκολα την αντιλαμβανονται!
      Και κάτι άσχετο που είδα σήμερα …. για κάποιους που δεν το ξερουν οτι το 1982 εβγαινε 1.2 turbo και 110hp
      https://uploads.disquscdn.com/images/02df0e8ad7d6c2d5fe0a85edf2313e42c0b87025892ced1c183744fc031b6ff1.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/6229fc7bfcb42f7d1955c6e06803b098361763c4139daabb2ae88cfd317dc54e.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/72bfc3d2fd109be3d2f505f2db80eb1faf2e850b5077b5e33a349dec5c3b69b9.jpg

    • DimitrisBXL

      Τι κουκλακι ειναι αυτο…. Ερωτας

    • Bad Belmondo

      Αφού οι Ιάπωνες έβγαλαν αμάξια που κρατούσαν στην αγορά για 15 χρόνια, με την ίδια τεχνολογία, τότε πώς έβγαζαν καινούρια Corolla και Celica και Starlet και Civic και Prelude και Silvia και Skyline κάθε 4 χρόνια από τα 70s? Μήπως είναι η αρχή Kaizen? Μια απλή απορία! :)

    • manowar

      Εχεις μεγαλο καλο με την ιαπωνια…εγω απο γερμανια αμα με ρωτησεις δεν ξερω τιποτα..εσυ ξερεις ακομα και πως εκλασε ο ακιρα κουρασαουα…στο τεκκεν επερνες σιγουρα τον γιασουμιτσι ,φορας σαγιοναρα το σπιτι σου ει αι τιγκα στο ιαπωνεζικο ηλεκτρικο…δεν μπορεις με τιποτα να σκαρφιστείς οτι εισαι αντικειμενικος..επιασες και τον νονο και την λιστα του σιντλερ στο στομας..δεν βρηκες κατωτερες ταινιες να πεις;;αυτες τις ταινιαρες τα επη βρηκες;

  • Renesis1

    Όταν στην όλη εξίσωση έχουμε την ισορροπία τύπου, λογιστές > μηχανικοί, καταλαβαίνει κανείς οτι οι εποχές 80’s, 90’s έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.. Από την άλλη όμως ισχύει και το οτι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν παύουν να είναι εταιρείες με αποκλειστικό γνώμονα το κέρδος, ώστε να υπάρξει και η ανάλογη ευημερία και μακροζωία της..

    Με αυτό το σκεπτικό και μιλώντας πάντα σε μια γενικότερη βάση όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν πάνω από 100+ τεχνολογίες, αισθητήρες, gadgets, κλπ, αλλά η αξιοπιστία και η μακροζωία των 80’s, 90’s αποτελεί μακρινό παρελθόν. Όλα είναι αναλώσιμα (με γρήγορους ρυθμούς), για να ζει η εταιρεία και από τα service.. Ψυχρό και υπολογιστικό? Ναι. Είναι μια πραγματικότητα. Μια άλλη πραγματικότητα είναι οτι πάρα πολλές εταιρείες αφήνουν πίσω την παραγωγή και εξέλιξη σκληροπυρηνικών – οδηγοκεντρικών σπορ κατασκευών και επιλέγουν τα eco friendly υβριδικά μικρά με στόχο την μείωση των ρύπων και την αύξηση των $$$. Ψυχρό και υπολογιστικό ξανά? Ναι. Άλλη μια πραγματικότητα δυστυχώς.

    Έτσι λοιπόν η Honda και η κάθε Honda “χάνει” την ταυτότητά της, ή καλύτερα τον προσανατολισμό της σε σχέση πάντα με τις παλαιότερες δεκαετίες, όπως και οδηγοκεντρικά σπορ μοντέλα σαν το RX9, κόβονται από τα μελλοντικά πλάνα, σαν μη βιώσιμα, ακολουθώντας την τάση της εποχής. Βέβαια υπάρχουν ακόμα εταιρείες που βγάζουν σπορ κατασκευές, αλλά ανήκουν σε πιο premium κατηγορίες και απευθύνονται σε πολύ ισχυρά πορτοφόλια. Έτσι είναι δυστυχώς τα πράγματα, οι εποχές αλλάζουν, με τα + και – τους. Τώρα αν υπερισχύουν τα θετικά από τα αρνητικά, αυτό είναι μια άλλη πολύ μεγάλη κουβέντα..

    • Demetris Katsaris

      Πάρα πολύ σωστός είσαι φίλε. Αλλά άμα έχεις ανώτατα στελέχη άτομα που δεν λειτουργούν με πάθος αυτά έχουμε να αντιμετώπισουμε. Στις σχολές τους έμαθαν πώς κρίση για μια εταιρεία είναι όταν παρουσιάζει λιγότερα κέρδη σε σχέση με πέρυσι. Δεν ξέρω αν έμαθαν heel to toe, quick shifting, double clutching. Αν ήταν μικροί παθιαζονταν με όμορφα οχήματα η έλιωσαν σε παιχνίδια οδήγησης. Μάλλον αρνητικά έχουμε να πούμε σε σχέση με το τι θα έχουμε από εδώ κ πέρα.

  • George Liverpool

    Διαβασα το αρθρο και εμαθα πραγματα που δεν ηξερα,ομως ενα ξερω στα σιγουρα:το κερδος ειναι η κινητηριος δυναμη και ο στοχος καθε επιχειρησης.Σιγουρα πολλες εταιριες και επιχειρησεις εχουν χτισει ονομα,προσδιδοντας χαρακτηρα και πρεστιζ στο σημα τους,ομως χωρις κερδος δεν κινειται τιποτα.Αυτο που μενει σε ΄μενα,ειναι πως δεν θα πρεπει να κατακρινουμε τη honda και την καθε honda,επειδη επιδιωκει το κερδος,αλλα να περιμενουμε να σεβεται τους καταναλωτες και το κοινο που την ακολουθει,με τον τροπο που εκανε παλαιοτερα.Συνδυαζοντας την επιβιωση της φημης της και μεγαλωνοντας το μεριδιο στην αγορα,καθως και τα κερδη της.

    • Anestis Genk

      Δεν είναι κινητήριος δύναμη απαραίτητα, είναι όμως το καύσιμο. Αλλά άλλο αυτό και άλλο να τα μαμάς όλα, για να έχεις λίγο πρόσκαιρο κέρδος.

    • George Liverpool

      Αν τα μαμας ολα για το προσκαιρο,χανεσαι σε βαθος χρονου,οποτε δεν εχει νοημα.Ο μηχανικος,ο σχεδιαστης κλπ,πιθανοτατα εχουν το παθος και την αγαπη για το αυτοκινητο,ομως ολοι για να κερδισουν δουλευουν.Εγω μιλαω για συνδυασμο των δυο.Honda εισαι,τον δρομο θα τον βρεις…

  • Kostas Farao Arkoudis Vafeas

    Τα αυτοκίνητα της Honda έχουν αλλάξει πολύ. Έχω την 7η γενιά σιβικ και συγκρίνοντάς το με σιβικ φίλων παρατηρώ στα μετά του 05′ πτώση στην ποιότητα των πλαστικών, στην υποδύναμη κλπ. Πως γινεται το 1.4 του 01 να ειναι ΠΟΛΥ πιο γρήγορο από το σιβικ 1.33 του 06′? Οκ, έγιναν πιο “ντιζαινάτα” τα καινούρια αλλά χάθηκε η σπιρτάδα και το φαν του ντράιβ των παλαιότερων. Βλέπεις σιβικ του 89 και του 92 και πραγματικά χαίρεσαι να τα οδηγάς σχεδών 30 χρόνια μετά.
    Υ.Γ. Ολόκληρο το άρθρο στα αγγλικά: https://www.reuters.com/investigates/special-report/honda-innovation/

    • Spider

      Όλα τα αυτοκίνητα έχουν αλλάξει πολύ. Ο κανόνας λέει ότι σε θέματα ποιότητας πλαστικών,υλικών γενικότερα και αντοχής στο χρόνο,ισχύει το όσο ποιό παλιά, τόσο ποιό καλά.
      Στο θέμα ιπποδύναμης δεν ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα. Η Honda επέμενε στα ατμοσφαιρικά σε μία εποχή που οι απαιτήσεις για εξοπλισμό ανέβαζαν διαρκώς το βάρος και μείωναν τις επιδόσεις. Η Vw για παράδειγμα όμως, με τους 20vt, tsi και Tfsi ( άσχετα αν στα golf 5 και 6 είχαν πολλά θέματα) αντιμετώπιζε καί το βάρος και είχε (και έχει) κορυφαίες επιδόσεις λόγω turbo. Ακολούθησαν και πολλές άλλες εταιρείες, με την Honda μόνο τώρα τελευταία να ασπάζεται την φιλοσοφία της φτερωτής. Συνεπώς δικά της λάθη πληρώνει και ίσως να είναι ο ιαπωνικός-υπεροπτικός τρόπος σκέψης του,θα το κάνω με τον δικό μου τρόπο,που το προκάλεσε αυτό.
      Πάντως εγώ όταν βλέπω civic του 92 θυμάμαι πως ξύριζαν τα μοτέρ τους και τί πάθαιναν από κάτι χιλιοτρακοσάρια οχταβάλβιδα 106 rallye μόλις άρχιζαν οι στροφές. Δεν ξέρω αν εσύ χαίρεσαι να τα οδηγείς,ο καλύτερός μου φίλος όμως είχε αγανακτήσει προσπαθώντας να το κάνει να στρίψει. 600 λιμπρες ελατήρια φορούσε, σαν το αγωνιστικό του Κόρακα..

  • hellboy

    απλα πραγματα νεοι μου..
    πανε οι εποχες που ποιοτητα και καλο προιον πηγαναν μαζι.. και ο ορος οχημα για μια ζωη εχει γινει οχημα για 10 χρονια…. το πολυ….
    οπως λετε παραπανω για τα προιοντα που εχετε αγορασει κατα καιρους..
    δεν φταιει ουτε το λιντλ.. ουτε το τζαμπο……. ουτε καν η οικονομια…… ο καταναλωτης φταιει…….
    γιατι φταιει θειο ο καταναλωτης βλεπω να ρωτατε……. γιατι συνεχιζει να αγοραζει απο τους ιδιους προιοντα….. αντι να τους αποκλεισει…και ο χαζος καταναλωτης συνεχιζει να ψωνισει απο τον ιδιο κατασκευαστη..
    παραδειγματα απειρα.. περαν της αυτοκινησης και σε προιντα που γινετε καθημερινη χρηση….
    οι εταιριες σημερα κυνηγανε το γρηγορο κερδος και οχι το μακροπροθεσμο…..
    δηλαδη κοιτανε πως να φανε πολλα σημερα(σαν παραδειγμα βλεπε vw και το σκανδαλο…και πως εληξε η φαση ουσιαστικα)..
    αλλο παραδειγμα τα κινητα ….. η σαμσουνγκ δεν μπορουσε να βγαλει συσκευη με 250 ευρο να εχει 8 πυρηνες.. και 6 γιγα ραμ και να ειναι αισθητικα ωραιο?! μπορουσε….. γιατι δεν το κανει.. γιατι στηριζετε στο συστημα παραπανω….
    ποιοτητα χαμηλα και περιορισμος στην αναβαθμηση της συσκευης.. δηλαδη σε 4-5 χρονια θα σου πει δεν περνει αναβαθμηση και υπολειτουργει..παρε αλλο…. απλα.
    σημερα δεν υπαρχει ποιοτητα αλλα υψηλο κοστος.. και χαμηλοτερη ποιοτικα ζωη…. γιατι το κερδος ειναι πανω απο ολα.. απλα και ομορφα.
    ολα στον βωμο του να κερδιζουν οι εταιριες…..
    αλλες εποχες αγοραζες ποιοτητα με τιμη…… σημερα αγοραζεις τιμη με μικρη δοση ποιοτητας..

  • ντικ

    Γράψτε και ένα κείμενο, για το βιασμό της ελληνικής Γλώσσας, από τους δημοσιογράφους…

  • Bad Belmondo

    Θα σας αναφέρω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ποιότητας: είχαμε πάρει ένα Mazda 323 sedan, ολοκαίνουργιο, του 96, σε Sparkle Green Metallic! Τα μπροστινά του φώτα ήταν από γυαλί και η πολλαπλή εισαγωγής μεταλλική, ένα σεβαστό κομμάτι, με σεβαστό βάρος! Ο μπαμπάς μου μου είπε το εξής: “αυτή είναι πραγματική ποιότητα, τα φώτα να μην θολώνουν και η πολλαπλή να αντέχει!”! Στα φώτα διαφωνούσα μαζί του γιατί σκέφτομαι ότι “το πλαστικό είναι φτηνότερο, ελαφρύτερο, πιο εύπλαστο και πιο φιλικό για τους πεζούς”! Μέχρι και ένας συμφοιτητής μου μου είπε το επιχείρημα του μπαμπά μου για τα φώτα (το Nissan Sunny τους έχει και αυτό γυάλινα φώτα!) και του απάντησα έτσι!
    Ομως επειδή δεν μένω στάσιμος και αναθεωρώ, θα σας πω αυτό: η αλήθεια είναι ότι το γυαλί δεν θολώνει και έτσι σε βοηθάει να βλέπεις καλύτερα τη νύχτα, χωρίς να νοιάζεσαι για το θόλωμα! Και αν μια πλαστική πολλαπλή εισαγωγής ραγίσει από τη θερμότητα στο μηχανοστάσιο ή την πίεση του αέρα που μπαίνει, τότε χάνεις όγκο από το μίγμα καυσίμου-αέρος, άρα και απόδοση και ίσως και αξιοπιστία!
    Ομως η οικονομία στα υλικά μπορεί να φέρει μεσοπρόθεσμα οφέλη στον κατασκευαστή! Το θέμα όμως είναι ότι χωρίς σωστή ποιοτική μελέτη, βγάζεις προϊόντα που δεν ικανοποιούν! Εχουμε φτάσει στο σημείο όπου το να φτιάξεις ποιοτικά προϊόντα, από τα σωστά υλικά, είναι κοστοβορο! Και όλοι ψάχνουν το φτηνότερο υλικό!
    Εγώ λέω ποιότητα και πάλι ποιότητα! Κι ας κοστίσει, εξάλλου μια φορά τα δίνεις!