Δύο εβδομάδες μετά την επίσημη παρουσίαση της τρίτης γενιάς της Cayenne, η Porsche μας δείχνει σήμερα την Turbo έκδοση του μοντέλου, η οποία κάνει το ντεμπούτο της στην έκθεση της Φρανκφούρτης.

1Κινητήρας

Η Porsche Cayenne Turbo κινείται από τον 4,0-λιτρο V8 biturbo κινητήρα, με τα δύο turbo να είναι τοποθετημένα μέσα στο V που σχηματίζεται. Οι μειωμένες διαδρομές της εξάτμισης -μεταξύ των θαλάμων καύσης και των turbo- σημαίνει ότι ο κινητήρας έχει καλύτερη απόκριση, με την κεντρική διάταξη των turbo να έχει ως αποτέλεσμα σημαντική βελτίωση της παροχής ισχύος.

Έτσι, αποδίδει 550 άλογα και 770 Nm ροπή, που στέλνονται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός νέου 8-τάχυτου Tiptronic S αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Η νέα Porsche Cayenne Turbo είναι 30 άλογα δυνατότερη, και με 20 Nm περισσότερα από την αντίστοιχη έκδοση της προηγούμενης γενιάς, καθιστώντας την εξαιρετικά γρήγορη. Πόσο; Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 4,1 δευτ., νούμερο που πέφτει στα 3,9 δευτ., όταν το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με το προαιρετικό Sport Chrono πακέτο, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 286 χλμ/ώρα.

Ένα άλλο πλεονέκτημα της τοποθέτησης των turbo μέσα στο V είναι η συμπαγής κατασκευή του κινητήρα, κάτι που επιτρέπει χαμηλότερη θέση τοποθέτησης, η οποία έχει θετική επίδραση στη δυναμική συμπεριφορά, καθώς το κέντρο βάρους της Cayenne Turbo είναι χαμηλότερο.

2Σχεδίαση

Αισθητικά, στο εμπρός άκρο διακρίνεται ο νέος προφυλακτήρας, που διαθέτει μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, ενώ τα βλέμματα τραβούν τα LED φωτιστικά σώματα, με το σύστημα PDS (Porsche Dynamic Light System). Έτσι, τη νύχτα, η νέα Turbo ξεχωρίζει από άλλα μοντέλα της Cayenne με τις διπλές σειρές LED φώτων ημέρες. Το αυτοκίνητο πατάει σε ζάντες 21 ιντσών, ειδικά σχεδιασμένες για το κορυφαίο μοντέλο, με ελαστικά διαστάσεων 285/40 εμπρός και 315/35 πίσω.

Πίσω, υπάρχουν διπλές δίδυμες απολήξεις της εξάτμισης, ειδικές για την Turbo, που αποτελούν το βασικό διακριτικό χαρακτηριστικό του πίσω μέρος. Τα διακοσμητικά της πόρτας και η πίσω ποδιά είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ η νέα Cayenne Turbo είναι το πρώτο SUV στον κόσμο που διαθέτει ρυθμιζόμενη αεροτομή οροφής, ως μέρος των ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων που διαθέτει το αυτοκίνητο.

Ανάλογα με τη θέση της, αυτή βελτιστοποιεί την απόδοση, αυξάνει την κάθετη δύναμη στον πίσω άξονα, ενώ λειτουργεί και ως αερόφρενο, μειώνοντας την απόσταση φρεναρίσματος από υψηλότερες ταχύτητες. Έτσι, σε φρενάρισμα από τα 250 χλμ./ώρα, το γερμανικό SUV ακινητοποιείται δύο μέτρα νωρίτερα σε σχέση χωρίς το σύστημα.

3Τεχνολογία

Το αερόφρενο συμπληρώνεται με τα νέα -υψηλής απόδοσης- Porsche Surface Coated Brake (PSCB) φρένα, τα οποίο τοποθετούνται στάνταρ στην Cayenne Turbo. Αυτά εμφανίζονται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής, και διαθέτουν επίστρωση με καρβίδιο βολφραμίου, ή αλλιώς Porsche Surface Coated Brake (PSCB). Τα φρένα αποτελούνται από σιδερένιους δίσκους με επίστρωση καρβιδίου βολφραμίου, κάτι που αυξάνει τις τιμές τριβής, ενώ μειώνει τη φθορά και τη σκόνη από τα τακάκια. Τα φρένα έχουν μια γυαλιστερή εμφάνιση, και συμπληρώνονται με τις άσπρες δαγκάνες. Τα κεραμικά φρένα (PCCB) παραμένουν το κορυφαίο διαθέσιμο σύστημα πέδησης.

Φυσικά διαθέτει το σύστημα Porsche Active Suspension Management (PASM), ενώ το σύστημα Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), προσθέτει αντιστρεπτικές ράβδους που ελέγχονται ηλεκτρονικά.Όταν το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με όλα αυτά τα συστήματα, τα δεδομένα που παράγονται αναλύονται σε πραγματικό χρόνο, από το Porsche 4D Chassis Control. Η τεχνολογία αυτή εμφανίστηκε με τη δεύτερη γενιά Panamera, με το σύστημα να κάνει σχεδόν στιγμιαίες ρυθμίσεις, βελτιστοποιώντας ακόμα περισσότερο τον χειρισμό. Προαιρετικά διατίθεται σύστημα τετραδιεύθυνσης, Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), με σύστημα 48-volt και Torque Vectoring Plus.

4Εσωτερικό

Στο εσωτερικό, υπάρχει το ηχοσύστημα σύστημα της Bose, απόδοσης 710 watts, ενώ οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν την άνεση των κορυφαίων καθισμάτων, με ρύθμιση 18 δρόμων. Τα ενσωματωμένα προσκέφαλα είναι ένα νέο χαρακτηριστικό γνώρισμα και θυμίζουν τα αντίστοιχα της 911.

5Τιμή

Στη Γερμανία το μοντέλο είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία με αρχική τιμή τα 138.850 ευρώ, με τις παραδόσεις να ξεκινούν στα τέλη του έτους.

  • Akis-F1 FAN

    Κούκλα !